راهنمای جامع خرید دوربین مدار بسته و معرفی ‍۱۰ مدل پرکاربرد

راهنمای جامع خرید دوربین مدار بسته و معرفی ‍۱۰ مدل پرکاربرد
راهنمای مطالعه

    در این مطلب درباره دوربین مدار بسته، انواع مختلف آن و ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته مناسب در نظر بگیرید صحبت خواهیم کرد.

    دوربین مدار بسته (Closed-Circuit Television که به‌شکل مخفف CCTV نامیده می‌شود) سیستمی است که به شما اجازه می‌دهد از تمام وقایعی که محیط مورد نظر رخ می‌دهد، باخبر شوید. فناوری دوربین مدار بسته ده‌ها سال است که وجود دارد، بااین‌حال پیشرفت‌هایی در آن صورت گرفته است که در دستگیری مجرمان و تحویل شواهد مطمئن مؤثرتر عمل می‌کند.

    دوربین مدار بسته چطور عمل می‌کند؟

    دوربین‌های مدار بسته با کمک دستگاه ضبط‌کننده یا رکوردر و یک صفحه‌نمایش (مانیتور) به شما کمک می‌کنند هر اتفاقی را که در محیط موردنظر می‌افتد، به‌شکل زنده مشاهده کنید و آنها را برایتان ذخیره می‌کند تا اگر لازم شد بعدا آنها را مجددا بازبینی کنید. صفحه‌نمایش دوربین مدار بسته را با یک تلویزیون معمولی اشتباه نگیرید. این صفحه‌نمایش نمی‌تواند محتوای پخش‌شده به‌شکل عمومی را دریافت کند. صرفا می‌تواند تصاویر دوربین‌هایی را که در محل نصب کرده‌اید به شما نشان دهد.

    کاربرد و انواع دوربین مدار بسته

    خرید دوربین مدار بسته - هدف دوربین مدار بسته

    در دنیای امروز، متأسفانه جرم و جنایت از جمله دزدی و تجاوز به حریم دیگران از زمان‌های گذشته بسیار بیشتر است. به‌همین‌دلیل همه کسب‌وکارها، شرکت‌ها، سازمان‌های مهم مانند بانک‌ها و موزه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، خانه‌هایی که در آنها اشیای قیمتی نگه‌داری می‌کنند، مزارع و باغ‌ها اقدام به خرید دوربین مدار بسته می‌کنند تا بتوانند رویدادهای ناخوشایند را ثبت و ذخیره کنند. سه نوع کلی دوربین‌های مدار بسته عبارت‌اند از:

    دوربین‌های مدار بسته سیمی

    این دوربین‌ها از کابل برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنند، اما درصورتی‌که دامنه انتقال از ۳۰۰ متر بیشتر شود سیگنال آن ضعیف می‌شود. استفاده از کابل‌های شبکه، سوییچ‌ها و تقویت‌کننده‌های سیگنال می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. چندین دوربین می‌توانند با اتصال داخلی به یک صفحه‌نمایش واحد در اتاق امنیت متصل شوند.

    دوربین‌های آنالوگ

    این دوربین‌ها سال‌هاست که وجود دارند و هنوز هم متداول‌ترین نوع دوربین مدار بسته هستند. عملکرد این دوربین‌ها ابتدایی است و ویدئوها را در محل ذخیره می‌کنند.

    دوربین‌های آی‌پی یا پروتکل اینترنت (IP)

    این دوربین‌ها همان عملکرد مشابه دوربین‌های آنالوگ را دارند با این ‌تفاوت که قابلیت‌های آنها بسیار بیشتر است. برای مثال، تصاویر این دوربین‌ها واضح‌تر است، رزولوشن بالاتری دارند و ویژگی‌هایی از جمله بزرگنمایی و تغییر موقعیت را در آنها می‌توان از راه دور انجام داد.

    آنها همچنین به شما امکان می‌دهند ویدئوها را در یک مرورگر وب مشاهده کنید. با هر حرکت عجیب‌وغریبی که دوربین ضبط می‌کند، ازجمله حرکت در محل کار در ساعت ۳:۰۰ صبح که غیرعادی باشد، اعلانی برایتان ارسال می‌شود که می‌توانید آنها را از طریق رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنید. تنها مشکل این دوربین‌ها قیمت بالای آنهاست.

    برای نصب دوربین مدار بسته به چه مواردی نیاز است؟

    برای نصب هر دوربین باید موارد زیر را داشته باشید:

    سرویس‌های کابل‌کشی ساختاریافته

    تمام سیستم‌های مدار بسته به کابل‌کشی نیاز دارند، حتی آنهایی که دوربین آنها وایرلس (بی‌سیم) است. کابل‌ها تجهیزات مختلفی از جمله صفحه‌نمایش، رکوردر یا ضبط‌کننده، مودم‌ها و دوربین‌های سیمی را به هم متصل می‌کنند.

    ضبط‌کننده ویدئو یا ویدئو رکوردر

    خرید دوربین مدار بسته - ویدئو رکوردر

    وقتی دوربین مدار بسته مورد خاصی را مشاهده می‌کند، با کمک دستگاه رکوردر فرایند موردنظر را ضبط می‌کند تا بعدا بتوانید آن را به عقب برگردانید و بررسی کنید. می‌توانید دوربین‌ها را طوری تنظیم کنید که به‌شکل پیوسته همه‌چیز را ضبط کنند، اما این کار فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کند. به‌همین‌دلیل بهتر است آنها را طوری تنظیم کنید که فقط در ساعات خاصی از روز یا شب یا زمانی که حرکتی را تشخیص می‌دهند ضبط کنند. رکوردرها دو نوع هستند:  DVR و NVR.

    دی‌وی‌آر (DVR) یا ضبط‌کننده دیجیتال ویدئو

    این ضبط‌کننده جایگزینی مدرن برای ضبط‌کننده ویدئوی آنالوگ است که از نوارهای ویدئویی برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کند. دی‌وی‌آرها تصاویر را از دوربین‌های آنالوگ با فرمت دیجیتال با وضوح و فریم موردنظر در هر ثانیه ضبط می‌کنند. وقتی هارد دیسک پر می‌شود، تصاویر جدید ابتدا روی قدیمی‌ترین ویدئوی ضبط‌شده می‌نشیند. این ضبط‌کننده با کابل کواکسیال از کیفیت اچ‌دی پشتیبانی می‌کند.

    ان‌وی‌آر (NVR) یا ضبط‌کننده شبکه‌ای ویدئو

    این ضبط‌کننده مانند دی‌وی‌آرها کار می‌کند اما با دوربین‌های IP سازگار است. این دوربین‌ها با استفاده از اترنت یا کابل شبکه به ضبط‌کننده شبکه‌ای ویدئو متصل می‌شوند. می‌توانید به آسانی با مرورگر وب یا اپلیکیشن تلفن‌همراه به تصاویر ان‌وی‌آر دسترسی پیدا کنید.

    در اصل هر دو رکوردر عملکرد یکسانی دارند. هر دو می‌توانند به‌شکل زنده یا ضبط‌شده تصاویر را نمایش دهند و همچنین می‌توانید آنها را در رایانه، تبلت و تلفن‌همراه هوشمند تماشا کنید. تفاوت مهم آنها در نوع کابلی است که برای اتصال دوربین‌ها به کار می‌رود.

    نکته درباره هارد دیسک‌ها:

    هنگام خرید دوربین مدار بسته مطمئن شوید که هارد دیسک با درجه نظارتی را برای ضبط‌کننده ویدئویتان انتخاب کرده‌اید. این هارد دیسک‌ها قطعات و اجزای بادوام‌تری نسبت به هارد دیسک‌های رایانه‌ها دارند بنابراین اگر لازم باشد، می‌توانند ۲۴ ساعته کار کنند.

    [related]3745[/related]

    واحد نمایش

    برای تماشای زنده یا ضبط‌شده تصاویر از دوربین‌های امنیتی باید دستگاه ضبط‌کننده دی‌وی‌آر یا ان‌وی‌آر را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. واحد نمایش برای سیستم دوربین مدار بسته شما می‌تواند از یک صفحه‌نمایش تک‌رنگ (مونوکروم) ساده تا یک صفحه‌نمایش رنگی اچ‌دی (HD) باشد. اگر دوربین آی‌پی دارید، می‌توانید ازراه‌دور تصاویر را در رایانه یا تلفن هوشمندتان ببینید.

    وضوح تصاویر دوربین مدار بسته

    ویدئو با کیفیت بالا (اچ‌دی یا HD) به‌هیچ‌عنوان با ویدئوهای آنالوگ قدیمی قابل‌مقایسه نیست. ویدئو اچ‌دی رزولوشن بسیار بالاتری دارد و جزئیات را با شفافیت بیشتری نمایش می‌دهد. در حقیقت، دوربین مدار بسته اچ‌دی ۳ تا ۵ برابر واضح‌تر از دوربین‌های آنالوگ استاندارد است، زیرا دوربین‌های اچ‌دی در مقیاس مگاپیکسل کار می‌کنند. هر مگاپیکسل شامل ۱ میلیون پیکسل یا نقطه روی صفحه است. رزولوشن ۱ مگاپیکسل و بالاتر معادل سیگنال پخش دیجیتال 720p است. Full HD یا ۲ مگاپیکسل معادل 1080p است. بالاتر از این کیفیت ۸ مگاپیکسل است که اولترا اچ‌دی (UHD) نامیده می‌شود و معادل 4k است. هرچه تعداد مگاپیکسل‌ها بیشتر باشد تصویر واضح‌تر است.

    یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های دوربین‌های اچ‌دی و آنالوگ قدیمی این است که اگر تصویر اچ‌دی را به‌صورت دیجیتالی بزرگنمایی کنید، مانند دوربین‌های مدار بسته قدیمی تار نخواهد بود.

    انواع دوربین‌های مدار بسته

    دوربین‌های مدار بسته در بازار انواع مختلفی دارند. در ادامه ۱۰ مورد از دوربین‌های مدار بسته را با مزایایی که دارند معرفی خواهیم کرد. هنگام خرید دوربین مدار بسته این نکات می‌توانند کمکتان کنند تا دوربینی را انتخاب کنید که کارآمدی لازم را برایتان داشته باشد تا بدون آگاهی برای آن هزینه نکنید.

    • دوربین مدار بسته گنبدی یا دام (Dom)
    • دوربین مدار بسته بولت یا گلوله‌ای (bullet)
    • دوربین مدار بسته سی- مانت یا باکس (C-mount)
    • دوربین مدار بسته PTZ
    • دوربین مدار بسته روز / شب
    • دوربین مدار بسته مادون قرمز (اینفرارد) / دید در شب (نایت ویژن)
    • دوربین مدار بسته شبکه‌ای / آی‌پی (IP)
    • دوربین مدار بسته وایرلس (بی‌سیم)
    • دوربین مدار بسته با کیفیت بالا یا اچ‌دی (HD)
    • دوربین مدار بسته تشخیص پلاک

    دوربین مدار بسته گنبدی یا دام (Dome)

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین گنبدی

    دوربین مدار بسته دام به این نام معروف است چون محفظه  ظاهرش حالت گنبدی (Dome) دارد. ظاهر این دوربین‌ها طوری طراحی شده است که با دیدن آن واقعا نمی‌توان فهمید که در هر لحظه به کدام سمت ایستاده است. این امر باعث می‌شود که سارق یا تبهکار اطمینان نداشته باشد که از کدام سمت باید حرکت کند که دوربین او را نگیرد. از تولیدکننده‌‌های معروف آن باید به هایک ویژن و AXIS اشاره کرد.

    مزایای دوربین گنبدی

    • طراحی آن طوری است که به‌راحتی می‌توان آن را در هر فضایی قرار داد؛
    • نصب آن آسان است؛
    • قابلیت دید در شب دارد؛
    • برای استفاده در محیط داخل و بیرون از ساختمان مناسب است؛
    • گنبد دور آن مقاوم است و به‌‌سختی می‌توان آن را شکست یا در آن اختلال ایجاد کرد؛
    • چرخش ۳۶۰ درجه آن می‌تواند تمام زوایا را پوشش دهد.

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    این دوربین برای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها عالی است، زیرا زاویه دید وسیع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی آن را بهترین دوربین مدار بسته برای داخل ساختمان می‌دانند، زیرا می‌توان با قراردادن آن در یک نقطه استراتژیک روی سقف، تمام زوایای اتاق را پوشش داد.

    دوربین مدار بسته بولت (Bullet)

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین بولت

    این دوربین از نوع دوربین‌هایی است که به‌راحتی دیده می‌شود. بنابراین افراد می‌توانند به‌راحتی آن را مشاهده کنند و شاید حتی بی‌خیال ارتکاب جرم شوند. شکل استوانه‌ای دارد و می‌تواند تا مسافت بسیار طولانی را نشان دهد. این دوربین را معمولا در فضای باز قرار می‌دهند، بنابراین طراحی آن طوری است که دربرابر آب، گردوغبار و خاک مقاوم باشد.

    مزایای دوربین بولت

    • قابلیت دید در شب و مادون قرمز دارد
    • وضوح تصویر با کیفیت بالا (HD)
    • کاملا قابل‌مشاهده است و به‌نوعی مانند عامل بازدارنده عمل می‌کند
    • دربرابر آلودگی‌های محیطی مقاوم است
    • می‌توانید روی فاصله‌ای طولانی نظارت کنید
    • در برابر تابش خیره‌کننده نور و باران مقاوم است

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    دوربین بولت می‌تواند در بسیاری از صنایع تولیدی، مدیریت املاک و زمین‌های کشاورزی کاربرد داشته باشد. معمولا آن را یکی از بهترین دوربین‌ها برای فضای بیرون می‌دانند زیرا نه تنها با کیفیت خوب تصاویر را ضبط می‌کنند، بلکه این پیام را به فردی که قصد انجام کار خلاف را دارد منتقل می‌کند که این محوطه تحت‌نظر است.

    دوربین مدار بسته سی–مانت (C-Mount)

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین سی- مانت

    این دوربین‌ها مجهز به لنزهای جداشونده هستند که می‌توان آنها را برای کنترل مسافت‌های مختلف تنظیم کرد. ازآنجاکه تقریبا حجیم هستند، مانند دوربین‌های بولت می‌توانند همچون عاملی بازدارنده برای افرادی که فکر کار خلاف به سرشان می‌زند عمل کنند.

    مزایای دوربین سی-مانت

    • لنزهای مخصوصی را می‌توان روی این دوربین نصب کرد که دامنه آن را بسیار بیشتر گسترش دهد
    • از تغییرات مختلف در فناوری دوربین پشتیبانی می‌کند
    • برای محیط داخل ساختمان بهتر است
    • کاملا قابل‌مشاهده است و می‌تواند به‌عنوان عاملی بازدارنده برای خلاف‌کاران عمل کند
    • می‌توان برای محافظت از دوربین در محیط‌های سرد از پوشش سخت مخصوص آن استفاده کرد
    • غلاف ضدآب آن باعث می‌شود گزینه‌ای مناسب برای بیرون از ساختمان باشد

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    این دوربین به شما امکان می‌دهد گستره وسیعی از محیط اطراف دوربین را ببینید. در صنایع تولیدی و کسب‌وکارهای تدارکاتی از آن به‌شدت استقبال می‌کنند. افرادی هم که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می‌کنند ممکن است به‌دلیل قابلیت اطمینانی که این دوربین در دماهای بالا از خودش نشان می‌دهد آن را به سایر دوربین‌ها ترجیح دهند.

    دوربین مدار بسته PTZ

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین PTZ

    این دوربین که نام کامل آن PTZ Pan Tilt & Zoom Cameras است به شما امکان می‌دهد کنترل کاملی روی تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده داشته باشید. فقط با لمس یک دکمه، لنز این دوربین می‌تواند به چپ و راست، بالا و پایین حرکت کند و بزرگنمایی را افزایش یا کاهش دهد. البته از این دوربین باید در محیط‌هایی استفاده کنید که یک تیم امنیتی به‌شکل مداوم روی پخش زنده ویدئو در محل نظارت کنند.

    مزایای دوربین PTZ

    • بزرگنمایی اپتیکال X36 این دوربین‌ها به شما کمک می‌کند روی سوژه‌ها از نزدیک تمرکز کنید
    • دید در شب مادون قرمز تا ۲۰۰ متر
    • وضوح تصویر با کیفیت بالا (HD)
    • ویژگی pan/ tilt به‌معنای حرکت افقی و عمودی دوربین است و گردش ۳۶۰ درجه آن را فراهم می‌کند
    • وضوح تصویر بی‌عیب‌ونقص است و می‌توان به‌راحتی جزئیات چهره‌ها را تشخیص داد
    • تیم امنیتی می‌توانند کنترل کاملی بر ضبط تصاویر داشته باشند و در ویدئوهای پخش زنده به‌سرعت واکنش نشان دهند

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    خرید دوربین مدار بسته - تیم امنیتی با دوربین PTZ کار می‌کنند

    این دوربین برای فروشگاه‌های بزرگ، سازمان‌هایی مانند بانک یا موزه و نظایر آنها بسیار مناسب است. برای مثال، در موزه می‌توان این دوربین را طوری تنظیم کرد که درصورت تشخیص یک حرکت، روی نقطه ورود و خروج خاصی متمرکز شود. این دوربین می‌تواند مساحت بسیار بیشتری را پوشش دهد و همان کاری را انجام دهد که چندین دوربین استاتیک با هم انجام می‌دهند.

    دوربین شب و روز

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین شب و روز

    این دوربین‌ها به‌شکل خاص طراحی شده‌اند تا صرف‌نظر از میزان نور در محیط اطراف، کارآمد باشند. تصاویری که این دوربین‌ها ثبت می‌کنند هم در روز و هم در شب بسیار واضح هستند و با تغییر شرایط نور هم وضوحشان را از دست نمی‌دهند؛ زیرا تراشه‌های تصویربرداری آنها فوق حساس است. موقع خرید دوربین مدار بسته به این دقت کنید که آیا به این دوربین در تمام ساعات شبانه‌روز نیاز دارید یا خیر.

    [related]564[/related]

    مزایای دوربین شب و روز

    • ضبط تصاویر واضح و روشن در نور کم
    • امکان نمایش تصاویر به‌شکل رنگی و سیاه‌وسفید
    • ویژگی‌های هوشمند: تشخیص عبور از خط، تشخیص صدا و چهره
    • می‌توانند با وجود نور خیره‌کننده، تابش مستقیم آفتاب، انعکاس نور و نور ضعیف خوب عمل کنند
    • پوشش مناسبی برای بیرون از ساختمان دارند که در شرایط مختلف از دوربین محافظت می‌کند

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    بیشتر دوربین‌های مدار بسته برای ضبط تصاویر از بیرون مناسب‌اند، اما این دوربین تصویربرداری فوق‌حساسی دارد که بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است. این سیستم برای محل‌های تجاری بزرگ که باید شبانه‌روز در محیط‌‌های با نور متغیر تحت نظر باشند، مناسب است.

    دوربین مادون قرمز یا اینفرارد

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین اینفرارد

    همان‌طور که از نام آن پیداست این دوربین‌ها را برای عملکرد بهینه در شرایط بسیار تاریک طراحی کرده‌اند. این دوربین‌ها با استفاده از فناوری اینفرارد یا مادون قرمز این کار را انجام می‌دهند. قیمت آنها از دوربین‌های شبانه‌روزی گران‌تر است و افرادی از آن استفاده می‌کنند که ضبط تصاویر در تاریکی شب برای امنیت محیط آنها مخصوصا محیط تجاری حیاتی باشد.

    مزایای دوربین مادون قرمز

    • ال‌ای‌دی‌های مادون قرمز امکان ضبط ویدیو و تصاویر را در تاریک‌ترین محیط‌ها دارند
    • یک فیلتر برش مادون قرمز دارد که در روز فعال می‌شود تا تصاویر واضحی را در روز که نور بیشتر است ضبط کند
    • می‌تواند حتی در صورت وجود مه، گردوغبار یا دود هم تصاویر خوبی بگیرد
    • می‌تواند مسافت‌های تا ۳۰۰ متر دورتر را هم ببیند
    • در طول روز تصاویر رنگی و در طول شب تصاویر سیاه سفید ضبط می‌کند

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    دوربین مادون قرمز بهترین گزینه برای قابلیت دید در شب است. بنابراین برای کسانی سودمند است که به ضبط تصاویر واضح و قابل‌اعتماد در تاریکی کامل نیاز دارند. بانک‌ها، مزارع بزرگ و کارخانه‌های تولیدی از جمله این مکان‌ها هستند. همچنین برای نظارت ۲۴ ساعته در اطراف فرودگاه‌ها، بنادر و بسیاری از زیرساخت‌ها مناسب است.

    دوربین مدار بسته آی‌پی

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین آی پی

    این دوربین‌ها تصاویر زنده را از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند و بنابراین از هرجای کره زمین که باشید می‌توانید به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. پهنای باند ویدئوهای آن فشرده شده است تا تصاویری قابل‌اطمینان داشته باشید. تصاویر ضبط‌شده این دوربین روی رکوردرهای ویدئویی شبکه (ان‌وی‌آر) یا روی نرم‌افزار ایمن برای دسترسی‌های بعدی ذخیره می‌شوند.

    مزایای دوربین آی‌پی

    • ویدئوها از هرجای دنیا به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده هستند
    • تصاویر ثبت‌شده به‌راحتی در دسترس است
    • نصب آن آسان است زیرا به کابل‌های کواکسیال و مرکز رایانه‌ای نیاز نیست
    • تعمیرونگهداری آن راحت است

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    دوربین آی‌پی برای افرادی که محل اقامت ثابتی ندارند یا از محیطی که در آن دوربین نصب کرده‌اند دور هستند مناسب است. این دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند از هرجای دنیا از طریق رایانه شخصی، لپ‌تاپ و تلفن‌همراه تصاویر را مشاهده کنند.

    دوربین مدار بسته وایرلس

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین وایرلس

    این دوربین‌ها برای به‌حداقل‌رساندن زمان نصب طراحی شده‌اند. علاوه‌برآن ظاهر دوربین تمیز و مرتب است که باعث می‌شود در اماکنی مانند موزه، کاخ یا خانه‌های بزرگ و لاکچری بیشتر طرفدار داشته باشد.

    مزایای دوربین وایرلس

    • نصب آن بسیار آسان‌تر از هر سیستم دوربین مدار بسته دیگری است
    • ظاهری مرتب و تروتمیز دارد و سیم و کابل به آن وصل نیست
    • تصاویر از طریق اینترنت منتقل می‌شوند بنابراین می‌توان در هر جای دنیا به آنها دسترسی داشت
    • ذخیره‌سازی آن امن و دسترسی به تصاویر بایگانی ساده است

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    اگر برایتان مهم است که دوربین شما ظاهر شیک و مرتبی داشته باشد، دوربین بی‌سیم بهترین گزینه برای شماست. ظاهر آنها طوری است که کمک می‌کند با فضای داخلی سازگار شوند و ناهنجار به چشم نیایند. تنظیمات و نگهداری خاصی نیاز ندارند و تصاویر به‌راحتی از طریق اینترنت منتقل می‌شوند.

    دوربین مدار بسته اچ‌دی

    این دوربین‌ها کیفیت بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و تصاویر آنها وضوح بسیار زیادی دارد. هنگام خرید دوربین مدار بسته با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید از وضوح 720p تا 4k را انتخاب کنید.

    مزایای دوربین اچ‌دی

    • تصاویر با وضوح بالا و شفافیت کامل ارائه می‌کنند
    • با بزرگنمایی می‌توان تصاویر را واضح‌تر هم دید
    • در مدل‌های گنبدی و بولت موجود است
    • تصاویر کاملا شفاف با شناسایی غیرقابل‌انکار ارائه می‌کند

    برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

    این دوربین‌ها برای استفاده در محیط‌هایی مانند بانک، طلافروشی‌ها و نظایر آنها که احتمال سرقت بیشتری دارند مناسب است. تصاویر آن‌قدر واضح‌اند که فرد خاطی هرگز نمی‌تواند حضورش را انکار کند.

    دوربین‌های ANPR/LPR

    خرید دوربین مدار بسته - دوربین برای ثبت و شناسایی پلاک

    این دوربین‌ها برای خواندن و ذخیره داده‌ها در مراکز ثبت پلاک به کار می‌رود. این مدل‌ها راه‌حلی ساده و کارآمد برای بسیاری از سازمان‌ها ازجمله ثبت و نظارت بر پرداخت عوارض، مدیریت مدت‌زمان اقامت هتل و از همه مهم‌تر، پارکینگ خودرو ارائه می‌کنند. این دوربین مخفف تشخیص خودکار شماره پلاک (Automatic Number Plate Recognition) است و برای به‌دست‌آوردن اطلاعات لازم در مناطق پرترافیک برای موارد امنیتی سودمند است.

    مزایای دوربین تشخیص پلاک

    • ویژگی‌های هوشمند: ذخیره‌سازی اطلاعات
    • می‌تواند پلاک خودروهایی را که برای ورود به یک مکان مشخص ممنوع شده‌اند شناسایی کند

    پرفروش‌ترین انواع دوربین مداربسته را ببینید

    کدام دوربین مدار بسته را بخرم؟

    برای هر مکانی و با هر هدفی که قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، باید سه عامل مهم زیر را در نظر داشته باشید:

    ۱. نوع لنز را درست انتخاب کنید

    نوع لنز را که درست انتخاب کنید تصویری باکیفیت خواهید داشت. با داشتن جزئیات دقیق و بیشتر می‌توانید دقیقا همان چیزی را ببینید که اتفاق می‌افتد. لنزی که قابلیت بزرگنمایی دارد می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد زیرا با این قابلیت می‌تواند نور را برای رسیدن به سنسور تنظیم کند و تصاویر واضح‌تری را بعد از بزرگنمایی تحویل دهد.

    ۲. سنسور را از نوع درست آن انتخاب کنید

    برای یافتن سنسور مناسب باید دو مورد مهم را بررسی کنید که اولی نوع سنسور و دومی اندازه آن است. برخی از گزینه‌های موجود عبارت‌اند از:

    • سیماس یا CMOS (مکمل فلزی اکسید نیمه‌هادی)؛
    • CCD (دستگاه بار جفت‌شده).

    سنسورهای CCD گران‌تر از سیماس‌ها هستند و تصاویر واضح‌تری ایجاد می‌کنند. این سنسورها برای شناسایی چهره‌ها و ثبت پلاک‌ها مناسب هستند. هنگام خرید دوربین مدار بسته سنسورها را بررسی کنید.

    ۳. وضوح خروجی

    خرید دوربین مدار بسته - وضوح تصویر

    این مورد هم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب و خرید دوربین مدار بسته باید در نظر داشته باشید. هرچه تعداد پیکسل‌ها بالاتر باشد، تصویر بهتر است. بالاترین رزولوشنی که می‌توانید داشته باشید، ۷۰۰ TVL است، اما بسیاری از دوربین‌ها در محدوده بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ TVL هستند. درواقع مطابقت با رزولوشنی که دوربین شما می‌تواند تولید کند بسیار مهم است.

    آیا دوربین مدار بسته برای بازدارندگی باید مخفی باشد یا مشخص باشد؟

    دوربین‌های باکسی (Box camera) مشخص و قابل‌مشاهده هستند و بنابراین مانند یک عامل بازدارنده عمل می‌کنند. درحالی‌که دوربین گنبدی جمع‌وجور و محرمانه‌تر است و برای نظارت بر منطقه‌ای بزرگ‌تر مانند حیاط روبه‌رو یا باغ پشت منزل‌تان مناسب‌اند و می‌توانند هر حرکتی را دنبال کنند.

    کدام دوربین برای داخل و کدام برای بیرون از ساختمان بهتر است؟

    اگر می‌خواهید دوربین از ساختمان بیرون قرار بگیرد، باید از نوعی باشد که افراد خلاف‌کار نتوانند به‌سادگی آن را منهدم کنند یا اینکه از نظر شرایط آب‌وهوایی تحت‌تأثیر باران، سرما و گرما قرار نگیرد. اگر قرار است در داخل منزل نصب کنید باید اطمینان حاصل کنید که چربی یا بخاراتی که از آشپزخانه ایجاد می‌شود روی کیفیت آن اثر نخواهد گذاشت.

    شرایط نور محیط چگونه است؟

    مدل‌های مختلف دوربین را آزمایش کنید. چه داخل و چه بیرون، نور هرگز ثابت نیست و همیشه در حال تغییر است. هرگونه انعکاس نور یا نور پس‌زمینه را در طول روز و شب بررسی کنید.

    آیا وضوح تصویر مهم است؟

    وضوح تصویر دوربین، به گستردگی منطقه‌ای که می‌خواهید تحت پوشش قرار دهید بستگی دارد. تصویر باید به اندازه کافی روشن باشد وگرنه فایده‌ای نخواهد داشت. اگر برای یک اتاق کوچک دوربین را می‌خواهید نیازی به وضوح بالا نیست.

    آیا لازم است دوربین صدا داشته باشد؟

    در بیشتر موارد نیازی به داشتن صدا نیست، بااین‌حال در فروشگاه یا محل کار اگر به‌دنبال نظارت بر گفتگوها هستید قضیه متفاوت است. برخی دوربین‌ها صدادار هستند به این صورت که اصواتی را پخش می‌کنند به‌طوری‌که مجرمان ممکن است تصور کنند افرادی داخل ساختمان حضور دارند. پیشنهاد ویژه خرید دوربین مداربسته را ببینید با درنظرگرفتن همه این موارد می‌توانید دوربین مدار بسته‌ای را با توجه به بودجه‌تان خریداری کنید. اگر نکته‌ای لازم بوده عنوان شود اما ما آن را از قلم انداخته‌ایم، لطفا آنها را با ما درمیان بگذارید. [see_also]24364[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید