سرویس پلی استیشن پلاس چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

سرویس پلی استیشن پلاس چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟
راهنمای مطالعه

    مهم نیست کدام کنسول پلی استیشن سونی را در اختیار دارید، اگر بخواهید به تجربه بازی‌های آنلاین با دوستان‌تان بپردازید باید حتما به خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس این کمپانی بپردازید. اما پلی استیشن پلاس صرفا راهی برای دسترسی به بازی‌های آنلاین نیست و در ازای تهیه آن به مزایای دیگری نیز دسترسی خواهید یافت که در این مقاله به تشریح آن‌ها برایتان می‌پردازیم.

    به خاطر همین مزایا است که حتی اگر آنقدرها اهل بازی‌های آنلاین نیستید هم باید به فکر خرید اشتراک ماهانه یا سالانه پلی استیشن پلاس باشید. این مقاله قرار است تمام ابعاد مربوط به سرویس سونی را برایتان تشریح کند تا قادر به تصمیم‌گیری راجع به خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس و استفاده از امتیازهایی که برایتان به ارمغان می‌آورد باشید.

    پلی استیشن پلاس چیست؟

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس

    پلی استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی از کمپانی سونی است که به گیمرها اجازه می‌دهد به تجربه آنلاین بازی‌های چندنفره بپردازند، بازی‌هایی که به صورت ماهانه رایگان می‌شوند را دانلود کنند و از تخفیف‌های انحصاری روی قیمت بازی‌ها برخوردار شوند. علاوه بر این‌ها، گاهی از اوقات مشترکین پلی استیشن پلاس به برخی نسخه‌های پیش‌فروش، دموهای آزمایشی و محتویاتی درون بازی‌ها دسترسی انحصاری (یا دسترسی زودهنگام) خواهند داشت.

    علاوه بر این، با خرید پلاس می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی ابری ۱۰۰ گیگابایتی برای فایل‌های سیو بازی‌هایتان دسترسی پیدا کنید و به استفاده از ویژگی Share Play بپردازید. Share Play به شما اجازه می‌دهد که بازی‌های چندنفره یا کوآپ را با دوستان‌تان تجربه کنید یا به آن‌ها اجازه دهید که بازی‌هایی که شما خریده‌اید اما آن‌ها صاحبش نیستند را تجربه کنند.

    بازی‌های ماهانه و رایگان سرویس پلی استیشن پلاس در حال حاضر شامل دو بازی برای پلی استیشن ۵ و دو بازی برای پلی استیشن ۴ می‌شود. طبیعتا تنها در صورتی به بازی‌های پلی استیشن ۵ دسترسی خواهید یافت که این کنسول بازی را تهیه کرده باشید، اما خبر خوب اینست که با توجه به امکان اجرای بازی‌های نسل قبل روی کنسول جدید سونی، اگر پلی استیشن ۵ خریده باشید، قادر به دریافت بازی‌های رایگان پلی استیشن ۴ هم خواهید بود. این بازی‌ها معمولا عناوینی بسیار جذاب هستند و برای مثال طی دو ماه اخیر سونی بازی‌های انحصاری برجسته‌ای مانند Days Gone و Final Fantasy 7 Remake را در اختیار مشترکان پلی استیشن پلاس قرار داده است.

    سرویس مورد نظر برای نخستین بار در روز ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. از آن زمان تا به امروز، مفاهیم پشت پلی استیشن پلاس تغییرات چندانی به خود ندیده است و ساز و کاری تقریبا یکسان با روزهای نخست دارد. برای آن‌ها که بیشتر با اکوسیستم ایکس باکس مایکروسافت آشنایی دارند باید گفت که پلی استیشن پلاس اساسا همتایی برای سرویس Xbox Line Gold به حساب می‌آید.

    [related]32896[/related]

    پلی استیشن پلاس چطور کار می‌کند؟

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس

    تمام کاری که لازم است انجام دهید تهیه اشتراک پلی استیشن پلاس (از طریق گیفت کارت‌ها یا به صورت مستقیم از طریق کارت‌های اعتباری خارجی نظیر پی‌پل و ویزا) است و سپس برای بهره‌مندی از مزایا آماده هستید.

    گیفت کارت‌ها نیز به دو صورت کار می‌کنند. از یک سو می‌توانید به خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس بپردازید که مستقیما اشتراک‌تان را شارژ می‌کنند و یا به خرید گیفت کارت‌های اعتباری می‌روید و پس از شارژ کردن حساب پلی استیشن خود با مقادیر دلاری مشخص، به صورت دستی به تهیه پلاس از طریق فروشگاه پلی استیشن می‌پردازید.

    برای فعال‌سازی این گیفت‌ کارت‌ها کافیست که به وب‌سایت رسمی پلی استیشن یا فروشگاه پلی استیشن روی کنسول مراجعه کنید و در بخش Redeem a Code، کد کارت را وارد کنید. هر دو روش به شکلی سریع و آسان انجام می‌شود.

    بعد از فعال‌سازی اشتراک، به بازی‌های رایگان آن ماه دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید فورا به دانلود‌شان بپردازید. از طرف دیگر با مراجعه به فروشگاه پلی استیشن متوجه خواهید شد که بسیاری از بازی‌ها با تخفیف‌های انحصاری در دسترستان قرار گرفته‌اند.

    اشتراک پلی استیشن پلاس را می‌توان در قالب سه گزینه مختلف تهیه کرد. نخست اشتراک ماهانه را داریم که ۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده. سپس نوبت به اشتراک سه‌ماهه می‌رسد که اندکی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده و ۲۴.۹۹ دلار قیمت دارد و هزینه اشتراک هر ماه را به ۸.۳۳ دلار کاهش می‌دهد. و بهینه‌ترین حالت نیز خرید اشتراک سالانه ۵۹.۹۹ دلار است که قیمت سرویس را به ۵ دلار به ازای هر ماه می‌رساند.

    مشخصا از بین تمام این گزینه‌ها، اشتراک سالانه بهترین انتخاب شما خواهد بود. هنگام خرید اشتراک ماهانه، اساسا شما دو برابر بیشتر از اشتراک سالانه برای هر ماه پول می‌دهید.

    آیا پلی استیشن پلاس ارزش خرید دارد؟

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس

    بله، پلی استیشن پلاس سرویسی حقیقتا ارزشمند است و اگر به خرید اشتراک سالانه آن بپردازید، در نهایت از کرده خود کاملا راضی خواهید بود. در ازای هزینه ۵۹.۹۹ دلاری، مزایایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به گونه‌ای است که اساسا انگار جیب سونی را زده‌اید.

    بگذارید این‌طور به موضوع نگاه کنیم: وقتی شما ۵۹.۹۹ دلار بابت اشتراک سالانه می‌پردازید (که هم‌قیمت با یک بازی استاندارد پلی استیشن است)، تا پایان سال تقویمی حداقل به ۳۶ الی ۴۸ بازی دسترسی خواهید داشت. بنابراین هزینه‌ای که بابت اشتراک کرده‌اید کاملا جبران می‌شود و این تازه بدون درنظرگیری سایر مزایا مانند امکان تجربه حالت آنلاین بازی‌های مختلف با دوستان است.

    و کار همین‌جا تمام نمی‌شود. با خرید پلی استیشن ۵ و خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس ، به کالکشنی تحت عنوان PlayStation Colledction دسترسی خواهید یافت که برخی از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۴ را شامل می‌شود. از جمله این بازی‌ها می‌توان به God of War ،The Last of Us Remastered و همینطور Bloodborne اشاره کرد.

    [related]34040[/related]

    بازی‌های رایگان پلی استیشن پلاس

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس

    همانطور که قبلا اشاره کردیم، سونی در هر ماه بازی‌های جدیدی را از طریق سرویس پلی استیشن پلاس در دسترس قرار می‌دهد و در این بین، اگر برهه رایگان شدن بازی‌ها به پایان برسد و آن‌ها را دریافت نکرده باشید، دیگر برای همیشه از دست رفته‌اند.

    اما به محض اینکه بازی را به اکانت خود اضافه کنید، برای همیشه به آن دسترسی خواهید داشت (البته مادامی که اشتراک‌تان شارژ باقی بماند، به این معنا اگر که مثلا برای یک ماه اشتراک پلاس تمدید نشود، بازی قفل می‌شود و بعدا که مجددا پلاس تهیه کردید، در دسترس قرار می‌گیرد).

    بیایید به مرور بازی‌هایی بپردازیم که سونی طی دو ماه اخیر از طریق پلی استیشن پلاس به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار داده است:

    مارس ۲۰۲۱: Final Fantasy 7 Remake ،Maquette ،Remnant: From the Ashes و Farpoint

    آپریل ۲۰۲۱: Days Gone ،Oddworld: Soulstorm و Zombie Army 4: Dead War

    همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، کسانی که اقدام به خرید پلی استیشن ۵ کرده‌اند، بعد از تهیه اشتراک پلی استیشن پلاس به برخی از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۴ از طریق PS Plus Collection دسترسی خواهند یافت. لیست کامل بازی‌های موجود در این کالکشن ارزشمند به شرح زیر است:

    • Batman: Arkham Knight
    • Battlefield 1
    • Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
    • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
    • Fallout 4
    • Final Fantasy XV Royal Edition
    • Monster Hunter: World
    • Mortal Kombat X
    • Persona 5
    • Resident Evil 7 biohazard
    • Bloodborne
    • Days Gone
    • Detroit: Become Human
    • God of War
    • Infamous Second Son
    • Ratchet and Clank
    • The Last Guardian
    • The Last of Us Remastered
    • Until Dawn
    • Uncharted 4: A Thief’s End

    قابلیت‌های اپلیکیشن موبایل سونی چیست؟

    سونی هیچ اپلیکیشن مخصوصی برای پلی استیشن پلاس تدارک ندیده است. در عوض یک صفحه مخصوص به این سرویس را می‌توانید درون اپلیکیشن PlayStation بیابید. در این اپلیکیشن، می‌توانید از پایین صفحه وارد تب PS Store شوید. سپس در تب جدید، از بالای صفحه قادر به سوایپ به راست و کلیک روی گزینه Subscriptions خواهید بود.

    با این کار به صفحه تازه‌ای هدایت می‌شوید که بازی‌های رایگان هر ماه را نشان‌تان خواهد داد و مستقیما از طریق موبایل هوشمندتان قادر به افزودن آن‌ها به حساب خود خواهید بود. اگر این اپلیکیشن را دریافت کرده باشید و کنسول‌تان هم روشن باشد، حتی می‌توانید از طریق موبایل به دانلود بازی‌ها روی کنسول‌تان بپردازید.

    در همین صفحه ضمنا امکان مشاهده جدیدترین بازی‌ها و تخفیف‌هایی که در اختیار مشترکین پلاس قرار می‌گیرد نیز خواهید بود.

    گزینه‌های جایگزین

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس

    متاسفانه هیچ جایگزین مستقیمی برای سرویس پلی استیشن پلاس سونی وجود ندارد. روی کنسول‌های ایکس باکس، برای تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین به اشتراک Xbox Live Gold نیاز دارید. این تنها سرویسی است که می‌تواند به عنوان جایگزینی قابل قیاس برای پلی استیشن پلاس در نظر گرفته شود، اما روی کنسولی کاملا متفاوت در دسترس قرار دارد.

    اگر بخواهیم تنها به صحبت راجع به سرویس‌های اشتراکی سونی بپردازیم، PS Now را نیز داریم. PS Now را می‌توان نت‌فلیکس بازی‌های ویدیویی معرفی کرد. با این سرویس می‌توانید برخی بازی‌ها را دانلود کنید یا به استریم آن‌ها بپردازید که این نیز خود به اینترنتی بسیار پرسرعت نیاز دارد.

    در مجموع PS Now کتابخانه‌ای از بازی‌های دائما در حال تغییر را در دسترس‌تان قرار می‌دهد و مادامی که هزینه ماهانه یا سالانه‌اش را بپردازید، به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. می‌توان PS Now را پاسخ سونی به سرویس بسیار محبوب ایکس باکس گیم پس نیز در نظر گرفت.

    اما برای تجربه بازی‌های آنلاین نیازی به خرید PS Now نیست. PS Now صرفا در ازای قیمتی نه‌چندان کمرشکن، انبوهی از بازی‌های عالی را در دسترستان قرار می‌دهد. اگر دلتان خواست می‌توانید به تهیه این سرویس هم بپردازید، اما برخلاف پلی استیشن پلاس هیچ ضرورتی وجود ندارد.

    [related]33622[/related]

    سوالات متداول

    گیفت کارت پلی استیشن پلاس آیا بازی‌های دانلود شده را می‌توان بعد از اتمام اشتراک پلی استیشن پلاس هم تجربه کرد؟ تنها مادامی به بازی‌های رایگان دانلود شده از طریق سرویس پلی استیشن پلاس دسترسی خواهید داشت که در عضویت این سرویس باشید. اگر عضویت خود را کنسل کنید، دیگر نمی‌توانید هیچ‌کدام از بازی‌های رایگان این اشتراک را تجربه کنید. و اگر در آینده تصمیم گرفتید که بار دیگر اشتراک خود را تمدید کنید، امکان دانلود مجدد بازی‌هایی که پیشتر به حساب خود افزوده‌اید مهیا خواهد بود. آیا بازی‌های پلی استیشن پلاس حذف می‌شوند؟ بله، بازی‌های رایگان پلی استیشن پلاس تنها برای برهه‌هایی محدود و مشخص در دسترس قرار می‌گیرند که معمولا یک ماه کامل به طول می‌انجامد. وقتی مهلت تمام شود، بازی‌های رایگان قدیمی جای خود را به بازی‌های جدیدتر می‌دهند و برای همیشه از دسترس خارج می‌شوند. آیا پلی استیشن پلاس حاوی بازی‌های رایگان و کامل است؟ بله! تمام بازی‌هایی که به صورت ماهانه و رایگان در اختیار مشترکین سرویس قرار می‌گیرند، کامل و بدون حذفیات هستند. از سوی دیگر با این سرویس به دموی آزمایشی برخی بازی‌ها دسترسی زودهنگام خواهید داشت که البته به صورت جداگانه از بازی‌های رایگان ماهانه ارائه می‌شوند. آیا پلی استیشن پلاس حاوی PS Now نیز هست؟ خیر. سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس به صورت جداگانه از PS Now ارائه می‌شود. با پلی استیشن پلاس می‌توانید به بازی‌های رایگان ماهانه، تخفیف های انحصاری و امکان تجربه بازی‌های آنلاین با دوستان دست پیدا کنید. با PS Now اما به کالکشنی بلندبالا از بازی‌های قابل دانلود یا استریم دسترسی می‌یابید و بنابراین با دو سرویس کاملا متفاوت طرف هستیم. آیا می‌توان پلی استیشن پلاس را با دیگران به اشتراک گذاشت؟ بله، تنها در صورتی که چند حساب خانوادگی روی یک کنسول داشته باشید. تمام اکانت‌هایی که روی کنسولی یکسان با اکانت صاحب اشتراک پلی استیشن پلاس استفاده شوند می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند گردند. بنابراین امکان تجربه بازی‌های رایگان دانلود شده و همینطور تجربه بازی‌های آنلاین برای تمام اکانت‌ها از طریق یک گیفت کارت پلی استیشن پلاس مهیا خواهد بود. خرید گیفت کارت پلی‌استیشن از ارزان‌ترین فروشنده [see_also]33625[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید