مداد چشم یا خط چشم؛ کدامیک انتخاب بهتری برای شماست؟

مداد چشم یا خط چشم؛ کدامیک انتخاب بهتری برای شماست؟
راهنمای مطالعه

    مداد چشم یا خط چشم؟ شما هم این سوال را از خودتان می‌پرسید؟ وقتی میک‌آپ‌های شیک و حرفه‌ای را می‌بینید، آرایش چشم به این خوبی دل‌تان می‌خواهد. با خواندن این مطلب ببینید با مداد چشم یا خط چشم چه کارها می‌توان کرد.

    قرار نیست حرفه‌ای باشیم و بدانیم آرایش اسموکی چیست تا کارمان بی‌نقص باشد؛ یک خط چشم درست و یکنواخت کافی است! انگار هیچ آرایشی بدون خط چشم صاف و قشنگ، کامل نمی‌شود. اما مشکل کوچکی وجود دارد.

    گاهی وقت‌ها نمی‌دانیم چطور آرایش کنیم، با مداد چشم یا خط چشم. کار کردن با کدام راحت‌تر است؟ سبک آرایش موردعلاقه‌ ما با کدام‌شان به‌دست می‌آید؟ و خلاصه تکلیف‌مان با خرید مداد چشم و خط چشم مشخص نیست.

    لیست قیمت انواع خط چشم در دیجی‌کالا

    «درجه» در این مطلب برای شما از انواع مداد و خط چشم تعریف می‌کند. کاربرد هر کدام را توضیح می‌دهد. و پیشنهادهایی هم برای خرید دارد. آن‌وقت خودتان به این تصمیم خواهید رسید که در نهایت کدامیک را انتخاب کنید.

    مداد چشم معمولی؛ راحت و کلاسیکمداد چشم یا خط چشم

    اگر دنبال خط چشم ظریف و باریکی هستید که بتوانید پهنی آن را کنترل کنید، مداد چشم بردارید. معمولا خانم‌های جوان با مداد آرایش چشم را یاد می‌گیرند. چراکه کاربرد آن ساده‌تر است.

    پرطرفدار‌ترین مدادهای چشم را ببینید

    مدادی که تازه تراشیده شده و نوک تیزی دارد، می‌تواند چشم‌های‌تان را جذاب و رویایی کند. برای داشتن خط چشم باریک و ظریف، مداد را زیاد روی پلک فشار ندهید.

    اما اگر می‌خواهید خط چشم پهن‌تر و پررنگ‌تری داشته باشید، لایه‌ی دیگری روی خط‌چشم‌تان بکشید. بار دوم می‌توانید پهنای آن را تنظیم کنید.

    مزیت استفاده از مداد چشم

    مناسب میک‌آپ طبیعی: مداد چشم برای آرایش طبیعی و روزمره، گزینه‌ای عالی به‌حساب می‌آید. می‌توانید خط نازکی بالای پلک بکشید. به ظاهرتان رنگ‌وروی تازه‌ای ببخشید. درهمین حال، طبیعی و شیک به‌نظر برسید.

    مناسب آرایش دودی: خوبی دوم مداد چشم این است که کاملا مناسب آرایش دودی‌ست. همان‌قدر که برای میک‌ آپ طبیعی به‌درد می‌خورد، برای داشتن خط چشم پهن و تیره می‌توانید رویش حساب باز کنید.

    مناسب خط دور چشم: همین‌طور می‌توانید پایین و بالای پلک را با مداد خط بکشید و دور چشم را یک‌دست تیره کنید.

    مناسب آرایش توی چشم: بعضی‌ها دوست دارند توی چشم را خط بکشند و جذاب‌تر شوند. مداد تنها گزینه‌ مناسب برای آرایش توی چشم است.

    پاک شدن راحت: پاک کردن مداد از روی پلک شما را به دردسر نمی‌اندازد. کافیست کمی پاک‌‌کننده آرایش چشم بردارید و با پنبه روی آن بکشید. یا از واش چشم استفاده کنید.مداد چشم یا خط چشم

    ایراد استفاده از مداد چشم

    دوام کم‌تر: بعضی مدل‌های مداد چشم دوام بالایی ندارند. یا واترپروف نیستند. پس اگر وسط مهمانی کمی از مداد پاک شده بود، تعجب نکنید.

    سیاه کردن زیر چشم: اغلب مداد‌ها کمی می‌ریزند و زیر چشم را تیره می‌کنند. شاید با انتخاب مداد عالی و باکیفیت از این مشکل جان سالم به‌در ببرید. اما مداد اغلب برندهای آرایشی، زیر چشم می‌ریزد.

    رنگ کم‌تر: مداد در مقایسه با خط چشم مایع، کم‌رنگ‌تر است. حتا پررنگ‌ترین مداد مشکی هم به پررنگی خط چشم نمی‌شود. پس اگر دنبال آرایش چشم واضح و چشمگیر هستید، مداد به دردتان نمی‌خورد.

    نیاز به مدادتراش: اگر از مداد استفاده می‌کنید، مدادتراش آرایشی کنار دست‌تان داشته باشید. به‌ویژه اگر مایلید همیشه نوک مداد تیز باشد.

    سایر مداد تراش‌های آرایشی را ببینید

    مداد چشم ماژیکی یا مکانیکی؛ مناسب مبتدی‌هامداد چشم یا خط چشم

    اگر حوصله‌ تراشیدن مداد ندارید و می‌خواهید همیشه نوک مدادتان تیز باشد، سراغ مداد چشم ماژیکی بروید. با استفاده از این نوع مدادها، خیال‌تان راحت است که خط چشم‌تان زیادی باریک یا پهن نمی‌شود. آخر ضخامت نوک آن ثابت می‌ماند.

    پرفروش‌ترین مداد چشم‌های ماژیکی را ببینید

    اگر مداد ضدآب یا واترپروف انتخاب کردید، تا خشک نشده، باریک یا پهن بودن آن را تنظیم کنید.

    خط چشم مایع؛ جذاب و حرفه‌ایمداد چشم یا خط چشم

    یکی از مدل‌های پرطرفدار برای میک‌آپ چشم، خط چشم مایع است. اگر بین مداد چشم یا خط چشم مانده‌اید، این توضیح‌ به شما کمک می‌کند.

    [related]21860[/related]

    مزیت استفاده از خط چشم مایع

    ماندگاری: باوجود خط چشم می‌توانید ساعت‌ها در مهمانی بدرخشید. خیال‌تان راحت است که پاک نمی‌شود. به همان قشنگی ساعت اول روی پوست‌تان می‌ماند.

    پررنگی: خط چشم مایع کامل و واضح دیده می‌شود. خواه باریک باشد یا دنباله‌دار و کمی پهن، به چشم‌تان رنگ‌وروی جذابی می‌دهد. همین ویژگی آن را مناسب مهمانی و مناسبت رسمی کرده.

    پرطرفدارترین خط چشم‌های مایع + لیست قیمت

    ایراد استفاده از خط چشم مایع

    یادگیری سخت: کمتر کسی‌ست که همان بار اول بتواند با خط چشم، میک‌آپ قشنگی از آب درآورد. اگر آرایشگر نباشید، لازم است بارها تمرین کنید.

    لرزش دست: کار کردن با خط چشم مایع همان‌قدر که می‌تواند نتیجه‌ جذابی داشته باشد، ممکن است نازیبا شود. چراکه اگر کمی دست‌تان بلرزد، و خط چشم صاف و یک‌دست نباشد، کاملا دیده می‌شود. اما با کمی تمرین و کنترل، می‌توانید خط چشم پررنگ، تماشایی و جذابی بکشید.

    سخت پاک شدن: برای پاک کردن خط چشم به واش مخصوص آرایش چشم یا پاک‌کننده نیاز دارید. محلولی بخرید که باعث قرمزی چشم یا سوزش آن نشود.

    سایر پاک‌کننده‌های آرایش را ببینید

    خط چشم ماژیکی؛ شروعی خوب برای استفاده از خط‌ چشممداد چشم یا خط چشم

    خط چشم ماژیکی برای افرادی مناسب است که خیلی هم حرفه‌ای نیستند. اما ترجیح می‌دهند به‌جای مداد، از خط چشم بهره ببرند.

    مزیت استفاده از خط چشم ماژیکی

    سادگی استفاده: کار کردن با این مدل راحت‌تر از مدل مایع است. چراکه سر آن مویی نیست. ظاهری مثل مداد دارد.

    دوام بالا: با این‌که ظاهر آن شبیه مداد است، خیال‌تان را از ماندگاری آسوده می‌کند.

    پرفروش‌ترین خط چشم‌های ماژیکی + لیست قیمت

    خط چشم ژلی؛ مناسب حرفه‌ای‌هامداد چشم یا خط چشم

    این مدل خط چشم‌ها در ظرف کوچکی بسته‌بندی می‌‌شوند. خط‌چشم را با برس می‌کشید.

    مزیت استفاده از خط چشم ژلی

    کاربرد: خط چشم ژلی برای آرایش چشم گربه‌ای یا طرح‌های هندسی ضخیم مناسب است. اغلب برای آرایش‌های غلیظ به‌کار می‌روند.

    ماندگاری: اگر دنبال بادوام‌ترین خط چشم می‌گردید، خط چشم ژله‌ای یا ژلی بخرید.

    مناسب میک‌آپ غلیظ: اگر قرار است آرایش سنگینی داشته باشید، و از سایه چشم زیاد استفاده کنید، خط چشم ژلی عالی‌ست.

    محبوب‌ترین خط چشم‌های ژلی را ببینید

    ایراد استفاده از  خط چشم ژلی

    مناسب پوست چرب: اگر پوست خشکی داشته باشید،‌ احتمال دارد روی پوست‌تان خوب ننشیند. چراکه پایه‌ آن، کرمی‌ست.

    نامناسب برای توی کیف: باتوجه به این که براش جداگانه و بسته‌بندی کرمی دارد، حمل‌ونقل آن راحت نیست.

    خشک شدن: اگر روزانه از آن استفاده نکنید، خشک می‌شود. شاید با اضافه کردن چند قطره آب بتوانید نجاتش دهید.

    خط چشم با سایه؛ خاص و تماشاییمداد چشم یا خط چشم

    زمانی که دنبال آرایش چشم دودی هستید، سایه چشم به‌کمک‌تان می‌آید. بعضی‌ها از سایه به‌جای خط چشم بهره می‌برند. یک یا چند رنگ سایه چشم و براش ریز و باریک، کار‌تان را راه می‌اندازد.

    مزیت استفاده از سایه چشم

    تنوع رنگ: سایه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند. راحت با لباس و رنگ چشم‌تان هماهنگ می‌شوند.

    پرطرفدارترین سایه‌های چشم را ببینید

    ایراد استفاده از سایه چشم

    ماندگاری کم: سایه چشم‌های شما را قشنگ و دیدنی می‌کند. اما دوام طولانی ندارد. احتمال این‌که نیاز به تجدید آرایش داشته باشید، زیاد است. مگر این‌که از سایه‌چشم ضدآب استفاده کنید.

    لیست قیمت سایه چشم ضد آب

    و اما نکته‌های پایانی مداد چشم یا خط چشم

    • آنهایی که آرایشگر حرفه‌ای نیستند،‌ گیج می‌شوند که کار کردن با کدام مدل آسان تر است. اگر شما هم بین خط چشم یا مداد چشم سردرگم مانده‌اید، نگاهی به مهارت خودتان بیندازید. اگر کشیدن خط چشم مایع برای‌تان کار ساده‌ای نیست، مداد را انتخاب کنید. اما اگر دست ورزیده‌ای دارید و می‌توانید خط‌ چشم‌های مرتب و قشنگی بکشید، چرا که نه؟ با خط چشم مایع کارتان را پیش ببرید.
    • خط چشم پررنگ‌تر است و بیشتر جلب توجه می‌کند. پس اگر می‌خواهید میک آپ جذاب و کاملی داشته باشید، سراغ خط چشم بروید.
    • خط چشم مایع برای آرایش کمی رسمی‌تر مناسب است. بعضی‌ها برای میک آپ روزانه مداد و برای مناسبت‌ها خط چشم مایع یا ژلی را انتخاب می‌کنند. انتخاب منطقی و خوبی هم هست. کمتر کسی خط چشم مایع را مناسب محل کار می‌داند.

    انواع خط و مداد چشم را اینجا با تخفیف بخرید شما از کدام مدل برای کشیدن خط چشم استفاده می‌کنید؟ چه برندی را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ ممنون می‌شویم برای ما هم بگویید. [see_also]8920[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید