بهترین شکلات تلخ‌های ایرانی؛ محبوب‌ترین‌ها بین مصرف‌کنندگان کدامند؟

بهترین شکلات تلخ‌های ایرانی؛ محبوب‌ترین‌ها بین مصرف‌کنندگان کدامند؟
راهنمای مطالعه

    شکلات تلخ دوست دارید؟ شنیده‌اید که چقدر فایده و مزیت دارد؟ در میان برندهای مختلف، بهترین شکلات تلخ های ایرانی را امتحان کرده‌اید؟ در این مقاله از پرفروش‌ترین شکلات‌های تلخی خواهید خواهند که مصرف‌کنندگان ایرانی می‌پسندند. با مرور آمارها و نظرات در سایتی مانند دیجی‌کالا، بهترین‌ها را از شماره ۵ تا ۱ که پرفروش‌ترین گزینه است، مرتب کرده‌ایم.

    معیارهای انتخاب بهترین شکلات‌های تلخ

    در این مقاله به‌دنبال رسیدن به بهترین شکلات تلخ ایرانی هستیم. اما معیار و ملاک انتخاب شکلات تلخ خوب و باکیفیت چیست؟ موارد زیر معیارهایی هستند که ما در انتخاب برندهای شکلات تلخ از میان پرفروش‌ترین‌ها در نظر گرفته‌ایم:

    • درصد پایین شکر؛
    • شکل و بسته‌بندی محصول؛
    • تنوع محصول.

    شکلات‌های تلخ زیادی در بازار هستند که به‌ معنای واقعی کلمه، تلخ نیستند. اگر می‌خواهید که شکلاتی کاملا تلخ مصرف کنید، حتما به درصد شکر و شکلات دقت داشته باشید. شکل و بسته‌بندی محصولات هم همیشه مهم است. زیبایی بسته‌بندی و سهولت باز کردن و  استفاده از محصول اهمیت زیادی دارد. مثلا زمانی که قرار است شکلات را هدیه بدهید، ظاهر و بسته‌بندی خیلی مهم می‌شود. تنوع محصول هم دلیل دیگری است که برندی را موفق و خواستنی می‌کند. مثلا بعضی برندها شکلات تلخ ویفری یا شیری هم تولید می‌کنند. اجازه بدهید که به سراغ پرفروش‌ترین شکلات‌های تلخ ایرانی برویم و ببینیم که اوضاع معیارهای مذکور برای آنها چگونه است.

    ۵. باراکا؛ تلخ با رگه‌هایی از شیرینی

    بهترین شکلات تلخ ایرانی

    باراکا برند خوب و خوش‌نامی است. انواع مدل‌های کاکائو و شکلات را هم تولید و عرضه می‌کند. در میان بهترین شکلات تلخ‌های ایرانی هم نام محصولات باراکا دیده می‌شود. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که اگرچه شکلات باراکا به‌ویژه، حالت شیری آن در قالب تلخ از پرفروش‌ترین‌های بازار است اما نمی‌توان نام شکلات کاملا تلخ را روی آن گذاشت.

    به‌طور کلی، شکلات تلخ به‌خاطر خواص مختلف از جمله نداشتن شکر برای بدن مفید است. پس اگر در محصولاتی طعم شکر را احساس می‌کنید، باید یادتان باشد که چندان مقوله سلامت شکلات تلخ در آن معنایی پیدا نمی‌کند. در هر حال، باراکا از برندهای خوش‌نام و خوشمزه بازار شکلات ایرانی است و در میان پرفروش‌ترین‌ها هم جای خوش می‌کند.

    خوشمزه‌ترین شکلات‌های باراکا را ببینید

    ۴. آیدین؛ خاطره‌انگیز و خوشمزه

    بهترین شکلات تلخ ایرانی

    شرکت آیدین را دیگر همه می‌شناسند. شکلات‌های تلخ آیدین هم خوشمزه‌اند و برخی از انواع‌شان هم در شیرینی‌پزی و هم پذیرایی قابل‌استفاده‌اند. البته آیدین هم ادعا می‌کند که برخی از شکلات‌های تلخش ۹۰‌درصد هستند؛ یعنی خیلی تلخ و با درصد اندکی شکر اما محصولات آن هم دقیقا شکلات تلخ محسوب نمی‌شوند و نباید به این خیال باشید که شکلات تلخ می‌خورید و برای‌تان ضرری ندارد.

    شکلات تلخ‌های آیدین با وجود فندوق و مدل‌های مختلفی که در تولید در نظر می‌گیرد از تنوع خوبی برخوردارند. تنوع و کیفیت از مشخصات آیدین است. خودتان در نظر بگیرید: این شرکت از حوالی سال ۱۳۲۳ مشغول به فعالیت بوده است. اگر کیفیت و دقت در تولید نبود، این‌همه سال دوام می‌آورد؟

    خوشمزه‌ترین شکلات‌های آیدین را ببینید

    ۳. شونیز؛ زیبا به‌خصوص برای پذیرایی

    بهترین شکلات تلخ ایرانی

    شونیز هم یکی دیگر از برندهای ایرانی است که در میان فهرست برندهایی با بهترین شکلات تلخ ایرانی قرار می‌گیرد. طعم و کیفیت شکلات‌های تلخ شونیز هم بالاست. شونیز هم تنوع را در تولید محصولات توأم با شکلات تلخ رعایت می‌کند. برای مثال، ویفرهای شکلات تلخ آن بسیار پرطرفدار هستند.

    یکی از ویژگی‌های مشخص و عیان برند شونیز، تولید محصولاتی است که برای پذیرایی یا کادودادن هم کاربرد زیادی دارند. برای مثال، شکلات‌تلخ‌های قلبی این برند هم خوشمزه‌اند و هم بسیار زیبا. پس اگر به دنبال بهترین شکلات تلخ ایرانی می‌گردید، در میان آزمون و خطاکردن‌های‌تان میان برندهای مختلف به شونیز هم فکر کنید.

    خوشمزه‌ترین شکلات‌های شونیز را ببینید

    ۲. پارمیدا؛ تنوع و خلاقیت

    بهترین شکلات تلخ ایرانی

    پارمیدا محصولات باکیفیتی دارد. در تولیداتش روی تهیه و عرضه شکلات تلخ هم تأکید می‌کند و در میان انواع گوناگون شکلات می‌توان نمونه‌های مختلفی از شکلات تلخ را دید. اما ماجرای شکلات تلخ در برندهای ایرانی برای پارمیدا هم تکرار می‌شود. چه ماجرایی؟ ماجرا از این قرار است که تلخی شکلات‌های تلخ ایرانی آن‌قدر که باید و شاید نیست.

    تلخی این مورد در فهرست بهترین شکلات تلخ ایرانی هم در حد ۶۰ تا ۷۰ درصد است. هرچند برخی از برندها به‌وضوح اعلام می‌کنند که شکلات تلخ ۹۰درصدی تولید می‌کنند اما باز هم طعم شیرینی محسوس در این محصولات دیده می‌شود. استقبال مشتریان ایرانی از شکلات‌های تلخ برندهایی مانند پارمیدا که چندان هم تلخ نیستند، شاید نشان‌دهنده نکته‌ای است؛ شاید برندها بهتر و زودتر از ما متوجه سلیقه مشتریان ایرانی خود شده‌اند. یادتان باشد که پارمیدا در فهرست بهترین شکلات تلخ ایرانی خوش می‌نشیند. یکی از دلایل این موضوع، تمرکزی است که روی تولید مدل‌های مختلف شکلات تلخ دارد.

    خوشمزه‌ترین شکلات‌های پارمیدا را ببینید

    ۱. فرمند؛ کیفیت مداوم

    بهترین شکلات تلخ ایرانی

    فرمند هم از آن برندهای باکیفیت و قدیمی بازار شکلات ایرانی است. شکلات‌های تلخ این برند هم مانند محصولات دیگرش موردتوجه و علاقه مشتریان ایرانی قرار دارند. البته فرمند هم تلخِ تلخ نیست و اگر انتظار دارید که با خرید شکلات‌های آن، شکلات تلخ و سیاهی را میل کنید که می‌گویند هزار و یک فایده دارد، احتمالا به مقصودتان نخواهید رسید.

    فرمند خوشمزه و معروف تنوع زیادی در تولید شکلات‌های تلخ به کار می‌گیرد. پس اگر دل‌تان می‌خواهد که شکلات تلخ را برای مصارف گوناگون تهیه کنید: مهمانی، مصرف خانگی و...، می‌توانید در میان مدل‌های مختلف فرمند به گزینه دلخواه برسید. کیفیت بالای شکلات‌های تلخ فرمند یادآور نمونه‌های معروف خارجی است.

    خوشمزه‌ترین شکلات‌های فرمند را ببینید

    در آخر

    در این مقاله با برندهایی آشنا شدید که در فهرست بهترین شکلات تلخ ایرانی قرار می‌گیرند. شکلات تلخ خاصیت زیادی دارد اما دقت کنید که آن شکلات تلخی که از مزایای زیادش، زیاد می‌شنویم باید کم‌شیرین باشد و استانداردهایی را داشته باشد. البته منظورمان این نیست که شکلات‌های تلخ ایرانی استاندارد نیستند اما ماجرا از این قرار است که ظاهرا ذائقه مشتری ایرانی شکلات تمام‌تلخ را نمی‌پسندد. به جدول زیر دقت کنید، برندهایی که گفتیم از نقطه‌نظرهای زیر مقایسه شده‌اند:

    • درصد پایین شکر؛
    • شکل و بسته‌بندی محصول؛
    • تنوع محصول.

    معیارها/نام برنددرصد پایین شکرشکل و بسته‌بندی محصولتنوع محصول
    فرمندخوبعالیعالی
    پارمیدامتوسطخوبعالی
    شونیزمتوسطعالیخوب
    آیدینمتوسطخوبعالی
    باراکامتوسطخوبعالی

      در میان برندهای ایرانی می‌توانید شاهد گزینه‌های خیلی خوبی باشید. گزینه‌هایی که طرفداران زیادی دارند و در شمار پرفروش‌های بازار قرار می‌گیرند. تجربه شما از مصرف شکلات تلخ ایرانی چیست؟ اگر برندی می‌شناسید که رضایت‌تان را جلب کرده، حتما نامش را با ما در میان بگذارید. سایر شکلات‌خوری‌های پرفروش را ببینید [see_also]20694[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید