خرید ضدآفتاب کودک؛ آیا استفاده از ضدآفتاب برای کودکان ضروری است؟

خرید ضدآفتاب کودک؛ آیا استفاده از ضدآفتاب برای کودکان ضروری است؟
راهنمای مطالعه

    اولین پرسشی که به ذهن پدر و مادر می‌رسد، این است که آیا خرید ضدآفتاب کودک ضروری‌ست؟ از چه سنی بچه‌ها ضدآفتاب لازم دارند؟ ضدآفتاب کودک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر شما هم در فکر خرید ضدآفتاب کودک هستید، پاسخ این سوال‌ها را در این مقاله پیدا می‌کنید.

    نکته‌های زیادی هست که پیش از خرید ضدآفتاب کودک باید به آنها توجه کنیم. پوست بچه‌ها خیلی لطیف و حساس است. به همین دلیل انتخاب لوازم بهداشتی برای آنها کار راحتی نیست. ما هم در درجه دست به‌کار شده‌ایم و برای‌تان از ویژگی‌های ضدآفتاب کودک نوشته‌ایم.

    خرید ضدآفتاب برای نوزاد ضروری‌ است؟خرید ضدآفتاب کودک

    در ساحل دریا، در روزهای آفتابی و زمانی که خودمان ضدآفتاب زده‌ایم و خیال‌مان راحت است، نگران پوست کودک می‌شویم. نمی‌دانیم برای نوزاد یا کودک هم باید ضدآفتاب بزنیم یا نه. برای پاسخ به این پرسش به کارشناس سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استناد می‌کنیم. FDA می‌گوید بهترین کار این است که بچه‌های زیر ۶ ماه را اصلا در معرض آفتاب قرار ندهیم که ضدآفتاب لازم داشته باشند! به‌ویژه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر که اشعه UV شدیدتر است، نباید بچه‌ها در آفتاب باشند.

    پوست نوزاد هنوز به رشد کامل نرسیده. بهتر است آن را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهیم. ممکن است ضدآفتاب اثر جانبی ناخواسته بر نوزاد داشته باشد. همین که او را در سایه نگه داریم، یا سایه‌بان کالسکه را باز کنیم، برای او کافی ا‌ست.

    گزینه‌ بعدی این است که به کودک شلوار و لباس آستین‌بلند بپوشانیم تا کمتر درمعرض آفتاب باشد و آفتاب‌سوخته نشود. باید مراقب گردن و گوش‌های کودک هم باشیم. پوست گردن خیلی حساس است و زود می‌سوزد.

    بزرگسالان در گرما عرق می‌ریزند. بدن به این ترتیب خودش را خنک می‌کند. اما رشد کودک کامل نشده و نمی‌تواند با عرق کردن خود را خنک کند. پس باید حسابی مراقب باشیم کودک بیش از حد در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد.

    اگر کودک بیشتر از چند دقیقه در گرمای آفتاب باشد، لازم است شیر بخورد تا بدنش کم آب نشود. درصورتی‌که در بدترین حالت، آفتاب پوست او را سوزاند، باید سریع با کمپرس کردن پوستش را خنک کنیم.

    از چه سنی می‌توانیم ضدآفتاب کودک بخریم؟خرید ضدآفتاب کودک

    کودک نوپا عاشق پیاده‌روی‌ است. بازی در ساحل ماسه‌ای را دوست دارد. قرار هم نیست همیشه در خانه بماند. پس ضدآفتاب لازم دارد تا از آسیب اشعه UV در امان بماند. بعد از ۶ ماهگی می‌توانیم سراغ برندهایی برویم که ضدآفتاب کودک تولید می‌کنند. SPF این محصولات بین ۳۰ تا ۶۰ است.

    لایه‌ نازکی از ضدآفتاب را روی پوست صورت و هر جایی از پوست که آفتاب به آن می‌خورد، می‌زنیم. بهتر است اولین بار به اندازه یک فندق روی پوست دست او امتحان کنیم. بعد از ۴۸ ساعت اگر حساسیت نشان نداد، با خیال آسوده از آن ضدآفتاب استفاده خواهیم کرد.

    این نکته را هم نباید فراموش کرد که آب دریا و برفی که روی زمین نشسته هم اشعه UV را بازتاب می‌دهند. پس ضدآفتاب کودک فقط برای روزهای آفتابی نیست.

    [related]18[/related]

    در خرید ضدآفتاب کودک به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟خرید ضدآفتاب کودک

    پیش از خرید ضدآفتاب کودک، نوشته‌های روی بسته‌بندی را به‌دقت می‌خوانیم و به جزییات توجه می‌کنیم. بهتر است SPF کمتر از ۳۰ برای بچه‌ها انتخاب نکنیم. عبارت (broad spectrum) نشان می‌دهد که این محصول هم درمقابل اشعه UVA و هم درمقابل UVB از پوست محافظت می‌کند.

    محافظت درمقابل UVB احتمال آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برد. اشعه UVA شاید باعث آفتاب‌سوختگی نشود، اما وارد لایه‌های عمیق پوست می‌شود. این اشعه می‌تواند سرطان‌زا باشد و باعث چروک شدن پوست خواهد شد. خوب است ضدآفتابی برای کودک بخریم که هر دو این ویژگی را داشته باشد.

    مشخصه ضدآب بودن نشان می‌دهد ضدآفتاب مدت طولانی‌تری روی پوست می‌ماند. این ویژگی برای کنار استخر و ساحل خیلی به‌درد می‌خورد. اغلب آن را با عبارت‌هایی مثل (water resistant) یا (very water resistant) نشان می‌دهند. با این‌همه باید یادمان بماند ضدآب بودن به معنی پاک نشدن نیست. باید ضدآفتاب بعد از ۴۰ تا ۸۰ دقیقه کنار ساحل یا استخر، تمدید شود.

    اگر زینک اکساید یا تیتانیوم اکساید در فهرست مواد تشکیل‌دهنده باشد، نشان می‌دهد برای پوست حساس مناسب‌تر است.

    پرفروش‌ترین ضدآفتاب‌های کودک را ببینید

    محصولات ضدآفتاب کودک به چه شکلی در بازار پیدا می‌شوند؟خرید ضدآفتاب کودک

    ضدآفتاب می‌تواند به شکل کرم، لوسیون یا اسپری باشد. اسپری کاربرد خیلی راحتی دارد. سریع اسپری می‌کنیم و از خانه بیرون می‌رویم. درست است که مواد تشکیل‌دهنده‌ ضدآفتاب برای پوست عالی هستند. اما اثر خوبی روی ریه ندارند! بعضی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از اسپری برای کودکان استفاده نکنیم. ممکن است وارد ریه‌های آنها شود.

    لوسیون ضدآفتاب اغلب مرطوب‌کننده هم دارد. به همین دلیل بعضی‌ها این نوع را می‌پسندند. اما برای کودکان بهتر است کرم ضدآفتاب بخریم. کرم پوشش بهتری دارد و اغلب مدت طولانی‌تری از پوست مراقبت می‌کند.

    انواع ضدآفتاب کودک را ببینید

    برندهای ضدآفتاب کودک موجود در بازار کدامند؟خرید ضدآفتاب کودک

    بعضی از برندهای لوازم بهداشتی و آرایشی، ضدآفتاب کودک هم روانه بازار کرده‌اند. قیمت این محصولات براساس برند آنها متفاوت است. برندهای خارجی همان‌طور که حدس می‌زنید، قیمت بالاتری دارند. ما به چند نمونه از برندها که اکنون در بازار پیدا می‌کنید، اشاره کرده‌ایم. اگر برند دیگری می‌شناسید، با ما درمیان بگذارید. اکنون می‌توانید از برندهای موستلا، اوریاژ، سان سنس، اوسرین، نیوآ، هیدرودرم، سی‌گل، آردن، گارنی،ایروکس، مای، الارو، سان سیف، مدیسان و آدرا خرید کنید.

    محبوب‌ترین ضدآفتاب‌های این برندها را ببینید

    نکته‌های پایانیخرید ضدآفتاب کودک

    • استفاده از ضدآفتاب برای کودکان بالای ۶ ماه بسیار عاقلانه است. با این وجود بهتر است زمان بازی بچه‌ها یا بیرون رفتن آنها بین ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر نباشد.
    • ضدآفتاب تنها برای روزهای آفتابی نیست. از این محصول در همه‌ فصل‌های سال، روزهای ابری، در بارندگی و در آفتاب بهره می‌بریم.
    • لازم است هر چند ساعت ضدآفتاب تمدید شود. اگر بچه‌ها در استخر روباز شنا می‌کنند، سریع‌تر آن را تمدید می‌کنیم.
    • اثر مخرب آفتاب ارتباطی با رنگ پوست کودک ندارد. نباید به اشتباه تصور کنیم پوست روشن‌تر، صدمه‌ بیشتری از آفتاب می‌بیند. هیچ کودکی را نباید بدون ضدآفتاب بیرون برد، چه پوستش روشن باشد و چه تیره.
    • اگرچه محصولات ضدآفتاب کودک و بزرگسال تفاوت چندانی از لحاظ مواد اصلی تشکیل‌دهنده ندارد، محصول ویژه کودک برای پوست حساس آنها مناسب‌تر است.

    لینک خرید ضدآفتاب کودک از دیجی‌کالا شما برای کودک‌تان از چه برندی ضدآفتاب می‌خرید؟ از آن راضی هستید؟ [see_also]28661[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید