دلایل و برطرف کردن عیب قفل شدن درب ماشین لباسشویی ویرپول

دلایل و برطرف کردن عیب قفل شدن درب ماشین لباسشویی ویرپول
راهنمای مطالعه

    ما در این مقاله علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی ویرپول و نحوه برطرف کردن عیب آن را برای شما کاربران عزیز به خوبی توضیح میدهیم تا در صورتیکه با چنین مشکلی مواجه شدید بتوانید به راحتی آن را عیب یابی کنید. در واقع لباسشویی شما از هر برندی که باشد با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع این عیب لباسشویی خود بپردازید.

    خرابی و باز نشدن درب ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن روبرو و به دنبال راه حلی برای آن هستند. در صورت بروز چنین مشکلی بدون شک اولین کاری که میکنید این است که با یک تعمیرکار  برای تعمیر لباسشویی ویرپول تماس بگیرید. البته در برخی مواقع خودتان هم می‌توانید با دستکاری لباسشویی مشکل آن را حل کنید و یا دست کم تا رسیدن به تعمیر کار برخی از قطعات آن را چک کنید. در این مقاله به خوبی با علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و راه کار ها یا آن آشنا خواهید شد.

    علت باز نشدن درب لباسشویی

    ماشین لباسشویی در حالت عادی هنگام شروع به شستشوی لباس ها به طور خودکار قفل می‌شود تا از ریختن آب به بیرون جلوگیری کند. در حقیقت این قفل یک مکانیسم ایمنی برای ماشین لباسشویی به حساب می‌آید. پس از تمام شدن شستشوی لباس ها درب لباسشویی به صورت اتوماتیک از حالت قفل خارج می‌شود و شما می‌توانید به راحتی لباس‌های شسته شده را از آن خارج کنید.

    در صورت باز نشدن درب ماشین لباسشویی یعنی درب قفل شده و لباس ها داخل آن باقی میمانند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    یکی از دلایل باز نشدن درب لباسشویی خرابی زبانه (لولا)درب آن است

    در واقع زبانه باعث راحت چرخیدن درب لباسشویی میشود. زبانه بخشی از مکانیزم ایمنی لباسشویی است که در آن دسته از ماشین لباسشویی‌هایی که درب آن ها از  روبرو باز میشود قرار گرفته است.

    در این نوع ماشین لباسشویی برای متصل کردن سرپوش برای قسمت بالای آن دو عدد لولا استفاده شده است. جنس این زبان ها ممکن است از پلاستیک یا فلز باشد و پس از مدتی استفاده نشانه هایی از سایش آن مشخص شود. بنابراین امکان دارد دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی این موضوع باشد.

    این زبانه ها در طول زمان پوسیده می‌شوند به گونه ای که درب لباسشویی به سختی باز و بسته میشود.

    در صورتی که هنگام بستن درب لباسشویی فشار زیادی به درب آن وارد نمایید امکان دارد زبانه تعبیه شده درون درب لباسشویی دچار آسیب شود و باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی شود و دیگر به هیچ وجه باز نشود.

    همچنین اگر در زمان بستن درب لباسشویی  فشار زیادی وارد کنید تعمیرات برای تعمیرکاران نیز سخت تر می شود بنابراین توصیه می‌کنیم درب  آن را با احتیاط ببندید.

    در صورتی که برای باز کردن درب لباسشویی به مشکلی برخوردید حتما زبانه های آن را بررسی نمایید و اگر نیاز به تعویض داشتند حتماً برای  تعویض آن ها اقدام نمایید‌.

    خراب شدن میکروسوییچ درب یکی دیگر از علل باز نشدن درب لباسشویی

    همه ماشین های لباسشویی دارای قفل یا میکروسوییچ هستند. در واقع این قفل وظیفه دارد هنگام کار کردن ماشین لباسشویی درب را بسته نگه دارد از باز شدن درب جلوگیری کند.

    زمانی که لباسشویی شروع به کار میکند کنترل کننده مولد لباسشویی مارپیچ قفل موتور را فعال میکند تا مانع باز شدن درب آن شود‌. پس از اتمام کار کنترل کننده، قفل درب موتور را غیر فعال میکند.

    مارپیچ موتور به گونه ای طراحی شده است که معمولا حداقل یک الی دو دقیقه زمان میبرد که فعال یا غیر فعال شود. در صورتی که درب لباسشویی پس از اتمام شستشو باز نشود امکان دارد مکانیزم قفل دچار مشکل شده باشد.

    بنابراین اگر پس از استفاده از لباسشویی درب آن باز نشد و نتوانستید لباس ها را از داخل آن بیرون بیاورید علت آن خرابی میکروسوییچ آن می‌باشد.

    خراب بودن قفل را میتوان از صفحه نمایش برخی از لباسشویی ها متوجه شد. در صورتی که درب ماشین قفل شود صفحه نمایش یک کد خطا به کاربر نمایش میدهد.

    برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

    از ضامن دستی استفاده نمایید. این ضامن یا زیر قفل و یا در قسمت مواد شوینده قرار گرفته است.

    در صورتی که قطعه پوشیده یا خراب شده بود پس از بررسی آن باید میکروسوییچ درب لباسشویی را تعویض نمایید.

    بهتر است در انتخاب و خرید قفل باکیفیت و مناسب و همچنین نصب آن از یک متخصص کمک بگیرید.

    امروزه قفل های مختلفی قفل با توجه به برند و شرکت سازنده لباسشویی در بازار موجود می‌باشد که میتوانید به راحتی آن را تهیه کنید.

    ماندن آب در دیگ یکی دیگر از علل باز نشدن درب لباسشویی

    باقی ماندن آب در دیگ یکی از علت های باز نشدن درب ماشین لباسشویی است. اگر آب داخل دیگ از مخزن خارج نشد درب لباسشویی اصلا باز نخواهد شد. در این حالت مجدداً لباسشویی را برای شستشو و آبکشی تنظیم نمایید.

    در صورتی که مشکلی در مسیر تخلیه لباسشویی وجود نداشته باشد، آب داخل دیگ تخلیه میشود و میتوانید درب آن را باز کنید. ولی اگر بازهم درب لباسشویی باز نشد علت آن مسدود شدن مسیر تخلیه می‌باشد.

    برای برطرف کردن این مشکل باید فیلترها یا مسیرتخلیه را شستشو دهید. در صورتی که گرفتگی این قطعات برطرف نشد باید پمپ تخلیه لباسشویی را عوض کنید.

    دیگر دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

    در صورتی که روند شستشوی لباس ها به طور کامل انجام نشود و شما بخواهید درب لباسشویی را با فشار زیاد باز کنید، قطعات درب دچار آسیب میشوند و باعث قفل شدن آن میشود. دلیل دیگر باز نشدن درب لباسشویی قرار دادن بیش از حد لباس درون آن می‌باشد. از همین رو باید برخی از لباس ها را از داخل درام خارج کنید. زیرا این کار ممکن است مشکلات زیادی را برای لباسشویی ایجاد کند. پس قبل از شستن لباس ها به حجم البسه در لباسشویی توجه کنید. جالب است بدانید فعال شدن قفل کودک هم از یکی دیگر از علت هایی است  که موجب باز نشدن درب لباسشویی میشود. در هر مدل و هر برند غیر فعال کردن قفل کودک متفاوت است از همین رو برای این کار باید به دفترچه راهنمای لباسشویی خود را مطالعه کنید و یا در گوگل نام و مدل آن را سرچ نمایید. امکان دارد به علت داغ شدن بیش از اندازه سلونئید درب ماشین لباسشویی باز نشود. شما باید کلیدهای قفل و سلونئویدها را به کمک مولتی متر چک بررسی کنید و هرکدام که خراب بود را تعویض نمایید. یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب لباسشویی ماندم لباس ها بین درب و محفظه آن می‌باشد قبل از اینکه لباسشویی شروع به کار کند مطمئن شوید هیچ لباسی بین درب و محفظه آن نمانده باشد. یکی دیگر از علت های باز نشدن درب لباسشویی میتواند ایجاد مشکل در سیم پیچ یا موتور واکس آن باشد. در این مقاله درباره دلایل قفل شدن درب لباسشویی ویرپول صحبت کردیم و راه حل های برطرف کردن آن را توضیح دادیم. در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل را بر طرف کنید با نمایندگی ویرپول تماس بگیرید تا شریعا بهترین تعمیرکار ویرپول را به محل شما اعزام کنیم. شماره تلفن ویرپول، 22225007-021، می باشد که به صورت شبانه روزی کارشناسان آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز هستند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید