فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده دقیقا چیست؟

فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده دقیقا چیست؟
راهنمای مطالعه

    ممکن است شما هم هنگام خرید کرم‌های پوستی گیج شوید و ندانید فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده چیست. ما در این مطلب از نیازهای پوست و فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده برای‌تان نوشته‌ایم.

    آب نقش مهمی در سلامت، نرمی و درخشندگی پوست ما بازی می‌کند. به همین دلیل در هر فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مرطوب کننده و آبرسان زیادی می‌بینیم. اما شاید ندانیم فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده چیست و آنها را یکی حساب کنیم.

    بعضی‌ها تفاوتی بین این دو دسته کرم قائل نمی‌شوند و تصور می‌کنند هر دو کارشان یکی ا‌ست. قرار است پوست‌مان مرطوب بماند، پس فرقی ندارد مرطوب‌ کننده بزنیم یا آبرسان.

    نمونه کرم آبرسان را ببینید

    نمونه کرم مرطوب‌کننده را ببینید

    اما دانستن تفاوت مرطوب‌ کننده و آبرسان کمک می‌کند بهترین گزینه را برای پوست مان انتخاب کنیم. محصولات متنوعی پیش روی‌مان می‌بینیم، از روغن و کرم تا ژل و لوسیون. به همین دلیل ما در «درجه» تصمیم گرفتیم تفاوت این دو دسته محصول را برای‌تان تعریف کنیم.

    فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده چیست؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    اگر بخواهیم کوتاه و روشن بگوییم، آبرسان‌ها موادی بر پایه‌ آب هستند و مرطوب‌کننده‌ها بر پایه روغن. اگر پوست‌‌مان آب از دست داده باشد، باید آبرسانی شود. درصورتی‌که پوست‌مان خشک باشد، روغن نیاز دارد. خودتان را برای توضیح بیشتر آماده کنید.

    آبرسان چیست؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    کار آبرسان این است که با کمک هیومکتانت یا جاذب رطوبت، آب به پوست‌مان می‌آورد. هیومکتانت‌ها موادی هستند مانند هیالورنیک اسید یا گلیسیرین که به جمع‌آوری رطوبت و رساندن آن به پوست کمک می‌کنند. به این ترتیب،‌ کار پوست برای جذب رطوبت آسان می‌شود.

    پرفروش‌ترین کرم‌های آبرسان را ببینید

    مرطوب‌کننده چیست؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    پوست به‌طور طبیعی چربی دارد. اما زمانی‌که سن بالا می‌رود یا پوست خشک می‌شود، این لایه‌ چربی کم‌تر می‌شود. درنتیجه، پوست رطوبت بیشتری از دست می‌دهد.

    کار مرطوب‌کننده این است که چربی لازم را به پوست برساند و به پوست برای حفظ رطوبتش کمک کند. مرطوب‌کننده‌ها اغلب دارای روغن گیاهی هستند.

    پرفروش‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده را ببینید

    آبرسان بهتر است یا مرطوب‌کننده؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    حالا که فرق آبرسان و کرم مرطوب کننده را بهتری دانستیم، این سوال پیش می‌آید که کدام بهتر است، آبرسان یا مرطوب کننده؟

    پاسخ این است که هر دو را لازم داریم. اگر بخواهیم از پوست‌مان درست‌وحسابی مراقبت کنیم و روتین صبح و شب را برای مراقب از پوست انجام دهیم، به هر دو این محصولات نیاز داریم.

    [related]30413[/related]

    چه کسانی به آبرسان یا مرطوب کننده نیاز دارند؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    همه! همه ما با هر نوع پوستی به هر دو این محصولات نیاز داریم. چراکه باید خیال‌مان راحت باشد لایه چربی روی پوست‌مان، کارش را درست انجام می‌دهد. با این‌همه، پوست خشک به مرطوب‌کننده بیشتر و پوست کم‌آب به آبرسان بیشتری نیاز دارد.

    اگر به پوست‌مان خوب دقت کنیم، ممکن است به‌نظرمان خشک، پوسته‌پوسته یا حتا قرمز برسد. در این صورت پوست‌مان خشک است. درصورتی‌که آن را کدر، بدون درخشندگی و چین افتاده ببینیم، پوست‌مان کم آب است. خشکی به نوع پوست‌مان برمی‌گردد، اما هر نوع پوستی که داشته باشیم، می‌تواند کم‌آب باشد.

    بعد از این‌که پوست‌مان را بررسی کردیم،‌ در روتین روزانه‌مان بازبینی می‌کنیم. اگر پوست خشک داریم، از لایه ضخیم‌تر مرطوب‌کننده بهره می‌بریم. درصورتی که پوست‌مان کم‌آب شده، از سرم و کرم‌های آبرسان استفاده می‌کنیم.

    لینک خرید کرم آبرسان از دیجی‌کالا

    لینک خرید کرم مرطوب‌کننده از دیجی‌کالا

    پوست چرب هم آبرسان یا مرطوب‌کننده لازم دارد؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده برای انواع پوست مناسبند. حتا اگر پوست چرب و مستعد آکنه داشته باشیم، این محصولات به‌کارمان می‌آیند.

    زمانی که پوست رطوبتش را از دست بدهد و کم‌آب شود، چربی بیشتری ترشح می‌کند. اگر بخواهیم از این تولید چربی بیشتر پیشگیری کنیم، باید آبرسان و مرطوب‌کننده بزنیم. محصولاتی که پایه‌ آب بیشتری دارند، برای پوست چرب مناسب‌ترند؛ احساس سبکی بیشتری هم به ما می‌دهند.

    محصولات دارای سرم رتینول و هیالورنیک اسید باعث می‌شوند پوست به آب بیشتری دسترسی داشته باشد. مرطوب‌کننده هم باعث حفظ رطوبت و مراقبت از پوست می‌شود.

    با پوست خشک چه کار کنیم؟

    اگر پوست‌مان به‌طور طبیعی در همه‌ فصل‌های سال خشک باشد، باید به دادش برسیم. با انتخاب مرطوب‌کننده، لایه‌ حفاظتی روی پوست ایجاد می‌کنیم تا رطوبت در آن قفل شود. برای پوست خشک، لایه‌ ضخیم‌تری مرطوب‌کننده نیاز داریم، به‌ویژه در فصل سرما.

    محصولی که دارای وازلین باشد انتخاب خوبی‌ است. اما گزینه‌های دیگری هم داریم، مثل مرطوب‌کننده دارای شی باتر، روغن کانولا یا روغن دانه سویا. ترکیبات دیگری هم هستند که می‌توانیم روی بسته‌بندی کرم مرطوب‌ کننده دنبالش بگردیم،‌ مثل روغن جوجوبا و روغن نارگیل.

    از کجا بفهمیم کرمی که خریده‌ایم خاصیت مرطوب‌کننده دارد یا آبرسان؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    اول از همه مشخصات محصول را از روی بسته‌بندی بررسی می‌کنیم. برای اطمینان بیشتری باید ببینیم ترکیبات موردنظرمان در محصول هست یا نه. ما در جدول پایین تعدادی از ترکیبات را فهرست کرده‌ایم و نوشته‌ایم هر کدام بیشتر در آبرسان‌ها دیده می‌شوند یا مرطوب‌کننده‌ها.

    [table id=427 /]

    اول آبرسان بزنیم یا مرطوب کننده؟

    ترتیب استفاده از این دو محصول، در انواع پوست یکسان است. کارمان را با آبرسان آغاز می‌کنیم. آبرسان به شکل سرم، کرم یا هر چه باشد، فرقی ندارد. بعد از این‌که یک لایه از آبرسان به پوست زدیم، نوبت به مرطوب‌ کننده می‌رسد.

    پیشنهاد ویژه خرید آبرسان را ببینید

    پیشنهاد ویژه خرید مرطوب‌کننده را ببینید

    چطور می‌توانیم به آبرسانی پوست کمک کنیم؟فرق آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده

    زمانی که سرگرم کار یا درس خواندن می‌شویم، آب خوردن را فراموش می‌کنیم. به‌ویژه در روزهای سرد سال که کمتر حس تشنگی سراغ‌مان می‌آید. اما بدن ما در همه‌ فصل‌ها به آب نیاز دارد. از امروز بطری آب را کنار دست‌مان بگذاریم تا پوست‌مان بی‌آب نماند.

    خوردن میوه‌های آب‌دار هم کمک بزرگی‌ است. خیار، توت‌فرنگی، هندوانه یا میوه و سبزی‌های دیگر به تامین آب موردنیاز بدن کمک می‌کنند.

    چه شکلی از محصول بهتر است؟

    آبرسان و مرطوب‌ کننده به شکل‌های مختلفی در بازار پیدا می‌شوند. سرم، کرم، لوسیون، روغن و ژل. درواقع بیشتر آنها یک کار را انجام می‌دهند و شکل محصول، تفاوت خاصی در اثربخشی آن ایجاد نمی‌کند. اغلب این محصولات خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی به پوست را به‌خوبی انجام می‌دهند. نکته‌‌ای که می‌تواند توجه ما را جلب کند، مواد تشکیل‌دهنده‌ کرم است که در جدول بالا از آن حرف زدیم. [see_also]30414[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید