برای خرید شامپو رنگ حتما این نکات را بدانید

برای خرید شامپو رنگ حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    شامپو رنگ‌ها محصول‌ نسبتا جدیدی هستند که به خاطر سادگی استفاده و عدم نیاز به مراجعه به متخصص و آرایشگاه در بین خانم‌ها و آقایان بسیار طرفدار دارد. در این مطلب که برگرفته از مقاله «نکاتی درباره شامپو رنگ» است، قصد داریم روش استفاده از شامپو رنگ‌ و برخی ويژگی‌های آن را توضیح دهیم.

    شامپورنگ چیست؟

    شامپو رنگ‌ها، رنگ موهایی هستند که نه کاملا دائمی هستند که برای رفتن رنگشان تا درآمدن ریشه مو صبر کنیم و نه رنگ‌های موقتی هستند که با اولین شستشو از بین بروند. درواقع شامپو رنگ‌ها چیزی بین این دو هستند و شما می‌توانید حدود یک الی دوهفته آن را روی موهایتان داشته باشید و با شش تا هشت بار شستن، رنگ‌ آن‌ها از بین می رود. مدت دقیق ماندگاری آن‌ها بیش از هرچیزی به جنس موهای شما و رنگی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

    برخی شامپو رنگ‌ها در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای موجود هستند که معمولا برای کسانی که میخواهند موهای سفید خود را بپوشانند و از رنگ کردن دائمی موهایشان خسته شده اند کاربرد دارد. برخی دیگر از شامپو رنگ‌ها اما رنگ‌های شاد و بسیار فانتزی دارند که این رنگ‌ها برای کسانی که علاقمند به رنگ‌های فانتزی هستند و موهای روشن یا دکلره شده دارند کاربرد دارد. همانطور که می‌دانید رنگ‌های فانتزی حتی در حالت دائمیشان چندان پایدار نیستند و چه بسا شامپورنگ‌های فانتزی ماندگاری بیشتری از رنگ‌های تیوپی فانتزی دائمی دارند.

    همیشه به سراغ شامپوهایی بروید که خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارند. وجود موادی که مو را مرطوب نگه می‌دارند، آب‌رسانی به مو را بهتر می‌کند و مانع از خشکی و شکنندگی ساقه‌های مو می‌شود. مثلا شامپوهایی که حاوی روغن آووکادو یا دانه آفتاب‌گردان هستند، از خشک‌شدن موها جلوگیری می‌کنند.

    شامپو رنگ را چگونه استفاده کنیم؟

    هنگام خرید شامپورنگ ابتدا مطمئن شوید رنگی که خریداری می‌کنید برای پایه‌ی دکلره شما مناسب است. برای رنگ‌هایی مثل آبی تیره، بنفش، سرمه‌‌ای، شرابی یا آجری نیازی ندارید دکلره‌ی موی شما به پایه رسیده باشد اما برای رنگ‌هایی مثل آبی روشن، زرد، یخی ، خاکستری یا رنگ‌های روشن دیگر نیاز دارید دکلره موی شما به پایه رسیده باشد در غیر اینصورت رنگ روی موهای شما اثر نمی‌کند یا موهایتان به رنگی متفاوت از آنچه در پالت رنگی می‌بینید، خواهد شد.

    بعد از خرید رنگ به حمام بروید و ابتدا قسمت‌هایی را که ممکن است به رنگ آغشته شود مانند پیشانی، گوش‌ها و گردن را با وازلین چرب کنید. سپس موهایتان را خیس کنید. (دقت داشته باشید اگر موهایتان کثیف است ابتدا با شامپو موهایتان را بشوید و سپس رنگ کنید.) بعد دستکش‌ دستتان کنید و تمام قسمت‌های مو را از ریشه تا پایین به رنگ مو آغشته کنید. دقت کنید که هیچ قسمتی از بخش دکلره شده موهایتان جا نماند. اگر تنها بخشی از مویتان دکلره دارد و بقیه مویتان قهوه‌ای تیره یا مشکی است نگرانی نداشته باشید باقی مو خودبخود رنگ نخواهد گرفت. چند دقیقه صبر کنید تا موها کاملا رنگ بگیرند و سپس موها را آبکشی نمایید. سپس موها را با حوله‌ خشک کنید و دقت داشته باشید که احتمالا حوله کمی رنگی خواهد شد پس از حوله مناسب این‌کار استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که قبل از رنگ کردن کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. همچنین اگر باردار هستید از این رنگ‌ها استفاده نکنید و اگر زیاد به استخر می‌روید استفاده از این رنگ‌ها برای شما مناسب نیست چون به خاطر تماس با کلر رنگ موهایتان خیلی زود کمرنگ خواهد شد.

    نگهداری از شامپو رنگ

    شامپو رنگ‌ها مانند بیشتر رنگ‌های فانتزی آسیب‌هایی برای مو به همراه دارند به همین دلیل باید برنامه‌ی مراقبتی برای موهای خود داشته باشید. اول اینکه سعی کنید با شامپوهایی که پاک کنندگی ملایمی دارند موهایتان را بشویید چون شامپو رنگ‌ها کمی موها را خشک می‌کنند و شامپوهای قوی علاوه بر اینکه رنگ‌های شامپویی را کمرنگ می‌کنند چربی موها را گرفته و موها را خشک می‌کنند. سعی کنید از انواع تقویت کننده‌های مو هنگامی که رنگ شامپویی روی موهای شماست استفاده کنید. انواع لوسیون‌های مو و انواع آبرسان‌های مو برای این‌کار مناسب هستند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده هم پیشنهاد خوبی است. بهتر است از شامپورنگ‌ها خیلی با فاصله زمانی کم استفاده نکنید و گاهی در فواصل بین رنگ کردن به موهای خود استراحت بدهید. اما در کل آسیب شامپو رنگ‌ها به موهای شما نمی‌تواند آسیبی دائمی باشد چون شامپورنگ‌ها برخلاف انواع دیگر رنگ تاثیر شیمیایی داخل بافت مو نمی‌گذارند و تنها لایه ‌ای رنگی روی موها ایجاد می‌کنند. شامپورنگ ها برای کسانی که دوست دارند رنگ‌ موهایشان را با لباس، آرایش و یا لاکشان هماهنگ کنند یا دوست دارند هرماه موهایشان را به یک رنگ دربیاورند اما علاقه‌ای ندارند که هزینه‌ی زیادی برای آرایشگاه پرداخت کنند گزینه مناسبی است. همینطور کسانی که دائم در سفرند یا همیشه دچار مشکل کمبود وقت هستند شامپو رنگ برایشان بسیار کار راه انداز است. شامپو رنگ‌ها پالت‌های تند و درخشانی دارند و ممکن است رنگ‌هایی که در پالت رنگی آنها پیدا می‌شود را در انواع دیگر رنگ‌ها پیدا نکنید. رایحه و عطر شامپو هم باید خوشایندتان باشد. اگر از بوی شامپویی خوش‌تان نیاید، چطور می‌خواهید آن را لابه‌لای موهای‌تان استشمام و تحمل کنید. به اسانس‌ها و رایحه‌ها در هنگام خرید دقت داشته باشید. اگر به ماده‌ای حساسیت دارید، خرید شامپویی با رایحه و اسانس آن کار درستی نخواهد بود و ممکن است باعث بروز حساسیت‌ها و ناراحتی‌هایی برای‌تان شود. برای مطالعه اطلاعات مفید و خواندنی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت فروشگاه اینترنتی خانومی (https://www.khanoumi.com/) مراجعه کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید