راهنمای کامل خرید لباس نوزاد؛ هرآنچه لازم است بدانید

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد؛ هرآنچه لازم است بدانید
راهنمای مطالعه

    به دنیا آمدن کودک، یکی از لطیف‌ترین اتفاق‌هایی‌ست که برای پدر، مادر و اطرافیان می‌افتد. پیش از آمدن این موجود قشنگ و ظریف، باید به‌فکر خرید لباس نوزاد باشید. کاری که برای شما تازگی دارد و مبهم به‌نظر می‌رسد. درجه از فوت‌وفن‌های خرید لباس نوزاد برای‌تان تعریف کرده.

    خرید لباس نوزاد خیلی هیجان‌انگیز است. انتخاب تکه‌های لباس به آن کوچکی و نرمی، انرژی‌بخش و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد. اما لباس نوزاد گذشته از قشنگی، باید کاربردی باشد. شاید شما هم زمانی‌که پا به فروشگاه لباس کودک می‌گذارید یا تصمیم می‌گیرید آنلاین لباس نوزاد بخرید، درمقابل مدل‌های متنوع و لباس‌های جورواجور گیچ شوید.

    درجه به کمک‌تان آمده تا راهنمای کاملی از خرید لباس نوزاد به‌شما بدهد. با ما باشید و ببینید چه نکته های کلیدی را باید بدانید.

    ۱- به جنس پارچه دقت کنیدthebump.com

    یکی از مهم‌ترین نکته‌های خرید لباس نوزاد، جنس پارچه آن است. بهترین جنس نخ و پنبه‌ای‌ست. پنبه نرم و لطیف است. حساسیت ایجاد نمی‌کند و مناسب پوست نازک نوزاد است. لازم است برچسب لباس را بخوانید و ببینید درصد نخ و پنبه‌ آن چقدر است. لباس‌هایی که درصد بالای پولیستر یا نایلون دارند، مناسب نبیستند.

    محبوب‌ترین لباس‌های نوزاد را ببینید

    ۲- سایز لباس مهم استخرید لباس نوزاد

    نوزاد نرم و قشنگ شما خیلی زود بزرگ می‌شود. یک روز چشم‌تان را باز می‌کنید و می‌بینید چند کیلو وزن گرفته و شلوارهایش کوتاه شده‌اند. به همین دلیل نیازی نیست لباس‌های سایز صفر زیادی تهیه کنید. مطمئن باشید اگر چندین دست لباس خانه و مهمانی سایز صفر بخرید، خیلی زود کوچک و بی‌استفاده می‌مانند. کافی‌ست از هر لباسی سه دست داشته باشید و هنگام تعویض و شست‌وشو بی‌لباس نمانید. کمی جلوتر درباره‌ لباس‌هایی که نوزاد نیاز دارد، برای‌تان خواهیم گفت.

    انواع سایز لباس نوزاد را ببینید

    [related]22604[/related]

    ۳- راحتی از هر چیزی مهم‌تر استخرید لباس نوزاد

    زمانی که تازه مادر و پدر شده‌اید، ممکن است ار کوچکی و ظرافت دست و پای فرزندتان تعجب کنید. این موجود دوست‌داشتنی آن‌قدر ظریف است که باید حسابی هوای سلامتی‌اش را داشته باشید. موقع خرید سیسمونی، به راحتی لباس توجه کنید. هنگام تعویض، خواب، و حمام باید بتوانید به‌راحتی لباس را از تن نوزاد بیرون بیاورید و دوباره لباس بپوشانید.

    فکر نکنید نوزاد یک لحظه از دست و پا زدن و تکان خوردن دست می‌کشد تا شما راحت لباسش را عوض کنید! دکمه نقش مهمی در این میان بازی می‌کند.

    به چه مواردی دقت کنیم؟

    خرید لباس نوزاد

    • یقه: بهتر است یقه لباس دکمه‌دار باشد تا گردن نوزاد اذیت نشود. بعضی از لباس‌های یقه‌ی کشی دارند که با دست به‌راحتی باز می‌شود.
    • جای پوشک: باید با باز کردن دکمه به پوشک بچه دسترسی داشته باشید. قرار نیست برای هر بار تعویض پوشک، همه‌ لباس را بیرون بیاورید و دوباره بپوشانید. دکمه‌های کوچک دوطرفه یا نر و ماده از همه مناسب‌ترند. چراکه برجسته و تیز نیستند و کودک را اذیت نمی‌کنند.
    • حلقه آستین: گذشته از یقه که باید نرم و گشاد باشد، به اندازه حلقه آستین دقت کنید. خیلی خوب می‌شود که حلقه آستین کاملا آزاد باشد و مجبور نباشید بازوی نوزاد را زیاد خم کنید یا به آن فشار بیاورید.
    • قد لباس: سرهمی‌هایی که جوراب‌دار هستند، خیلی زود کوتاه می‌شوند. اگر چنین مدلی به تن نوزاد کرده‌اید، حتما قد او را چک کنید. مبادا قد لباس برای فرزندتان کوتاه شده باشد و پاهای کوچکش راحت در آن جا نشود.

    ۴- برای فصل بعد خرید کنیدخرید لباس نوزاد

    واقعیت این است که دو ماه اول درگیر تعویض، شیردهی و خواباندن نوزاد هستید. تا بخواهید مادر و پدر شدن را یاد بگیرید، روزها مثل باد گذشته‌اند. کمتر پیش می‌آید که در طی این روزها بخواهید به مهمانی بروید.

    لباس بیرون نوزاد را برای سه ماهگی به‌ بعد انتخاب کنید. پیش از سه ماهگی یک دست لباس بیرون کافی‌ست. پس اگر نوزاد تابستان به دنیا می‌آید، به فکر لباس پاییزه باشید. چند دست لباس خانگی برای این موجود دلبر کافی خواهد بود.

    ۵- مراقب تور، پاپیون، چین و روبان لباس باشیدخرید لباس نوزاد

    هر تکه از لباس که کامل به آن دوخته نشده باشد، خطرناک به‌حساب می‌آید. شاید فکر کنید لباسی که پاپیون، پولک یا انواع مروارید دارد، خیلی خوشگل و جذاب است. اما تا سه سالگی کودک، ایمنی حرف اول و آخر را می‌زند. لباس‌های دلبر و قشنگ را بگذارید برای زمانی که بزرگ‌تر شود. به کوچکی نوزاد نگاه نکنید؛ زورش زیاد است. شما که نمی‌خواهید تکه از تزیین لباس را بکند و به دهان بگذارد؟

    ۶- برچسب پشت گردن، نوزاد را آزار می‌دهد

    خیلی از ما آدم بزرگ‌ها، بعد از خرید لباس دست به قیچی می‌شویم تا برچسب‌های آن را ببریم و دور بریزیم. چراکه این برچسب‌ها اغلب زبر و ناخوشایند هستند. حالا به پوست نرم نوزادتان فکر کنید. راضی می‌شوید برچسب برند لباس روی یقه‌ آن بماند؟ حتما آن را قیچی کنید و لبه‌هایش را هم با دقت ببرید. اما یک گزینه بهتر این است که لباس بدون برچسب بخرید. بعضی از برندهای کودک به‌جای دوختن تگ و برچسب، سایز را روی لباس چاپ می‌کنند.

    ۷- قبل از هر کاری، لباس را بشویید

    خرید لباس نوزاد

    بعضی از شرکت‌ها به لباس مواد شیمیایی می‌زنند که چروک نشود و خوب بایستد. پس حتما پیش از استفاده لباس نو را بشویید. بهتر است مایع یا پودر شست‌وشوی ویژه کودک تهیه کنید. این مواد اغلب بدون عطر هستند و حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

    پرطرفدارترین شوینده لباس نوزاد را ببینید

    ۸- سراغ هودی یا لباس یقه‌دار نرویدخرید لباس نوزاد

    خوشگلی لباس نوزاد دلیل کافی برای خریدن آن به‌حساب نمی‌آید. هر چه لباس کاربردی‌تر، نرم‌تر و راحت‌تر باشد، بهتر است. هودی یا لباس یقه‌دار برای نوزاد کوچک شما مناسب نیست. لبه هودی یا یقه با چانه‌ او تماس پیدا می‌کند. نوزاد هر بار تصور می‌کند زمان شیر خوردن رسیده و دنبال پستانک یا مادرش می‌گردد. لباس یقه گرد ساده از هر چیزی بهتر است.

    ۹- خرید لباس نوزاد شامل چه تکه‌هایی می‌شود؟خرید لباس نوزاد

    ۹-۱ سرهمی (زیرپوش): اگر می‌خواهید خیال‌تان را از گرم و نرم بودن جای بچه راحت کنید، سرهمی بدون آستین به او بپوشانید. این سرهمی نقش زیرپوش را بازی می‌کند و کمر او را گرم می‌گیرد. این زیرپوش معمولا حلقه آستین گشاد و راحتی دارد. در محل یقه و جای پوشک هم دکمه‌ دوطرفه نرمی خواهد داشت. ۹-۲ سرهمی (لباس رو): این نوزاد قشنگ برای روز و شب به لباس راحت و خوشگل نیاز دارد. سرهمی آستین بلند و بدون جوراب بهترین گزینه است. این سرهمی‌ها در یقه و جای پوشک دکمه دارند و کارتان را راحت می‌کنند. ۹-۳ بلوز و شلوار: روزهایی که نمی‌خواهید سراغ سرهمی بروید، نوزاد دلبر را با بلوز و شلوار نرم و آزاد خوش‌تیپ کنید. بلوزها همیشه یقه راحت و گشاد دارند، شلوار هم جذب نیست تا پای نوزاد کاملا راحت باشد. ۹-۴ دستکش بدون انگشت: فرقی ندارد نوزاد شما فصل سرما به دنیا آمده یا گرما. به‌هرحال به دو جفت دستکش بدون انگشت، آزاد و نخی نیاز دارد. ناخن‌های نوزاد خیلی سریع رشد می‌کند و راستش را بخواهید خیلی هم تیز می‌شود. دستکش صورت لطیفش را درمقابل این ناخن حفظ می‌کند. این دستکش‌های نوزادی جذاب را ببینید ۹-۵ کلاه: نوزاد از جای گرم‌ونرمی به دنیای ما آمده و خیلی زود سردش می‌شود. بسته به فصل می‌توانید از کلاه نخی و سبک استفاده کنید. ۹-۶ جوراب: تا زمانی که کودک به راه نیفتاده، نیازی به کفش ندارد. اما پاپوش‌های جذاب نوزادی و جوراب‌های کوچک و دلربا، پای قشنگ او را گرم نگه می‌دارد. ۹-۷ پتوی نوزاد: پتوی نوزاد باید سبک و نرم باشد. پتوی سنگین حس خوبی به کودک نمی‌دهد. باتوجه به دمای اتاق، پتوی نازک یا گرم برای او انتخاب کنید. زمستان‌ها بدون پتوی گرم و کلفت او را از خانه بیرون نبرید. لینک خرید انواع لباس نوزاد از دیجی‌کالا ما نکته‌های کلی خرید لباس نوزاد را با شما درمیان گذاشتیم. اگر تجربه‌ پدر یا مادر بودن دارید، دانسته‌های خودتان را درمورد خرید سیسمونی به ما بگویید. [see_also]22859[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید