تلویزیون‌های هوشمند اسنوا چه قابلیت‌هایی دارند؟

تلویزیون‌های هوشمند اسنوا چه قابلیت‌هایی دارند؟
راهنمای مطالعه

    تلویزیون‌‌های هوشمند چند سالی است جای مدل‌های قدیمی را گرفته‌اند. در این مطلب مزایای این دستگاه‌ها را نسبت به مدل‌های عادی شرح داده و چگونگی استفاده از این قابلیت‌ها را در تلویزیون‌های هوشمند اسنوا شرح می‌دهیم.

    کاربرد تلویزیون‌ها تا همین چندسال پیش صرفا به دریافت و ارسال امواج خلاصه می‌شد اما عرضه تلویزیون‌های هوشمند به بازار ورق را برگرداند. این مدل تلویزیون‌ها صرفا ابزاری برای مشاهده ویدیو نیستند و از آنها می‌توان برای اتصال به اینترنت، وبگردی، اجرای اپ‌ها و بازی‌های مختلف و استفاده از سرویس‌های محبوبی مثل فیلیمو و نماوا بهره برد. این قابلیت‌های گسترده و استقبال خریداران از آنها باعث شده سهم مدل‌های غیرهوشمند از بازار تلویزیون کمتر و کمتر شود.

    در بازار ایران مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های هوشمند توسط برندهای خارجی و داخلی از جمله اسنوا عرضه شده است. در ادامه مطلب به تعریف تلویزیون‌‌های هوشمند و تفاوت آنها با مدل‌های عادی پرداخته و نحوه استفاده از این امکانات گسترده را در تلویزیون‌های اسمارت و خوش‌قیمت اسنوا شرح می‌دهیم.

    [related]24996[/related]

    تلویزیون هوشمند چیست؟

    دورانی که در آن تلویزیون تنها قادر به نمایش محتوای دریافتی از آنتن یا پلیر از طریق درگاه AV بود مدت‌هاست سرآمده و حالا مدل‌های هوشمندی به میدان آمده‌اند که کاربردهای به مراتب گسترده‌تری دارند. این مدل‌ها که از آنها با عنوان هوشمند یا اسمارت نام برده می‌شود، مثل موبایل و تبلت قابلیت اتصال بی‌سیم به اینترنت دارند؛ از پردازنده، رم و حافظه داخلی بهره برده و مهم‌تر از همه دارای سیستم‌ عامل هستند.

    سیستم عامل‌ها معمولا شامل نسخه خاصی از اندروید به نام اندروید تی‌وی است که با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های تلویزیون توسط گوگل طراحی شده است. تعدادی از مدل‌ها نیز با اندروید معمولی عرضه می‌شوند اما تلویزیون‌های اسمارت سامسونگ و ال‌جی به ترتیب با رابط‌های اختصاصی به نام تایزن و WebOS به دست کاربران می‌رسند. مدل‌های بهره‌مند از اندروید دقیقا مثل موبایل امکان استفاده از انبوهی اپلیکیشن و بازی را به کاربر می‌دهند اما رابط‌های این دو شرکت کره‌ای کمی محدودتر هستند.

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا چه تفاوتی با مد‌ل‌های معمولی دارند؟

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

    اسنوا بیش از ده مدل مختلف تلویزیون را به قابلیت‌ها و امکانات مختلف به بازار عرضه کرده که در بین آنها چند مدل هوشمند هم به چشم می‌خورند. مهمترین تفاوت‌های تلویزیون‌های اسمارت اسنوا با مدل‌های عادی شامل دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌شود.

    تفاوت‌های سخت‌افزاری: مدل‌های هوشمند برخلاف تلویزیون‌های عادی از نظر سخت‌افزاری به پردازنده‌‌های چهار هسته‌ای قدرتمند، حافظه رم و فضایی برای ذخیره‌سازی ویدیو‌ها مجهز شده‌اند. این دستگاه‌ها همچنین شامل مودم‌ و درگاه LAN برای اتصال به شبکه وای‌فای و اینترنت هستند که در مدل‌های عادی خبری از آنها نیست. دیگر ویژگی آنها وجود دانگلی برای استریم محتوای موبایل به صورت بی‌سیم است.

    تفاوت‌های نرم‌افزاری: هدف از بکارگیری این سخت‌افزارها فراهم کردن بستر لازم برای اجرای سیستم عامل اندروید است که انبوهی از قابلیت‌ها از جمله نصب هزاران برنامه‌ها و اپلیکیشن و اجرای فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری را به ارمغان می‌آورد.

    پرفروش‌ترین تلویزیون‌های هوشمند اسنوا را ببینید

    به عبارت دیگر تفاوتی ندارد تلویزیون غیر هوشمند شما ۸۰ اینچ است یا ۹۰ اینچ؛ حتی اگر ده‌ها میلیون هم برای آن پرداخت کرده باشید امکان وبگردی سریع در اینترنت یا نصب اپ‌های سرگرم کننده را به شما نخواهد داد. در سمت مقابل تلویزیون هوشمندی مثل اسنوا SA560 تنها با قیمتی در حدود ۶ میلیون تومان تجربه‌ای دلپذیر از این امکانات را در کنار قابلیت‌های هوشمند دیگر برایتان فراهم می‌کند که در ادامه به شکل کاملتر آنها را توضیح خواهیم داد.

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا چه کاربردهایی دارند؟

    اسنوا تلویزیون‌های هوشمندی نظیر SA620U، SA580U و SA1560U را به بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمندی مجهز کرده که قابلیت‌های متنوعی را به آنها بخشیده است. کاربردهای اصلی این تلویزیون‌ها: نصب اپلیکیشن و بازی، اتصال به اینترنت، پشتیبانی از سرویس‌های ویدیویی، اسکرین میرورینگ و تجربه صوتی باکیفیت را شامل می‌شود.

    اپلیکیشن و بازی: تلویزیون‌‌های اسمارت اسنوا به جای نسخه مخصوص اندروید تی‌وی از همان اندروید معمولی برخوردار هستند. در واقع این دستگاه‌ها را می‌توانید مثل موبایلتان در نظر بگیرید چرا که تمام برنامه‌هایی که همین حالا روی موبایل نصب کرده‌اید، روی تلویزیون نیز قابل نصب و اجراست. این موارد از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا برنامه‌های آموزشی نظیر آموزش زبان یا آشپزی، خبری مثل آخرین خبر یا برترین‌ها و اپ‌های ویدیویی و صوتی از جمله آپارات، یوتیوب، اسپاتیفای و ساندکلاد را شامل می‌شود.

    مزایای نصب اپ به سرگرمی و آموزش محدود نشده و شامل موارد کاربردی هم می‌شود. مثلا برای مرتب‌سازی فایل‌ها، جستجوی راحت‌تر ویدیوهای مورد نظر و حذف موارد غیرضروری از روی هارد یا حافظه داخلی می‌توانید از اپ‌هایی مثلX-plore ،Total Commander ، TvExplorer و AnExplorer File بهره ببرید.

    همچنین روی این دستگاه‌ها می‌توانید انواع بازی‌ها را نیز نصب کنید. البته به خاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگینی نظیر پابجی و آسفالت روی تلویزیون را داشته باشید.

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

    اتصال به اینترنت: در تلویزیون‌های هوشمند اسنوا می‌توانید از طریق وای‌فای به اینترنت متصل شده و لذت وبگردی یا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام را روی نمایشگری بزرگ تجربه کنید. هرچند ریموت هوشمند کنترل کاملی را روی رابط کاربری به شما می‌دهد اما برای استفاده آسانتر می‌توانید از طریق پورت USB ماوس و کیبورد را هم به تلویزیون متصل کرده و تجربه‌ای شبیه به استفاده از کامپیوتری با نمایشگر بزرگ را داشته باشید.

    پشتیبانی از سرویس‌های ویدیویی محبوب: نصب اپلیکیشن و اتصال به اینترنت همان‌ چیزی است که برای دسترسی به بی‌نهایت ویدیو، فیلم و سریال نیاز دارید. کافی است اپلیکیشن‌ سرویس‌های ویدیویی نظیر فیلیمو یا نماوا را روی سیستم خود نصب کنید تا از تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود در هر زمان تنها با چند کلیک لذت ببرید.

    [related]18264[/related]

    استریم محتوای موبایل روی تلویزیون: در تلویزیون‌های هوشمند خبری از دردسرهای انتقال محتوای موبایل به حافظه خارجی و اتصال آن با کابل نیست. به لطف قابلیت اسکرین میرورینگ کافی است گوشی را با تلویزیون همگام کنید تا نمایشگر موبایل به صورت بی‌سیم، سریع و با کیفیت بالا به صفحه تلویزیون منتقل شود. اگر از کاربران محصولات اپل باشید، با نصب برنامه AirScreen که از پروتکل DLNA هم پشتیانی می‌کند، می‌توانید نمایشگر را روی تلویزیون اسنوا استریم کنید.

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

    پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و تصویری: تلویزیون‌های معمولی به خاطر محدویت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قادر به اجرای برخی فرمت‌های ویدیویی نیستند. مدل‌های هوشمند اما به لطف پردازنده قوی و پلیرهای پر قدرتی مثل MX Player به خوبی با اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری رایج از جمله MKV و کدک‌های H.265 و H.264 سازگار بوده و زیرنویس‌های فارسی را هم بدون مشکل به نمایش می‌گذارند.

    تجربه صوتی دلپذیر: یکی از ترندهای جدید در تلویزیون‌های هوشمند بهبود چشمگیر تجربه صوتی است. برای مثال تلویزیون هوشمند اسنوا SA1580U با دو اسپیکر ۱۵ واتی دو کاناله و پشتیبانی از فناوری‌های دالبی دیجیتال پلاس و دالبی اتموس، شما را در صدایی فراگیر و غنی غوطه‌ور کرده و نیاز به خرید ساندبار مجزا را از بین می‌برد. همچنین درگاه HDMI سازگار با ARC یا «کانال بازگشت صدا» به تلویزیون اجازه می‌دهد علاوه بر دریافت صدا از گیرنده صوتی و تصویری، صدا را به این دستگاه بفرستند تا با کیفیتی بالاتر پخش شود.

    چطور با تلویزیون اسمارت اسنوا به اینترنت وصل شویم؟

    تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

    بخش عمده‌ای از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت متکی است اما چطور با تلویزیون به اینترنت وصل شویم؟ در محصولات اسنوا برای این کار دو راه در نظر گرفته شده است:

    اتصال بی‌سیم: تلویزیو‌ن‌های اسنوا به مودمی مجهز شده‌‌اند که دقیقا مثل موبایل به شما اجازه می‌دهد در منوی تنظیمات شبکه‌های در دسترس را شناسایی کرده و با وارد کردن رمز عبور به آنها متصل شوید.

    اتصال از طریق کابل: در صورتی که مودم شما از اتصال بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید کابل LAN را به پورت شبکه تعبیه شده در پنل پشت تلویزیون‌های اسنوا متصل کرده و از این طریق به اینترنت متصل شوید.

    جمع‌بندی

    تلویزیون‌های هوشمند را می‌توان ترکیبی از تلویزیون غیراسمارت با موبایل دانست. این مدل‌ها به لطف سخت‌افزار پردازشی قدرتمند، سیستم عامل اندروید و امکان اتصال به اینترنت، دریایی از محتوای بی‌پایان را پیش روی چشم کاربر قرار می‌دهند. شما با استفاده از تلویزیون هوشمند می‌توانید بازی‌ها و اپ‌های آموزشی، خبری، سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی را روی نمایشگری وسیع اجرا کرده و از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های محبوب تنها با چند کلیک لذت ببرید. پیشنهاد ویژه خرید تلویزیون هوشمند اسنوا را ببینید از دیگر مزایای تلویزیون‌های هوشمند اسنوا می‌توان به رابط کاربری ساده، قابلیت اتصال به اینترنت برای وبگردی، نمایش محتوای موبایل روی تلویزیون به صورت بی‌سیم، اجرای انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، کیفیت صدای مطلوب و در نهایت قیمت مناسب اشاره کرد. [see_also]30778[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید