همه نکات برای خرید کانتور صورت؛ حرفه‌ای آرایش کنید

همه نکات برای خرید کانتور صورت؛ حرفه‌ای آرایش کنید
راهنمای مطالعه

    خرید کانتور صورت فقط کار حرفه‌ای‌ها نیست. هر کس که بخواهد میک‌ آپ بدون نقصی داشته باشد، به فکر خرید کانتور صورت و کانتورنیگ می‌افتد.

    درست است که ترندهای آرایشی در ۲۰۲۱ مانند ۲۰۲۰ به آرایش‌ طبیعی گرایش دارند. اما بعضی از آرایشگرها همچنان از کانتور، هایلایت و کرم فونداسیون بهره می‌برند. دست‌کم در اینستاگرام همچنان محبوبند. ضمن این‌که برای مناسبت‌های خاص به کانتورینگ نیاز داریم. ما در «درجه» برای‌تان از نکته‌های مهمی نوشته‌ایم که پیش از خرید کانتور صورت بخوانید و بعد تصمیم بگیرید.

    ۱- کانتور صورت چیست؟خرید کانتور صورت

    کانتورینگ، بازی کردن با سایه‌ و روشن‌هاست. قدیم‌ترها بیشتر برای گریم بازیگران یا مدل‌ها کانتور می‌کردند. اما به‌ویژه از سال ۲۰۱۲ سالن‌های آرایشگاه و البته میزتوالت خانه‌ها راهش را باز کرد. اکنون کانتور صورت بخشی از روتین آرایش روزانه‌ بعضی از خانم‌ها شده.

    کانتور همان چیزی‌ است که کمک می‌کند ترکیب صورت‌مان زیر و رو شود. کانتورینگ صورت به کمک ما می‌آید تا بخش‌هایی از استخوان‌بندی صورت‌مان را بیشتر به رخ بکشیم و زیباتر کنیم. کانتور روی صورت‌مان می‌نشیند تا ترکیب تازه‌ای به آن بدهد. برجسته‌کردن گونه‌ها و فک، جمع‌تر نشان دادن بینی و خیلی کارهای دیگر از دست کانتور برمی‌آید.

    ۲- انواع کانتور صورت کدامند؟

    سه نوع کانتور در بازار پیدا می‌کنیم، پودری، مایع و کرمی. اگر در کار کانتورنیگ تازه‌کار هستید، پیشنهاد ما به شما کانتور پودری است. کنترل کانتور پودری ساده‌تر است و راحت‌تر می‌توانید با آن کار کنید. یادتان باشد به براش آرایشی هم نیاز دارید.

    زمانی که دست‌تان در کانتور کردن ورزیده شد، می‌توانید سراغ نوع کرمی یا مایع آن بروید.

    تصاویر انواع کانتور صورت را ببینید

    ۳- چگونه بهترین کانتور صورت را بخریم؟

    بیشتر برندها پالت کانتور ارائه کرده‌اند که کارمان را راحت‌تر می‌کند. چند رنگ کنار هم چیده شده و دیگر لازم نیست دانه به دانه رنگ کانتور را انتخاب کنیم. اما مدل مدادی و تک‌رنگ هم در بازار هست.

    پرفروش‌ترین انواع کانتور صورت را ببینید

    مناسب‌ترین رنگ کانتور برای شما کدام است؟خرید کانتور صورت

    بهترین رنگ کانتور یعنی دو پرده تیره از رنگ پوست خودتان! اما شاید خرید کانتور صورت به راحتی گفتن همین چند کلمه نباشد. اول باید ته‌رنگ پوست‌تان را بشناسید. سه دسته‌ کلی برای ته‌رنگ پوست درنظر بگیرید: گرم، سرد یا ترکیب این دو، یعنی خنثا.

    خودتان را در آینه نگاه کنید. اگر بیشتر رنگ زرد می‌بینید، ته‌رنگ شما گرم است. بهترین کانتور برای پوست شما، سایه‌های گرم کانتور است. این پالت می‌تواند گرمای بیشتری به پوست شما ببخشد و حس سلامتی آن را پررنگ کند.

    اگر با نگاه در آینه بیشتر رنگ صورتی می‌بینید، احتمالا ته‌رنگ پوست شما سرد است. سایه‌های سرد کانتور جلوه‌ روشن و خوش‌رنگی به صورت شما می‌دهند.

    ممکن است با نگاه در آینه از هر دو رنگ زرد و صورتی ببینید و نتوانید بگویید کدام بیشتر است. می‌توانید نتیجه بگیرید ته‌رنگ پوست شما خنثاست. خبر خوب این‌که می‌توانید از هر دو دسته کانتور سرد و گرم استفاده کنید.

    پیشنهاد ویژه خرید کانتور صورت را ببینید

    کانتور چقدر باید تیره باشد؟خرید کانتور

    اکنون می‌توانیم به موضوع اصلی رنگ کانتور برگردیم. گفتیم لازم است کانتور صورت را دو پرده تیره‌تر از صورت خودمان انتخاب کنیم. اگر عادت دارید کانتور را روی کرم زیرسازی بزنید، می‌توانید رنگ کرم فونداسیون را به‌عنوان معیار درنظر بگیرید.

    در بیشتر موارد، کسی که صورتش را کانتور می‌کند، هایلایتر هم استفاده می‌کند. همین‌جا بگوییم که انتخاب و خرید هایلایتر درست برعکس کانتور است، یعنی باید دو پرده روش‌تر از رنگ پوست یا فونداسیون باشد.

    خرید انواع کانتور صورت با تخفیف ویژه از دیجی‌کالا

    انتخاب رنگ‌های مات کار درستی ا‌ست. چراکه قرار نیست صورت براقی داشته باشیم و می‌خواهیم طبیعی جلوه کنیم. به‌ویژه اگر با کانتور مایع کار می‌کنید، مدل مات بخرید.

    ۴- چه نوع برس آرایشی برای کانتورینگ صورت مناسب‌تر است؟خرید کانتور صورت

    هیچ قانون سفت‌وسختی برای خرید براش آرایشی کانتورینگ وجود ندارد. اما اگر بخواهیم به پیشنهاد آرایشگرهای حرفه‌ای توجه نشان دهیم، برس رژ گونه گرد و برس سر کج از بقیه مناسب‌ترند. نیازی نیست برس خیلی بزرگی انتخاب کنیم. شکی نیست که کیفیت خوب براش آرایشی در نتیجه‌ نهایی کانتورینگ اثر دارد.

    پرفروش‌ترین براش‌های آرایشی را ببینید

    [related]27757[/related]

    ۵- چطور کانتور کنیم؟

    روش کانتور صورت را در پنج مرحله‌ ساده نوشته‌ایم:

    زیرسازی می‌کنیمخرید کانتور صورت

    پیش از هر کاری، باید زیرسازی میکاپ را انجام دهیم. پوست را با تونر، فیس واش یا شیرپاک‌کن تمیز و بعد خشک می‌کنیم. مرطوب‌کننده، کرم زیرسازی، کانسیلر و کرم‌پودر می‌زنیم.

    البته این را بگوییم که بعضی از آرایشگرها با کانتور کار میکاپ را آغاز می‌کنند. روی کانتور کرم پودر می‌زنند و به‌نظرشان به ظاهر طبیعی‌تری می‌رسند. اما کاری که اکثریت انجام می‌دهند، همانی ا‌ست که بالا نوشتیم؛ اول زیرسازی و بعد کانتور.

    محبوب‌ترین مرطوب‌کننده‌های بازار را ببینید

    براش و کانتور مناسب صورت‌مان را انتخاب و آماده می‌کنیم

    بین کانتور پودری و کرمی یا مایع انتخاب می‌کنیم. کانتور پودری اغلب مات‌تر است و کاربردش، ساده‌تر. نیازی به براش آرایشی خیلی درشت نداریم. برس ظریف به‌ویژه برای زیر ابرو مناسب است. اغلب پیشنهاد می‌شود بعد از کانتور از هایلایتر استفاده شود. پس برس هایلایتر را هم آماده می‌کنیم.

    جای کانتور را روی صورت‌مان مشخص می‌کنیمخرید کانتور صورت

    اغلب زیر استخوان فک، کناره‌های بینی، بالا یا کناره‌های پیشانی، زیر استخوان ابرو و زیر استخوان گونه از نقطه‌هایی هستند که روی آنها کانتورینگ انجام می‌دهیم. هدف این است که استخوان گونه و فک را برجسته‌تر نشان دهیم، بینی باریک‌تر جلوه کند و پیشانی بلندتر.

    کانتور کرمی را با سر انگشت هم می‌توانیم زیر گونه‌ها بزنیم. اگر از کانتور پودری بهره می‌بریم، حواس‌مان به بهداشت برس آرایشی باشد.

    کانتور را طبیعی می‌زنیم

    خرید کانتور صورت برای این نیست که روی صورت‌مان خط‌های رنگی بیندازیم! کانتورینگ باید تا جای ممکن طبیعی به‌نظر برسد. همه‌ خط‌ها و جای برس را محو می‌کنیم. بیوتی بلندر می‌تواند به ما کمک کند. از برس زیرسازی هم می‌شود کمک گرفت.

    محبوب‌ترین انواع بیوتی بلندر را ببینید

    نوبت هایلایتر استخرید کانتور صورت

    کارمان که با کانتور به پایان رسید، رژگونه و هایلایتر می‌زنیم تا حسابی جذاب و شیک شویم. نقطه‌هایی از صورت را هایلایت می‌کنیم که به‌طور طبیعی نور را بازتاب می‌دهند. پل بینی، زیر ابرو، روی گونه‌ها و وسط چانه. ترکیب کانتور و هایلایت و ایجاد تضاد تیره و روشن، بهتر می‌تواند ترکیب و خطوط چهره‌ ما را برجسته کند. محبوب‌ترین رژگونه‌های بازار را ببینید شما چه پیشنهادی برای خرید کانتور صورت دارید؟ اصلا استفاده از کانتور را توصیه می‌کنید؟ [see_also]14902[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید