همه نکات برای خرید ژل ابرو که لازم است بدانید

همه نکات برای خرید ژل ابرو که لازم است بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید ژل ابرو کمک می‌کند ابروهایی رو به بالا و مرتب داشته باشید. اگر برای خرید ژل ابرو دو به شک هستید و نمی‌دانید چه نوعی از آن را انتخاب کنید که ظاهری طبیعی به ابروهایتان بدهد، این مطلب را از دست ندهید. همه نکات برای خرید ژل ابرو را برایتان نوشته‌ایم.

    ژل ابرو باید با رنگ موهایتان متناسب باشد

    خرید ژل ابرو - انتخاب رنگ ژل ابرو

    اگر سایه‌رنگ ژل ابرو را درست انتخاب کنید، ابروهای زیبایتان می‌توانند توجه دیگران را برانگیزند. منظور از سایه‌رنگ مناسب، سایه‌رنگی است که ترکیب رنگ زیبایی را با رنگ موهایتان ایجاد کند. اگر ژل ابرو با سایه‌رنگ نامناسبی را خریداری کنید، نه‌تنها ابروهایتان غیرطبیعی به نظر می‌رسند، پولتان را هم دور ریخته‌اید؛ چون کسی ژل ابرو را پس نمی‌گیرد.

    همه سایه‌رنگ‌ها، مناسب ابروی شما نیستند

    اگر ابروهای شما به‌شکل طبیعی ضخیم است، بهتر است با ژل بی‌رنگ و شفاف کار کنید. ابروهای ضخیم به رنگدانه اضافی نیاز ندارند. کافی است با ژل ابروی شفاف موهای ضخیم ابروها را فقط مرتب کنید. اگر موهای ابرویتان ضخیم نیست، می‌توانید به‌جای ژل بی‌رنگ و شفاف، چند رنگ متناسب با رنگ موهایتان را بردارید و سپس از بین آنها، روشن‌ترین ژل ابرو را انتخاب کنید.

    تمام انواع سایه رنگ ژل ابرو را ببینید

    به‌کاربردن سایه‌رنگی که از رنگ موهای طبیعی شما تیره‌تر یا به همان درجه تیرگی باشد، باعث می‌شود ابروهایتان غیرطبیعی جلوه کند. اما اگر واقعا دوست دارید ابروهای تیره‌تری داشته باشید، حداقل رنگی را انتخاب کنید که فقط یک درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی موهایتان باشد.

    ژل ابروی ضدآب و ضدلک ماندگارترند

    خرید ژل ابرو - ژل ابروی ضدآب

    انتخاب سایه‌رنگ‌ها چندان سخت نیست. اما اگر ژل ابرو با رنگ مناسبی را انتخاب کنید ولی اثر آن خیلی زود محو شود، فایده خاصی نخواهد داشت. به‌همین‌دلیل بهتر است ژل ضدآب بخرید تا نگران کمرنگ شدن ابرویتان نباشید.

    اگر از ژل ابروی ضدآب استفاده کنید، رنگ، شکل و درخشش ابروهایتان مدتی طولانی حفظ می‌شود؛ حتی اگر آب به ابروهایتان برخورد کند یا به‌خاطر گرما عرق بریزید. برخی از این ژل‌ها تا یکی دو روز بدون اینکه خراب شوند روی ابرو باقی می‌مانند. بیشتر ژل‌های ضدآب زود خشک می‌شوند و دوباره می‌توانید به‌آسانی روی ابرویتان را بکشید. ژل ابروی ضدآب با کلمه Waterproof شناخته می‌شود.

    ژل ابروی ضدلک پخش نمی‌شود و به‌خوبی به موهای ابرویتان می‌چسبد. اگر این ژل دربرابر عرق مقاوم (sweat–resistant) باشد، می‌توانید بدون نگرانی از به‌هم‌ریختگی ابروها کارهای روزانه‌تان را انجام دهید. روی ظرف ژل ابروی ضدلک کلمه smudge-proof می‌نویسند.

    پرفروش‌ترین انواع ژل ابرو را ببینید

    به بافت ژل ابرو و میزان نگهدارندگی آن توجه کنید

    ژل‌های ابرو بافت‌های متفاوتی دارند. بعضی از آنها حاوی میکروفیبرهایی هستند که به ابروها می‌چسبند و به هر تار مو حجم می‌دهند. برخی دیگر رنگدانه زیادی دارند و قدرت ماندگاری آنها نسبت به بقیه بیشتر است.

    فرمول نگهدارندگی ژل ابرو باعث می‌شود که ابروهایتان در جای خود ثابت بمانند و حالتشان حفظ شود. درست مانند ژل مو یا اسپری حالت‌دهنده مو که حالت موها را حفظ می‌کند، ژل ابرو هم باید حالت ابروها را به‌خوبی نگه‌دارد. مخصوصا اگر ابروهایی نازک دارید، می‌توانید با ژل ابرو آنها را پرپشت‌تر نشان دهید. اگر بین موهای ابروهایتان جای خالی وجود دارد می‌توانید آنها را به‌خوبی پر کنید.

    اگر ابروهایتان به‌شکل طبیعی ضخیم و پرپشت است، بهتر است از ژل نرم استفاده کنید تا صرفا آنها را مرتب کند.

    [related]21723[/related]

    نوع برس ژل ابرو را با توجه به ابروها انتخاب کنید

    خرید ژل ابرو - برس ژل ابرو

    برس ژل ابرو را بررسی کنید. خواه ابروی نازکی داشته باشید یا پرپشت، برس ژل ابرو نقش مهمی را در آراستن ابروها ایفا می‌کند. برس ژل ابرو باید ابروها را به‌شکل یکنواخت با ژل بپوشاند و به آنها ظاهری دلخواه و آراسته بدهد. برس باید ابروهایتان را به‌همان شکل و بافتی که می‌خواهید دربیاورد.

    برس نازک؛ برای ابروهای ظریف

    اگر ابروهایتان نازک است یا می‌خواهید با دقت و ظرافت آنها را با ژل پر کنید، از برس نازک و ریملی کوچک استفاده کنید.

    برس کلفت؛ برای ابروی پرپشت

    برس‌های کلفت برای ابروهای پرپشت مناسب هستند. با این برس‌ها به آسانی می‌توانید ابروها را به یک طرف شکل بدهید. افرادی که موهای ابروهایشان ضخیم و بی‌نظم است هم بهتر است با برس کلفت کار کنند.

    برس دوتایی؛ یکی نرم و یکی ریملی

    برخی از ژل‌ها دارای دو برس هستند که یکی نرم و دیگری برس ریملی گرد است. برس نرم برای آغشته‌کردن موی ابرو به ژل و برس ریملی برای محوکردن ژل روی ابروها به کار می‌رود.

    برس با اپلیکاتور نوک اسفنجی

    برخی از ژل‌ها برس با اپلیکاتور نوک اسفنجی دارند که برای پرکردن فواصل بین موهای ابرو و رسم خطوط لازم برای مشخص‌کردن مرز ابروها کاربرد دارد.

    لیست قیمت انواع برس ابرو + لینک خرید

    برس زاویه‌دار؛ برای طراحی شکل ابرو

    خرید ژل ابرو - برس زاویه دار

    با این برس‌ها می‌توانید موها را خوب با ژل بپوشانید و شکل ابرو را با ظرافت طراحی کنید.

    برس دوسره؛ با دو کاربرد مختلف

    خرید ژل ابرو - برس دوسره

    برخی دیگر از ژل‌ها برس دوطرفه دارند که یک سمت آن موهای ضخیم و سمت دیگر آن موی نازک دارد یا یک سر آن زاویه‌دار و سر دیگر آن ریملی است. این برس به شما کمک می‌کند هرطور دوست دارید ابروهایتان را شکل بدهید.

    ترکیبات موجود در ژل ابرو را بررسی کنید

    ption id="attachment_30073" align="alignnone" width="850"]خرید ژل ابرو - ترکیبات بی‌خطر در ژل ابرو عکس برگرفته از سایت my-best

    ازآنجاکه ابروها کاملا به چشم نزدیک‌اند، باید در محصولات آرایشی مخصوص ابرو ترکیبات بی‌خطر به‌کار برده باشند. بسیاری از محصولات مربوط به ابرو در بازار حاوی مواد مضر هستند. بنابراین بهتر است محصولات گیاهی یا ارگانیک را خریداری کنید که تاحدزیادی بی‌خطرند.

    بیشتر محصولات ارگانیک موجود در ژل‌های ابرو ایمن هستند و پوست را تحریک نمی‌کنند. بااین‌حال حتی همین مواد بی‌خطر هم ممکن است در بعضی افراد متفاوت عمل کنند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از ژل ابرو، آن را روی ناحیه کوچکی از پوستتان آزمایش کنید.

    ژل ابرویی که در فرمول آن از رنگدانه‌های گل‌ها، میوه‌ها یا سبزیجات استفاده کرده‌اند به‌طورکلی بی‌خطر است. ژل ابروی تهیه‌شده از الیاف برگ‌های چای سبز هم می‌تواند خوب باشد. در برخی از فرمول‌های ژل ابرو که رنگدانه قوی دارند از دانه‌های کاکائو استفاده می‌کنند.

    اگر به‌دنبال ژل ابرویی هستید که موهای ابرو را تغذیه و تقویت کند، ژل ابروی حاوی ویتامین E و ویتامین B5 را خریداری کنید. روغن کرچک هم می‌تواند باعث رشد مو و تقویت ابرو شود.

    خرید روغن کرچک اصل از دیجی‌کالا

    در ژل‌های ارگانیک برای نگهدارندگی موی ابرو، از مشتقات گیاهی مانند روغن نارگیل یا موم کندلیا استفاده می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید، ژل ابروی بدون مواد آلرژی‌زا برایتان انتخاب بهتری است.

    نکاتی کوتاه درباره انتخاب ژل ابروی مناسب

    • اگر پوست اطراف ابرویتان خشک است، ژل با ترکیبات آب‌رسان مانند روغن جوجوبا، شی باتر و روغن نارگیل را امتحان کنید؛
    • اگر پوست اطراف ابروهایتان چرب است، از ژل حاوی عناصر مرطوب‌کننده خودداری کنید؛
    • از خرید محصولات حاوی پارابن، سولفات و عناصری که التهاب ایجاد می‌کنند خودداری کنید؛
    • محصولات حاوی الکل، مواد معطر و رنگ‌های مصنوعی را خریداری نکنید؛
    • محصولات سولفات‌دار اگر وارد چشم شوند خطرناک‌اند. بنابراین انتخاب مطمئنی نیستند.

    پیشنهادهای ویژه ژل ابرو را ببینید آیا تا حالا خودتان در منزل ژل ابروی خانگی درست کرده‌اید؟ لطفا دستورالعمل آن را با ما و دوستانتان در درجه به اشتراک بگذارید. [see_also]21860[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید