بررسی ۳۶۰ درجه تلویزیون هوشمند اسنوا SA560

بررسی ۳۶۰ درجه تلویزیون هوشمند اسنوا SA560
راهنمای مطالعه

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 از تلویزیون‌های هوشمند خوش‌قیمت در بازار ایران است که به واسطه قابلیت‌های متعدد خریداران زیادی را به خود جلب کرده اما آیا این تلویزیون ارزش خرید دارد؟

    تلویزیون یکی از معدود اعضای لوازم خانگی است که علی‌رغم ظهور فناوری‌های جدید هنوز جایگاهش را در خانه‌ها از دست نداده است. دلیل حفظ جایگاه همراه شدن با فناوری‌های جدید است به گونه‌ای که تلویزیون‌های اسمارت فعلی را نمی‌توان با مدل‌های عادی مقایسه کرد چرا که علاوه بر کاربردهای عادی یک تلویزیون، امکان اتصال به اینترنت، اجرای هزاران اپ و بازی، وبگردی و تماشای انبوهی از فیلم‌ و سریال از طریق سرویس‌های استریم را فراهم می‌کنند.

    وجه تمایز اصلی تلویزیون‌های اسمارت شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و اسنوا با مدل‌های معمولی به برخوردار بودن از پردازنده‌های قدرتمند، اجرای سیستم عامل‌های مختلف و قابلیت اتصال به اینترنت برمی‌گردد. اغلب این دستگاه‌ها به سیستم عامل مخصوص گوگل برای تلویزیون‌ها به نام اندروید تی‌وی یا نسخه معمولی آن مجهز هستند اما سامسونگ و ال‌جی به ترتیب از دو OS اختصاصی به نام WebOS بهره می‌برند.

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560

    تلویزیون‌های هوشمند علاوه بر اندروید و انبوهی از قابلیت‌های مبتنی بر آن، به ویژگی‌های مهم دیگری مثل اتصال وای‌فای، ارسال و دریافت مستقیم محتوا از گوشی، اشتراک صفحه موبایل روی تلویزیون، پشتیبانی از اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری و رابط کاربری ساده و کارآمد مجهزند.

    البته برخوردار بودن از این قابلیت‌ها به قیمت افزایش قیمت این دستگاه‌‌ها نیز تمام شده به گونه‌ای که برای خرید ارزان‌ترین تلویزیون هوشمند برندهای خارجی نظیر سامسونگ و سونی باید بیش از ده میلیون هزینه کنید.

    لیست قیمت انواع تلویزیون هوشمند

    در این شرایط برندهای داخلی نظیر اسنوا، ایکس ویژن، جی‌پلاس و شهاب برای اثبات توانایی‌های خود فرصت خوبی پیدا کرده‌اند. در این بین اسنوا پرکارتر بوده و اقدام به عرضه چندین مدل تلویزیون با قابلیت‌های مختلف کرده که در بین آنها تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 به عنوان مدلی هوشمند و مقرون به صرفه خریداران زیادی را به سوی جلب کرده است.

    در ادامه مطلب ویژگی‌های این دستگاه را از نظر طراحی، کیفیت تصویری و صوتی، رابط کاربری و قابلیت‌های شاخص بررسی می‌کنیم.

    مشخصات تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560

    • نمایشگر: ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی
    • پنل LED با کیفیت A+
    • وضوح Full HD
    • سیستم عامل اندروید ۸
    • صدای دالبی دیجیتال
    • پردازنده ۴ هسته‌ای
    • تیونر داخلی DVB-T

    طراحی ظاهری و درگاه‌ها

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 طراحی ساده و در عین حال مدرنی دارد که حاشیه‌های اندک نقش اساسی را در آن دارند. ضخامت لبه‌ها در بخش‌های کناری و لبه فوقانی از یک سانتی‌متر فراتر نمی‌رود اما در بخش پایینی به خاطر قرار گرفتن برخی قطعات ضخامت اندکی بیشتر شده؛ هرچند به واسطه هم‌رنگ بودن آن با پنل کمتر به چشم می‌آید.

    [related]30778[/related]

    طراحی‌های پایه‌های تلویزیون به شکلی است که حین قرار گرفتن روی سطح بیشترین پایداری را دارد. با این حال به خاطر ضخامت مطلوب ۷۲ میلی‌متری امکان نصب تلویزیون روی دیوار برای ایجاد چشم‌انداز بهتر وجود دارد. وزن ۶.۷ کیلوگرمی دستگاه نیز نسبت به مدل‌های دیگر بسیار سبک بوده و جابجایی آنرا آسان می‌سازد.

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ

    درگاه‌های ارتباطی که در قالب دو مجموعه در سمت چپ و لبه‌ پایینی قرار گرفته‌اند، مجموعه کاملی را شکل داده و نیازهای اغلب کاربران را به خوبی پوشش می‌دهند. این پورت‌ها شامل خروجی هدفون، ۲ درگاه USB، ۲ ورودی HDMI 2.1 و یک ورودی HDMI سازگار با ARC یا «کانال بازگشت صدا» است که از طریق آن تلویزیون می‌تواند علاوه بر دریافت صدا از گیرنده صوتی و تصویری، صدا را به این دستگاه نیز بفرستند.

    از طریق درگاه‌های USB می‌توانید فایل‎های صوتی و تصویری ذخیره شده روی فلش و هارد اکسترنال را روی تلویزیون اجرا کرده و برنامه‎های مورد علاقه خود را روی آن‎ها ذخیره کنید. پورت‌های دیگر نیز شامل ورودی کامپوزیت، درگاه شبکه LAN، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال می‌شود.

    اسنوا در کنار پورت‌های فیزیکی از اتصال بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و به کمک این ویژگی‌ می‌توانید از طریق وای‌فای به اینترنت متصل شوید یا با استفاده از اسکرین میرورینگ تصویر گوشی یا تبلت را به شکل بی‌سیم روی تلویزیون مشاهده کنید.

    کیفیت صدا و تصویر

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ تلویزیون اسنوا 50 اینچ

    اسنوا تلویزیون هوشمند خود را در ۳ مدل ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی روانه بازار کرده که هر ۳ از پنل IPS با وضوح Full HD و نسبت تصویر 16:9 برخوردار هستند. پنل‌های IPS نسبت به نمایشگرهای VA به کار رفته در برخی تلویزیون‌های دیگر از نظر غنای رنگ و زاویه دید عملکرد بسیار بهتری دارند.

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 هم از این قضیه مستثنی نیست و از زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای برخوردار است، بنابراین با اندکی تغییر زاویه شاهد کاهش قابل توجه کیفیت تصویر یا کنتراست رنگ‌ها نخواهید بود. اسنوا همچنین نرخ بازسازی تصویر را ۱۰۰ هرتز اعلام کرده که به معنی نمایش روان صحنه‌های پرتحرک و بازی‌ها است.

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 هم مثل بسیاری از تلویزیون‌های این رده قیمتی فاقد قابلیت HDR است. شاید در برخی از مدل‌های اقتصادی به وجود این ویژگی اشاره شده باشد اما واقعیت این است که پشتیبانی HDR نیازمند پوشش فضای رنگی گسترده و سطح روشنایی بالا است که در اکثر مدل‌های اقتصادی خبری از آن نیست و از اینرو حتی در صورت پشتیبانی تلویزیون‌های هوشمند اقتصادی از HDR نمی‌توان به کارایی آن دل بست.

    این دستگاه صدا را از طریق ۲ اسپیکر ۱۰ واتی تولید می‌کند که در بخش پایینی قاب جاخوش کرده‌اند. اسپیکرها به واسطه ۲ کاناله بودن و سازگاری با دالبی دیجیتال، تجربه صوتی فراگیر و قابل قبولی را فراهم کرده و نیاز به خرید ساندبار مجزا را از بین می‌برند.

    یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه وجود تیونر داخلی است که شما را از خرید گیرنده دیجیتال مجزا برای دریافت شبکه‌های دیجیتال داخلی بی‌نیاز می‌کند.

    رابط کاربری و قابلیت‌های هوشمند

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 به پردازنده ۴ هسته‌ای مجهز شده و به جای اندروید تی‌وی از نسخه معمولی این سیستم عامل پشتیبانی می‌کند که امکان نصب اپ‌های بیشتری را به شما می‌دهد.

    رابط کاربری تلویزیون ساده و سرراست است و مهمترین گزینه‌ها را در همان صفحه نخست در اختیارتان قرار می‌دهد. حرکت بین منوهای رابط کاربری نسبتا روان است اما گاهی اوقات با لگ‌های آزار دهنده‌ای همراه می‌شود.

    [related]32529[/related]

    به لطف اندروید می‌توانید از طریق مارکت‌های اپ مثل گوگل پلی و کافه بازار به انبوهی از بازی و برنامه از جمله اپ‌های فیلیمو و نماوا برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌‌های محبوب در هر زمان دسترسی داشته باشید. البته با توجه به سخت افزار تلویزیون‌های هوشمند نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگینی مثل آسفالت و پابجی را داشته باشید.

    این رابط به خوبی با اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری رایج از جمله MKV و کدک‌های H.265 و H.264 سازگار است و زیرنویس‌های فارسی را هم بدون مشکل به نمایش می‌گذارد.

    یکی از قابلیت‌های نرم افزاری مهم تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 اسکرین میرورینگ است که صفحه گوشی رو بدون نیاز به استفاده از کابل و مبدل و به صورت بی‌سیم روی تلویزیون به نمایش می‌گذارد.

    از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون باید به اتصال گجت‌‌ها از طریق DLNA،ماشین زمان، قفل کودک و راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها اشاره کرد.

    کنترلر هوشمند

    اسنوا SA560 هم مثل بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند دیگر با دو ریموت کنترل عرضه شده که یکی از آنها فاقد کلیدهای عددی است و به خاطر ابعاد کوچکتر خوش‌دست‌تر از ریموت دیگر است.

    این کنترلر از طریق دانگل بلوتوث به تلویزیون متصل شده و با رابط کاربری هوشمند سازگاری بیشتری دارد. ریموت کنترل عملکرد قابل قبولی دارد اما گاهی اوقات رابط کاربری به فشردن کلیدها پاسخ سریعی نمی‌دهد.

    جمع‌بندی بررسی تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560

    تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 یکی از خوش‌قیمت‌ترین تلویزیون‌‌های هوشمند در بازار کشور است که پنلی با کیفیت را با قابلیت‌های قابل توجه در اختیارتان قرار می‌دهد. نمایشگر ۴۳ اینچی این تلویزیون از نوع IPS است که با زاویه دید و غنای رنگی مطلوب همراه شده است. تیونر داخلی و اسپیکرهای ۲۰ واتی دو کاناله نیز شما را از خرید گیرنده دیجیتال و ساندبار مجزا بی‌نیاز می‌سازند. تلویزیون اسنوا 50 اینچ SA560 از نظر نرم‌افزاری به اندروید ۸ مجهز شده که دنیایی از اپلیکیشن و بازی را پیش روی شما قرار داده و امکان اجرای انواع فرمت‌های صوتی و تصویری را برایتان میسر می‌سازد. جدیدترین تلویزیون‌های بازار را ببینید [see_also]32890[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید