دلایل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A21s

دلایل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A21s
راهنمای مطالعه

    مشکلات گوشی A21s نظیر وضوح بسیار پایین نمایشگر و پردازنده ضعیف باعث پشیمانی برخی مشتریان شده چرا که در این رده قیمتی مدل‌های بسیار بهتری در دسترس هستند.

    گلکسی A21s یکی از گوشی‌های اقتصادی محبوب سامسونگ در بازار ایران است که دوربین با کیفیت و شارژدهی بالای آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است اما آیا گوشی A21s در رده قیمتی بین ۴.۵ تا ۵.۵ میلیون تومان بهترین گزینه روی میز است؟

    برای پاسخ به این سوال به سراغ نقطه ضعف‌های این گوشی نظیر نمایشگر با وضوح پایین و پردازنده ضعیف رفته و آنرا با رقبای اصلی این موبایل از جمله گوشی قدرتمند پوکو M3، ردمی نوت ۹ و گلکسی M21 مقایسه کرده‌ایم که نشان می‌دهد خرید گلکسی A21s بهترین انتخاب ممکن نیست.

    بدنه پلاستیکی بدون لایه محافظ

    گوشی A21s

    استفاده از بدنه پلاستیکی این روزها برای سامسونگ به رویه‌ای عادی تبدیل شده و حتی در پرچمدار گلکسی S21 هم از همین روش استفاده کرده است اما مشکل اینجاست که در گوشی A21s نه تنها روی پنل پلاستیکی بلکه روی نمایشگر هم خبری از لایه محافظ گوریلا گلس نیست و در صورت سقوط گوشی احتمالا صدمه شدیدی به آن وارد خواهد شد. علاوه بر این صیقل کاری بدنه برای ایجاد جلوه براق باعث شده به راحتی و بسیار سریع لکه‌های اثر انگشت روی آن به جا بماند.

    جدیدترین انواع کاور گوشی را ببینید

    از این نظر ردمی نوت ۸ شرایط به مراتب بهتری دارد و علاوه بر برخوردار بودن از پنل پشتی شیشه‌ای، هر دو سمت آن با لایه بسیار مقاوم گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. در صورتی که قصد استفاده از گارد و گلس محافظ را ندارید بهتر است سراغ دیگر گوشی‌های هم‌قیمت برخوردار از گوریلا گلس مثل ردمی نوت ۹، گلکسی A30s، M21 و پوکو M3 بروید که در صورت سقوط از ارتفاع یا برخورد با اشیاء تیز مثل کلید و سوییچ مقاومت بسیار بهتری دارند.

    نمایشگر LCD با رزولوشن پایین

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/01/Samsung-Galaxy-A21s.mp4"][/video]

    یکی از نقاط قوت موبایل‌های سامسونگ برخوردار بودن از نمایشگرهای باکیفیت سوپرامولد است اما در گوشی A21s خبری از آن نیست. سامسونگ این موبایل را به نمایشگر IPS مجهز کرده که معمولا در مدل‌های بسیار ارزانقیمت خود به کار می‌برد. همانطور که می‌دانید پنل سوپر امولد نسبت به IPS از غنای رنگ و طراوت بیشتری برخوردار است و رنگ مشکی را بسیار عمیق‌تر نشان می‌دهد.

    مشکل نمایشگر گلکسی A21s به همینجا ختم نمی‌شود و وضوح پایین ۷۲۰ در ۱۶۰۰پیکسل آن با تراکم پیکسلی ۲۷۰ واحدی نیز بسیار ناامید کننده است. بنابراین اگر کیفیت نمایشگر برایتان در اولویت است، به جای این موبایل گلکسی M21 یا گلکسی A30 را انتخاب کنید که نمایشگر سوپر امولد آنها با رزولوشن مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل اساسا با گوشی A21s قابل مقایسه نیست.

    از انتخاب‌های دیگر هم می‌توان به ردمی نوت ۸، ردمی نوت ۹ و پوکو M3 اشاره کرد که صفحه نمایش آنها همان IPS است اما رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ با تراکم پیکسلی بالای ۳۹۰ واحد دارند که به معنی دستکم ۴۵ درصد وضوح بیشتر از گلکسی A21s است.

    [related]24920[/related]

    پردازنده ضعیف

    سامسونگ گلکسی A21s را به یکی از پردازنده‌های ساخت خود به نام اگزینوس ۸۵۰ مجهز کرده است. این پردازنده ۸ هسته‌ای بر پایه نود پردازشی ۸ نانومتری و کورتکس A55 طراحی شده و علی‌رغم مصرف انرژی پایین، در مقایسه با پردازنده‌های به کار رفته در مدل‌های هم قیمت کارایی آن تا حد قابل توجهی پایین‌تر است.

    برای مثال آنطور که بنچمارک‌ها نشان می‌دهد پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۶۲ و ۶۶۵ که به ترتیب در پوکو M3 و ردمی نوت ۸ بکار رفته‌اند، حدود ۲۸ درصد و پردازنده هلیو G85 ردمی نوت ۹ حدود ۳۴ درصد از اگزینوس ۸۵۰ این گوشی قوی‌تر هستند. حتی اگزینوس ۹۶۱۱ گلکسی M21 که در گلکسی A51 هم بکار رفته ۱۸ درصد قوی‌تر از A21s است.

    گوشی A21s مقایسه توان پردازنده اگزینوس ۸۵۰ با رقبا

    عملکرد پایین دوربین در شب

    دوربین گلکسی A21s در طول روز عملکرد مطلوبی دارد اما سامسونگ این موبایل را به حالت تصویربرداری ویژه شب یا همین «نایت مود» مجهز نکرده است. فقدان این حالت باعث شده میزان نویز و مات بودن رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده در طول شب کاملا واضح باشد. این مساله در مورد دوربین الترا واید حتی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی هم مشهودتر است به طوری که با تاریک شدن کامل هوا تصاویر فاقد جزییات می‌شوند. از این نظر ردمی نوت ۸ و ۹ عملکرد بهتری از گلکسی a21s دارند.

    گوشی A21s تصویر ثبت شده با دوربین گوشی A21s

    اسپیکر مونو و حجم پایین صدا

    عملکرد اسپیکر مونوی گوشی A21s که در لبه پایینی قرار گرفته، چنگی به دل نمی‌زند. حجم صدا در سطوح پایین نه تنها بسیار کم است، بلکه فرکانس‌ها به شکل دقیقی تولید نمی‌شوند. در سطوح بالا هم عملکرد اسپیکر پایین‌تر از سطح انتظار بوده و صدا دچار اعوجاج می‌شود.

    در صورتی که اهل گوش دادن به موزیک یا پادکست هستید یا به تماشای ویدیو و فیلم با گوشی عادت دارید، به جای گلکسی A21s سراغ گوشی‌هایی مثل ردمی نوت 9t یا پوکو M3 بروید که مثل مدل‌های پرچمدار به اسپیکرهای دو گانه و صدای استریو مجهز بوده و موزیک و ویدیو را با صدایی به مراتب غنی‌تر به گوش شما می‌رسانند.

    جمع بندی نقاط ضعف گوشی A21s

    گوشی A21s گلکسی A21s علی رغم مزایایی که دارد، در برخی زمینه به شدت از رقبای قدرش عقب می‌ماند. این گوشی از نظر نمایشگر در برابر گلکسی M21 یا گلکسی A30 که میزبان پنلی با وضوح بالا هستند، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. همچنین فاقد لایه حفاظتی گوریلاگلس است و اگر قصد استفاده از گارد و گلس ندارید، قید خرید آن را بزنید. از نظر پردازنده نیز گلکسی A21s به مراتب از ردمی نوت ۹، نوت ۸ و پوکو M3 ضعیف‌تر است که در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها خود را نشان خواهد داد. در نهایت باید به کیفیت پایین تصاویر ثبت شده در شب به خاطر فقدان نایت مود، جانمایی نامناسب اسکنر اثر انگشت و عملکرد پایین‌تر از حد انتظار اسپیکر اشاره کرد. با توجه به این موارد خرید گوشی A21s بیشتر مناسب کسانی است که شارژدهی باتری و عملکرد دوربین طی روز برایشان در اولویت قرار دارد. در غیر این صورت بهتر است گزینه‌های جایگزین مطرح شده در این مطلب را مد نظر قرار دهید. پیشنهاد ویژه خرید گوشی را ببینید [see_also]28074[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید