انتخاب عینک آفتابی مردانه باکیفیت و شیک

انتخاب عینک آفتابی مردانه باکیفیت و شیک
راهنمای مطالعه

    از کت‌وشلوار رسمی گرفته تا تی‌شرت و شلوار جین یا لباس ورزشی، برای هر تیپ مردانه که بخواهید حتما یک جفت عینک آفتابی وجود دارد. عینک‌های خلبانی کلاسیک که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند یکی از مدل‌هایی است که با هر سلیقه مردانه جور در می‌آید. عینک آفتابی مردانه فقط یک اکسسوری برای خوش‌تیپ شدن نیست و مدل‌های باکیفیت آن از چشم‌ها هم در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند.

    حتی بعضی از عدسی‌های عینک آفتابی این قابلیت را دارند که نورهای شدید را بازتاب دهند که برای رانندگی یا انجام ورزش‌های آبی بسیار کاربردی است. در روزهای داغ تابستان زیر نور مستقیم آفتاب هم می‌توان با عدسی‌های مجهز به پوشش پلاریزه از شدت نورها کم و بر وضوح بینایی اضافه کرد.

    فروشگاه اینترنتی لوناتو طیف گسترده‌ای از انواع عینک آفتابی مردانه دارد که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، یک جفت عینک آفتابی متناسب با فرم صورت و سبک زندگی‌تان را پیدا کنید. تنها نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که عینک باید با ویژگی‌های شخصی شما همخوانی داشته باشد. یعنی چه؟ در ادامه به طور مفصل برایتان توضیح داده‌ایم. همراهمان باشید.

    انتخاب عینک آفتابی مردانه بر اساس ویژگی‌های فردی

     

    از آنجا که همیشه مدل‌های بسیار زیادی از برندهای بسیار متنوع در بازار عینک آفتابی وجود دارد، پیدا کردن متناسب‌ترین گزینه چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. اما واقعیت این است که اصلا لازم نیست همه عینک‌ها را یک‌به‌یک امتحان کنید. فقط کافیست نیاز خود را بشناسید، با فرم صورت خود آشنا باشید و ببینید که تیپ اصلی و همیشگی شما چیست! پس از مشخص کردن این موارد، می‌توانید برای خرید عینک آفتابی مردانه گزینه‌های متناسب را فیلتر کنید. سپس از میان مدل‌های باقی‌مانده در لیست خود، گزینه‌ی موردنظرتان را انتخاب کنید.

    برای اعمال این فیلترها شما باید با بعضی مسایل آشنا باشید تا عینک آفتابی درستی را انتخاب کنید. در زیر مراحل این کار را برایتان نوشته‌ایم:

    1. مشخص کردن دلیل اصلی خرید عینک آفتابی
    2. شناخت فرم صورت
    3. مشخص کردن دلیل اصلی خرید عینک آفتابی

      دلیل اصلی خرید عینک یعنی اینکه شما برای استفاده روزمره عینک می‌خواهید یا برای مناسبت‌های خاص، ماجراجویی، ورزش، سفر یا صرفا برای خوش‌تیپ شدن. تمامی این مسایل در خرید نوع عینک آفتابی موثر هستند.

      به طور مثال، عینک‌های کائوچویی (استات) برای مراسم رسمی و ست شدن با کت‌وشلوار بهتر از دیگر جنس‌های عینک آفتابی هستند. همچنین برای چنین تیپی بهتر است رنگ‌های تیره عینک را انتخاب کنید. اما مثلا برای ورزش یا ماجراجویی بهتر است عینکی خریداری کنید که علاوه بر پوشش دادن چشم‌ها و محافظت از آنها در برابر اشعه‌های UV، پلاریزه و به اندازه‌ی کافی بزرگ و کشیده هم باشد تا بتواند محیط دور چشم‌ها را هم پوشش دهد.

      تابش مستقیم نور شدید خورشید به چشم علاوه‌بر اینکه آزاردهنده است می‌تواند خطرناک هم باشد. نوری که از سطوح ناصاف ساطع می‌شود معمولا در جهت‌های مختلف پخش می‌شود. اما وقتی نور از سطوح صافی همچون آب راکد، آسفالت، داشبور ماشین یا سطح صیقلی فلزات صاف منتشر شود، با زاویه مستقیم به چشم بازتاب پیدا می‌کند. این حالت باعث ایجاد حالت خیرگی glare می‌شود. در چنین وضعیتی فقط یک عدسی «پلاریزه» می‌تواند جهت و میزان تابش نور را تعدیل کند. به همین خاطر است که گفته می‌شود برای وررزش و ماجراجویی بهتر است عینک آفتابی با پوشش پلاریزه استفاده شود.

      فروشگاه آنلاین لوناتو انواع متنوعی از عینک‌های پلاریزه را دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه، نیاز و بودجه خود متناسب‌ترین مدل را خریداری کنید.

      خرید عینک آفتابی مردانه بر اساس فرم صورت

      گفتیم که برای انتخاب متناسب‌ترین عینک آفتابی مردانه بهتر است که فرم صورت را بشناسید. برای این منظور ما در زیر فرم‌های مختلف صورت را معرفی کرده‌ایم و نوشته‌ایم که چه مدلی برای چه صورتی مناسب است:

      صورت مستطیلی

      طول صورت بیشتر از عرض آن است. اکثرا فاصله‌ی گونه تا خط فک زیاد است و بینی کشیده‌ای دارند. صورت‌های مستطیلی باید از عینک‌هایی که دارای فریم با عمق زیاد استفاده کنند. پل عینک هرچقدر کمتر باشد، بینی را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

      • عینک مناسب صورت مستطیلی: فریم‌هایی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

      صورت مربعی: صورت‌های مربعی‌شکل، خط فک تقریبا مستقیم و قوی دارند. عرض پیشانی آن‌ها تناسب خوبی با عرض گونه تا گونه‌ی آن‌ها دارد و می‌توان گفت طول و عرض چهره‌ی ‌آن‌ها برابر است. صورت‌های مربع باید عینکی استفاده کنند که عرض بیشتری به نسبت طول دارند.

      • عینک مناسب صورت مربعی: عینک‌هایی با فریم خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، بیضی، گربه‌ای و پروانه‌ای شکل برای چهره‌هایی با فرم مربعی، مناسب است.

      صورت لوزی: صورت‌های الماسی (لوزی) طول چشم و خط فک باریکی دارند و البته گونه‌هایی به‌نسبت عریض که ممکن است برجسته هم به نظر آید. صورت‌های لوزی باید عینک با فریم‌های بدون لبه استفاده کنند.

      • عینک مناسب صورت لوزی: فریم‌های خلبانی، گرد، گربه‌ای و بیضی‌شکل برای صورت‌هایی با فرم لوزی یا الماسی مناسب‌تر است.

      صورت گرد: عرض و ارتفاع صورت برابر است. افراد دارای این فرم صورت اکثرا دارای پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه هستند. صورت‌های گرد باید عینک با فریم زاویه‌دار و باریک استفاده کنند تا صورت کشیده به نظر برسد.

      • عینک مناسب صورت گرد: عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

      صورت قلبی: صورت‌های قلبی یا مثلثی با راس به سمت پایین، با پیشانی عریض و چانه‌ای زاویه‌دار شناخته می‌شوند. بهتر است فریم عینک آن‌ها خط مستقیم در قسمت بالا نداشته باشد.

      • عینک مناسب صورت قلبی: فریم‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل برای صورت‌های قلبی مناسبند.

      صورت مثلثی: وقتی صورت شبیه مثلث رو به بالاست یعنی پیشانی باریک دارد و فاصله‌ی بین گونه تا گونه با چانه نسبتا زیاد است. صورت‌های مثلث باید عینک‌هایی با فریم تزیین‌شده یا با جزئیات بیشتر در نیمه‌ی بالایی فریم را امتحان کنند.

      • عینک مناسب صورت مثلثی: فریم گربه‌ای، خلبانی، کلاب‌مستر، بیضی، چندضلعی یا مستطیل برای این فرم صورت مناسب است.

      صورت بیضی: ارتفاع صورت از عرض آن بیشتر است. یعنی فاصله‌ی پیشانی تا چانه‌ی آن‌ها بیشتر از فاصله‌ی گونه تا گونه است. در این فرم از صورت عرض پیشانی تا حدودی بیشتر از عرض چانه است. صورت‌های بیضی باید از فریم‌های عینک با عرض زیاد استفاده کنند.

      • عینک مناسب صورت بیضی: عینک‌های کلاب‌مستر، ویفرر، خلبانی، چندضلعی، پروانه‌ای، مستطیل و مربع شکل برای صورت‌های بیضی مناسب است.

      تمامی این مدل‌های عینک آفتابی مردانه را می‌توانید از فروشگاه آنلاین لوناتو (برای ورود به دسته بندی کلیک کنید) خریداری کنید. لوناتو امکان تست در منزل را هم برای مشتری‌های خود مهیا کرده است. به این صورت که می‌توانید 5 عینک را انتخاب کنید تا پیک لوناتو آنها را برایتان درب خانه بیاورد تا شما روی صورتتان تست کنید. سپس متناسب‌ترین مدل را انتخاب و در نهایت خریداری کنید. با این ویژگی خاص دیگر خیالتان از تناسب رنگ، شکل، سایز و فرم عینک راحت خواهد بود. منبع نکات عینک مردانه طبق فرم صورت : مجله لوناتو

      تهیه شده در: درجه
      {{totalCount}} دیدگاه‌
      {{name.error}}
      {{email.error}}
      {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
      {{commentMessage.error}}

      ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید