رستوران بوراک در استانبول

رستوران بوراک در استانبول
راهنمای مطالعه

    یکی از لذت‌بخش­ترین نیاز و فعالیت در زندگی غذا خوردن است. هرکشوری متناسب با فرهنگ و شرایط اقلیمی که دارد در آن غذاهای متنوع یافت می‌شود و با سفر به آن کشور می­توان آن­ها را خورد و امتحان کرد. یکی از مکان­هایی که شما در آن می­توانید انواع غذاهای خوشمزه بخورید ترکیه است. شهر استانبول در ترکیه معدن خوردنی­های خوشمزه و گوناگون است. یکی از مکان‌هایی که در استانبول قرار دارد و می­توان در آن غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و همچنین با ظاهری بسیار متفاوت و جذاب را بخورید، رستوران بوراک است. رستوران بوراک در استانبول یکی از پرطرفدارترین و معروف­ترین رستوران­های این شهر است و صاحب این رستوران بوراک اوزدمیر است که بسیار محبوب و پرطرفدار می­باشد. این رستوران در همه­ی اوقات بسیار شلوغ و پر از گردشگران و شهروندانی است که می­خواهند از غذای فوق‌العاده­ی این رستوران لذت کافی را ببرند و خاطره­ای شگفت­انگیز در ذهن خود رقم بزنند. در ادامه بیشتر در مورد این رستوران و سرآشپز معروفش به شما خواهیم گفت.

    بوراک اوزدمیر

    بوراک اوزدمیر مردی خوش خنده و بسیار پرانرژی است که صاحب رستوران­های بوراک است. او در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام بسیار پرطرفدار بوده و افراد زیادی او را دنبال می‌کنند. بوراک در سال 1994 در شهر هاتای در ترکیه متولد شد. او در سن 16 سالگی آشپزی را آغاز کرد و این استعداد را از اجدادش و خانواده‌اش به ارث برده است. روزی بوراک در شهر به یک رستوران کوچک رفت و از غذاهای بسیار خوشمزه آن رستوران دیدن کرد و این باعث شد که بوراک به فکر بزرگترین آرزویی که داشت افتاد. آشنایی دنیا با تنوع غذاهای زادگاهش یعنی هاتای به وسیله خودش بزرگترین آرزوی بوراک بود. شهر هاتای 150 غذا دارد که مرغ و گوشت در نمک کایا و تستی کباب، از بین این غذاها بسیار معروف و پرطرفدار هستند. در سال 2011 بوراک یک مغازه کوچک که فقط ظرفیت 15 نفر را داشت به کمک پدر و چهار برادر خودش اجاره کرد. او اسم رستوران کوچک خود را سفره­ی شهر هاتای، گذاشت. این اولین قدم او برای برآورده کردن آرزویش بود.

    اینستاگرام بوراک: https://www.instagram.com/cznburak/

    علت معروف شدن بوراک چیست؟

    یکی از دلایل معروف شدن بوراک، استعداد، سبک خاص و همچنین خلاقیتی است که او در آشپزی دارد. این سرآشپز معروف می­‌گوید که عاشق آشپزی کردن است. او همیشه هنگام آشپزی لبخند به لب دارد و کمتر کسی است که در هنگام آشپزی او را بدور از لبخند زدن دیده باشد. بوراک هنگام آشپزی پرش و جست و خیز زیادی دارد و گاهی اوقات هم در هنگام آشپزی کردن می‌رقصد! که این نشان‌ دهنده­ی علاقه زیاد او به این کار است. او پخت و پز خود را در مقیاس­های خیلی بزرگ انجام می‌دهد (کیک­های غول آسا، کباب­‌های چند متری و...) و همین عامل جذب بسیاری از افراد می‌شود. او انواع غذاهای شرقی مانند ترکی، لبنانی و یا حتی ایرانی هم درست می‌کند و یکی دیگر از دلایل معروف بودن او نیز همین است. بوراک علاوه بر آشپزی کردن کارهای دیگری هم می‌کند، او به خانه­ی سالمندان رفته و به افراد پیر محبت بسیاری می­کند همچنین او به افراد بی‌سرپرست و افرادی که نیاز به کمک دارند، کمک می­کند. در ایام کرونا بوراک برای کمک به افراد نیازمند، غذاهای موجود در انبار غذایی رستوران خود را بسته بندی کرد و بین این افراد پخش کرد. بوراک در رستوران با همه­ی طرفدارانش بسیار گرم و صمیمی برخورد می­کند و با حوصله به همه­ی انتقادات و نظرات آن­ها گوش می­دهد. بوراک با انجام همه­ی این کارها آنقدر معروف شده که افراد مشهور زیادی از کشورهای مختلف به رستوران‌ او می­آیند. او برای استقبال از این افراد نام آن­ها را روی نان بربری می­نویسد.

    شعبه­ های رستوران بوراک در استانبول

    رستوران بوراک در معروف­ترین و لوکس­ترین مکان­های استانبول قرار دارد و در حال حاضر این رستوران سه شعبه در استانبول دارد.

    شعبه اتیلر(Medeniyetler Sofrasi Etiler Czn Burak) : شعبه اتیلر در خیابان نیسپ تیه قرار دارد. این خیابان یکی از معروف­ترین خیابان­های شهر استانبول است. نیسپ تیه یکی از بهترین خیابان­ها برای گشت و گذار و خرید است و همچنین این خیابان به ساحل نیز نزدیک است. شما در این شعبه می‌توانید انواع خوراکی‌ها، انواع کباب و انواع برنج­های خاورمیانه را سفارش دهید. در این رستوران برنامه‌­های دیگری مثل موسیقی و نمایش اجرا می‌شود و پرسنل این شعبه هم بسیار خوش رفتار و خوش­رو هستند. شما با رفتن به این شعبه و خوردن غذای آن می­‌توانید نهایت لذت را ببرید.

    شعبه آکسارای(Hatay Medeniyetler Sofrasi Aksaray) : شعبه آکسارای زیباترین شعبه رستوران بوراک در استانبول است. افراد مشهور بسیاری مانند فوتبالیست­‌ها، هنرپیشه­‌ها و... به این رستوران می‌آیند. حتی رئیس جمهور ترکیه (اردوغان) هم به این رستوران آمده است. در این رستوران در روی سینی­های چوبی کباب‌های گوشت، مرغ و ماهی سرو می‌­شوند. همچنین شما می­‌توانید بعد از غذا، چای اصیل و شیرینی‌های بسیار خوشمزه را سفارش دهید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

     شعبه تکسیم(Hatay Medeniyetler Sofrasi Taksim) : شعبه تکسیم به دلیل قرار گرفتن در زیباترین قسمت شهر که اکثر مسافران به آن‌جا می‌روند، یکی از شلوغ‌­ترین شعبه­های این رستوران است. در این شعبه هم در داخل و هم در بیرون پیاده­رو و میز و صندلی قرار دارد. در دیوار این رستوران عکس­‌های بوراک با سلبریتی‌های مختلف جهان که برای خوردن غذاهای خوشمزه بوراک آمدند و با او عکس گرفتند قرار دارد. در این رستوران انواع کباب­ها به صورت داغ در ظرف­های سنگی به همراه نان محلی سرو می‌­شود.

    غذاهای رستوران بوراک

    برای رفتن به این رستوران باید از قبل میز رزرو کنید زیرا  تمام شعبه‌­های این رستوران پرطرفدار بوده و اکثر اوقات شلوغ است. در منوی این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، خاورمیانه، انواع کباب­‌ها و باربیکیوها وجود دارد. شما می­‌توانید باتوجه به سلیقه خود سفارش دهید. در شعبه‌­های اتیلر و آسکارای رستوران بوراک هم صبحانه سرو می‌­شود. شما می‌توانید در این شعبه­‌ها صبحانه­‌های سنتی ترکیه را سفارش دهید. صبحانه‌هایی که در آن انواع پنیر، نان و بشقاب‌­هایی از انواع غذاهای مختلف وجود دارد. قیمت غذاهای این رستوران هم با توجه به کیفیت و طمع بی­‌نظیر غذا، مناسب است. اگر به استانبول سفر کردید، فرصت رفتن به رستوران بورک را از دست ندهید. برای اطلاع از قیمت ها روی لیست قیمت تور لحظه آخری استانبول کلیک کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید