راهنمای خرید انگشتر نامزدی و ایده‌هایی جذاب برای غافلگیر کردن همسر آینده‌تان

راهنمای خرید انگشتر نامزدی و ایده‌هایی جذاب برای غافلگیر کردن همسر آینده‌تان
راهنمای مطالعه

    اگر می‌خواهید با خرید انگشتر نامزدی برق شادی را در چشم‌های همسر آینده‌تان ببینید اما نگرانید و فوت‌وفن آن را بلد نیستید، این مطلب راهنمای شماست.

    خرید انگشتر نامزدی؛ فرصتی طلایی اما چالش‌برانگیز

    بیشتر آقایان ترجیح می‌دهند در حرکتی کاملا غافلگیرانه انگشتر نامزدی را به خانمی که دوستش دارند تقدیم کنند. این حرکت واقعا زیبا و رمانتیک است، اما چالش‌هایی به همراه دارد که ممکن است منصرفتان کند و تصمیم بگیرید که با هم برای خرید بروید تا هرچه دوست دارد انتخاب کند.

    پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید. خرید انگشتر نامزدی فرصتی طلایی برای اثبات عشقتان به اوست. اگر به‌تنهایی این کار را انجام دهید، نشان داده‌اید که چقدر به فکرش هستید و به شخصیت و علایق او دقت کرده‌اید. لحظه‌ای را تصور کنید که انگشتر نامزدی را به او تقدیم می‌کنید، انگشتر کاملا اندازه و مناسب اوست و دقیقا همان چیزی را انتخاب کرده‌اید که دلش می‌خواست. مسلما از این به بعد حساب ویژه‌ای روی شما باز خواهد کرد.

    نکته مهم: اگر خود خانم اصرار دارد که با شما بیاید، به او احترام بگذارید و بی‌خیال سورپرایز شوید.

    حالا بیایید شروع کنیم.

    ابتدا بودجه‌تان را مشخص کنید

    قبل از اقدام برای خرید، ابتدا بودجه‌ای را که می‌توانید به این کار اختصاص دهید مشخص کنید. بعدا وقتی برای خرید رفتید، می‌توانید محدوده قیمتی مدنظرتان را به جواهرفروش بگویید تا گزینه‌های مناسب را به شما نشان دهد.

    اینکه می‌گویند هرچه انگشتر نامزدی گران‌تر باشد بهتر است، حقیقت ندارد. فقط باید بهترین انگشتری که در توان مالی شماست بخرید. هیچ چیز عاشقانه‌ای در انگشتری که با قرض‌وقوله خریده‌اید وجود ندارد. از این گذشته، بعید است نامزدتان هم راضی باشد که به‌خاطر این انگشتر زیر بار بدهی بروید.

    لیست قیمت انواع حلقه را ببینید

    شمّ کارآگاهی‌تان را به کار بیندازید

    اگر تصمیم دارید انگشتر نامزدی را خودتان به‌تنهایی بخرید باید مواردی مانند اندازه انگشت، سبک و سلیقه نامزدتان را کشف کنید. بنابراین از مدت‌ها قبل به رفتارها و حرف‌هایش دقت کنید که ببینید چه چیزهایی باب سلیقه‌اش است. البته بیشتر خانم‌ها عادت دارند خودشان درباره چیزهایی که می‌پسندند به آقایان سرنخ بدهند، اما متأسفانه آقایان معمولا این نشانه‌ها را دریافت نمی‌کنند. بنابراین کمی شمّ کارآگاهی‌تان را به کار بیندازید.

    اول: اندازه انگشتش را به هر ترفندی شده بگیرید

    خرید انگشتر نامزدی - اندازه انگشتش را هر طور شده بگیرید

    یکی از مهم‌ترین موارد درهنگام خرید انگشتر نامزدی اندازه انگشت نامزدتان است. اگر درست اندازه نگیرید ممکن است هنگامی که آن را به انگشتش می‌اندازید بزرگ یا کوچک باشد. نگویید که در آن لحظه از خجالت سرخ نمی‌شوید!

    درست است که بعدا می‌توانید آن را پیش جواهرفروش ببرید و اندازه کنید یا حتی تعویضش کنید، اما در آن لحظه هم سورپرایزتان خراب شده است و هم کلی شرمنده می‌شوید.

    چند ترفند برای گرفتن اندازه انگشتش وجود دارد ولی باید زبر و زرنگ باشید. روش اول این است که یکی از انگشترهای خانم را که دیربه‌دیر از آن استفاده می‌کند به‌نحوی به چنگ بیاورید! مثلا اگر دوست یا خواهری دارد که با او در ارتباط هستید، بگویید آن را برایتان بیاورد. کافی است دورش را اندازه بگیرید یا آن را به یک جواهرفروش نشان دهید تا اندازه دقیق آن را بگیرد.

    روش دوم این است که خیلی طبیعی از یکی از انگشترهایش تعریف کنید. مثلا بگویید: «چه انگشتر قشنگیه! می‌شه ببینمش؟» وقتی آن را گرفتید، روی یکی از انگشت‌هایتان امتحانش کنید و ببینید در چه محدوده‌ای قرار می‌گیرد. بعد هنگام خرید، انگشتر نامزدی را روی همان قسمت از انگشت‌تان امتحان کنید.

    دوم: سبک موردپسندش را کشف کنید

    خرید انگشتر نامزدی - سبک موردپسندش را کشف کنید

    انگشتر انتخابی باید متناسب با سبک و سلیقه او باشد. به جواهرات و اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کند دقت کنید. بیشتر به طلا علاقه دارد یا عاشق نقره و پلاتین است؟ دنبال جواهرات ساده است یا از انواع پرزرق‌وبرق آن خوشش می‌آید؟ آیا از سنگ خاصی در جواهراتش استفاده می‌کند؟

    به شخصیت او فکر کنید؛ آیا برونگراست و دوست دارد انگشترش را به همه نشان دهد؟ در این صورت باید به‌دنبال چیزی چشمگیر باشید. اگر درونگرا و فروتن است و زیاد از جواهرات و اکسسوری استفاده نمی‌کند، حلقه‌ای ساده اما زیبا می‌تواند برایش مناسب باشد.

    روش دیگر برای کشف سبک خانم‌تان این است که باز هم به جیمزباند تبدیل شوید. به بهانه خرید از او اطلاعات بگیرید. مثلا به او بگویید می‌خواهید پیراهن بخرید و دوست دارید او هم با شما بیاید. کنار جواهرفروشی‌ها بایستید (هرچند احتمالا خودش می‌ایستد، نیازی نیست زحمت بکشید) و برای مثال بگویید می‌خواهید ساعت‌ها را تماشا کنید. درحالی‌که وانمود می‌کنید به ساعت‌ها نگاه می‌کنید، زیرچشمی حواستان به او باشد. ببینید به چه چیزی نگاه می‌کند. خودتان هم جواهری را نشانش دهید و خیلی معمولی بگویید: «به نظرت قشنگ نیست؟» واکنشی که نشان می‌دهد سبک موردعلاقه‌اش را لو خواهد داد. بسیار خوب؛ مأموریت انجام شد!

    جنس فلز انگشتر نامزدی را انتخاب کنید

    خرید انگشتر نامزدی - جنس فلز انگشتر

    انگشتر نامزدی را از فلزات مختلفی می‌سازند. برخی از متداول‌ترین آنها طلای زرد، طلای سفید، رزگلد، پلاتین و نقره هستند. البته برخی انگشترها را با ترکیبی از این فلزات درست می‌کنند.

    هریک از این فلزات مزایا و معایبی دارند. برای مثال، پلاتین بسیار سخت و بادوام است، اما خیلی زودتر از طلا کدر می‌شود و بازگرداندن درخشندگی اولیه آن دشوارتر است.

    طلا نرم‌تر از پلاتین است و صیقل‌دادن آن آسان‌تر است. هر وقت هم کدر شود، می‌توان درخشش اولیه آن را برگرداند. بااین‌حال عیب طلا نسبت به پلاتین این است که زودتر خورده می‌شود و دوام آن کمتر است.

    هر چند ماندگاری فلز مهم است، اما ظاهر انگشتر نامزدی برای خانم بیشتر اهمیت دارد. بنابراین سلیقه او را در اولویت قرار دهید. اگر خانمی است که سبک مد روز را می‌پسندد، طلای سفید، پلاتین یا نقره برایش بخرید. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارد، طلای زرد سنتی باب‌دلِ اوست.

    انتخاب الماس با کیفیت: چهار C مهم که باید درباره آنها بدانید

    خرید انگشتر نامزدی - الماس با کیفیت

    یکی از مشخصه‌های اصلی انگشتر نامزدی کاربرد الماس در آن است. اتفاقا همین الماس است که انگشتر نامزدی را از حلقه ازدواج متمایز می‌کند. بااین‌حال قانون سفت‌وسختی درباره آن وجود ندارد، یعنی ممکن است برخی افراد انگشتر نامزدی ساده دوست داشته باشند و درعوض حلقه ازدواجشان را با نگین الماس انتخاب کنند. اصل کلی این است که انگشتر نامزدی الماس داشته باشد و حلقه ازدواج ساده‌تر باشد.

    اگر تصمیم دارید انگشتر نامزدی را با نگین الماس انتخاب کنید، باید به چهار C مهم یعنی برش یا کیفیت تراش (cut)، رنگ (color)، شفافیت یا پاکی (clarity) و عیار (carat) آن توجه کنید. این چهار عامل، تعیین‌کننده کیفیت الماس هستند.

    انواع مدل‌های انگشتر را ببینید

    برش؛ حاصل مهارت تراش‌کار

    خرید انگشتر نامزدی - برش الماس

    برش به شکل الماس ارتباطی ندارد، بلکه به زاویه و تناسب خطوط ایجادشده روی سنگ اشاره دارد. آن سه عامل دیگر را طبیعت تعیین می‌کند، اما برش به مهارت فرد تراش‌کار بستگی دارد.

    اگر الماس را با مهارت تراشیده باشند، باید نور را از یک وجه به وجه دیگر آن منتقل کند و درست از بالای سنگ انعکاس دهد. این همان چیزی است که به الماس درخشندگی می‌بخشد. الماس‌هایی که برش آنها زیاد عمیق یا سطحی انجام شده است، نور را از پایین یا کناره سنگ عبور می‌دهند و در نتیجه جلوه کمتری دارند.

    در بین هر چهار عامل، کیفیت تراش از همه مهم‌تر است. اگر رنگ، پاکی و عیار الماس مطلوب باشد اما برش نامرغوبی داشته باشد، الماس درخشش چشمگیر و زیبایش را نخواهد داشت.

    رنگ؛ از بی‌رنگ تا زرد روشن

    خرید انگشتر نامزدی - رنگ الماس

    بیشتر افراد تصور می‌کنند الماس بی‌رنگ است، درحالی‌که به رنگ‌های مختلفی وجود دارد. رنگ الماس با توجه به مقیاس خاصی درجه‌بندی می‌شود که از D (بی‌رنگ) تا Z (زرد روشن) متغیر است. البته در بین این چهار درجه اصلی درجه‌بندی‌های ریز دیگری هم وجود دارد.

    الماس‌های بی‌رنگ نادرترین و گران‌ترین الماس‌ها هستند. بااین‌حال الماس‌های سفیدرنگ از همه محبوب‌ترند. به‌طورکلی رنگ الماس سلیقه‌ای است.

    شفافیت؛ میزان پاکی الماس از اینکلوژن‌ها

    ption id="attachment_31460" align="alignnone" width="850"]خرید انگشتر نامزدی -شفافیت الماس دایره‌های قرمز همان اینکلوژن‌ها هستند که در این الماس تعدادشان کم است

    هرچه نواقص الماس کمتر باشد، شفاف‌تر و درنتیجه گران‌تر است. شاید اصطلاح اینکلوژن یا میانباره را تا حالا نشنیده باشید. به موادمعدنی داخل‌شده در الماس یا شکستگی‌های ریز درون آن اینکلوژن گفته می‌شود. هرچه تعداد این اینکلوژن‌ها کمتر باشد بهتر است، زیرا الماس شفاف‌تر خواهد بود.

    مانند رنگ، شفافیت را هم با مقیاس خاصی اندازه می‌گیرند. درجه SI1 و SI2 دارای اینکلوژن‌های خفیف هستند. سعی کنید الماس انتخابی شما در این محدوده از شفافیت باشد. البته شما نمی‌توانید اینکلوژن‌ها را با چشم غیرمسلح ببینید.

    اگر اینکلوژن‌ها در بالا یا میانه الماس بیشتر باشند، الماس درخشندگی کمتری خواهد داشت، زیرا وجود اینکلوژن‌ها در این نواحی بر پراکندگی نور تأثیر می‌گذارد. بهتر است این سنگ‌ها را نخرید.

    [related]30576[/related]

    عیار یا قیراط؛ سنگینی الماس

    عیار به وزن الماس اشاره دارد. هرچه سنگ سنگین‌تر باشد، قیمت بیشتری هم دارد. البته هرکسی قدرت خرید الماس‌های با قیراط بالا را ندارد. به‌همین‌دلیل جواهرسازان الماس‌ها را طوری در انگشتر شکل می‌دهند و نصب می‌کنند که آن را بزرگ‌تر و سنگین‌تر از آنچه هست نشان دهد.

    شکل الماس را انتخاب کنید

    پس از چهار C، باید به شکل الماس توجه کنید. شکل الماس همان چیزی است که نامزد آینده شما بیشتر از هر چیزی به آن اهمیت خواهد داد. شکل الماس می‌تواند به صورت‌های زیر باشد:

    گرد

    خرید انگشتر نامزدی - الماس گرد

    شکل کلاسیک الماس که هرگز از مد نمی‌رود.

    پرنسسی

    خرید انگشتر نامزدی - الماس پرنسسی

    شکل مربعی الماس که محبوب‌ترین شکل آن است.

    گلابی‌شکل

    خرید انگشتر نامزدی - الماس گلابی شکل

    شکلی از الماس که می‌توان آن را شبیه اشک هم دانست.

    بیضی‌شکل

    خرید انگشتر نامزدی - الماس بیضی شکل

    به‌شکل قلب

    خرید انگشتر نامزدی - الماس قلبی

    پرفروش‌ترین طرح‌های انگشتر را ببینید

    پایه نگین انگشتر نامزدی

    پایه یا پایه نگین انگشتر نامزدی، به نحوه قرارگرفتن الماس روی انگشتر ارتباط دارد. باز هم در اینجا باید به سلیقه نامزد آینده‌تان توجه کنید. ممکن است یکی از این طرح‌ها را دوست داشته باشد:

    پایه نگین تیفانی؛ کلاسیک و سنتی

    خرید انگشتر نامزدی - پایه تیفانی

    تیفانی نام شرکت سازنده این پایه نگین بوده است. احتمالا در بیشتر فیلم‌های عاشقانه این مدل انگشتر نامزدی را دیده‌اید. پایه نگین تیفانی حالت چنگکی دارد و یک تک‌نگین درشت را دربرمی‌گیرد. این مدل هرگز از مد نمی‌رود. اگر نامزد آینده شما سبک کلاسیک دوست دارد، تیفانی برایش بهترین است.

    انگشتر ابدیت یا اترنیتی؛ نماد جاودانگی

    خرید انگشتر نامزدی - انگشتر اترنیتی

    این انگشتر به‌جای یک تک‌نگین، چندین الماس دارد که دورتادور آن چیده شده‌اند.

    پایه نگین حفره‌ای؛ ایمن و مناسب برای فعالیت روزانه

    خرید انگشتر نامزدی - پایه نگین حفره‌ای

    این پایه یک دیواره فلزی دارد که سنگ را کاملا دربرمی‌گیرد و لبه‌هایش حتی از آن بالاتر آمده است. در برخی مدل‌ها این دیواره دور کل الماس کشیده شده است، اما در برخی دیگر ممکن است فقط قسمتی از آن را پوشانده باشد. پایه حفره‌ای، پایه‌ای ایمن برای الماس است و به‌خوبی از آن محافظت می‌کند. بنابراین برای خانم‌هایی که سبک زندگی فعال دارند، مناسب‌تر است.

    پایه نگین کانالی؛ ردیفی از نگین‌های چسبیده به هم

    خرید انگشتر نامزدی - پایه نگین کانالی

    در پایه نگین کانالی الماس یا الماس‌ها در یک شیار یا کانال فلزی قرار گرفته‌اند. در انگشترهای تک‌نگین هم می‌توان از این پایه برای برجسته نشان‌دادن تک‌الماس اصلی که درون چنگک قرار دارد استفاده کرد (در این صورت شبیه تیفانی خواهد بود با این تفاوت که برعکس تیفانی، خود پایه هم نگین دارد و ساده نیست).

    پایه نگین سنگفرشی؛ مناسب برای یک یا چند ردیف الماس

    خرید انگشتر نامزدی - پایه سنگفرشی

    این پایه برای به‌کاربردن تعداد زیادی الماس ریز که در کنار هم و نزدیک به هم قرار دارند مناسب است.

    جایگزین‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای انگشتر الماس

    ption id="attachment_31471" align="alignnone" width="850"]خرید انگشتر نامزدی - سنگ ماه تولد جایگزینی مناسب برای الماس سنگ ماه تولد زمرد یا امرالد

    بیشتر خانم‌ها طرفدار انگشتر الماس سنتی هستند، اما افرادی هم هستند که مدل‌های به‌روزتری را ترجیح می‌دهند. از این گذشته، بسیاری از افراد توانایی خرید انگشتر نامزدی الماس را ندارند. همان‌طور که گفتیم هیچ قانونی برای این موضوع وجود ندارد. می‌توانید جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را پیدا کنید. انگشترهایی با سنگ‌های رنگی مانند انواع یاقوت یا سنگ ماه تولد هم زیبا هستند و می‌توانند به دلِ نامزد عزیزتان بنشینند. شاید حتی حلقه‌ای ساده از طلا بدون نگین گران‌قیمت هم بتواند هر دوی شما را خوشحال و راضی کند. از سنت‌شکنی نترسید! این انگشتر نماد عشق شماست و بس. اگر به این فکر می‌کنید که نامزدتان احتمالا به‌سرعت انگشترش را به همه دوستان، خانواده و حتی اقوامش نشان خواهد داد، باز هم جای نگرانی وجود ندارد. یادتان باشد حتی اگر گران‌قیمت‌ترین انگشتر دنیا را هم بخرید، اگر ظاهر آن موردپسند نامزد آینده‌تان نباشد، هرگز آن را دوست نخواهد داشت. حالا نوبت شماست. دوست دارید از خاطرات بامزه‌ای که هنگام خرید انگشتر نامزدی یا تقدیم آن به همسرتان داشتید برایمان تعریف کنید؟ اگر خانم هستید لطفا برایمان بگویید چه ویژگی‌هایی در انگشتر نامزدی برایتان مهم‌تر است. [see_also]19818[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید