خرید و گردش در بازار ادویه با تور استانبول

خرید و گردش در بازار ادویه با تور استانبول
راهنمای مطالعه

     استانبول علاوه‌بر اینکه مکان‌های تاریخی بسیار با شکوه، اماکن تفریحی دیدنی و بسیار متنوعی دارد. یکی از این مکان‌ها بازار ادویه استانبول است که شهرت بسیار زیادی دارد. بازار ادویه این شهر یکی از بهترین بازارهای ادویه دنیا است. یکی از دلایلی که گردشگران زیادی به استانبول می‌روند، این بازار است. در این بازار ادویه‌های بسیار خوب و مرغوبی به‌فروش می‌رسد. در این بازار علاوه‌بر ادویه‌های گوناگون، داروهای گیاهی و کالاهای دیگر نیز وجود دارد. اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، همراه علی بابا باشید تا یکی از مهم‌ترین مکان‌های استانبول یعنی بازار ادویه را بشناسید و بتوانید از آن کالاهای موردنظر خود را بخرید.

    نحوه رزرو تور استانبول از سایت علی بابا

    سایت علی بابا یکی از بهترین سایت‌های فعال در حوزه گردشگری و سفر است. اگر قصد سفر با تور را دارید، فقط کافی است به بخش تور سایت علی بابا مراجعه کنید. سپس مبدا و مقصد خود را روی شهر استانبول قرار دهید. در آخر بازه زمانی تور را مشخص و روی گزینه جست‌جو کلیک کنید. لیستی متنوع از تور استانبول را در بازه زمانی که مشخص کرده‌اید، مشاهده خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید تورها را براساس ارزان بودن یا محبوب بودن، انتخاب کنید. سپس روی هر تور که بزنید، همه مشخصات و امکانات تور به شما نشان داده خواهد شد. با این ویژگی‌ها شما به‌راحتی می‌توانید تور موردنظر خود مثل تور استانبول 7 شب و 8 روز را با قیمت بسیار خوب رزرو کنید.

    تاریخچه بازار ادویه استانبول

    این بازار در سال 1660 بنا شد و از همان ابتدا مرکز تجارت ادویه بود. همچنین بازار ادویه استانبول به بازار مصری‌ها هم شهرت دارد. این بازار ابتدا با ۸۸ دکان ساخته شد که داخل همه این مغازه‌ها ادویه می‌فروختند. در سال‌های اخیر مغازه‌های دیگر نیز به این بازار اضافه شد. در این مغازه‌ها میوه و سبزیجات خشک فروخته می‌شود. همچنین معماری این بنای باشکوه و تاریخی را مصطفی آغا طراحی کرده است. در وسط بازار ادویه یک مسجد بزرگ و زیبا قرار دارد که میان مردم به مسجد جدید معروف است. در بازار ادویه انواع ادویه‌های دنیا را می‌توان پیدا کرد و خرید. علت وجود ادویه‌های مختلف در این بازار، به دوران عثمانی مربوط است. این بازار در دوران عثمانی با درآمد ایالتی مصر که در آن زمان بخشی از سلسله عثمانی بود، بنا شد. این بازار به بازار مصر هم معروف است.

    بازار ادویه در چه منطقه‌ای از استانبول قرار دارد

    این بازار در میدان امینیو استانبول ساخته شده است. میدان امینیو در محله فاتیح استانبول قرار دارد. نکته جالبی که درمورد این بازار باید بدانید، این است که بازار ادویه بعد از بازار بزرگ استانبول، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده این شهر محسوب می‌شود.

    ویژگی‌های بازار ادویه استانبول

    یکی از ویژگی‌های خوب این بازار این است که عطر و بوی بسیار خاصی دارد. به‌دلیل اینکه عطر همه ادویه‌ها باهم ترکیب می‌شوند و این رایحه منحصربه‌فرد را تولید می‌کنند. بازار ادویه‌ استانبول مجموعه‌‌ای بزرگ از ادویه‌های رنگارنگ با انواع طعم و مزه‌‌ها است که در همه دکان‌ها فروخته می‌شود. شما می‌توانید از این بازار، ادویه‌‌های با کیفیت و مرغوب را تهیه کنید و به‌عنوان سوغاتی این ادویه‌های برای دوستان و خانواده خود ببرید. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازار این است که فاصله بسیار کمی از پر رفت و آمدترین مناطق شهر استانبول دارد. به همین دلیل این بازار بسیار پر رفت و آمد است و برای تجاران خارجی و داخلی نیز بسیار اهمیت دارد.

    چه زمانی به بازار ادویه استانبول برویم

    بازار استانبول در همه روزهای هفته از ساعت 8:30 صبح تا 19:00 عصر باز است و شما می‌توانید به این بازار بروید. اما این بازار در روز یکشنبه از ساعت 10:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر باز می‌شود. بازار در تعطیلات عمومی و مذهبی به‎ صورت کامل تعطیل خواهد بود.

    در بازار ادویه چه محصولاتی را می‌توانید پیدا کنید

    بازار ادویه استانبول مکان بسیار خوبی برای گردش و بازدید است؛ شما می‌توانید در آن محصولات بسیار متنوع با کیفیت بالا را بخرید.‌ از محصولاتی که در این بازار پیدا می‌کنید، می‌توان به خاویار ترکی، پنیر ترکی، چای، بهترین قهوه ترک، موم عسل، شیرینی‌های سنتی ترکیه،‌ خشکبار و راحت الحلقوم اشاره کرد. همه این محصولات عطر و طعم بسیار خوبی دارند و از کیفیتی بسیار مرغوبی برخوردار هستند.

    بهترین زمان و فصل برای بازدید از بازار ادویه مصری‌ها

    این بازار سر پوشیده است؛ بنابراین می‌توانید از آن در هر فصلی بازدید کنید. بهترین فصل برای سفر به استانبول بهار و تابستان هستند و این موقعع از سال بهترین زمان برای بازدید از این بازار است. در این دو فصل هوا بسیار خوب می‌شود و شما می‌توانید بیش‌تر به گشت‌وگذار در این بازار بپردازید. همچنین زمان‌های را برای گشتن در این بازار انتخاب کنید که بازار خلوت است. چون علاوه‌بر گردشگران، مردم استانبول نیز برای خرید ادویه به این بازار مراجعه می‌کنند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید