همه نکات برای خرید باکس سگ و گربه

همه نکات برای خرید باکس سگ و گربه
راهنمای مطالعه

    اگر سگ یا گربه خانگی دارید، این باکس‌های مخصوص حمل حیوانات خانگی حتما لازم‌تان می‌شود. در این مطلب «درجه»، از نکاتی برایتان می‌گوییم که باید برای خرید باکس سگ و گربه بدانید. با ما همراه باشید.

    خرید باکس سگ و گربه برای خصوصا اوقاتی به‌درد می‌خورد که باید سگ یا گربه دلبندتان را به دامپزشکی ببرید. این باکس‌ها اگر پت‌تان را هم با خود به سفر می‌برید، لازم می‌شوند. با این باکس‌ها، هنگام حمل و جابه‌جایی پت‌ها کمتر اذیت خواهید شد و امنیت پت‌تان هم بهتر حفظ می‌شود.

    با انواع کریر برای حمل حیوانات خانگی آشنا شوید

    خرید باکس سگ و گربه مدل کوله‌ای

    کریرها یا همان باکس‌های حمل حیوانات خانگی در مدل‌های بسیار متنوعی در بازار موجودند. علاوه بر کریرهای دسته‌داری که مانند ساک‌های دستی حمل می‌شوند، کریرهای پوشیدنی هم داریم، یعنی کریرهایی که مثلا کوله‌پشتی‌مانندند. یا مثلا کریرهایی داریم که مخصوص حمل با دوچرخه و موتور طراحی شده‌اند. برای سگ‌های کوچک می‌توانید کریرهای آغوشی هم بخرید. اما لطفا این نکته را مدنظر داشته باشید که راحتی خود پت در کریر و ایمنی کریر از بامزگی آن مهم‌تر است. ضمنا اگر به کریری برای استفاده در سفرهای هوایی نیاز دارید، باید سراغ خرید مدل‌هایی بروید که موردتأیید خطوط هوایی هستند.

    پرفروش‌ترین باکس‌های حمل سگ و گربه را ببینید

    انواع کریرها براساس جنس ساخت بدنه

    کریرهای حیوانات خانگی را می‌توان بر اساس جنس ساخت بدنه به سه دسته تقسیم کرد:

    ۱. کریرهای جنس نرم

    خرید باکس سگ و گربه مدل پارچه‌ای

    این نوع کریرها به ساک ورزشی می‌مانند؛ دیواره‌های پارچه‌ای و نرم (مثلا از جنس نایلون) و کفی نسبتا محکمی دارند. کریرهای این مدلی از بالا و بغل با زیپ باز و بسته می‌شوند و از تکه یا تکه‌هایی هم پارچه توری برای تنفس و تهویه هوا برخوردارند. در برخی کریرهای ساکی، علاوه بر دسته، بند رودوشی هم برای حمل آسان تعبیه شده است. منتها تمیزکردن کریرهای پارچه‌ای می‌تواند سخت و وقت‌گیر باشد.

    محبوب‌ترین کیف‌های حمل حیوانات را ببینید

    ۲. کریرهای جنس سخت

    خرید باکس سگ و گربه - جنس سخت

    این نوع کریرها از جنس‌های بادوامی چون پلی‌پروپیلن و پلاستیک‌های محکم و مقاوم در برابر ضربه ساخته می‌شوند. کریرهای این مدلی در طرفین، منفذدارند تا تهویه هوا به‌خوبی انجام شود. تمیزکردنشان هم راحت و آسان است. این نوع کریرها می‌توانند به‌ویژه برای سگ‌ها و گربه‌های ناآرام، گزینه بادوام‌تر و همچنین مطمئن‌تری باشند.

    ۳. کریرهای مقوایی

    خرید باکس سگ و گربه مدل مقوایی

    کریرهای مقوایی، همان طور که از اسم‌شان پیداست، با مقوا ساخته شده‌اند. این نوع کریرها می‌توانند برای حمل حیوانات خانگی در تنها مسافت‌های کوتاه، مناسب باشند. بدترین عیب‌شان این است که دوام زیادی ندارند و براثر پنجه‌کشیدن‌های سگ و گربه‌های شیطان، چه‌بسا حتی پاره شوند!

    [related]28334[/related]

    سایز کریر را با دقت انتخاب کنید

    خرید باکس سگ و گربه - انتخاب سایز

    برای خرید باکس سگ و گربه باید با دقت زیادی درمورد سایز آن تصمیم بگیرید. در این مورد، حتما از فروشنده پت‌شاپ هم کمک بگیرید. پت عزیزتان باید به‌راحتی در باکس حمل جا شود. راحتی، مسئله بسیار مهمی به‌ویژه در سفرهای طولانی است. برای سفرهای طولانی، حتی شاید لازم باشد کریری بخرید که آب و غذای سگ یا گربه هم در آن جا شود.

    سایز کریر را قاعدتا باید بر اساس قدوقواره پت‌تان انتخاب کنید. مثلا برای خرید باکس حمل گربه، حواس‌تان باشد که سراغ مدل‌های بیش از حد کوچک یا زیادی بزرگ نروید. سایز کریر باید اندازه‌ای باشد که گربه‌تان بتواند به‌راحتی در آن بایستد و دراز بکشد. در راهنمای خرید کریر گربه در وب‌سایت wikihow.pet آمده که سایز کریر بهتر است ۱.۵ برابر بزرگ‌تر از اندازه گربه‌تان باشد. درمورد سگ‌ها هم سایز کریر باید اندازه‌ای باشد که حیوان بتواند جابه‌جا شود، نه اینکه اصلا هیچ‌گونه فضای جُم‌خوردن نداشته باشد. از طرفی، فضای بسیار گل‌وگشاد هم برای سگ‌های کوچک خوب نیست و حین حمل‌ونقل، مدام به این‌طرف و آن‌طرف سُر خواهند خورد.

    حداکثر وزن قابل‌تحمل هر کریر را هم در مشخصات محصول، چک کنید.

    مشاهده محبوب‌ترین غذاهای حیوانات خانگی

    ایمنی محصول را هم حتما در نظر بگیرید

    خرید باکس سگ و گربه - ایمنی

    هنگام خرید باکس سگ و گربه باید دقت کنید که کریر انتخابی‌تان از ساختار محافظتی خوبی برخوردار باشد، طوری که از پت‌تان محافظت کرده و موجب آسیب نشود. حتما چک کنید که نحوه چفت‌شدن درِ کریر به‌گونه‌ای باشد که سگ یا گربه‌تان نتواند آن را به‌راحتی باز کرده و بیرون برود. ضمنا بهتر است سراغ کریرهایی بروید که از جایگاه‌های مخصوص برای ردکردن کمربند ایمنی خودرو برخوردارند.

    خلق‌وخوی سگ و گربه‌تان را هم در نظر بگیرید

    خرید باکس سگ و گربه

    حیوانات آرام در کریرهای کوچک، راحت‌تر آرام‌وقرار می‌گیرند، اما برای حیوانات خانگی بیش‌فعال احتمالا به خرید کریری با فضای کمی بزرگ‌تر احتیاج خواهید داشت. یا برای مثلا سگ و گربه‌های ناآرام بهتر است از کریرهای جنس سخت استفاده کنید که محکم‌تر و بادوام‌ترند و جوش‌وخروش حیوان را بیشتر تاب می‌آورند. ضمن اینکه باکس‌های دارای درِ فلزی محکم‌ترند.

    مشاهده جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی

    سایر نکاتی که باید بدانید

    خرید باکس سگ و گربه مدل چرخ‌دار

    • وجود جیب: برخی کریرهای ساکی جیب‌دارند. وجود جیب ویژگی مثبتی است و باعث می‌شود که بتوانید مثلا غذا یا اسباب‌بازی پت‌تان را دم‌دست داشته باشید.
    • کریر چرخ‌دار: اگر قرار است که مسافت قابل‌توجهی را کریر به‌دست و پیاده بپیمایید، چرا سراغ باکس‌های حمل چرخ‌دار نمی‌روید؟ هم به‌این‌ترتیب، جلوی خسته‌شدن دست‌تان گرفته می‌شود و هم حیوان بی‌زبان براثر تکان‌های دست‌تان مدام جابه‌جا نخواهد شد.
    • تهویه خوب: کریری انتخاب کنید که از تهویه خوبی برخوردار باشد. برای مثلا گربه‌ها، کریری انتخاب کنید که در حداقل دو طرف آن منافذ یا پنجره برای گردش هوا وجود داشته باشد، اگرچه تهویه سه‌طرفه گزینه بهتری است.
    • سمت بازشدن در: سمت بازشدن درِ باکس هم مسئله مهمی است. برای مثلا سگ‌ها یا گربه‌هایی که همکاری نمی‌کنند، احتمالا راحت‌تر می‌توانید در باکس‌های دارای درِ سقفی قرارشان دهید. با باکس‌های این مدلی، گاهی حتی شاید لازم نباشد که دامپزشک، سگ یا گربه‌تان را برای معاینه از کریر خارج کند.

    لیست سایر لوازم موردنیاز حیوانات خانگی

    سخن پایانی

    کریرهای خوب و باکیفیت اگرچه گران‌ترند، از راحتی و ایمنی بیشتری برای پت‌ها برخوردارند. در پایان، این نکته را هم اضافه کنیم که خرید باکس حمل سگ و گربه یک چیز است  و عادت‌دادن سگ و گربه‌تان به استفاده از آن یک چیز دیگر. طفلکی‌ها را با زور و عصبانیت به داخل کریر فرو نکنید، بلکه ابتدا سعی کنید راه‌وروش درست استفاده از چنین وسایلی را یاد بگیرید و با ترفندهای ترغیب حیوانات خانگی به آرام‌وقرارگرفتن در باکس حمل آشنا شوید. لینک خرید انواع باکس حمل سگ و گربه [see_also]17870[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید