راهنمای خرید کفش فوتبال؛ همه نکات مهم برای انتخاب و خرید

راهنمای خرید کفش فوتبال؛ همه نکات مهم برای انتخاب و خرید
راهنمای مطالعه

    خرید کفش فوتبال به‌دلیل تنوع بسیار زیاد مدل‌های آن، واقعا دشوار است. این راهنمای خرید کفش فوتبال به شما کمک می‌کند با توجه به نوع زمین بازی و مشخصات کفش ازجمله زیره آن، بهترین کفش فوتبال مناسب خودتان را انتخاب کنید.

    مراحل خرید کفش فوتبال برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

    برای خرید کفش فوتبال مناسب، این ۵ مرحله مهم را دنبال کنید:

    • تحقیق کنید؛
    • نوع زمین بازی را مشخص کنید؛
    • تعیین کنید دقیقا چه احساسی می‌خواهید با پوشیدن کفش داشته باشید؛
    • رویه و زیره آن را انتخاب کنید؛
    • بودجه‌تان را در نظر بگیرید.

    قبل از شروع، این نکته اساسی را همیشه به یاد داشته باشید:

    بهترین کفش فوتبال وجود ندارد.

    هر بازیکن ترجیحات شخصی خودش را دارد و ممکن است کفشی که شما با آن راحتید، برای فرد دیگری اصلا راحت نباشد. بنابراین هدف ما در این مطلب این است که به شما کمک کنیم همان کفشی را انتخاب کنید که فقط برای خودتان مناسب است.

    مرحله اول: تحقیق کنید

    اول از همه یک نکته طلایی را در خرید کفش به شما بگوییم و آن این است که ترجیحا برای خرید کفش فوتبال حضورا اقدام کنید. اما اگر باز هم خرید آنلاین را ترجیح می‌دهید، خوب درباره آن از نظرات کاربران و نقد و بررسی‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد درباره هرچیزی که می‌خرند، بازخورد یا کامنتی در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. دنیای امروز دنیای انتقال اطلاعات و بازخوردهاست. بنابراین خوب تحقیق کنید.

    پرفروش‌ترین کفش‌های فوتبال را ببینید

    اگر اصلا نمی‌دانید کدام کفش را بخرید، به بزرگ‌ترین فروشگاه کفش فوتبالی که می‌شناسید بروید، ۳ یا ۴ مدل را با توجه به مواردی که خواهیم گفت انتخاب کنید و بعد درباره آنها تحقیق کنید. باز هم بدون امتحان‌کردن کفش را نخرید.

    مرحله دوم: نوع زمین بازی را مشخص کنید

    یکی از مهم‌ترین عواملی که در هنگام خرید کفش فوتبال باید بررسی کنید، نوع زمین بازی است. اگر کفشی را بخرید که مناسب زمینی که در آن بازی می‌کنید نباشد، ممکن است پاهایتان به‌شدت آسیب ببیند یا مجروح شود. همچنین ممکن است به‌دلیل کفش نامناسب نتوانید همپای سایر بازیکنان بازی کنید.

    ۵ نوع زمین فوتبال داریم و این بدان معناست که باید ۵ نوع کفش فوتبال مختلف هم داشته باشیم.

    ۱. زمین سفت (Firm Ground)

    ۲. زمین نرم (Soft Ground)

    ۳. چمن مصنوعی (Artificial Gross)

    ۴. چمن مصنوعی تمرین (Turf)

    ۵. زمین داخل سالن (Indoor).

    انواع کفش‌های فوتبال را ببینید

    زمین سفت؛ چمن طبیعی با زیربنای محکم

    خرید کفش فوتبال - زمین سفت

    همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این زمین معمولا چمن طبیعی دارد و زیربنای آن محکم است. متداول‌ترین زمین بازی فوتبال همین زمین سفت است و بیشتر بازیکنان در این زمین‌ها بازی می‌کنند.

    کفش مخصوص زمین سفت

    خرید کفش فوتبال - کفش مخصوص زمین سفت

    کفش مخصوص این زمین‌ها را با عنوان FG می‌شناسند. این کفش‌ها به‌اندازه کافی در چمن نفوذ می‌کنند که به شما کشش و چسبندگی لازم را ارائه می‌دهد. زیره این کفش مناسب زمین‌های نرم تهاجمی نیست. در بالا یک نمونه از زیره کفش FG را می‌بینید.

    معمولا این کفش‌ها برای بازیکنان فوتبال تازه‌کار راحت‌تر است. زیرا می‌توان از آن هم در چمن طبیعی و هم در چمن مصنوعی استفاده کرد. بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم فقط در چمن طبیعی با آن بازی کنید.

    زمین نرم؛ چمن طبیعی با زیربنای سست

    خرید کفش فوتبال - زمین نرم

    این زمین هم چمن طبیعی است اما به‌خوبی آن را آبیاری و مراقبت می‌کنند. زیربنای این زمین‌ها به‌دلیل بارندگی یا آبیاری نرم و سست است. چمن آن کوتاه، در حد ۲ سانتی‌متر است و زیر این چمن یک لایه شن و ماسه وجود دارد که باعث می‌شود زیرسازی نرمی داشته باشد و وقتی روی آن بازی می‌کنید، انگار روی بالش می‌دوید.

    این زمین‌ها طوری هستند که هر بازیکنی می‌تواند در آنها بازی کند. معمولا بازی‌های فوتبال حرفه‌ای در این زمین‌ها برگزار می‌شود. به‌همین‌دلیل کمتر پیش می‌آید بازیکنان تازه‌کار در آنها بازی کنند.

    کفش مخصوص زمین نرم

    خرید کفش فوتبال - کفش مخصوص زمین نرم

    کفش مخصوص این زمین‌ها با علامت SG شناخته می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، میخ‌های این کفش‌ها قابل‌برداشتن است که به‌راحتی در زمین نفوذ می‌کند و چسبندگی لازم را برای زمین‌های نرم و مرطوب به شما ارائه می‌دهد.

    پیشنهاد می‌کنیم اگر همیشه در زمین‌های نرم بازی می‌کنید این کفش‌ها را بخرید، زیرا برای زمین‌های دیگر مناسب نیستند. برای مثال اگر با این کفش‌ها در زمین سفت بازی کنید، قوزک پا یا زانویتان ممکن است اذیت شود.

    هرگز، هرگز با این کفش‌ها در زمین چمن مصنوعی بازی نکنید. با این کار نه تنها به خودتان آسیب می‌زنید، به زمین هم خسارت‌های زیادی وارد می‌کنید. اگر فقط گاهی اوقات در زمین نرم بازی می‌کنید، همان کفش مخصوص زمین سفت را بخرید بهتر است، زیرا از آن کفش می‌توانید در زمین نرم هم استفاده کنید.

    چمن مصنوعی؛ چمن تولیدشده در آزمایشگاه

    خرید کفش فوتبال - چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی را با فرایند شبیه‌سازی به چمن طبیعی درست می‌کنند. چمن مصنوعی به روش‌های خاصی نصب می‌شود و از استانداردهای بین‌المللی پیروی می‌کند تا با بازی در آن حس کنید در چمن طبیعی هستید. آن‌طور که فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) می‌گوید، بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند در این زمین‌ها بازی کنند.

    بااین‌حال همه‌چیز آن‌طور که خوب به نظر می‌رسد نیست. به‌دلایلی که در این مطلب نمی‌گنجد، بازی در چمن مصنوعی معایبی دارد و بیشتر بازیکنان چمن طبیعی را ترجیح می‌دهند.

    کفش مخصوص چمن مصنوعی

    خرید کفش فوتبال - کفش مخصوص چمن مصنوعی

    در تصویر می‌توانید کفش مخصوص چمن مصنوعی با علامت AG را ببینید. زیره این کفش دقیقا برای بازی در چمن مصنوعی طراحی شده است. میخ‌های آنها بسیار زیاد است و باعث می‌شود وزن شما در کل پاهایتان توزیع شود. این به نوبه خود فشار زیاد حاصل از بازی در این زمین را که به بدنتان وارد می‌شود، کاهش می‌دهد.

    میخ‌های کفش مخصوص چمن مصنوعی گرد هستند و کوتاه‌تر از میخ‌های کفش‌های FG هستند. این طراحی به این دلیل است که میخ‌ها نباید زیاد در چمن مصنوعی فرو بروند و کافی است با سطح آن چسبندگی پیدا کنند.

    اگر در چمن مصنوعی از کفش‌های FG استفاده کنید، میخ‌های آن در چمن فرو می‌روند و این باعث می‌شود صدمات دردناکی در زانو یا قوزک پایتان ایجاد شود. همچنین به زمین خسارت وارد می‌کند.

    چمن مصنوعی تمرین؛ فرشی از چمن

    خرید کفش فوتبال - چمن مصنوعی تمرین

    شاید بپرسید که مگر چمن مصنوعی و چمن مصنوعی تمرین یکی نیستند؟

    پاسخ منفی است.

    تفاوت‌های آنها را ببینید:

    • چمن مصنوعی تمرین کوتاه‌تر از چمن مصنوعی است؛
    • در چمن مصنوعی بازی‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند، اما در چمن مصنوعی تمرین نه.
    • چمن مصنوعی نیاز به مراقبت هر روزه دارد و مرتبا باید به آن رسیدگی کرد، اما چمن مصنوعی تمرین نیازی به سرویس و نگهداری ندارد.

    کفش مخصوص چمن مصنوعی تمرین

    خرید کفش فوتبال - کفش مخصوص چمن مصنوعی تمرین

    این کفش‌ها را با عنوان TF می‌شناسند. در زیره این کفش تعداد زیادی میخ لاستیکی وجود دارد که چسبندگی لازم را فراهم می‌کند. ازآنجاکه این زمین بسیار سطحی و کم‌عمق است، بیشتر شبیه فرشی است که روی بتن یا شن انداخته باشید. به‌همین‌دلیل بسیار سخت و خشن است و کفش مخصوص می‌خواهد.

    لاستیک به کاررفته در زیره این کفش باعث می‌شود احساس کنید روی زمین نرم می‌دوید. این لاستیک‌ها دوام کفش را در این زمین بازی که سخت و خشک است و زیر کفش را ساییده می‌کند افزایش می‌دهند.

    برای این زمین‌ها از هیچ‌یک از سه کفشی که تا حالا گفتیم استفاده نکنید.

    زمین داخل سالن؛ زمینی بدون چمن

    خرید کفش فوتبال - زمین فوتسال

    زمین داخل سالن کاملا با زمین فوتبال متفاوت است. درواقع فوتسال یا فوتبال داخل سالن، ورزشی متفاوت با فوتبال است. کفش‌های بازیکنانی که در داخل سالن بازی می‌کنند، دقیقا برای این زمین‌ها طراحی شده است.

    اگر کف زمین فوتسال چوبی نباشد (از آن نوعی که در بسکتبال NBA رایج است)، باید سمنت یا بتونی باشد. این بدان معناست که کفش فوتسال برای بازی فوتبال روی اسفالت هم مناسب است.

    کفش فوتبال داخل سالن

    خرید کفش فوتبال - کفش فوتبال در مقایسه با کفش فوتسال

    توصیه می‌کنیم از پوشیدن کفش‌های FG، SG و AG در داخل سالن خودداری کنید.

    به‌طورکلی شباهت کفش TF با کفش فوتسال زیاد است. به تصویر نگاه کنید، کفش سمت راست، مخصوص فوتسال و کفش سمت چپ، مخصوص چمن مصنوعی تمرین است.

    برخی برندها مانند نایکی و آدیداس، درست همان کفشی را که زیره آن برای فوتبال ۱۱ نفره مناسب است با تغییراتی در زیره آن برای فوتبال ۵ نفره تولید می‌کنند. این چیزی است که بازیکنان نمی‌پسندند. به‌همین‌دلیل است که برندی مانند جوما (Juma) به‌خاطر کفش‌های فوتسال منحصربه‌فردی که تولید می‌کند، شناخته شده است.

    پرفروش‌ترین کفش‌های فوتبال جوما را ببینید

    برخی افراد می‌پرسند که آیا می‌توان کفش فوتسال را برای زمین چمن استفاده کرد؟

    باید بگوییم نه.

    مرحله سوم: چه احساسی می‌خواهید با این کفش‌ها داشته باشید؟

    برندهای مختلف کفش‌های فوتبال را با توجه به ترجیحات و اولویت‌های متفاوت افراد طراحی می‌کنند. با توجه به احساسی که با پوشیدن کفش خواهید داشت، کفش‌ها را در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌دهند:

    • کفش راحتی؛
    • کفش کنترل؛
    • کفش سرعتی؛
    • کفش مهارتی یا چابک.

    کفش راحتی؛ کلاسیک و راحت

    خرید کفش فوتبال - کفش راحتی

    این کفش‌ها راحت هستند و برای افرادی طراحی شده‌اند که دوست دارند در هنگام دویدن و راه‌رفتن در بازی احساس نرمی و راحتی داشته باشند. این کفش‌ها همان کفش‌های کلاسیک و قدیمی فوتبال هستند. بهترین نمونه‌های کفش راحتی، تمپو (Tiempo) از نایکی و کوپا (Copa) از آدیداس هستند. البته میزونو هم یکی از باکیفیت‌ترین کفش‌های راحتی است.

    پرفروش‌ترین کفش‌های تمپو، میزونو و کوپا را ببینید

    به‌طور کلی، رویه کفش‌های راحتی را بیشتر از چرم تهیه می‌کنند. الگوی میخ‌های این کفش به اندازه سایر کفش‌ها تهاجمی نیست. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، میخ‌های این کفش تماما یا تعدادی از آن از نوع میخ‌های گرد است که امکان چرخش در جا را برای بازیکن فراهم می‌کند. کفشی که در تصویر زیر می‌بینید، کفش کوپا موندیالِ آدیداس است.

    خرید کفش فوتبال - زیره کفش راحتی

    مزایای کفش راحتی

    • حس راحت‌بودن را به پاها منتقل می‌کند؛
    • طراحی ساده و کلاسیک دارد، اما با کیفیت عالی امروزی تهیه می‌شود؛
    • رویه آن از چرم نرم است؛
    • معمولا ارزان‌تر از سایر کفش‌هاست، زیرا تقاضای کمتری برای آنها وجود دارد (همه که عاشق طراحی کلاسیک نیستند)؛

    لیست قیمت کفش‌های راحتی فوتبال

    • بیشتر از هر کفش دیگری از پاها محافظت می‌کنند.

    معایب کفش راحتی

    • سنگین‌تر از کفش‌های دیگر است؛
    • جذابیت بصری و رنگ‌های چشم‌نواز کفش‌های مدرن را ندارد؛
    • الگوی میخ‌های آن برای بازیکنان تهاجمی طراحی نشده است. البته نمونه‌های استثنا هم داریم که یکی از آنها مدل تمپو است.

    کفش کنترل؛ چسبندگی و کنترل توپ در بازی

    خرید کفش فوتبال - کفش کنترل

    سطح این کفش‌ها چسبندگی بالایی دارد و به‌همین‌دلیل کنترل لازم را به شما ارائه می‌کند. یکی از معروف‌ترین کفش‌های کنترل، پریدیتور (Predator) آدیداس است. در تصویر این کفش را می‌بینید.

    رویه کفش کنترل بیشتر از مواد مصنوعی است و طوری است که با توپ حالت چسبندگی یا گریپ ایجاد می‌کند.

    این کفش‌ها برای بازیکنانی مناسب است که دوست دارند توپ را نزدیک پاهایشان نگه دارند. به‌لطف ویژگی‌های کنترلی خاصی که در این کفش‌ها قرار داده‌اند، در عین راحتی، احساس نزدیکی به توپ را به بازیکن منتقل می‌کند.

    پرفروش‌ترین کفش‌های پریدیتور + قیمت

    تعداد میخ‌های این کفش‌ها زیاد است، اما معمولا ترکیبی از میخ‌های گرد برای چرخش روی پاشنه و میخ‌های تیغه‌ای برای کمک به سُرنخوردن بازیکن در هنگام شتاب‌گرفتن است. تصویر زیر را ببینید:

    خرید کفش فوتبال - زیره کفش کنترل

    مزایای کفش کنترل

    • به بازیکن در کنترل توپ و نگه‌داشتن آن نزدیک پاها کمک می‌کند؛
    • الگوی میخ‌های آن اجازه چرخش در جا و چسبندگی با زمین را می‌دهد؛
    • استفاده از آن راحت و لذت‌بخش است.

    معایب کفش کنترل

    • در حد متوسط یا کم از پاها محافظت می‌کند؛
    • به‌خاطر چسبندگی بیش‌ازحد آن ممکن است بازیکن گاهی موقع بازی با مشکل مواجه شود؛
    • تا حدودی از کفش‌های سرعتی و مهارتی سنگین‌تر است.

    کفش سرعتی؛ سبک و نازک

    خرید کفش فوتبال - کفش سرعتی

    این کفش‌ها بسیار سبک هستند و رویه آنها بسیار نازک است؛ طوری که انگار پابرهنه هستید. الگوی میخ‌های آن تهاجمی است که به شما کمک می‌کند به‌خوبی شتاب بگیرید.

    ازآنجاکه رویه آن نازک است، حسی به پاهایتان می‌دهد که انگار کفش نپوشیده‌اید. بسیاری از بازیکنان این حس را دوست دارند. کفش‌های سرعتی جدیدترین نوع کفش فوتبال هستند. اولین کفش سرعتی را نایکی با عنوان مرکوریال تولید کرد که هنوز هم به بازار عرضه می‌شود. کفش سرعتی معروف دیگر، F50 آدیداس است که به‌تازگی X نامیده می‌شود.

    پرفروش‌ترین کفش‌های مرکوریال و X را ببینید

    پوما، میزونو و اومبرو هم جزو برندهایی هستند که کفش‌های سرعتی خوبی را تولید می‌کنند.

    کفش‌های سرعتی بیشترین تقاضا را در بازار دارند و بازیکنان به‌دلایل مختلفی آنها را انتخاب می‌کنند. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

    • ظاهر مدرن و رنگ‌های چشم‌نواز دارند و جذابیت بصری آنها زیاد است؛
    • بهترین مهاجمان فوتبال در دنیا از این کفش‌ها استفاده می‌کنند؛

    الگوی میخ‌های این کفش، معمولا شامل میخ‌های تیغه‌ای تهاجمی است و به‌ندرت میخ گرد در آن دیده می‌شود. زیره این کفش چسبندگی و کشش زیادی را ارائه می‌کند که برای بازیکنانی که سرعت بالایی دارند بهتر است.

    خرید کفش فوتبال - زیره کفش سرعتی

    مزایای کفش سرعتی

    • بسیار سبک هستند؛
    • کشش و چسبندگی آنها زیاد است؛
    • حسی را به پای بازیکنان منتقل می‌کنند که انگار کفش نپوشیده‌اند.

    معایب کفش سرعتی

    • اصلا از پاها محافظت نمی‌کند و احتمال اذیت‌شدن پاها زیاد است.
    • برای برخی از افراد زیادی تهاجمی است.
    • سطح راحتی آنها پایین است، اما نه آن‌قدر که پاها در آن حس بدی داشته باشند.

    کفش مهارتی؛ ترکیبی از همه ویژگی‌های خوب

    خرید کفش فوتبال - کفش مهارتی

    این کفش‌ها را می‌توان کفش چابک هم نامید، چرا که ترکیب کاملی از راحتی، کنترل و سرعت هستند. این کفش‌ها بخش‌هایی دارند که احساس چسبندگی و نرمی را در هنگام پاس‌دادن و شوت‌کردن توپ ارائه می‌کنند.

    الگوی میخ‌های این کفش، ترکیبی از میخ‌های مخروطی گرد و تیغه‌ای است که بین ویژگی تهاجمی، چرخش روی پاشنه و تغییر جهت تعادل ایجاد می‌کند. از مدل‌های معروف این کفش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • T90 نایکی (قدیمی)؛
    • هایپروِنوم نایکی؛
    • فانتوم ویژن نایکی؛
    • اِوو پاور (EvoPower) پوما (قدیمی)؛
    • آدی پیور (Adi pure) آدیداس.

    خرید کفش فوتبال - زیره کفش مهارتی

    مزایای کفش مهارتی

    • بخش‌های مختلف این کفش برای پاس‌دادن و شوت‌کردن توپ نرمی و چسبندگی ایجاد می‌کند؛
    • نسبتا سبک‌وزن است؛
    • الگوی میخ‌های آن متعادل است؛
    • معمولا رویه آن ضخیم نیست.

    معایب کفش مهارتی

    • محافظت بسیار کمی ارائه می‌کند.

    مرحله چهارم: برای رویه کفش فوتبال تصمیم بگیرید

    حالا باید درباره رویه کفشی که می‌خواهید بخرید تصمیم بگیرید. کفش‌های فوتبال را از سه نوع رویه تولید می‌کنند:

    • رویه چرم؛
    • رویه بافتنی یا کشباف؛
    • مواد مصنوعی.

    هر یک از این سه رویه ویژگی‌های متفاوتی دارند که انتخاب آنها به ترجیح و سلیقه خودتان بستگی دارد.

    رویه چرم؛ نرم و منحصربه‌فرد

    خرید کفش فوتبال - رویه چرم

    مزایای چرم واقعا زیاد است. با کفش‌های چرمی پاهایتان به نرمی توپ را لمس خواهند کرد. کفش با رویه چرمی، بسیار نرم، راحت، صاف و منحصربه‌فرد است.

    چرم به‌خوبی کش می‌آید و بعد از مدتی کوتاه شکل پاهایتان را به خودش می‌گیرد. شاید در ابتدا کمی تنگ باشد، اما این طبیعی است. چرم مخصوصا برای افراد دارای پاهای پهن مناسب است.

    بااین‌حال چرم معایبی هم دارد. اول از همه اینکه باید به‌خوبی از آن مراقبت کنید. برای مثال، همیشه با روغن چرم باید آن را چرب نگه دارید و به‌درستی تمیزش کنید. در غیر این‌صورت زیاد دوام نخواهد آورد. کفش چرمی نسبت به کفش ساخته‌شده از مواد مصنوعی کم‌دوام‌تر است؛ زیرا بعد از مدتی بیش‌ازحد کش می‌آید و دفرمه می‌شود. البته این بدان معنا نیست که چرم دوام ندارد، درمقایسه با موادمصنوعی و بافتنی کمتر است. همچنین چرم آب زیادی را جذب می‌کند.

    برای استفاده از چرم ابتدا باید به آن زمان بدهید تا اندازه پایتان شود، در حالی‌که کفش‌های مصنوعی را می‌توانید بلافاصله در بازی بپوشید.

    رویه بافتنی یا کشباف؛ بادوام و کاملا مدرن

    خرید کفش فوتبال - رویه بافتنی

    این رویه‌ها جدیدترین فناوری در کفش‌های فوتبال هستند. کفش‌های با رویه بافتنی، بسیار بادوام و فوق‌العاده مقاوم هستند. ازآنجاکه بافتنی ممکن است دربرابر شرایط بیرونی تحت‌تأثیر قرار گیرد، روی آن را با یک ماده سیلیکونی می‌پوشانند. بهترین ویژگی این کفش‌ها آن است که وقتی آن را می‌پوشید، حس می‌کنید با جوراب هستید و کفش به پا ندارید.

    این کفش‌ها درحال‌حاضر کاملا جدید هستند و برای بهتر شدن به زمان نیاز است. ویژگی منحصربه‌فرد خاصی ندارند و فقط اگر دوست دارید که کفشی متفاوت را امتحان کنید آن را بخرید.

    [related]18570[/related]

    رویه با مواد مصنوعی؛ بادوام و درعین‌حال سبک

    خرید کفش فوتبال - رویه با مواد مصنوعی

    کفش‌هایی که رویه آنها از مواد مصنوعی تهیه شده است، بیشترین تقاضا را در بازار دارند. این رویه جایگزینی مناسب برای چرم سنتی است و دوام بیشتری دارد، آب جذب نمی‌کند و به‌شکل قابل‌توجهی نازک‌تر و سبک‌تر از چرم است.

    کفش‌های رویه مصنوعی کیفیت بسیار بالایی دارند و به همان نرمیِ چرم سنتی هستند. همچنین این کفش نیاز به مراقبت خاصی ندارد و فقط باید به‌شکل معمول تمیزش کنید.

    این رویه را در همه انواع کفش کنترلی، سرعتی و مهارتی به کار می‌برند. نه‌تنها بادوام و سبک است، نازک هم هست؛ به‌طوری‌که احساس می‌کنید کفش نپوشیده‌اید.

    بااین‌حال یادتان باشد که در همه انواع این کفش‌ها، هم نوع بی‌کیفیت وجود دارد و هم نوع باکیفیت. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید.

    مرحله پنجم: بودجه‌تان را تعیین کنید

    خرید کفش فوتبال - کفش گران قیمت مرکوریال

    معمولا کفش فوتبال قیمت بالایی دارد. مخصوصا کفش‌های سطح بالایی که بازیکنان حرفه‌ای از آنها استفاده می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که کفش باکیفیت مقرون‌به‌صرفه پیدا نمی‌شود.

    کفش‌های سطح بالا، گران‌قیمت‌ترین کفش‌های فوتبال هستند. این کفش‌ها همان‌هایی هستند که معمولا بازیکنان حرفه‌ای می‌پوشند و برندهای بسیار معتبر آنها را از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید کرده‌اند. با این کفش‌ها بازیکنان عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند داشت و تجربه یک بازی لذت‌بخش را برایشان رقم خواهند زد.

    کفش فوتبال سطح پایین، نسخه‌های ارزان‌تر همان کفش‌های سطح بالا هستند که آنها را به‌عنوان گزینه مقرون‌به‌صرفه برای افرادی که توانایی مالی خرید کفش‌های گران‌قیمت را ندارند تولید کرده‌اند. برای مثال، نایکی از مدل مرکوریال، یکی دو کفش سطح بالا و سه کفش ارزان‌تر را به بازار عرضه می‌کند.

    اگر بودجه کافی دارید، حتما کفش فوتبال سطح بالا بخرید. درغیراین‌صورت گزینه‌های ارزان‌تر برندها را خریداری کنید که حداقل از برندهای تقلبی و بی‌کیفیت بهترند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید کفش‌های ارزان‌تر بخرید، حداقل برند نایکی را بخرید که این کفش‌های ارزان را هم با کیفیت قابل‌قبولی به بازار عرضه می‌کند.

    لیست قیمت انواع کفش فوتبال

    راه دیگری هم وجود دارد: کفش فوتبال مدل قدیمی بخرید. معمولا فروشگاه‌ها کفش فوتبال با کیفیت بالا ولی با مدل‌های قدیمی‌تر را با قیمت ارزان‌تری می‌فروشند. اگر چنین موردی را پیدا کردید به کیفیت آن فکر کنید نه به قدیمی بودنش.

    در هنگام خرید کفش فوتبال این اشتباهات را مرتکب نشوید

    بیشتر افراد در هنگام خرید کفش فوتبال اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. این اشتباهات را انجام ندهید:

    ۱. کفش را به‌خاطر بازیکن موردعلاقه‌تان انتخاب نکنید

    خرید کفش فوتبال - کفش را به خاطر بازیکن مورد علاقه نخرید

    این‌کار به دو دلیل منطقی نیست. یکی اینکه ممکن است پول زیادی به آن بازیکن بابت آن کفش پرداخت کرده باشند و او خودش آن را انتخاب نکرده باشد. دوم اینکه شاید ترجیحات آن بازیکن با شما متفاوت باشد.

    همچنین، دلیلی ندارد که اگر کفشی برای دوستتان مناسب است برای شما هم خوب باشد.

    ۲. کفش فوتبال را به‌خاطر پُستی که در آن بازی می‌کنید نخرید

    یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد در هنگام خرید کفش فوتبال این است که آن را براساس که پستی که در بازی دارند می‌خرند. این کار کاملا اشتباه است.

    البته مقصر برندها هستند. برای نمونه، برخی برندها روی کفش کنترل، عنوان «مخصوص هافبک» را قرار می‌دهند. درحالی‌که اگر یک دروازه‌بان هم بخواهد این کفش را بپوشد مشکلی نخواهد داشت. بیشتر برندها حتی کفش‌ها را با توجه به موقعیت بازیکنی که از او حمایت می‌کنند تبلیغ می‌کنند. برای مثال، در تبلیغاتشان کفش سرعتی را به بهترین مهاجمان جهان، کفش‌های کنترلی را به هافبک‌ها و کفش‌های راحتی را به مدافعان می‌دهند. به‌همین‌دلیل شما به‌عنوان خریدار ناخودآگاه این کفش‌ها را با پست آن بازیکن و خودتان مرتبط می‌کنید.

    برخی بازیکنان حتی از پوشیدن کفش‌هایی که برندها از آنها خواسته بودند خودداری کرده‌اند. برای مثال، نیمار را مجبور کردند که کفش هایپرونوم بپوشد، درحالی‌که آن را دوست نداشت. بنابراین دوباره به همان کفش مرکوریال برگشت که برایش راحت‌تر بود. رونالدو هم کفش سوپرفلای دینامیک ساقدار را دوست نداشت، بنابراین از برند خواست کفش بدون ساق همان مدل را به او بدهد.

    کفش فوتبال و پست بازیکن مطلقا ارتباطی با هم ندارند. اگر مدافع هستید می‌توانید از کفش‌های تند و سرعتی استفاده کنید. فقط کفشی را انتخاب کنید که برایتان مناسب‌تر باشد. همین!

    ۳. کفش را فقط به این دلیل که زیباست نخرید

    خرید کفش فوتبال - کفش را به خاطر زیبایی نخرید

    هر کفشی که ظاهرش زیباست دلیل نمی‌شود که مناسب پای شما باشد. باید کفش را امتحان کنید و اگر واقعا برایتان مناسب و راحت است آن را بخرید.

    ۴. مراقب باشید کفش تقلبی را به شما قالب نکنند

    برخی از کفش‌های رنگ‌ولعاب‌دار ممکن است تقلبی باشند. اگر یک کفش فوتبال با مارک برندهای بزرگ را می‌بینید که قیمتش زیادی ارزان است، مطمئن باشید اصل نیست. اگر کفش را آنلاین می‌خرید خوب درباره آن تحقیق کنید و بررسی کنید که آیا سایت معتبر هست یا نه. اگر از فروشگاه می‌خرید، حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

    نمونه کفش‌های اصل فوتبال را ببینید

    ۵. در سن رشد، کفش فوتبال گران‌قیمت نخرید

    وقتی هنوز در سن رشد هستید کفش‌های گران‌قیمت نخرید. مطمئن باشید به شش ماه نکشیده برایتان تنگ می‌شوند.

    وقتی به سنی رسیدید که دیگر رشدتان متوقف شده است، بعد اگر تمایل داشتید، کفش فوتبال فوتبال گران‌قیمت بخرید.

    لیست گران‌قیمت‌ترین کفش‌های فوتبال

    ۶. اگر پاهای پهنی دارید کفش سرعتی نخرید

    اگر پاهای پهنی دارید، کفش‌های سرعتی برای شما مناسب نیستند. دلیلش این است که این کفش‌ها باریک‌تر از کفش‌های دیگر هستند. بهترین راهکار برای شما این است که کفش کنترل یا راحتی بخرید. کفش‌های با رویه چرم هم برای شما بهتر هستند. اگر چرم دوست ندارید، نرم‌ترین و کشسان‌ترین کفش ساخته‌شده از موادمصنوعی را پید کنید. قبل از اینکه کفش‌ها را مستقیم در مسابقه بپوشید کمی با آنها تمرین کنید. ممکن است پاهایتان تاول بزنند. آیا این راهنما برای شما مفید بود؟ آیا توانسته است به همه پرسش‌های شما درباره خرید کفش فوتبال پاسخ دهد؟ اگر نه، برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید. اینجا تمام کفش‌های فوتبال تخفیف خورده‌اند [see_also]28772[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید