نکات مهمی که باید پیش از خرید کیف پول چرم مردانه بدانید

نکات مهمی که باید پیش از خرید کیف پول چرم مردانه بدانید
راهنمای مطالعه

    با وجود برندها و مدل‌های مختلف کیف پول چرم مردانه ، بهتر است قبل از خرید، نکاتی را در نظر بگیرید. امروز از موضوعاتی که باید برای یک خرید عالی در نظر داشته باشید گفته‌ایم.

    نوع و جنس چرم چه باشد؟

    برای خرید کیف پول چرم مردانه باید بدانید که قرار است با چه جنس‌هایی در بازار رو‌به‌رو شوید. جنس چرم روی قیمت و ظاهر آن اثر می‌گذارد:

    کیف چرم مردانه دانه‌دار کامل

    کیف پول چرم مردانه

    اگر قصد خرید یک کیف پول چرم مردانه بادوام و محکم دارید باید به سراغ جنس چرم دانه‌دار کامل بروید. این چرم‌ها از لایه بیرونی پوست حیوان تشکیل می‌شوند و به همین خاطر سرشار از فیبر هستند و امکان تخریب‌شان تقریبا صفر درصد است. در چرم دانه‌دار کامل، تمام خط و خطوط و نشانه‌هایی که روی بدن حیوان وجود داشته دیده می‌شود و در واقع همان لایه محافظ بیرونی پوست بدن حیوان است که در برابر طوفان‌ها و وقایع مختلف دوام آورده است.

    پس به راحتی می‌توانید روی کیفیت و استحکام آن حساب کنید. اما این نوع از چرم بسیار گران است و با سنباده‌کشی و براق کردن و... تغییری در شکل اولیه پوست حیوان داده نمی‌شود. به خاطر وجود دانه‌ها و نقش و نگارهای طبیعی پوست در این کیف‌پول‌ها، پوسته‌پوسته شدن در کار نخواهد بود و ظاهر یکدست کیف تا مدت‌ها به شکلی ثابت و بی‌تغییر باقی خواهد ماند.

    قیمت چرم دانه‌دار کامل از انواع دیگر چرم بالاتر است و برای ساختن میز و صندلی‌های لوکس یا لباس‌های چرمی گران‌قیمت هم از آن استفاده می‌شود. پس اگر می‌خواهید دست را در جیب‌های مبارک کرده و مبلغی قابل ملاحظه برای خرید کیف پول چرم مردانه بپردازید، به چرم دانه‌دار کامل فکر کنید.

    چرم بالادانه

    کیف پول چرم مردانه

    چرم بالادانه نسبت به چرم دانه‌دار کامل ارزان‌تر است و خط و خطوط و نواقص احتمالی موجود روی پوست حیوان در آن از بین می‌رود.این نوع چرم نازک‌تر از چرم دانه‌دار کامل است و به مرور زمان، رنگ خود را از دست می‌دهد، پوسته‌پوسته می‌شود و هر چند نسبت به مدل‌های دیگر چرم از مطلوبیت بهتری برخوردار است اما در مقایسه با چرم دانه‌دار کامل حرفی برای گفتن ندارد به جز اینکه جای لکه روی آن نمی‌ماند.

    چرم گیاهی

    کیف پول چرم مردانه

    در آماده‌سازی، پرداخت و دباغی چرم گیاهی از مواد شیمیایی و رنگ‌های مصنوعی استفاده نمی‌شود و در عوض از رنگ‌های گیاهی و روغن‌های حیوانی برای پرداخت و تولید چرم استفاده می‌شود که رنگ آن طیف‌های مختلف قهوه‌ای است. چرم گیاهی دوستدار محیط‌زیست است یعنی به دلیل نداشتن مواد شیمیایی و مصنوعی به طبیعت، آسیبی وارد نمی‌کند و حساسیت و ناراحتی‌های پوستی برای شما به همراه نخواهد داشت.

    چرم دانه‌اصلاح‌شده

    کیف پول چرم مردانه

    چرم دانه‌اصلاح‌شده نوع دیگری از چرم است که روی آن دانه‌های مصنوعی قرار می‌گیرد. در واقع، هر گونه عیب و ایرادی که در این چرم وجود داشته باشد با سنباده از سطح پوست پاک می‌شود و برای اینکه زیباتر شود و جلوه خوبی پیدا کند روی آن رنگ می‌زنند. این نوع از چرم نسبت به موارد دیگری که عنوان شد از کیفیت کمتری برخوردار است، قیمت کمتری دارد و البته زودتر شاهد پوسته‌پوسته شدن و تخریب رنگ‌شان خواهید بود.

    و اما سوال مهم بعدی این است:

    سبک ساخت کیف پول چرم مردانه چطور است؟

    بسیاری از برندها و تولیدی‌های کیف پول چرم مردانه برای آماده‌سازی کیف‌های خود از ماشین‌های بزرگی استفاده می‌کنند که کار دوخت را انجام می‌دهد. معمولا مشکلی در دوخت کیف با ماشین وجود ندارد اما گاهی‌اوقات، کیف‌های دست‌دوز از ظرافت بیشتری در دوخت برخوردار هستند. زیرا پشت دوخت تمیز و بادقت آنها، یک فرد قرار دارد که حواسش به تناسب دوخت قسمت‌های مختلف بوده و سعی کرده، کاری بدون اشتباه ارائه بدهد. چرم دوست‌دوز معمولا با قیمت بالایی هم ارائه می‌شود.

    واقعیت این است که ظرافتی که در طراحی و دوخت کیف‌پول استفاده می‌شود در زیبایی آن نقش مهمی دارد. لوازم جانبی به کار رفته در کیف پول هم باید از جنسی مرغوب و باسلیقه انتخاب شده باشند. در غیر این‌صورت، زیبایی کار نهایی زیر سؤال خواهد رفت. مثلا زیپ و دکمه و... باید از جنس برنج یا فولاد ضدزنگ باشد. موادی که زنگ می‌زنند باعث تخریب چرم می‌شوند. البته یادتان باشد، قیمت کیف پولی که در ترکیب آن از برنج استفاده شود، گران‌ خواهد بود.

    فروشگاه تضمین و گارانتی ارائه می‌کند؟

    بعضی از برندهای چرم برای محصولات‌شان گارانتی در نظر می‌گیرند. وجود گارانتی و تضمین برای محصولات چرمی بسیار واجب است. به خاطر اینکه گاهی‌اوقات، ناقص شدن بخشی از کیف، مثلا خراب یا مخدوش شدن زیپ، دکمه و... اتفاق می‌افتد و تعمیر آن فقط از عهده کارگاه تخصصی خود برند فروشنده برمی‌آید. علاوه بر این، مخدوش شدن پوست چرم هم در کارگاه‌های خود شرکت مقدور است. برندی که گارانتی یا همان ضمانت فروش ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که جنسی مرغوب تولید کرده و از کیفیت آن مطمئن است و به مشتریان خود احترام می‌گذارد. پس برای خرید کیف پول چرم مردانه به گارانتی هم دقت داشته باشید.

    از فروشگاه بزرگ خرید کنیم یا کوچک؟

    فروشگاه‌های بزرگ معمولا خدمات متنوعی در فروش محصولات‌شان ارائه می‌کنند. مثلا گارانتی یا ضمانت، امکان عودت دادن یا همان بازگشت کالا برای مدتی محدود، حراج‌های مقرون‌به‌صرفه و خدمات جانبی متنوعی که برای جلب نظر مشتریان در نظر گرفته می‌شود از مزایای خرید کیف پول چرم مردانه از فروشگاه‌های بزرگ است. البته نمی‌توان درباره کیفیت کار فروشگاه‌های کوچک اظهار نظر دقیقی داشت. شاید آنها هم خدمات خوبی برای مشتریان خود در نظر بگیرند. اما درباره فروشگاه‌های برندهای معروف چرم، خدماتی که ذکر شد، وجود دارد.

    کیف پول بزرگ یا کیف پول کتی؟

    کیف پول چرم مردانه

    این‌روزها، کیف‌پول‌ها با طراحی‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید و در بازار ارائه می‌شوند. کیف‌پول‌های بزرگی که به شکل مستطیل هستند و جای زیادی دارند، برای کسانی مناسب است که کیف پول خود را در کیف‌شان حمل می‌کنند. اما اگر قرار است کیف را در جیب پشتی بگذارید، قضیه فرق می‌کند. کیف‌های کتی به شکل مربع و در ابعاد کوچک‌تر اما با جای کارت، پول و مدارک دوخته می‌شوند. در هر حال باید با توجه به نیاز و شیوه حمل کیف پول، دست به انتخاب گزینه مناسب بزنید. به طور کلی باید حواس‌تان باشد که معمولا موارد زیر در کیف پول جای می‌گیرند:

    • کارت‌های بانکی: هر کیف پولی باید جایی برای حداقل دو کارت اعتباری داشته باشد.
    • کارت‌های شناسایی: حواس‌تان باشد که کیف پول موردنظرتان، جایی برای گواهی‌نامه و... داشته باشد.
    • پول نقد: به مبلغ پولی که معمولا در کیف پول نگه می‌دارید هم توجه کنید.

    دیگر نیاز به توضیح نیست که اگر کیف پول مردانه خود را از میان رنگ‌های تیره انتخاب کنید، دیرتر چرک و کثیف می‌شود. البته وسایل و مواد تمیزکننده چرم هم در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و بهتر است قبل از خرید کیف موردنظرتان از فروشنده درباره شیوه نظافت و نگهداری محصول هم سوال کنید.

    و اما بعد از خرید

    مراقبت از کیف چرم هم بسیار مهم است. دور نگه داشتن کیف چرم از تابش مستقیم آفتاب، رطوبت و مواد شیمیایی باعث دوام بیشتر آن خواهد شد. هر وقت، کیف‌تان خیس و مرطوب شد سریعا آن را با یک تکه پارچه خشک کنید. چرب کردن چرم با مواد مخصوصی که اصولا در فروشگاه‌های محصولات چرمی به فروش می‌رسد هم راه دیگری برای مراقبت از کیف‌ است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید