راهنمای خرید مودم سیم کارتی؛ اتصال آسان و سریع به اینترنت

راهنمای خرید مودم سیم کارتی؛ اتصال آسان و سریع به اینترنت
راهنمای مطالعه

    اگر محل زندگی یا کار شما به خط تلفن ثابت مجهز نیست و نمی‌توانید از اینترنت سیمی استفاده کنید، می‌توانید با خرید مودم سیم کارتی از اینترنت استفاده کنید. این مطلب را بخوانید تا مودمی را بخرید که برایتان مناسب باشد.

    اگر تاکنون از اینترنت سیم‌کارت گوشی‌تان استفاده کرده باشید، احتمالا می‌دانید که به‌طورکلی اینترنت سیم کارتی در کشور ما سرعت بهتری دارد. به‌همین‌دلیل خیلی‌ها تمایل دارند برای لپ‌تاپ یا کامپیوترشان از مودم سیم کارتی استفاده کنند. مودم‌هایی که برای اتصال به سیم نیاز ندارند، برای برقراری ارتباط باید سیم‌کارت‌خور باشند. البته این مودم‌ها خودشان در دو نوع ثابت و همراه موجودند.

    قبل از هر تصمیمی بهتر است از وضعیت پوشش‌دهی انواع اپراتورهای اینترنت ثابت سیم کارتی با مراجعه به سایت netsanjplus.ir مطلع شوید. به این ترتیب از اینکه هزینه کنید و بعد مودم به دردتان نخورد جلوگیری می‌کنید.

    مودم سیم کارتی ثابت یا رومیزی TD-LTE

    این مودم با عنوان TD-LTE شناخته می‌شود. اینترنت پرسرعت نسل ۴ و ۴.۵ TD-LTE گزینه مناسبی برای ایجاد ارتباط اینترنتی در سازمان‌ها، شرکت‌ها و آپارتمان‌ها است. مودم‌های TD-LTE در مقایسه با انواع دیگر مودم‌های سیم‌کارتی دارای پهنای باند بالاتری هستند، معمولا سرعت بالاتری دارند و تعداد کاربرانی که می‌توانند به‌طور همزمان از آن استفاده کنند بیشتر است. سرعت مودم‌های TD-LTE از ۱ تا ۸۰ مگابیت در ثانیه متغیر است. با این همه، سرعت این نوع مودم‌ها تا حد زیادی به آنتن‌دهی و محل قرارگیری آنها بستگی دارد. در اصل باید برای یافتن بهترین محل قرارگیری مودم TD-LTE در منزل یا محل کار که بهترین آنتن‌دهی را داشته باشد از روش آزمون‌وخطا استفاده کنید.

    باتوجه‌به اینکه بسته‌های اینترنت TD-LTE نسبت به 4G ارزان‌تر است و برای طولانی‌مدت شارژ می‌شود، کاربران پرمصرف اینترنت بهتر است از این مودم بخرند. از دیگر مزایای این مودم‌ها پایداری در دانلود و آپلود است که برای برخی کاربران بسیار مهم است. در کشور ما این نوع مودم را بیشتر اپراتورهای تلفن همراه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. این مودم با یک سیم‌کارت مخصوص به نام سیم‌کارت TDD این سیم‌کارت‌ها هم به صورت دائمی و هم اعتباری عرضه می‌شوند.

    سیم‌کارت TDD چه ویژگی‌هایی دارد؟

    سیم کارت TD-LTE

    این سیم‌کارت مخصوص اتصال اینترنت TD-LTE است و قابلیت استفاده در گوشی همراه برای برقراری تماس یا ارسال پیامک را ندارد.

    اگر این مودم را از نمایندگی‌های یک اپراتور تلفن‌همراه خریداری کنید، ممکن است، فقط از سیم‌کارت TDD همان اپراتور پشتیبانی کند. پس باید قبل از خرید از آنتن‌دهی و پوشش‌دهی این نوع اینترنت و اپراتور موردنظر، در محل کار یا محل زندگی خودتان مطمئن شوید. در غیر این صورت خرید این نوع مودم پول دور ریختن است. در صورتی که قصد خرید مودم سیم کارتی TD-LTE از بازار دارید، نوعی از آن را انتخاب کنید که از سیم‌کارت‌های TDD اپراتورهای مختلف پشتیبانی کند تا در صورت آنتن‌دهی بهتر سایر اپراتورها بتوانید از آنها استفاده کنید. خدمات اینترنت TD-LTE بیشتر در شهرهای بزرگ عرضه می‌شود. آنتن‌دهی آن هم در مناطق مختلف متفاوت است.

    مودم‌های TD-LTE از نظر اندازه، ظاهری شبیه به مودم‌های DSL دارند و روی آنها چراغ‌های LED وجود دارد که وضعیت آنتن‌دهی، شارژ دستگاه و موارد دیگر را گزارش می‌کند. این مودم‌ها در دو نوع داخلی (ازنظر محل قرارگیری داخل خانه یا محل کار) و فضای باز در بازار موجودند. این نوع مودم فقط به شکل ثابت وجود دارد و قابلیت جابجایی ندارد. بعضی از آنها دارای روتر داخلی هستند و WiFi هم دارند ولی بعضی از آنها نیاز به روتر جداگانه دارند.

    مودم‌های سیم کارتی 3G ،4G ،4.5G

    این مودم‌ها به‌دلیل راحتی استفاده، بی‌نیازی به خط تلفن و گسترش روزافزون شبکه‌های مخابراتی موبایلی، انتخاب مناسبی برای بسیاری از کاربران اینترنت است. این نوع مودم به دو گروه اصلی ثابت و همراه تقسیم‌بندی ‌می‌شوند.

    ۱. مودم‌های ثابت

    این مودم که با یوسیم (USIM) و یا سیم‌کارت دیتا اپراتور (سیم‌کارتی که فقط ارتباط اینترنت برقرار می‌کند و پیامک ارسال می‌کند، اما امکان تماس تلفنی را ندارد‌) فعال می‌شود، برای قرارگرفتن‌ در فضای باز طراحی نشده و فقط داخلی است. انواع unlocked این مودم‌ها در بازار وجود دارند که قابلیت به‌کارگیری سیم‌کارت اپراتورهای مختلف را دارند.

    نکته مهمی که باید در مورد خرید مودم‌های سیم‌کارتی بدانید اندازه محل قرارگیری سیم‌کارت است. برخی مودم‌ها فقط دارای شیار مخصوص سیم‌کارت‌های سایز بزرگ هستند. پس برای قراردادن سیم‌کارت‌های کوچک‌تر که به میکرو و نانوسیم‌کارت معروفند، باید از مبدل یا آداپتور مخصوص استفاده کنید.

    معمولا در بسته‌بندی مودم‌های ثابت سیم‌کارتی وسایل جانبی مثل کابل LAN، آنتن‌های دریافت و ارسال سیگنال، آداپتور برق و سایر ملزومات موجود است که در مدل‌های مختلف متفاوت است.

    بعضی مدل‌های جدید مودم‌های سیم‌کارتی ثابت در بازار وجود دارند که هم از سیم‌کارت TDD و هم از USIM پشتیبانی می‌کنند. شاید این مودم‌های گران‌قیمت بهترین انتخاب به نظر برسند، اما تصور نکنید که با خرید این مودم‌ها با یک تیر دو نشان می‌زنید. شما هرگز نمی‌توانید همزمان دو سیم‌کارت را در این دستگاه‌ها قرار دهید.

    تعداد آنتن‌ها برای دریافت بهتر سیگنال و توسعه شبکه وای‌فای، تعداد درگاه‌های اترنت و USB، تعداد چراغ‌های LED، تعداد کاربرانی که می‌توانند به طور همزمان از طریق WiFi به اینترنت متصل شوند، گارانتی و خدمات پس از فروش و بسته‌های هدیه اینترنتی از دیگر نکاتی هستند که باید هنگام خرید مودم سیم کارتی در نظر داشته باشید.

    پرفروش‌ترین مودم‌های سیم‌کارتی را ببینید

    ۲. مودم‌های همراه

    خرید مودم سیم کارتی - مودم مای فای

    نقطه اتصال همراه (mobile WiFi hotspot) که به MiFi مای‌فای معروف است، در واقع ابزار کوچکی است که به شما امکان اتصال به اینترنت را در مکان‌های مختلف می‌دهد. مودم‌های همراه معمولا آن‌قدر کوچک هستند که در جیب یا کیف دستی جا می‌شوند. به این ترتیب، هر گاه اراده کنید می‌توانید لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی همراه خودتان را به اینترنت 3G یا 4G متصل کنید. استفاده از این مودم‌ها در سفرها، کافه، رستوران و مخصوصا در زمان‌هایی که اینترنت ثابت به‌دلیل قطعی برق یا مشکلات دیگر قطع شده است، کارراه‌انداز است. با توجه به اینکه اینترنت موبایلی دارای محدودیت دانلود است و پرحجم نیست، خرید این مودم‌ها نمی‌تواند شما را از خرید مودم‌های خانگی بی‌نیاز کند. علاوه‌براین، بسته‌های اینترنت همراه گرانتر از اینترنت خانگی است.

    سرعت اتصال در مودم‌های همراه وابسته به پوشش‌دهی شبکه موبایلی در مکان‌های مختلف است. معمولا سرعت دانلود در مدل‌های مختلف حداکثر به ۱۵۰ و آپلود به ۵۰ Mbps می‌رسد. مدل‌های کوچک‌تر که باتری کم‌ظرفیت‌تری دارند، می‌توانند تا چند ساعت به‌طور مداوم و بدون نیاز به شارژ کار کنند. درحالی‌که، باتری مدل‌های بزرگ‌تر تا یک روز دوام دارد.

    به جز اینها، مودم‌های همراه دیگری هم در بازار موجودند که هریک ویژگی‌ها و امکانات خاصی دارند. در ادامه برایتان درباره امکانات این مودم‌ها صحبت می‌کنیم.

    مودم همراه USB یا دانگل

    خرید مودم سیم کارتی - مودم دانگل

    این مودم کوچک به شکل و اندازه یک فلش‌مموری با یک رابط USB است. کاربر می‌تواند به‌راحتی با قرار دادن یک سیم‌کارت درون این دانگل و اتصال آن به لپ‌تاپ از اینترنت استفاده کند. این دانگل‌ها نیاز به شارژ ندارند، چون اساسا بدون باتری هستند و از لپ‌تاپ به‌عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند. دانگل‌ها قابلیت وای‌فای ندارند و فقط می‌توانند یک دستگاه مجهز به درگاه USB را به اینترنت وصل کنند. ازآنجاکه گوشی همراه و تبلت درگاه USB ندارند، تنها دستگاهی که می‌تواند از طریق دانگل به اینترنت متصل شود، لپ‌تاپ است. در موارد خاص مثل قطعی اینترنت به دلایلی غیر از قطعی برق، با اتصال دانگل به روتر خانگی می‌توانید اتصال اینترنت همراه را به اشتراک بگذارید. البته به شرطی که روتر مجهز به درگاه USB باشد.

    [related]28332[/related]

    مودم همراه قابل شارژ در خودرو

    خرید مودم سیم کارتی - مودم خودرو

    اگر می‌خواهید در طول مسافرت با خودرو شخصی، بدون نگرانی از اتمام شارژ مودم‌تان آنلاین باشید، بهترین گزینه مودم فندکی است که به‌راحتی از طریق اتصال به فندک خودرو ‌تغذیه می‌شود. این مودم مجهز به وای‌فای است و همه سرنشینان خودرو می‌توانند از اتصال به اینترنت بهره‌مند شوند. البته این مودم فقط مخصوص خودرو نیست؛ درگاه USB آن به شما اجازه می‌دهد تا آن را از طریق پاوربانک یا شارژرهای موبایلی در منزل شارژ کنید.

    مودم پاوربانک

    مودم‌های پاوربانک در شکل و طراحی دقیقا شبیه به پاوربانک هستند. ترکیب این دو دستگاه با هم برای زمانی‌که باید هر دو را با خود همراه کنید بسیار کارآمد است. با اتصال گوشی همراه به این مودم‌، هم گوشی‌تان را شارژ می‌کنید و هم به اینترنت متصل می‌شوید. مودم‌پاوربانک‌ها قابلیت وای‌فای دارند و حتی بعضی مدل‌های آن مجهز به کارت SD (کارت حافظه) هستند. با وجود این کارت حافظه کاربر می‌تواند اطلاعاتی از قبیل عکس، نوشته و حتی ویدئو را از دستگاهی به دستگاه دیگر به اشتراک بگذارد. جدا از ظاهر و امکانات چندگانه برخی مدل‌های مودم‌ همراه، تقریبا همه آنها سرعت اتصال مشابهی دارند. تعداد کاربرانی که می‌توانند از طریق وای‌فای از انواع مودم‌ همراه سرویس بگیرند معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ کاربر متغیر است. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهند همزمان از چندین دستگاه مثل گوشی، لپ‌تاپ و تبلت استفاده کنند و انتظار بالایی از سرعت وای‌فای مودم دارند، باید مودم‌هایی را انتخاب کنید که وای‌فای قوی‌تری دارند. مودم‌های همراه با ظرفیت وای‌فای ۵ گیگاهرتز سرعت بهتری دارند. نکته مهم دیگر ظرفیت باتری مودم همراه است. برای روشن‌شدن موضوع، یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، بیشتر از یک روز دوام دارد. هنگام خرید این مورد را فراموش نکنید. پیشنهاد ویژه خرید مودم را ببینید اگر تجربه‌ای درباره استفاده و خرید مودم سیم کارتی دارید لطفا برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید. قطعا در هنگام خرید دستگاه‌های الکترونیکی، تجربیات شما کاربران، اطلاعات مفیدی را درباره برندهای مودم، امکانات و مشکلات احتمالی آنها در اختیار خریداران قرار می‌دهد. [see_also]25050[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید