روتین مناسب برای موهای بلند؛ چگونگی شستن و خشک کردن موهای بلند تا حالت دادن

روتین مناسب برای موهای بلند؛ چگونگی شستن و خشک کردن موهای بلند تا حالت دادن
راهنمای مطالعه

     

    موهای بلند نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا بتوانند سالم بمانند و زیباتر به ن

     

    موهای بلند نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا بتوانند سالم بمانند و زیباتر به نظر برسند. برای اینکه بتوانید از موهای بلندتان مراقبت کنید نیاز به یک روتین یا برنامه ثابت دارید که به شما بگوید با چه روش‌ها و محصولاتی می‌توانید زیباترین شکل ممکن را به موهای بلندتان هدیه کنید. در این مقاله شما را با روتین مراقبت از موهای بلند آشنا می‌کنیم.

    ۱. یک روتین واقع‌بینانه داشته باشید

    روتین مراقبت از موی بلند را باید بر اساس دو ویژگی مشخص کنید؛ اول نوع موهایتان است (چرب، خشک، صاف، مجعد و غیره) و دوم برنامه زمانی روزمره‌تان؛ هر دوی این موارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی و تشخیص درست دارد. بنابراین قبل از تعیین روتین مراقبت از موی بلند اول از همه نوع موهایتان را بشناسید و بعد تعیین کنید چند بار شست و شو در طول هفته برای شما کافی خواهد بود.

    ۲. روتین قبل از شستن موها

    همان طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید موی بلند مستعد مو خوره شدن به علت خشکی قسمت‌های پایینی ساقه‌ها و در عین حال گره خوردن است. به همین دلیل بهتر است قبل از شستن موها از دو روش طلایی زیر استفاده کنید.

    • برای از بین بردن موخوره و تقویت موهایتان استفاده از روغن‌های تقویتی مثل روغن نارگیل اصل را فراموش نکنید. برای مثال وقتی می‌دانید قرار است فردا صبح دوش بگیرید، از شب قبل موهایتان را روغن بزنید و بگذارید چند ساعتی استراحت کنند. سپس به حمام بروید.
    • موهای بلند به راحتی گره می‌خورند، به همین دلیل بهتر است قبل از حمام و زمانی که هنوز خشک هستند، با استفاده از یک شانه دندانه درشت گره‌ها را باز کنید تا موقع شست و شو به تعدادشان اضافه نشود و موها راحتتر تمیز شوند. دقت داشته باشید که باید موها را از پایین به بالا شانه کنید نه برعکس. از طریق این لینک با روش‌های صحیح شانه زدن مو آشنا شوید.

    ۳. نکاتی که باید قبل از شستن موها بدانید

     

    برای شستن موهای بلند بدون آسیب رساندن به آن‌ها بهتر است به نکات مهم زیر دقت داشته باشید:

    • هرگز از آب داغ برای شستن موها استفاده نکنید؛ به ویژه اگر موهایتان چرب هستند. آب گرم موجب تحریک بیشتر کف سر برای ترشح چربی می‌شود، ساقه موها را خشک می‌کنند و در نهایت منجر به آسیب دیدگی موها خواهد شد. آب ولرم در فصل زمستان و آب ولرم رو به خنک در تابستان برای سلامت موهای شما بهتر خواهد بود.
    • شامپویی متناسب با جنس موهایتان انتخاب کنید. برای مثال اگر از رنگ مو استفاده می‌کنید یا موهایتان دکلره دارند، باید سراغ شامپوی مخصوص موهای رنگ شده یا آسیب دیده بروید؛ این قاعده زنانه و مردانه ندارد و هم خانم‌ها و هم آقایان باید به آن توجه داشته باشند. اگر چه توصیه می‌شود از دکلره و رنگ مو استفاده نشود اما در صورتیکه قصد خرید این موارد را دارید سراغ رنگ مو زنانه با بهترین کیفیت بروید تا آسیب کمتری به مو وارد شود.
    • لازم هم نیست حتما هر شب موهایتان را بشویید؛ زمان مناسب برای شستن موها وقتی است که کثیف و چرب شده باشند یا اینکه در طول روز از اسپری موقت رنگ مو یا سایر اسپری‌های مو استفاده کرده باشید. اگر اینطور نیست یا موهای چربی ندارید؛ می‌توانید به جای اینکه مرتب سر و بدن‌تان را بشویید، فقط بدنتان را بشویید و منجر به خشکی بیش از حد موها نشوید.
    • اگر موهای ضخیم و فر دارید، لازم نیست به طور منظم آن‌ها را بشویید.
    • اگر موهای نازک و صاف دارید، می‌دانید که این موها معمولا زود به زود چرب می‌شوند؛ بنابراین بهتر است اغلب اوقات آن‌ها را بشویید و تمیز نگه دارید.
    • اگر ضخامت موهایتان زیاد نیست و نوع موهایتان چیزی بین چرب و خشک است، هر بار که چرب یا کثیف شدند، دست به کار شستن‌شان شوید.
    • بعد از هر بار شسته شدن به وضعیت موهایتان دقت کنید. ببینید واکنش موها به فاصله زمانی متفاوت بین زمان شستن‌شان چطور است و از این طریق بهترین فاصله زمانی را پیدا کنید.

    ۴. موهای بلند را چگونه بشوییم؟

    بعد از تمام نکات بالا، وقت شستن موها می‌رسد. برای شستن موها نکات زیر را رعایت کنید:

    • معمولا دو بار استفاده از شامپو برای هر بار حمام کردن و شستن موها کافی است. یک بار برای اینکه چربی و کثیفی موها پاک شوند و بار دوم برای اینکه کف سر و ریشه‌ها به خوبی تمیز شوند.
    • بعد از پایان شستن موها حتما از ماسک مو برای موهای آسیب دیده (دو بار در هفته) و از نرم کننده برای موهای معمولی کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود رطوبت از دست رفته موها تامین شود و موها خشک و دچار موخوره نشوند.
    • بعد از شستن موها آن‌ها را با استفاده از شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره‌هایشان باز شود. سپس یک حوله لطیف با قدرت آبگیری بالا روی موهایتان بیندازید و به آرامی آب‌شان را بگیرید. دقت کنید نباید موها را با شدت عقب و جلو کنید.

    ۵. روتین مراقبتی بعد از شستن موهای بلند

     

    بعد از خارج شدن از حمام و گرفتن آب موهایتان نوبت به خشک کردن آن‌ها می‌رسد. بهترین کار این است که اگر هوا خوب است و امکانش را دارید، بگذارید موهایتان خود به خود خشک شوند؛ جالب است بدانید این روشی است که جنیفر انیستون هم برای داشتن موهای سالم و زیبا از آن استفاده می‌کند.

    • اگر به استفاده از سشوار عادت دارید، حتما قبل از سشوار کشیدن موها از اسپری‌های مراقبت از مو در برابر گرما استفاده کنید.
    • سعی کنید موهایتان را با حرارت خیلی بالا خشک نکنید.
    • اگر می‌خواهید از وسایل حالت دهنده مو استفاده کنید، هیچ وقت این کار را روی موهای خیس انجام ندهید. ابتدا موهایتان را خشک کنید، سپس اسپری بزنید و بعد از وسایل حالت دهنده کمک بگیرید.
    • بعضی ماسک‌ها مخصوص بعد از حمام هستند؛ اگر موهای به شدت آسیب دیده دارید، می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید.
    • به خاطر داشته باشید کیفیت محصولاتی که برای موهایتان تهیه می‌کنید، نقشی اساسی در سلامت موهایتان خواهند داشت؛ این محصولات شامل دامنه وسیعی از انواع اکسیدان مو، رنگ مو، پودر دکلره، شامپو، ماسک و نرم کننده می‌شود. بنابراین سعی کنید اولا از محصولاتی با پایه‌های گیاهی مثل اکسیدان مو یا آنتی اکسیدانت های گیاهی کمک بگیرید و در مرحله دوم سراغ خرید گزینه‌هایی بروید که شاید کمی قیمت آن‌ها بالا باشد؛ اما حاصل تلاش برندهای معتبر و موفق هستند.
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید