۱۲ مدل از بهترین کفش‌های طبی بازار ایران

۱۲ مدل از بهترین کفش‌های طبی بازار ایران
راهنمای مطالعه

    کفش طبی برخلاف آنچه همه تصور می‌کنند فقط برای افرادی که پادرد دارند نیست و هر کسی می‌تواند این کفش‌ها را بپوشد. با توجه به تنوع زیاد این کفش‌ها مخصوصا انواع فیک آن این مطلب را آماده کردیم تا برای انتخاب و خرید بهترین کفش طبی با مشکل مواجه نشوید.

    معیارهای انتخاب بهترین کفش طبی

    طراحی کفش‌های طبی بسته به هدف آنها متفاوت است و برخی برای بهبود مشکلات خاصی طراحی شده‌اند اما ویژگی‌های متداول بهترین مدل‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

    • طراحی ارگونومیک
    • لایه داخلی نرم
    • محافظت از قوس کف پا
    • عمق اضافه
    •  پنجه پهن
    • زیره مخصوص
    • قیمت مناسب

    بهترین کفش طبی موجود در بازار ایران

    آیا می‌دانید بهترین کفش طبی را کدام برندها تولید می‌کنند؟ بهتر است بدانید بسیاری از کفش‌ها که به‌نام کفش طبی فروخته می‌شوند، فقط اسم طبی را یدک می‌کشند و هیچ کمکی به پاها نمی‌کنند. البته شاید این موضوع برای افرادی که مشکلی در پاهایشان ندارند و فقط برای راحتی کفش طبی می‌پوشند زیاد فرقی نداشته باشد، اما برای کسانی که به درد پاشنه پا، درد فاسیت کف پا و مشکلاتی در قوس کف پایشان مبتلا هستند مسلما پوشیدن کفش طبی مناسب ضروری است.

    بنابراین سعی کنید درست انتخاب کنید. این کفش‌ها اگر اصل باشند، احتمالا قیمتشان بالاتر خواهد بود، اما به این فکر کنید که سال‌ها دوام می‌آورند و به‌علاوه سلامتی‌تان را تضمین می‌کنند که از هر چیزی ارزشمندتر است.

    ۱. کفش طبی الوکای؛ راحت و مناسب برای انواع درد پا

    بهترین کفش طبی - برند الوکای

    کفش طبی اُلوکای (OluKai) محصول کشور آمریکاست. این کفش طبی بسیار باکیفیت و راحت است. یک پشتیبان قوس پا در داخل آن تعبیه شده است که برای بسیاری از افرادی که دارای مشکلاتی مانند درد پاشنه، ورم کف پا، صافی کف پا و پاهای پینه‌بسته هستند مفید است. ازآنجاکه خودش این پشتیبان را دارد، دیگر نیازی نیست که آن را جداگانه تهیه کنید. این کفش دارای یک لایه میانی از نوع EVA با قالب فشرده است که به شکل آناتومیک برای راحتی مداوم پاها مناسب است.

    اگر کتانی دوست داشته باشید این کفش مدل کتانی با کفی پلی اورتان آناتومیک با تراکم مضاعف را عرضه می‌کند. رویه این کفش از کشباف سریع خشک‌شونده یا یک لایه توری است که بیشترین راحتی و قابلیت تنفس را برای پاها فراهم می‌کند. کفی کفش را می‌توانید جدا کنید و کفی ارتوپدی مناسب خودتان را جاسازی کنید. این کفش برای ورم کف پا بسیار مناسب است.

    نکته درباره کفش الوکای:

    این برند، پشت کفش‌های تولیدی‌اش را به‌صورت جداگانه به آن متصل می‌کند تا حالت تاشونده داشته باشد. در این صورت می‌توانید هر زمانی که لازم است پشت کفش را تا کنید و آن را به اصطلاح (به خواب) بپوشید. این ویژگی ابداع خود این برند است. زمانی که درد کف پایتان شروع می‌شود می‌توانید این کار را انجام دهید تا پاشنه کمی نفس بکشد.

    ۲. برند نیوبالانس؛ نرم و راحت برای دویدن و پیاده‌روی طولانی

    بهترین کفش طبی - برند نیو بالانساین برند آمریکایی با بیش از یک قرن تحقیق و توسعه درباره کفش‌های طبی، به هر کسی با انواع بیماری‌های پا ازجمله درد پاشنه پا و ورم کف پا قدرت انتخاب می‌دهد. کفش‌های نیوبالانس با پشتیبان قوس پا، زیره لاستیکی و کفی‌های قابل برداشتن برای قراردادن کفی‌های ارتوپدیِ مخصوص، بیشترین راحتی را برای پاها فراهم می‌کنند.

    کفی میانی این کفش دارای یک لایه EVA است و شوک را جذب می‌کند. زیره کفش ضربه‌گیر دارد و چسبندگی کافی و مناسبی را با کف زمین ایجاد می‌کند. به همین دلیل برای پیاده‌روی و دویدن بسیار نرم و راحت است. این کفش پاهایتان را زیاد گرم نمی‌کند و با هر نوع لباس یا ورزشی یا جین می‌توانید آن را بپوشید.

    کف کفش نیوبالانس حداقل ۳۰ درصد از کف‌های معمولی سبک‌تر است، اما به همان اندازه بادوام و انعطاف‌پذیر است.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های نیوبالانس

    ۳. هوکا وان وان؛ زیره و کفی فوق‌العاده با فرمول منحصربه‌فرد

    بهترین کفش طبی - هوکا وان وان

    کلا کفش‌های برند هوکا (این شرکت اول در فرانسه بود و الان در آمریکا مستقر است) جزو کفش‌های ارتوپدی به شمار نمی‌رود، اما به‌دلیل زیره و کفی فوق‌العاده‌اش، تقریبا فرقی با کفش‌های طبی ندارد. تمام عناصر کلیدی در کفش‌های طبی در این کفش به کار رفته است. بنابراین برای بسیاری از افراد مبتلا به درد فاسیت کف پا عالی است. این کفش کاملا راحت است، پشتیبان خوبی برای قوس کف پا دارد و دردهای آن را تسکین می‌دهد.

    زیره‌های این کفش از فرمول پلی‌اورتان منحصربه‌فرد ساخته شده‌اند که شوک را جذب می‌کند و از پاها، کمر و ساق پا در زمانی که مدتی طولانی می‌ایستید محافظت به عمل می‌آورد. کفی‌های هوکا قابل‌برداشتن هستند و می‌توانید کفی‌های مخصوص ارتوپدی متناسب با پای خودتان را در آن قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید از دردهای رباط کف پا جلوگیری کنید.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های هوکا

    ۴. کفش اِکو؛ ساختاری بادوام با بالاترین سطح راحتی

    بهترین کفش طبی - صندل طبی اکو

    یکی از بهترین کفش‌های طبی که با اختراع مواد اولیه جدید و مهندسی مداوم آنها ساختاری بادوام، ضربه‌گیر، پشتیبانی طبیعی و بالاترین سطح راحتی را فراهم می‌کند کفش طبی اکو است.

    کفش طبی اکو محصول کشور دانمارک است. این کفش برای افراد مبتلا به ورم کف پا انتخاب مناسبی است. نوع صندل آن هم سبک و فوق‌العاده راحت است. این باعث می‌شود سنگینی و فشار ناشی از پیاده‌روی یا راه‌رفتن کاهش یابد و درد و ورم کف پا تسکین پیدا کند.

    زیره این کفش سبک است، اما برای اطمینان حمایت از کف پاها، یک پشتیبان داخلی برای قوس پا در آن قرار داده‌اند.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های اکو

    ۵. دکتر کامفورت؛ کفش طبی برای دیابتی‌ها و افرادی که پادرد دارند

    بهترین کفش طبی - برند دکتر کامفورت

    کفش طبی دکتر کامفورت باز هم محصول آمریکاست و یکی از بهترین کفش‌های طبی موجود در بازار است. این کفش در اصل برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند طراحی شده است، اما افرادی که سایر بیماری‌های مربوط به پا دارند می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

    کفی‌های این کفش قابل‌برداشتن است و بنابراین می‌توانید در آنها کفی‌های ارتوپدی مخصوص خودتان یا کفی‌های بدون نسخه‌ای که تهیه می‌کنید قرار دهید. کفش‌های طبی این برند هم به‌شکل صندل و هم به‌شکل کفش کوهنوردی تولید می‌شوند. این شرکت آزمایشگاهی دارد که کفش‌های سفارشی را با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌کند.

    فضای انگشت‌ها در آن کافی است و سیستم بازوبسته‌کردن آن راحت و سریع انجام می‌شود.

    ۶. کفش طبی کراکس؛ دارای پشتیبان قوس تقویت‌شده

    بهترین کفش طبی - برند کراکس

    این کفش طبی آمریکایی بسیار راحت است و برای مراقبت از پاهای شما عالی کار می‌کند. استانداردهای طبی این کفش در پاشنه و پنجه باعث می‌شود برای افرادی که مجبورند تمام روز بایستند، ازجمله سرآشپزها، آرایشگرها، جراحان و نظایر آنها، انتخاب کاملا مناسبی باشد.

    کفش طبی کراکس (Crocs) با پشتیبان قوس تقویت‌شده و برآمدگی‌های کف برای ماساژ دادن کف پا و مواد مخصوصی که باعث می‌شود کفش قالب پا شود به راحتی پاها کمک می‌کند و از دردهای کف پا می‌کاهد.

    ۷. کفش اسیکس؛ شیک با ژل کِنون

    بهترین کفش طبی - برند اسیکسبا اینکه کفش‌های مخصوص دویدن با مکانیسم‌های پیچیده در بازار به‌وفور یافت می‌شوند، کفش اسیکس (Asics) می‌تواند برای دویدن هم مناسب باشد. در این کفش که محصول کشور ژاپن است، از ژل کِنون (kenun) استفاده می‌کنند که به جذب شوک و ضربه کمک می‌کند.

    این کفش شیارهایی انعطاف‌پذیر دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر حرکت کنید. لایه میانی آن فوق‌العاده سبک است و پد پشت‌پای آن حالت ژلی دارد که برای جذب ضربه عالی است. علاوه بر آن، قسمت قوزک پای آن بسیار محکم است و برای افرادی که در این ناحیه آسیب‌دیدگی دارند مناسب است.

    ظاهر کفش اسیکس با وجود طبی‌بودن بسیار شیک است و می‌توانید از آن برای بیرون رفتن هم استفاده کنید.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های اسیکس

    ۸. کفش برکن استاک؛ جلوگیری از ناراحتی در ساق پا

    بهترین کفش طبی - برند برکن استاک

    کفش طبی برکن استاک (Birkenstock) محصول کشور آلمان، از جمله کفش‌های بسیار محبوب است. این کفش با وجود سبک‌بودن به‌طور قابل‌توجهی راحت است. در این کفش از لاتکس چوب‌پنبه‌ای به‌شکل آناتومیک استفاده شده است و پشتیبان کف هم دارد. کف قابل‌انعطاف EVA (ضربه‌گیر) آن اجازه نمی‌دهد که در هنگام راه‌رفتن هیچ گونه ناراحتی یا درد در ساق پا داشته باشید. همچنین پاهایتان در آن تاول نمی‌زنند و زخم نمی‌شوند.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های برکن استاک

    ۹. کفش هاش پاپیز؛ چهار برابر سبک‌تر از کفش‌های دیگر

    بهترین کفش طبی - برند هاش پاپیز

    کفش طبی هاش پاپیز (Hush Poppies) محصول کشور آمریکاست و یکی از بهترین کفش‌های طبی است. شرکت تولیدی این کفش به‌شکل مستمر با دانش روز پیش می‌رود و آن را ارتقا می‌دهد تا بیشترین محافظت را از پاها به عمل آورد. هاش پاپیز برای افرادی که با آرتروز، فاسیت پاشنه پا، پینه پا یا حتی جراحی انجام داده‌اند مناسب است. ازآنجاکه از قلاب و حلقه استفاده می‌کند پوشیدنش خیلی راحت است.

    کفشِ هاش پاپیز با استفاده از فناوری ZeroG، حجیم‌بودن و وزن زیاد را که در قسمت قوس‌دار همه کفش‌های طبی دیده می‌شوند حذف می‌کند و کفشی کاملا سبک و درعین‌حال راحت عرضه می‌کند. این باعث می‌شود این کفش برای پوشیدن به‌مدت طولانی مناسب باشد.

    زیره کفش هاش پاپیز از لاستیک ساخته شده است و چهار برابر سبک‌تر از هر کفش دیگری است. لاستیکی‌بودن آن از سرخوردن یا لیز خوردن مخصوصا روی کفپوش‌های سرامیکی جلوگیری می‌کند.

    رویه این کفش طبی از چرم ساخته شده است که خیلی زود شکل پاها را به خود می‌گیرد. ظاهر آن هم شیک و زیباست و می‌توانید آن را در بیشتر موقعیت‌ها بپوشید.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های هاش پاپیز

    ۱۰. کفش طبی کلارک؛ زیباتر از هر کفش طبی دیگر

    بهترین کفش طبی - برند کلارک

    کلارک (Clark) یک برند آمریکایی است که کفش‌های طبی بسیار زیبایی طراحی می‌کند. رویه آن چرمی است و سگک قشنگی دارد، بنابراین می‌توانید آن را با هر چیزی بپوشید و اصلا باورتان نمی‌شود که طراحی این کفش، طبی است.

    معمولا بند کفش برای افرادی که مشکل حرکتی دارند یا زنان باردار و سالمندان ممکن است هم خطرناک باشد و هم برایشان سخت باشد. به همین دلیل این بندها خیلی راحت‌تر هستند.

    اگر کفش طبی را برای اصلاح مشکلات پا می‌خواهید، این مدل می‌تواند برایتان عالی باشد. کف لاستیکی آن اجازه نمی‌دهد که سر بخورید. با این کفش اصلا نگران اینکه مدتی طولانی روی پاهایتان بایستید نخواهید بود زیرا فوق‌العاده راحت و ارگونومیک است. پاشنه تقریبا یک سانتی آن هیچ مشکلی از نظر راحتی برایتان ایجاد نمی‌کند.

    تصاویر و لیست قیمت کفش‌های کلارک

    ۱۱. کفش راحتی نهرین؛ برند خوشنام ایرانی

    ption id="attachment_34984" align="alignnone" width="850"]بهترین کفش طبی - برند نهرین مدل دکتر شول عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    به‌عنوان یازدهمین کفش طبی، خواستیم یک برند ایرانی را که می‌توان آن را جزو کفش‌های طبی موفق دانست معرفی کنیم. کفش طبی نهرین سال‌هاست تولید می‌شود و تا به امروز با موفقیت همراه بوده است. بسیاری از مادران و حتی پدران ما این کفش را می‌پوشند و آن را دوست دارند.

    این کفش فوق‌العاده راحت است و از چرم طبیعی دوخته می‌شود. کفی آن نرم و ارگونومیک است و برای درد پاشنه و درد کف پا بسیار مناسب است. در پیاده‌روی‌های طولانی پاها روی کفی نرم آن راحت هستند و رویه چرم آن باعث می‌شود ناخن‌هایتان در وضعیت راحتی قرار داشته باشند.

    چرم انعطاف‌پذیر است و راحت می‌تواند شکل پاها را به خود بگیرد. پاشنه آن یکسره است و طوری نیست که کمرتان اذیت شود. پوشیدن آن هم راحت است زیرا بند یا چسب ندارد.

    پرطرفدارترین کفش‌های نهرین را ببینید

    ۱۲. کفش طبی پاتکان؛ محصولی آشنا برای ایرانی‌ها

    ption id="attachment_34983" align="alignnone" width="850"]بهترین کفش طبی - برند پاتکان عکس برگرفته از دیجی کالا

      این کفش ایرانی هم محصول شرکت پاتکان طب است که با به‌کارگیری فناوری تولید کفش‌های طبی، کفشی راحت با رویه چرم طبیعی و زیره پلی‌اورتان به بازار عرضه می‌کند. رویه چرمی این کفش خیلی زود خودش را با پاها سازگار می‌کند. قسمت پنجه پا در این کفش پهن است و به همین دلیل برای افرادی که با مشکلات مربوط به پنجه و فرورفتگی ناخن مواجه هستند مناسب است. کفی طبی آن به افرادی که مشکلات ارتوپدی در کف پاها دارند کمک می‌کند تا در هنگام راه‌رفتن راحتی بیشتری داشته باشند و درد زیادی حس نکنند. این کفش ظاهر خیلی خوبی دارد و زیاد شبیه کفش‌های طبی نیست. می‌توانید آن را در هر موقعیتی بپوشید. هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مدل‌های متفاوتی را طراحی کرده است و ازآنجاکه بند ندارد پوشیدن آن بسیار راحت است. پرفروش‌ترین کفش‌های پاتکان را ببینید در پایان می‌خواهیم از شما بپرسیم آیا برند ایرانی دیگری را در زمینه تولید کفش طبی می‌شناسید که به ما معرفی کنید؟ از ویژگی‌های خوب برندی که معرفی می‌کنید برایمان بگویید تا بیشتر با آنها آشنا شویم.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید