بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۲ در بازار ایران؛ اقتصادی، میان رده و پرچمدار

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۲ در بازار ایران؛ اقتصادی، میان رده و پرچمدار
راهنمای مطالعه

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ شامل معرفی ۸ مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار است که در کنار قیمت مناسب، قدرت سخت‌افزاری بالایی را برای اجرای بازی در اختیارتان می‌گذارند.

    در بازار پر تلاطم کامپیوتر ایران، آنقدر اختلاف و نوسان قیمت زیاد است که خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بر اساس بودجه‌ای که در اختیار داریم، کار بسیار سختی است. از طرفی، وجود کانفیگ‌های مختلف لپ‌تاپ که متاسفانه برخی از آنها تناسب خوبی با یکدیگر ندارند، می‌تواند به تجربه خرید لپ‌تاپ گیمینگ آسیب جدی وارد کند.

    با این وجود برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار وجود دارند که با کمی تحقیق و داشتن اطلاعات کافی از مشخصات آنها، چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه خروجی، می‌توانید آنها را انتخاب کنید. محصولاتی از برند‌های معتبر و دارای مشخصات سخت‌افزاری متناسب که جواب خود را در بازار به خوبی پس داده‌اند.

    بهترین لپ تاپ گیمینگ در بازار ایران

    در ادامه بهترین لپ تاپ گیمینگ را از ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان به شما معرفی می‌کنیم. برای درک بهتر قدرت سخت‌افزاری هر کدام از این دستگاه‌ها، علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری نتایج اجرای بازی‌های سنگین و معروف روی هر مدل هم در یک جدول ارائه شده که در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ کمک زیادی می‌کند.

    ۸. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF FX506LH

    • قیمت حدودی: از ۲۴ میلیون تومان

    راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF FX506LH

    مزایا:

    • قیمت فوق‌العاده مناسب به نسبت کارایی
    • قابلیت اجرا تمامی بازی‌های روز دنیا با کیفیت مناسب
    • صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز (در برخی مدل‌ها)

    معایب:

    • حافظه محدود ۵۱۲ گیگابایتی SSD
    • جنس معمولی بدنه

    بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بر خلاف تصورات همگی در بازه‌های قیمتی خیلی بالا قرار ندارند و نمی‌توان با کمتر از ۲۵ میلیون تومان، یک لپ‌تاپ گیمینگ خرید که توانایی اجرای بازی‌های روز را در حد استاندارد دارد. درست همین‌جاست که سری TUF برند ایسوس، گزینه بسیار جالبی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

    یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس سری TUF، با نام FX506LH از پردازنده اینتل Core i5 مدل 10300H نسل دهم بهره می‌برد که بازدهی تا ۴.۵ گیگاهرتز را داراست. ایسوس در این سری از لپ‌تاپ‌های خود که مخاطب گیمر را هدف گرفته، بازدهی قطعات‌ را تا میزان استانداردی بهبود ببخشد.

    این لپ‌تاپ از کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 استفاده می‌کند که ترکیبش با پردازنده اصلی، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، می‌تواند به خوبی حتی از پس بازی‌های روز دنیا هم بر بیاید.

    صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ از نوع IPS است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که این لپ‌تاپ در بازار با پنل‌های ۱۴۴ هرتز و ۶۰ هرتز عرضه شده که اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید مدل ۱۴۴ هرتز را در همین بازه قیمتی پیدا کنید.

    طراحی این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس به نسبت برچسب قیمتی آن، بسیار زیبا و حرفه‌ای است. صفحه‌کلید گیمینگ با نور پس‌زمینه، سه پورت USB 3، دو پورت USB 2 و یک پورت USB Type-C در کنار تمام اتصالات وای‌-فای و بلوتوث، به خوبی می‌توانند تمام نیازهای گیمینگ مخاطب را برطرف کند.

    این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ به چندین خروجی هوا و خنک‌کننده‌های مختلف مجهز است تا خیال مخاطب را از لحاظ دفع حرارت سیستم راحت کند.

    شاید بزرگترین ایرادی که بتوان به این لپ‌تاپ گرفت، حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی آن است، اما ایسوس دست کاربر را برای ارتقا رم و حافظه ذخیره‌سازی باز گذاشته و می‌توان هم میزان رم را بالاتر برد و هم به طور همزمان از دو حافظه HDD و SSD در لپ‌تاپ استفاده کرد.

    [table id=1060 /]

    تصاویر و اطلاعات بیشتر از این لپ‌تاپ

    ۷. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF FX506HE

    • قیمت حدودی: از ۳۰ میلیون تومان

    راهنما خرید لپ‌تاپ گیمینگ لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF FX506HE

    مزایا:

    • قیمت فوق‌العاده مناسب به نسبت کارایی
    • پردازنده نسل ۱۱ اینتل و گرافیک ۳۰۵۰TI انویدیا

    معایب:

    • حافظه ذخیره‌سازی محدود ۵۱۲ گیگابایتی SSD

    خانواده لپ‌تاپ‌های سری TUF ایسوس این روزها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و دلیل اصلی آن، قیمت‌گذاری مناسب و بازدهی خوب آنها در بازی‌ها و عملیات‌های سنگین در سیستم است.

    دیگر لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس که با آن می‌توان در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان، به آخرین نسل کارت‌های گرافیکی انویدیا راه پیدا کنیم FX506HE است. این لپ‌تاپ به پردازنده اینتل Core i5 مدل 11400H نسل یازدهم مجهز است که تا ۴.۵ گیگاهرتز بازدهی دارد. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در آن تعبیه شده است.

    این لپ‌تاپ خوش قیمت ایسوس از پردازنده گرافیکی جی‌فورس GTX 3050Ti استفاده می‌کند که مخاطب را رسما در محدوده کارت‌های نسل جدید انویدیا قرار می‌دهد. ورود به این محدوده یعنی بازدهی گرافیکی بالاتر، فناوری‌ رهگیری پرتو و نرخ فریم بهبودیافته در بسیاری از بازی‌ها که این روزها بیشترین انطباق را با سری ۳۰۰۰ انویدیا دارند.

    لپ‌تاپ ایسوس FX506HE از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی IPS با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و نرخ نوسازی تصویر در آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. مسلما انجام بازی‌ها با نرخ ۱۴۴ هرتز به پشتوانه کارت گرافیک 3050Ti در این بازه قیمتی بسیار عالی است.

    در طراحی این لپ‌تاپ سعی شده تا منافذ تهویه هوا در کناره‌ها و پشت سیستم به خوبی جای‌گیری داشته باشند که خیال مخاطب از خروج هوا و خنک‌کنندگی سیستم راحت شود.

    صفحه‌کلید این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس دارای نور پس‌زمینه است و ۳ پورت USB 3، یک پورت USB 2 و یک پورت USB Type-C در کنار بلوتوث و وای‌-فای، ارتباطات کاملی را در این سیستم ترتیب داده است.

    لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ هم به مانند سایر مدل‌های TUF ایسوس، قابلیت ارتقا رم و حافظه ذخیره‌سازی را دارا است.

    [table id=1061 /]

    تصاویر و اطلاعات بیشتر از این لپ‌تاپ

    ۶. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G15 G513IE

    • قیمت حدودی: از ۳۵ میلیون تومان

    راهنما خرید لپ‌تاپ گیمینگ

    مزایا:

    • پردازنده پرقدرت Ryzen 7
    • کارت گرافیک قدرتمند انویدیا RTX 3050Ti 

    معایب:

    • حافظه ذخیره‌سازی محدود ۵۱۲ گیگابایتی SSD
    • جنس معمولی بدنه

    خط تولید محصولات سری ROG ایسوس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و البته باکیفیت‌ترین تجهیزات و گجت‌های گیمینگ در دنیا شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌های این خانواده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و تفاوت‌هایی از حیث کیفیت ساخت و امکانات با سری TUF ایسوس دارند.

    ایسوس مدل ROG Strix G15 G513IE یک لپ‌تاپ خوش‌قیمت ۲ کیلویی با مشخصاتی خوب برای اجرای بازی‌های روز دنیا است. این لپ‌تاپ از پردازنده ای‌ام‌دی مدل Ryzen 7 4800H بهره می‌برد که فرکانس هسته آن تا ۴.۲ گیگاهرتز بالا می‌رود. ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، ترکیب قدرتمندی برای این لپ‌تاپ ۳۵ میلیون تومانی محسوب می‌شود.

    اما در بخش کارت گرافیک، این لپ‌تاپ به کارت انویدیا مدل جی‌فورس RTX 3050Ti با ۴ گیگابایت حافظه مجهز است. این کارت گرافیک به خوبی می‌تواند بازی‌های روز را در رزولوشن 1080p و تنظیمات عمدتا High، با نرخ فریم مناسب اجرا کند. همچنین با ورود به خانواده کارت‌های ۳۰۰۰ انویدیا، کاربر می‌تواند از فناوری‌ ری‌تریسینگ هم بهره ببرد.

    لپ‌تاپ ایسوس FX506HE دارای صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که روی یک پنل IPS با کیفیت تعبیه شده و نرخ نوسازی تصویر در آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد.

    این لپ‌تاپ از طراحی جذاب و به شدت گیمرپسندی برخوردار است. اولین چیزی که به چشم می‌آید، نورپردازی RGB در بخش زیرین دستگاه است که نمای جالبی به لپ‌تاپ داده است.

    تعبیه مناسب حفره‌های تهویه هوا و طراحی جذاب بدنه با لوگو و تایپوگرافی ROG در کنار صفحه کلید مجهز به نور پس‌زمینه، تجربه بازی کردن با این لپ‌تاپ را لذت‌بخش می‌کند.

    در این لپ‌تاپ دیگر خبری از پورت USB 2 نیست و به جای آن، سه پورت USB 3 و یک پورت USB Type-C مشاهده می‌شود. تعدادی از این پورت‌ها به جای کناره، به پشت لپ‌تاپ منتقل شده‌اند و در آنجا شاهد پورت HDMI و ورودی کابل شبکه هم هستیم.

    خوشبختانه، این لپ تاپ گیمینگ ایسوس هم قابلیت ارتقا دارد و می‌توانید از ۲ اسلات رم (تا ۶۴ گیگابایت) و ۲ اسلات M.2 PCIe برای ارتقا حافظه ذخیره‌سازی استفاده کنید.

    [table id=1062 /]

    تصاویر و اطلاعات بیشتر از این لپ‌تاپ

    ۵. لپ‌تاپ گیمینگ ایسر مدل Predator Helios 300 PH315

    • قیمت حدودی: از ۴۳ میلیون تومان

    راهنما خرید لپ‌تاپ گیمینگ

    مزایا:

    • حافظه یک ترابایتی SSD
    • پردازنده نسل یازدهم Core i7 اینتل
    • کارت گرافیک قدرتمند انویدیا جی‌فورس RTX 3060
    • صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی

    معایب:

    • نبود درگاه تاندربولت ۳

    برند ایسر به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ و گجت‌های کامپیوتری، پای ثبات فهرست راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ است. این برند در رده بهترین لپ تاپ گیمینگ حضور پیدا کرده با مدل Predator Helios 300 PH315 حضور دارد که از قیمتی مناسب به نسبت مشخصات سخت‌افزاری و بازدهی برخوردار است.

    لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios 300 PH315 از پردازنده اینتل Core i7 11800H نسل یازدهم استفاده می‌کند که تا ۴.۶ گیگاهرتز فرکانس بازدهی دارد. علاوه بر ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4، یک ترابایت حافظه HDD در کنار یک ترابایت SSD را در اختیار داریم که خیال‌مان را از نظر فضای ذخیره‌سازی اطلاعات راحت می‌کنند.

    این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر از کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 از نوع GDDR6 با ۶ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند. این کارت توان پردازشی بسیار بالاتری را نسبت به کارت‌های ۳۰۵۰ در اختیار دارد و در کنار صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ۱۴۴ هرتز از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، برای اجرای بازی‌ها با فریم بالا و کیفیت عالی بسیار مناسب است.

    طراحی لپ‌تاپ ایسر Predator Helios 300 PH315 بسیار زیبا و جذاب است. صفحه کلید این لپ‌تاپ دارای نور پس‌زمینه از نوع RGB است و در کناره‌ها و پشت لپ‌تاپ، شاهد منافذ تهویه‌ هوا برای خنک‌کنندگی بهتر هستیم.

    یک کلید توربو در لپ‌تاپ وجود دارد که با فشردن آن، کارایی قطعات سیستم به حداکثر می‌رسد. لپ‌تاپ گیمینگ ایسر دارای سه پورت USB 3، یک Type-C، پورت HDMI و شبکه است.

    [table id=1063 /]

    ۴. لپ‌تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5 AN515 45

    • قیمت حدودی: از ۵۵ میلیون تومان

    راهنما خرید لپ‌تاپ گیمینگ

    مزایا:

    • پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H ای‌ام‌دی
    • کارت گرافیک قدرتمند انویدیا جی‌فورس RTX 3070
    • ۳۲ گیگابایت رم
    • صفحه‌نمایش QHD

    معایب:

    • کنتراست پایین صفحه‌نمایش
    • نبود کارت‌خوان و تاندربولت

    بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر فقط به سری Predator محدود نمی‌شود و هیولایی به نام Nitro هم برای عرض اندام در بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان حسابی خودنمایی می‌کند. لپ‌تاپی که در این بازه برای معرفی مد نظر داریم، Nitro 5 AN515 45 است که به راحتی از پس سنگین‌ترین و جدیدترین بازی‌های روز دنیا بر می‌آید.

    این لپ‌تاپ در قلب خود به یک پردازنده AMD مدل Ryzen 7 5800H مجهز است که بازدهی آن تا ۴.۴ گیگاهرتز می‌رسد. ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در کنار یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، مشخصات دیگر لپ‌تاپ گیمینگ ایسر هستند.

    لپ‌تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۵ به گرافیک قدرتمند انویدیا جی‌فورس RTX 3070 با ۸ گیگابایت حافظه مجهز است. در این مدل با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی طرف هستیم که از نوع IPS بوده و دارای رزولوشن QHD و نرخ‌ تازه‌سازی فوق العاده ۱۶۵ هرتز است.

    طراحی لپ‌تاپ‌های سری نیترو ایسر در مدل‌هایی مانند نیترو ۵، ساده اما زیبا هستند و به خوبی حس گیمینگ بودن را به کاربر القا می‌کنند. منافذ تهویه هوا در کناره‌های لپ‌تاپ تعبیه شده تا کار خنک‌سازی و انتقال هوا به خوبی انجام شود.

    صفحه کلید نیترو ۵ هم به نور پس‌زمینه و رنگ‌بندی RGB مجهز است. همچنین این لپ‌تاپ دارای سه پورت USB 3 و پورت USB Type-C در کنار پورت شبکه، HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری است.

    این لپ‌تاپ مانند دیگر دستگاه‌های معرفی شده در راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارای کانفیگ‌های متنوعی است که معروف‌ترین آنها، همین مدل اما با نمایشگر 1080p است که قیمتی حدود ۴۸ میلیون تومان در بازار ایران دارد.

    [table id=1064 /]

    ۳. لپ‌تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل KATANA GF76 12UE i7

    • قیمت حدودی: از ۵۵ میلیون تومان

    راهنما خرید لپ‌تاپ گیمینگ

    مزایا:

    • پردازنده قدرتمند نسل دوازدهم اینتل Core i7 12700H
    • صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی

    معایب:

    • نبود کارت‌خوان
    • بازدهی کمتر از حد انتظار کارت گرافیک

    نمی‌شود حرف از راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ باشد و مدلی از برند ام‌اس‌آی در ان حاضر نباشد. در اینجا ما به سراغ لپ‌تاپ کاتانا از این برند رفته‌ایم.

    این لپ‌تاپ به پردازنده نسل دوازدهم و جدید اینتل Core i7 12700H مجهز است که تا ۴.۷ گیگاهرتز خروجی دارد. استفاده از پردازنده نسل دوازدهم قدرت پردازشی این لپ‌تاپ را به شدت افزایش داده. همچنین در این مدل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD مشاهده می‌شود.

    در بخش کارت گرافیک، انویدیا جی‌فورس RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 را می‌بینیم. تکمیل‌کننده این ترکیب، نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است که از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند.

    بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI در عین حال که از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی بهره می‌برد، طراحی ظریف و ساد‌ه‌ای دارد. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ دارای نور پس‌زمینه بوده و در طرفین و پشت آن منافذ تهویه هوا برای دفع حرارت مشاهده می‌شود. همچنین این لپ‌تاپ به دو پورت USB 3، یک USB 2 و یک USB Type-C در کنار پورت‌های HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری و شبکه مجهز است.

    بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI با پردازنده نسل یازدهم و کارت‌های گرافیک 3060، 2070، 2060، 3050 و 1650Ti در بازه‌های قیمتی پایین‌تر هم در دسترس قرار دارد.

    [table id=1066 /]

    تصاویر و اطلاعات بیشتر از این لپ‌تاپ

    ۲. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus G15 GA503QR R9

    • قیمت حدودی: از ۵۶ میلیون تومان

    بهترین لپ تاپ گیمینگ بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس

    مزایا:

    • صفحه‌ نمایش ۱۶۵ هرتزی WQHD
    • کارت گرافیک ۸ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3070
    • پردازنده پرقدرت Ryzen 9 5900HS
    • وزن سبک

    معایب:

    • نبود Num Pad در صفحه‌کلید

    باز هم یک لپ‌تاپ دیگر از سری ROG برند ایسوس که با وجود قدرت سخت‌افزاری بالا تنها ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و جزو لپ‌تاپ‌های جمع و جور و زیبای گیمینگ محسوب می‌شود.

    لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G15 از پردازنده AMD مدل Ryzen 9 5900HS بهره می‌برد که تا ۴.۶ گیگاهرتز بازدهی دارد. این پردازنده از جدیدترین نسل CPUهای AMD است که از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار هستند.

    این مشخصات در کنار ۲۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 و یک ترابایت حافظه SSD، خیال کاربر را از اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین راحت می‌کند.

    این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ به کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3070 مجهز است که ۸ گیگابایت حافظه در اختیار دارد. همچنین صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ، رزولوشنی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر در آن ۱۶۵ هرتز است.

    همان‌طور که ابتدای راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ گفتیم، لپ‌تاپ ROG Zephyrus G15 ایسوس در ظاهر یک محصول جمع و جور و سبک اما پرقدرت محسوب می‌شود.

    با اینکه از نورپردازی RGB در این لپ‌تاپ خبری نیست، اما دریچه تهویه‌ هوای بزرگی در اطراف لپ‌تاپ دیده می‌شود و بدنه پشتی صفحه نمایش، طراحی زیبا و چند رنگی را دارد که نمای به خصوصی به لپ‌تاپ داده است. همچنین صفحه‌کلید این لپ‌تاپ گیمینگ دارای نور پس‌زمینه است.

    لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 دارای دو پورت USB 3 و دو Type-C در کنار HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری، خروجی شبکه و کارت‌خوان است که استفاده از این لپ‌تاپ را برای هر کاری ممکن می‌سازد.

    [table id=1067 /]

    ۱. لپ‌تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل GP76 Leopard 11UG i7

    • قیمت حدودی: از ۶۷ میلیون تومان

    بهترین لپ تاپ گیمینگ بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI

    مزایا:

    • پردازنده پرقدرت اینتل Core i7 11800H
    • کارت گرافیک ۸ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3070
    • صفحه‌ نمایش ۱۶۵ هرتزی WQHD

    معایب:

    • وزن سنگین ۳ کیلویی
    • نبود پورت USB Type-C

    اژدهای قدرتمند ام‌اس‌آی به نام GP76 Leopard، لپ‌تاپ قدرتمند و البته سنگین و بزرگی است که می‌تواند از پس تمام بازی‌های روز دنیا با بهترین تنظیمات گرافیکی و تا رزولوشن 1440p براید.

    قلب تپنده بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI پردازنده Core i7 11800H نسل یازدهم است که تا ۴.۶ گیگاهرتز بازدهی دارد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 در کنار یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی هستند.

    در بخش گرافیک، ما با کارت انویدیا جی‌فورس RTX 3070 طرف هستیم که ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 در اختیار دارد و با توان مصرفی ۱۴۰ وات، بیشترین بازدهی را از این تراشه در لپ‌تاپ GP76 ام‌اس‌آی شاهد خواهیم بود.

    در کنار این مشخصات، صفحه نمایش بزرگ ۱۷.۳ اینچی از نوع IPS را داریم که دقتی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در اختیار دارد و نرخ نوسازی تصویر در آن ۱۶۵ هرتز است.

    ما با یک لپ‌تاپ ۲.۹ کیلوگرمی طرف هستیم که با سایز ۱۷.۳ اینچی صفحه نمایش، خود را یک دستگاه سنگین و قطور نشان می‌دهد. طراحی لپ‌تاپ در ظاهر ساده است و در کناره‌ها و پشت، منافذ تهویه هوا تعبیه شده‌اند.

    همچنین این لپ‌تاپ به سه پورت USB 3 مجهز است و متاسفانه خبری از پورت USB Type-C نیست که خود یک نقطه ضعف برای این محصول قدرتمند محسوب می‌شود.

    [table id=1068 /]

    تصاویر و اطلاعات بیشتر از این لپ‌تاپ

    در آخر

    در راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ ۸ مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران را معرفی کردیم که با پردازنده‌های جدید، کارت گرافیک قدرتمند و نمایشگر سریع و با کیفیت به مشخصات سخت‌افزاری ایده‌آل برای اجرای بازی‌های سنگین و به‌روز مجهز شده‌اند. نظر شما در مورد بهترین لپ تاپ گیمینگ چیست؟ به نظرتان جای مدل خاصی در این راهنمای خرید خالی است؟

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید