۵ دلیل نارضایتی کاربران از خرید ردمی نوت ۹

۵ دلیل نارضایتی کاربران از خرید ردمی نوت ۹
راهنمای مطالعه

    اگر وضوح نمایشگر، قدرت پردازش یا کیفیت ساخت موبایل برایتان اولویت دارد،به خاطر معایب ردمی نوت ۹ بهتر است سراغ مدل‌های دیگری بروید که در این مطلب معرفی شده‌اند.

    شیائومی ردمی نوت ۹ اولین و ارزانترین عضو از سری محبوب نوت ۹ است. این گوشی نسبت به مدل قبلی یعنی ردمی نوت ۸ دستخوش به‌روزرسانی شده اما شیائومی برای کاهش قیمت قابلیت‌های این موبایل را محدود کرده که باعث برجسته شدن معایب ردمی نوت ۹ شده است.

    این مواردی به حدی است که اگر نمایشگر، قدرت پردازش یا کیفیت موبایل برایتان در اولویت باشد، به جای آن می‌توانید سراغ مدل‌های دیگری بروید. در ادامه مطلب به بررسی نقاط ضعف این موبایل پرداخته‌ایم که باعث پشیمانی برخی مشتریان از خرید ردمی نوت ۹ شده است.

    ۱. نمایشگر LCD به جای امولد

    معایب ردمی نوت ۹ - نمایشگر

    معایب ردمی نوت ۹ را از صفحه نمایش شروع می‌کنیم. این گوشی از نمایشگر ۶.۵۳ برخوردار است که وضوح قابل قبولی دارد اما این پنل مثل دیگر اعضای سری نوت ۹ از نوع IPS است.

    نمایشگرهای IPS نسبت به مدل‌های امولدی که معمولا در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم، از غنا و طراوت رنگی کمتری برخوردار هستند، رنگ‌های مشکی را به شکل واقعی به تصویر نمی‌کشند و شارژ بیشتری هم مصرف می‌کنند.

    از اینرو اگر کیفیت نمایشگر برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانید در همین رده قیمتی سراغ مدلی مثل گلکسی M21 یا گلکسی A30 بروید که میزبان صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیت سوپر امولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ هستند. مدل‌های گلکسی A20s ،A20 و A30 هم نمایشگر امولد دارند اما تراکم پیکسلی آنها کمتر است.

    ۲. چیپست ضعیف

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/02/final_6028bffa8f08fe0098abeb06_844694.mp4"][/video]

    یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف ردمی نوت ۹ نسبت به دو مدل دیگر این سری، پردازنده و GPU ضعیف است. شیائومی این مدل را به تراشه هلیو G85 مجهز کرده که برای اجرای امور روزمره کفایت می‌کند اما اگر اجرای سریع برنامه‌ها برایتان اولویت دارد یا اهل بازی با موبایل هستید، ردمی نوت 9S یا حتی ردمی نوت ۸ پرو را مد نظر قرار دهید.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید توان پردازش این دو موبایل به ترتیب ۵۵ و ۳۴ درصد از نوت ۹ بالاتر است.

    این ضعف در پردازش‌های گرافیکی حتی بیشتر هم می‌شود؛ تا جایی که بازدهی ردمی نوت 9S که فقط چند صد هزار تومان گرانتر است، تقریبا دو برابر نوت ۹ است. نوت ۸ پرو هم در پردازش گرافیکی ۸۵ درصد بازدهی بیشتری دارد.

    مشکلات ردمی نوت ۹

    ۳. حافظه رم محدود و کند

    ردمی نوت ۹ بر خلاف 9S و 9 پرو یک نسخه با رم ۳ و حافظه ۶۴ گیگابایتی هم دارد که قیمت آن نسبت به مدل ۴/۶۴ گیگابایتی کمتر است.

    در بازار ایران اما بسیاری از کاربران از تفاوت بین این نسخه‌ها اطلاع ندارند و برخی فروشندگان هم بدون اشاره به میزان رم، صرفا موبایل را با عنوان نسخه ۶۴ گیگابایتی می‌فروشند. این در حالی است که نوت ۸ پرو دستکم ۶ گیگابایت رم دارد.

    علاوه بر این رم نوت ۹ از نوع قدیمی‌تر emmc است که در مقایسه با UFS 2.1 دو مدل دیگر کندتر است. همانطور که در جدول زیر می‌بینید سرعت انتقال داده‌ها در حافظه رم نوت ۹ حتی از موبایلی مثل ردمی ۹ که به مراتب ارزانتر است و در دسته اقتصادی جای ‌‌می‌گیرد، کندتر است.

    این کندی حافظه در کنار چیپست نه چندان سریع باعث می‌شود سرعت اجرای برنامه و به خصوص بازی در نوت ۹ تا حد قابل توجهی از 9S کندتر باشد.

    ۴. بدنه پلاستیکی و آسیب پذیر

    معایب ردمی نوت ۹ شیائومی

    یکی دیگر از معایب ردمی نوت ۹ به میزان مقاومت بدنه مربوط می‌شود. شیائومی از ۶ گوشی معرفی شده در سری نوت ۸ و نوت ۹ تنها یک موبایل را با بدنه شیشه‌ای همراه نکرده و آن هم ردمی نوت ۹ است.

    پنل پشتی این گوشی نه تنها از پلاستیک ساخته شده بلکه از لایه محافظ هم در آن خبری نیست و طبیعتاً در برابر سقوط از ارتفاع یا خط و خش آسیب پذیر است.

    علاوه بر این سطح صیقلی پنل پشت به گونه‌ای است که جای لک و اثر انگشت به راحتی روی آن باقی می ماند. از اینرو اگر کیفیت ساخت و جلوه ظاهری برایتان اهمیت دارد، نوت 9S یا نوت ۸ پرو را انتخاب کنید که بدنه‌ای شیشه‌ مقاوم با لایه محافظ گوریلا گلس ۵ دارند و ماژول دوربین اصلی آنها هم طراحی ساده‌ و زیباتری دارد.

    محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را ببینید

    ۵. محدودیت‌های فیلمبرداری

    معایب ردمی نوت ۹

    دروبین نوت ۹ در تصویربرداری عملکرد مطلوبی دارد اما از نظر فیلمبرداری حداکثر وضوح آن 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. این در حالی است که ردمی نوت 9s و نوت ۸ پرو امکان فیلمبرداری 4K با همین نرخ فریم و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را می‌دهند که نتیجه آن ویدئویی بسیار روان‌تر است.

    علاوه بر این در ردمی نوت 9S و نوت ۸ پرو می‌توانید ویدیو‌های اسلوموشن 720p را با نرخ بسیار بالای ۹۶۰ فریم در ثانیه ثبت کنید؛ قابلیتی که نوت ۹ از آن بی‌بهره است. معایب ردمی نوت ۹ در این زمینه احتمالا به ضعف پردازنده هلیو G85 برمی‌گردد.

    جمع بندی معایب ردمی نوت ۹

    ردمی نوت ۹ نسبت به نوت ۸ از نظر طراحی و ابعاد نمایشگر دستخوش تغییر شده اما شیائومی پنل شیشه‌ای را در مدل جدید با پلاستیک جایگزین کرده و مزایای آن هم به حدی نیست که خرید نوت ۹ را توجیه کند. با در نظر گرفتن معایب ردمی نوت ۹ توصیه درجه به شما این است که به جای خرید ردمی نوت ۹ سراغ نوت ۸ پرو یا نوت 9S بروید که از نظر توان پردازش، حافظه رم، کیفیت ساخت و کیفیت فیلمبرداری در سطحی بالاتر قرار دارند. در صورتی که وضوح نمایشگر برایتان در اولویت است گلکسی M21 یا گلکسی A30 با نمایشگر سوپر امولد و وضوح بالا، بهترین انتخاب در این رده قیمتی هستند. لیست قیمت انواع گوشی در دیجی‌کالا

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید