۹ لوازم جانبی موبایل برای تماس تصویری حرفه‌ای

۹ لوازم جانبی موبایل برای تماس تصویری حرفه‌ای
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۹ لوازم جانبی نه چندان گرانبها را معرفی کرده‌ایم که سطح تماس تصویری و ویدیو کنفرانس‌های شما را به شکل چشمگیری ارتقا می‌دهند.

    محبوبیت تماس تصویری و ویدیو کنفرانس هیچگاه تا این اندازه نبوده است. شاید تا چند ماه قبل تماس تصویری تنها یکی از روش‌های ارتباطی بود که خیلی‌ها علاقه‌ای هم به آن نداشتند اما بحران کرونا شرایط را دگرگون کرد. این روزها میلیون‌ها نفر در ایران از دانش آموزان ابتدایی گرفته تا مدیران و کارکنان برای شرکت در کلاس‌های درس، جلسات کاری یا ارتباط با همکاران و دوستان از تماس تصویری و ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنند.

    با توجه به اهمیت و گستردگی این موضوع سایت درجه تصمیم به معرفی چندین لوازم جانبی گرفته که قیمت چندان بالایی ندارند اما کیفیت تماس تصویری شما را دگرگون خواهند کرد؛ برای مثال با یک رینگ لایت ساده برای نورپردازی، کیفیت تماس تصویری را دو چندان می‌کنید.

    کاربرد لوازم‌ جانبی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، منحصر به تماس تصویری نیست و با خرید آنها استریم‌های ویدیویی دیگر از جمله لایو اینستاگرام را راحت‌تر و با کیفیتی بسیار بیشتر برگزار می‌کنید.

    ۱. رینگ لایت برای نورپردازی بهتر

    تماس تصویری حرفه‌ای

    اگر دقت کرده باشید چهره بسیاری از سلبریتی‌ها در تلویزیون با آنچه که در لایو معمولی اینستاگرام از خود به نمایش می‌گذارند، از زمین تا آسمان متفاوت است. دلیل این تفاوت چشمگیر تنها به نورپردازی در استودیوهای تلویزیونی برمی‌گردد. نورپردازی از نظر سینماگران جادویی است که حین تصویربرداری به صحنه روح می‌بخشد. از آنجا که لنزهای کوچک روی موبایل قدرت چندانی برای جذب نور ندارند، برای داشتن تماس تصویری حرفه‌ای باید از منبع نور خارجی استفاده کنید و چه چیزی بهتر از رینگ لایت.

    رینگ لایت‌ها به صورت ویژه برای موبایل طراحی شده‌ و حین تماس تصویری همان نورپردازی را روی چهره شما ایجاد می‌کند که در سالن‌های آرایش تجربه کرده‌اید.

    روشنایی ساطع شده از رینگ لایت‌ها برخلاف لامپ‌های معمولی بسیار نرم است و با پوشش بالای ۱۵۰ درجه به راحتی تمام چهره و زوایای اطراف را پوشش می‌دهد. ده‌ها LED کوچک موجود در آنها امکان تنظیم سطح نوردهی بر اساس محیط و حتی تعیین حالت‌های سرد، گرم یا ترکیبی نور را به شما می‌دهد.

    پرفروش‌ترین انواع رینگ لایت + لیست قیمت

    ۲. کابل بلند برای تماس‌های طولانی

    اتصال به اینترنت و تماس ویدیویی به سرعت شارژ موبایل را خالی می‌کند؛ بنابراین اگر عادت به تماس‌های طولانی دارید یا ویدیو کنفرانس‌های طولانی برگزار می‌کنید باید چاره‌ای برای شارژ موبایل بیاندیشید.

    همانطور که می‌دانید طول کابل‌های اورجینال موبایل بسیار کوتاه است و برای اینکه حین تماس مجبور به اقامت در کنار پریز نشوید، بهتر است از کابل‌های بلند وبا کیفیت استفاده کنید که دستتان را در جابه‌جایی حین تماس یا تغییر موقعیت موبایل آزاد می‌گذارد. قبلا در درجه تمام نکاتی که قبل از خرید کابل USB باید بدانید را شرح داده‌ایم.

    لینک خرید انواع کابل بلند از دیجی‌کالا

    [related]9553[/related]

    ۳. حلقه نگه‌دارنده و استند در یک محصول

    تماس تصویری حرفه‌ای

    اگر می‌خواهید حین تماس تصویری ویدیو لرزش نداشته باشد بهتر است آنرا روی پایه‌ای ثابت قرار دهید. یکی از بهترین و ارزان‌قیمت‌ترین ابزارها برای اینکار حلقه‌ نگهدارنده است که به پشت گوشی متصل شده و به عنوان پایه نگهدارنده رومیزی برای آن عمل می‌کند.

    از طرف دیگر بدنه بسیاری از گوشی‌ها و حتی کاورهای محافظ لغزنده است که ممکن است باعث سقوط اتفاقی موبایل شده و میلیون‌ها تومان روی دستتان هزینه بگذارد. این حلقه‌های چند هزار تومانی نقش محافظ گوشی را هم بازی می‌کنند و با در دست کردن آنها حین کار با گوشی دیگر خبری از سقوط موبایل نخواهد بود.

    جذاب‌ترین انواع حلقه نگهدارنده موبایل را ببینید

    ۴. سه پایه موبایل

    تماس تصویری حرفه‌ای

    یکی از نکاتی که اغلب افراد حین تماس تصویری و ویدیو کنفرانس رعایت نمی‌کنند، تنظیم موبایل در زاویه مناسب است. اگر می‌خواهید جلسه مجازی، لایو اینستاگرام یا یک تماس تصویری حرفه‌ای داشته باشید باید از سه‌پایه موبایل استفاده کنید چرا که علاوه بر تنظیم دوربین در بهترین زاویه ممکن، لرزش‌های ناخواسته را حذف کرده و شما را از لزوم نگه داشتن موبایل در دست راحت می‌کند.

    سه پایه‌ها معمولا ارزان‌قیمت هستند اما با کمی هزینه بیشتر می‌توانید سراغ مدل‌ حرفه‌ای‌تر بروید که از کنترل راه دور، قابلیت ردیابی سوژه و فیلمبرداری پیوسته حین تغییر زوایا پشتیبانی می‌کنند.

    پرفروش‌ترین انواع سه‌پایه موبایل را ببینید

    ۵. هدست برای ارتباط صوتی بهتر

    تماس تصویری حرفه‌ای

    یکی دیگر از ملزومات تماس تصویری حرفه‌ای هدست است که باعث می‌شود انتقال صدا بین شما و طرف مقابل با کیفیت بسیار بهتری منتقل شود. هدست‌ها برخلاف موبایل از درایوهای بسیاری بزرگتری برخوردار هستند که باعث ارتقای کیفیت صدای ورودی می‌شوند.

    همچنین بسیاری از این دستگاه‌ها به جای یک اینکه مثل موبایل یک میکروفون داشته باشند، به آرایه‌ای از میکروفون‌ها ‌مجهز شده‌اند که فرکانس‌های صدای کاربر را بهتر پردازش و منتقل می‌‌کنند.

    حین خرید در نظر داشته باشید که برخی هدفون‌ها فاقد میکروفون بوده و برای تماس تصویری کاربردی ندارد. همچنین اگر می‌خواهید حین تماس تصویری صداهای اطراف مزاحمتان نشود حتما مدل‌های دور گوشی مجهز به قابلیت حذف نویز فعال را تهیه کنید. در راهنمای خرید هدفون مواردی را که حین خرید هدست، ایرباد هدفون در نظر داشته باشید را توضیح داده‌ایم.

    محبوب‌ترین هدست‌های بازار را ببینید

    ۶. نور هالیودی برای حرفه‌ای‌ها

    تماس تصویری حرفه‌ای

    اگر می‌خواهید سطح کارتان را به استودیوهای حرفه‌ای نزدیک کنید به جای رینگ لایت از نورهای ثابت قوی‌تر استفاده کنید. این تجهیزات با تولید نوری طبیعی و نرم حین تماس ویدیویی تصویری شفاف، واضح و چشم نوازتر را از شما به مخاطب ارائه می‌کنند.

    نور ثابت LED به شما اجازه می‌دهد بر اساس محیط و ساعت شبانه‌روز سطح نوردهی را به صورت دلخواه تنظیم کنید. تجهیزات نورثابت به خطر استفاده از پنل‌های LED بسیار کم مصرف هستند و به شکل یکنواخت و پیوسته نور را به سوژه می‌تابانند. بنابراین کاربر از قبل می‌تواند تصویر نهایی را بر اساس نور تابیده شده به سوژه مشاهده کند.

    ابزارهای نورپردازی جدای از تماس تصویری در موارد بسیار دیگری از جمله عکاسی استودیویی، تهیه ویدیوهای آموزشی، تولید محتوا برای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارند.

    پرفروش‌ترین انواع نور ثابت حرفه‌ای را ببینید

    ۷. پاوربانک

    محبوب‌ترین پاوربانک های بازار ایران

    اتصال به شبکه 4G یا وای‌فای برای تماس تصویری و روشن ماندن دائم نمایشگر به سرعت شارژ گوشی را تخلیه می‌کند. اگر نمی‌خواهید یکباره وسط جلسه مجازی با همکاران یا وسط کلاس درس گوشی خاموش شود، باید مانع تمام شدن شارژ موبایل شوید و بهترین راه برای اینکار استفاده از پاوربانک است.

    برای انتخاب یک پاوربانک مناسب باید نکاتی مثل وزن، ظرفیت، پشتیبانی از شارژ سریع، ورودی‌ها و خروجی‌ها و مواردی دیگر را در نظر داشته باشید که در راهنمای خرید پاوربانک آنها را توضیح داده‌ایم. همچنین در مطلب دیگری هم محبوب‌ترین پاوربانک‌های بازار ایران را معرفی کرده‌ایم.

    مشاهده لیست قیمت انواع پاوربانک در دیجی‌کالا

    ۸. پوست یک دست و حرفه‌ای با پالت گریم

    در جلسات حضوری یا کلاس‌های درس معمولا افراد به صورت مستقیم به چهره دیگران خیره نمی‌شوند چرا که باعث معذب شدن آنها می‌شود. در تماس‌ تصویری و ویدیوکنفرانس‌ اما روال کاملا برعکس است و افراد مستقیما به چهره یکدیگر خیره می‌شوند.

    در چنین شرایطی جوش، لکه‌ها و خطوط روی پوست خیلی زود خودشان را نشان می‌دهد. آسان‌ترین راه برای رفع این مشکل همان کاری است که حرفه‌ای‌ها انجام می‌دهند؛ یعنی استفاده از پالت‌های گریم. پوشش کرمی، نرم و ظریف رنگ‌های پالت به راحتی روی پوست را پوشانده و بدون ایجاد حس خستگی چهره‌ای متعادل را به شما هدیه می‌دهد.

    اگر جرو کسانی هستید که به صورت مرتب محتوای ویدیویی را در اینستاگرام یا وبلاگ منتشر می‌کنند حتما در کنار نورپردازی مطلوب از پالت گریم هم استفاده کنید چرا که شما را بسیار حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد.

    محبوب‌ترین پالت‌های گریم را ببینید

    ۹. یک گوشی خوب اگر موبایلتان راضی نیستید

    تماس تصویری حرفه‌ای

    در نهایت به اصلی‌ترین بخش تماس تصویری یعنی موبایل می‌رسیم. یک موبایل مناسب برای تماس‌های تصویری قبل از هر چیز باید دوربین سلفی قدرتمندی داشته باشد تا تصویر شما را با بالاترین وضوح به دست مخاطب برساند. البته دوربین سلفی قدرتمند تنها به معنی مگاپیکسل بالاتر نیست بلکه باید به موارد دیگری مثل اندازه پیکسل‌‌ها، اپرچر لنز برای جذب نور نیز دقت کنید. پیشنهاد درجه برای خرید موبایل با دوربین سلفی قدرتمند شامل موارد زیر است:

    • هواوی Nova 5T
    • شیائومی Mi Note 10
    • آنر ۲۰ پرو
    • آيفون ۱۱
    • گلکسی S20 Ultra

    نکات دیگری که در خرید موبایل مناسب برای تماس تصویری اهمیت دارد ظرفیت بالای باتری، پشتیبانی از شارژ سریع و ابعاد نمایشگر است چرا که نمایشگرهای بزرگتر امکان مشاهده راحت‌تر مخاطبان در جلسات چند نفره را به شما می‌دهند. پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل در بازار + لیست قیمت [see_also]30412[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید