بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ که همین حالا باید بازی کنید

بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ که همین حالا باید بازی کنید
راهنمای مطالعه

    در این لیست قرار است به شما بهترین بازی های پلی استیشن ۵ را معرفی کنیم که همین حالا می‌توانید به تجربه آن‌ها روی کنسول نسل نهمی سونی بپردازید. تمام این بازی‌ها انحصاری پلی استیشن ۵ و سونی نیستند، اما تمام‌شان به بهترین شکل روی این کنسول به اجرا در می‌آیند و تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده در اختیارتان می‌گذارد.

    اگرچه قیمت پلی استیشن ۵ به خاطر موجودی کم آن هنوز بالاست، اما کنسول سونی همراه با چند بازی انحصاری و شخص ثالث ارزشمند عرضه شد که گرافیک نسل نهم و سرعت بالای حافظه‌های جدید SSD را همراه با جادوی تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد لمسی در کنترلر DualSense به نمایش در می‌آورند.

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵

    چه به دنبال شکار شیاطین در Demon's Souls باشید، چه هدایت یک انقلاب بزرگ در انگلیس بعد از برگزیت و چه حس پوشیدن لباس یک ابرقهرمان در Spider-Man: Miles Morales، در این لیست گزینه‌ای مناسب برای تمام سلیقه‌ها پیدا خواهد شد. در ادامه به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن خواهیم پرداخت.

    Demon's Souls

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Demon's Souls

    کشته شدن به دست هیولاهای ترسناک و دژخیم هیچوقت به این اندازه لذت‌بخش نبوده است. Demon's Souls که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ روی کنسول پلی استیشن ۳ عرضه شده بود، یکی از کلاسیک‌های برجسته دنیای گیم به حساب می‌آید و حالا با گرافیک شدیدا بهبودیافته و رزولوشن 4K برای پلی استیشن ۵ ریمیک شده است.

    اما گرچه موشک کپچر، بافت‌ها و افکت‌های صوتی همگی جدید هستند، طرفداران سینه‌چاک بازی‌های هیدتاکا میازاکی متوجه خواهند شد که گیم‌پلی درست مانند نسخه اورجینال باقی مانده و همان تجربه دوست‌داشتنی و مردافکن را ارائه می‌کند که با شکست دادن هر هیولا، انگار به دستاوردی بسیار بزرگ رسیده‌اند.

    [related]32896[/related]

    تیم سازنده بازی به فرمول اصلی استودیوی From Software احترام گذاشته، اما در عین حال تغییراتی اندک در بازی به وجود آورده و برای مثال شاهد آیتم‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات جدید هستیم. بنابراین چه مبارزی کهنه‌کار باشید و چه تازه‌واردی به سرزمین بولتاریا، در Demon's Souls جهانی غنی و گیم‌پلی‌ای بسیار سرگرم‌کننده انتظارتان را می‌کشد.

    لینک خرید این بازی از دیجی‌کالا

    Spider-Man: Miles Morales

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Spider-Man Miles Morales

    نسل بعدی بازی اسپایدرمن که نسخه پیشین آن روی کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ روایی، دقیقا همان چیزی است که از یک بازی نسل نهمی انتظارش را دارید و همان تجربه تار تنیدن میان ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیویورک را با ظاهری بسیار دلچسب‌تر پیش رویتان قرار می‌دهد. در نسخه جدید، تمرکز از روی پیتر پارکر برداشته شده و این بار جای مایلز مورالز به ایفای نقش می‌پردازیم که در واقع همان اسپایدرمن ثانویه در کمیک‌ها است.

    بازی مایلز مورالز PS4 به گستره وسیعی از توانایی‌های تازه دسترسی دارد و برای مثال به قابلیت‌های بیوالکتریک مجهز شده که در کنار بازخورد لمسی در کنترلر DualSense، تجربه‌ای بسیار پر زد و خورد سرگرم‌کننده در اختیارتان می‌گذارد. البته باید حواستان باشد که گیم‌پلی Spider-Man: Miles Morales به شکل قابل توجهی از نسخه قبلی کوتاه‌تر است، اما به همین شکل تجربه‌ای متراکم‌تر ارائه می‌دهد که خالی از لحظات رخوت‌آور است و تماما روی اکشن خالص متمرکز شده.

    Astro's Playroom

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Astro's Playroom

    از آن‌جایی که Astro's Playroom به صورت پیش‌فرض روی کنسول پلی استیشن ۵ نصب شده و برای دسترسی به آن لازم نیست حتی یک قران بپردازید، در لزوم تجربه‌اش جای تردیدی باقی نمی‌ماند. اما گول رایگان بودن بازی را نخورید، زیرا Astro's Playroom یک بازی باکیفیت است که طراحی شده تا شما را با قابلیت‌های جدید کنترلر DualSense آشنا کند و در عین حال چند ساعتی هم سرگرم‌تان خواهد کرد.

    در این بازی می‌توانید با گلایدر پرواز کنید، مثل یک میمون از در و دیوار بالا بروید، در فضا به تیراندازی بپردازید، با هیولاها بجنگید و از اشارات پی‌درپی به تاریخچه پلی استیشن و بازی‌های آن لذت ببرید.

    در مجموع این یک دموی فنی جذاب است که مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول جدید را به شما نشان داده و برای تجربه بازی‌های بعدی آماده‌تان می‌کند.

    Call of Duty: Black Ops Cold War

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Call of Duty Black Ops Cold war

    یک سال دیگر و یک کال آو دیوتی دیگر. اما چه چیزی باعث می‌شود Call of Duty: Black Ops Cold War یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۵ باشد؟‌ پیش از هر چیز نسخه پلی استیشن ۵ بازی از تمام مزایای تریگرهای تطبیق‌پذیر کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند و این یعنی لگد و وزن تیراندازی با هر سلاح را در دست‌تان احساس خواهید کرد.

    به عبارت دیگر، هر بار که با یک سلاح به تیراندازی می‌پردازید، بسته به حس آن سلاح در دنیای واقعی، تریگرهای روی کنترلر نیز نوعی واکنش در برابر فشرده شدن نشان می‌دهند.

    Black Ops Cold War یکی از کوتاه‌ترین بخش‌های داستانی را در تاریخچه سری کال آو دیوتی دارد اما در عوض این بخش حسابی سرگرم‌کننده از آب درآمده و از سوی دیگر می‌توانید منتظر بخش کوآپ زامبی‌‌ها نیز باشید.

    این را نیز باید اضافه کرد که بخش آنلاین بازی برای نخستین بار در تاریخ کال آو دیوتی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و اگر به تلویزیونی سازگار دسترسی داشته باشید، این بخش رقابتی‌تر از همیشه خواهد بود.

    Assassin's Creed Valhalla

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Assassin's Creed Valhalla

    فرنچایز قدیمی یوبیسافت امسال هم به میدان بازگشته و Valhalla به جرئت یکی از سرگر‌م‌کننده‌ترین بازی‌های چند سال اخیر کمپانی فرانسوی است که شما را در نقش رهبر یک کلن وایکینگ‌ها به نام ایوور قرار می‌دهد.

    در این بازی باید از دانمارک به سمت انگلیس مهاجرت کنید، هم‌پیمانان تازه بیابید، با کشتی‌های خود به شهرها و روستاها یورش ببرید و به وایکینگ‌ها کمک کنید که جای خود را در قلمروهای تازه بیابند.

    [related]32897[/related]

    به لطف داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی بهبودیافته، این یکی از بهترین نسخه‌های Assassin's Creed است و در کنار این‌ها می‌توانید منتظر سیستم مبارزه بسیار خشن و انبوهی از گزینه‌های شخصی‌سازی برای هر چیزی -از استایل مبارزات گرفته تا خالکوبی‌های روی صورت شخصیت اصلی- باشید.

    جهان بازی طبق روال همیشگی بازی‌های یوبیسافت بسیار زیبا از آب درآمده و اگرچه خبری از نورپردازی با تکنیک جدید رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیست، اما در هر صورت از پرسه زدن در انگلیس قدیم لذت فراوان خواهید بود.

    God of War

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - God of War

    تقریبا هیچ گیمری نیست که نام God of War به گوشش آشنا نباشد یا حداقل یکی دو نسخه از آن را بازی نکرده باشید. چهارمین نسخه از این سری بازی که خیلی ساده God of War نام گرفت یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۴ بود و حالا از به‌روزرسانی‌ تازه‌ای برای کنسول پلی استیشن ۵ بهره‌مند شده که باعث می‌شود بهتر از همیشه به اجرا درآمده و به نظر برسد.

    گاد آو وار روی پلی استیشن ۴ با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آمد و همین باعث می‌شد گرافیک شدیدا خوش‌رنگ و لعابش آنطور که باید و شاید به چشم نیاید.

    اما به لطف قدرت پردازشی دیده نشده پلی استیشن ۵، بازی حالا با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. به این ترتیب بازی هم زیباتر از همیشه شده و هم روان‌تر از همیشه اجرا می‌شود.

    حتی اگر قبلا God of War را روی کنسول نسل هشتمی سونی تجربه کرده باشید هم اکنون زمانی عالی برای بازنگری در آن و آماده شدن برای نسخه دنباله، یعنی God of War: Ragnarok است.

    Watch Dogs Legion

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Watch Dogs Legion

    در Watch Dogs Legion می‌توانید تجربه‌ای تمام و کمال از زندگی در لندن به دست آورید، اما با این پیچش داستانی که یک سازمان امنیتی شرور، کنترل تمام ابزارهای نظارت همگانی را به دست گرفته و در حال کنترل شهر است.

    Watch Dogs Legion آخرین نسخه از سری بازی عجیب یوبیسافت است که همواره شما را در نقش یک هکر قرار داده و این بار شکلی بزرگ‌تر از همیشه به خود گرفته است:‌ در واقع این بار شما کنترل تنها یک کاراکتر را به دست نمی‌گیرید، بلکه تمام مردم حاضر در شهر می‌توانند شخصیت اصلی باشند.

    به این ترتیب می‌توانید گاهی کنترل یک آتش‌نشان را به دست بگیرید، گاهی یک جاسوس سابق و گاهی هم یک مادربزرگ کهنسال و دوست‌داشتنی که با کیف دستی خود از خجالت دشمنان در می‌آید.

    بنابراین می‌توانید منتظر ویژگی‌های کاملا جدید در گیم‌پلی باشید و با تغییر هر کاراکتر، توانایی‌ها نیز اندکی دستخوش تغییر می‌شود تا در گذر زمان، گیم‌پلی شکلی تکرار به خود نگیرد. در مجموع کارهای زیادی در لندن بعد از برگزیت برای انجام دادن وجود دارد و می‌توانید در کنار ماموریت‌های اصلی به سراغ چالش‌های جانبی، جمع‌آوری آیتم برای شخصی‌سازی کاراکترها و حتی سر و کله زدن با مینی‌گیم‌های اقتصادی بروید.

    Bugsnax

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Bugsnax

    بازی Bugsnax که بی‌شباهت به بازی‌های نینتندو نیست و در آن باید به شکار موجودات مختلف بپردازید، یکی از عجیب‌ترین عناوینی خواهد بود که در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید، اما در هر صورت از لحظات دیوانه‌وار آن لذت خواهید برد.

    بازی راجع به جهان عجیب باگ‌اسنک‌ها است - موجوداتی زنده به شکل مواد غذایی که بدن هرکسی که آن‌ها را بخورد تغییر می‌دهند- و شما هم نقش شکارچی را ایفا خواهید کرد.

    در طول این داستان واقعا نامتعارف، هم باید به کمک اعضای روستای Snaxburg بپردازید و هم از ماجرای ناپدید شدن شخصی که شما را به این جهان دعوت کرده سر در آورید.

    اما گول ظاهر بازی را نخورید. گیم‌پلی طولانی Bugsnax پر شده از چالش‌های مختلفی که صبوری، استراتژی چیدن و انبوهی از آزمون و خطا را طلب می‌کنند. داستان هم از جایی به بعد شکلی بسیار دارک به خود می‌گیرد، اما همواره خنده‌دار باقی می‌ماند و بنابراین Bugsnax یک گزینه عالی برای دور شدن از جهان تکراری بازی‌های اکشن به حساب می‌آید.

    The Pathless

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - The Pathless

    The Pathless اساسا یک هنر معاصر است، اما حیف خواهد بود اگر صرفا از دور تماشایش کنید و هیچوقت به تجربه آن نپردازید. به عنوان یک کماندار در جزیره‌ای جادویی، تمام کاری که باید بکنید محافظت از کمان‌تان و همینطور یک عقاب دوست‌داشتنی در برابر نیروهای تاریکی است.

    سیستم گیم‌پلی بازی چیزی نیست که مشابه‌اش را پیشتر تجربه کنید و اساسا به این ترتیب است که در جهانی عظیم می‌دوید و در کنار حرکات آکروباتیک، به اهداف مختلف تیر می‌زنید.

    به لطف سیستم بازخورد لمسی در کنترلر DualSense، می‌توانید فشار ناشی از زه کمان را زیر دست‌تان احساس کنید و این قابلیت آنقدر طبیعی از آب درآمده که اصلا نمی‌توان باور کرد چطور قبلا بدون آن به تجربه بازی‌ها می‌پرداختیم.

    The Pathless یکی از جدیدترین بازی‌های کمپانی ناشر Annapurna است که در سال‌های اخیر به خاطر یافتن برخی از بهترین و هنرمندانه‌ترین بازی‌های جهان و نشر آن‌ها، اسم و رسمی واقعی برای خود دست و پا کرده است.

    ‌Godfall

    بهترین بازی های پلی استیشن ۵ - Godfall

    Godfall یکی از بازی‌هایی بود که طی ماه‌های منتهی به عرضه پلی استیشن ۵، بارها و بارها نام آن به گوشمان می‌خورد. این بازی فرمول لوتر-شوتر که توسط سری بازی Borderlands بنیان‌گذاری شد را برداشته و آن را به جهانی افسانه‌ای برده است.

    در جهان فانتزی Godfall، گیمر نقش شوالیه‌هایی قدرتمند را به دست می‌گیرد که با شمشیر و جادو به استقبال دشمنان می‌روند و در این راه انبوهی از آیتم‌های جدید و اضافه به دست می‌آورند.

    تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense باعث می‌شوند که وزن سلاح‌های سرد بازی را در دست‌تان احساس کنید و بازخورد لمسی باعث می‌شود احساس کنید در جهان پرتنش بازی حضور دارید. ناگفته نماند استودیوی Counterplay که Godfall را ساخته، از اعضایی تشکیل شده که همگی پیشتر در روند ساخت بازی‌هایی نظیر گاد آو وار، تایتانفال ۲ و دستینی ۲ دخیل بوده‌اند و بنابراین کارشان را به خوبی بلدند.

    جمع بندی بهترین بازی های پلی استیشن ۵

    در این مطلب به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن پرداختیم که شما را غرق هیجان و سرگرمی می‌کنند. فهرست این بازی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

    • Demon's Souls
    • اسپایدرمن مایلز مورالس
    • Astro's Playroom
    • کال او دیوتی: بلک اپس کلد وار
    • اساسینز کرید والهالا
    • گاد او وار
    • Watch Dogs Legion
    • Bugsnax
    • The Pathless
    • Godfall

    لینک خرید بازی‌های مخصوص PS5 [see_also]1390[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید