۵ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار

۵ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار
راهنمای مطالعه

    در این مقاله به بررسی بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن فاکتورهای گلدار بودن، نگهداری آسان و قیمت مناسب، گیاه آپارتمانی دلخواهتان را انتخاب کنید.

    این روزها با افزایش آپارتمان‌نشینی و زندگی در مجتمع‌ها، گیاهان آپارتمانی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در این شرایط بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گیاهان گلدار برای تزیین خانه خود استفاده کنند و از اینرو در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار می‌پردازیم.

    گیاهان آپارتمانی گلدار به صورتی پرورش داده شده‌اند که برای زندگی در آپارتمان مناسب باشند و معمولا با لامپ رشد گیاه هم سازگاری دارند. این گیاهان علاوه بر اینکه فضای خانه را شاداب و پرطراوت می‌کنند، به لطف شکوفه و گل‌های زیبا، به محیط جان تازه‌ای بخشیده و روح زندگی را به خانه و محل کار می‌آورند.

    برای انتخاب گیاهان آپارتمانی گلدار ابتدا باید ببینید چه گل و گیاهی برای محیط موردنظر شما مناسب است. همچنین باید به این نکته دقت کنید که گیاهی را انتخاب کنید که بتوانید به آن رسیدگی کنید و برایش وقت بگذارید. پس اگر زمان کافی برای رسیدگی به گیاهان در اختیار ندارید، بهتر است گیاهان کم‌دردسرتری را نیز انتخاب کنید.

    اگر هم گلدار بودن گیاه برایتان در اولویت نیست می‌توانید یک گیاه دیگر را از بین فهرست بهترین گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و ارزان‌قیمت انتخاب کنید.

    بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار

    ارکیده

    گیاهان آپارتمانی گلدار

    ارکیده یکی از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار است. رشد گیاه ارکیده در آپارتمان آسان است و شرایط نگه‌داری کم دردسری برای افراد شاغل و پرمشغله دارد. تنها نکته در مورد ارکیده، ریشه های هوازی آن است که بهتر است در ظرفی شفاف کاشته شوند.

    [related]26753[/related]

    گل ارکیده گیاهی است که برای سالم ماندن به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب، نیاز دارد. این موضوع به این دلیل است که هوای خیلی سرد موجب از بین رفتن غنچه‌ها و هوای گرم باعث رشد بیشتر ساقه‌ها و نیز گل‌انگیزی می‌شود.  همچنین این گیاه را نباید نزدیک وسایل گرمایشی نگه‌داری کرد. گل ارکیده با وجود کم‌توقع بودنش، از خشکی و بی‌آبی فراری است و اصلا نباید اجازه داد تا خاک گیاه ارکیده خشک شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گل ارکیده

    بگونیا هلندی

    گیاهان آپارتمانی گلدار

    یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار ، بگونیا هلندی است. این گل بومی مركز آمريكا، ‌آفريقا و جنوب آسيا است. بگونیا هلندی با برگ گوشتی و گل‌های زرد، قرمز، سفید و نارنجی خود، ظاهری شبیه شمعدانی دارد.

    گل نر در بگونیا هلندی دارای پرچم‌های بلند است و به همراه گل ماده بگونیای هلندی روی يک گياه قرار دارند. به همین جهت بگونیای هلندی را می‌توان گیاهی دو‌پایه دانست. به طور متوسط بگونیای هلندی حدود چهل سانتیمتر ارتفاع دارد و نگه‌‌داری آن داخل گلدان است.

    بگونيا هلندی را می‌توان در دسته‌ای از گياهان آپارتمانی گل‌دار جا داد که در ۹ ماه از سال یعنی از بهار تا پاییز، گل‌های زیبایی دارند. این گیاه در صورت شرایط مساعد در طول سال نیز رشد چند سانتی‌متری را تجربه می‌کند.

    بگونيا هلندی به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز دارد؛ به همین دلیل پنجره جنوبی خانه بهترین مکان برای نگه‌داری این گیاه است. آبياری گياه بگونیا را باید زمانی انجام داد كه سطح خاک خشک شود. زمانی كه گلدهی گياه تمام شد، بگذاريد خاک گلدان کاملاً خشک شده و گياه به دوره استراحت وارد شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گل بگونیا

    آنتوریوم

    گیاهان آپارتمانی گلدار

    آنتوریوم یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که رنگ را به خانه شما هدیه می‌کند. این گیاه که حدود هزار گونه مختلف با رنگ‌های متنوع در هر گوشه از جهان دارد؛ بااین‌حال بیشترین گونه گیاه آنتوریوم به رنگ قرمز است.

    آنتوریوم به محیط گرم، رطوبت مناسب (خاک همیشه مرطوب نه خیس)، آب فراوان، نور غیرمستقیم و خاک غنی و سرشار از کود نیاز دارد.

    گل آنتوریوم به دلیل نیاز کم به نور، از بهترین گزینه‌ها برای نگه‌داری در آپارتمان است. نور مستقیم و زیاد خورشید به برگ‌ها و گلهای انتوریوم آسیب می‌رساند. همچنین بهترین مکان برای قرار دادن آن، پشت پنجره با نور غیر مستقیم است. آنتوریوم نسبت به هوای سرد بسیار حساس است و در هوای گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند. هوای گرم و خشک نیز باعث وقفه در رشد گل‌های آنتوریوم خواهد شد. در فصل‌های بهار و تابستان، آبیاری برای گیاه آنتوریوم ضروری است.

    بهتر است به گیاه آنتوریوم در تابستان خشکی ندهید و خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید. بااین‌حال در زمستان بهتر است که بگذارید رویه‌ی خاک کاملا خشک شود، سپس اقدام به آبیاری کنید. گل انتوریوم از رطوبت محیط لذت می‌برد و بهتر است به روش‌های مختلفی رطوبت‌رسانی به آنتوریوم را تامین کنید. ایجاد جزیره در زیر گلدانی و قرار دادن یک ظرف آب در کنار گیاه، یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تامین رطوبت این گیاه است.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گل آنتوریوم

    سیکلامن (نگون‌سار)

    گیاهان آپارتمانی گلدار

    گیاه سیکلامن برگ‌های قلبی شکل و تیره‌ای دارد که گویا گل‌هایی ایستاده و گلبرگ‌های چین‌دار را در آغوش گرفته است. سیکلامن‌ها در پاییز و زمستان گلدهی دارند و از بهترین گیاهان آپارتمانی هستند. آن‌ها با وجود حساسیت به سرما، گونه‌هایی دارند که به سرما مقاوم است. گیاه سیکلامن در زمستان که به طور فعال در حال رشد است، به نور غیرمستقیم نیاز دارد.

    در تابستان نیز بهترین کار این است که سیکلامن را در یک نقطه خنک و سایه دار با گردش هوای خوب نگه‌داری کرد. همچنین گیاه سیکلامن را می‌توان در یک نقطه سایه دار در بیرون از خانه نگه‌ داشت. سیکلامن بهترین حالتش را زمانی بروز می‌دهد که در مخلوط گلدانی بر پایه بدون خاک باشد که خاک کمی بالای سطحش قرار دارد.

    [related]491[/related]

    سیکلامن به هوای خنک و مرطوب نیاز دارد و از هوای خفه و راکد متنفر است. به همین دلیل در گلخانه سیکلامن‌ها را با فاصله از یکدیگر قرار داده و زیر گلدان را خالی می‌گذارند تا در ارتفاع بالاتری از زمین باشد.  نکته بعدی درباره گیاه سیکلامن این است که چندان به نور احتیاج ندارند و از فروردین تا مهر با نور کم و ایجاد سایه برای این گیاه، می‌توان آن‌ها را وارد فصل گلدهی کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گل سیکلامن

    بنت قنسول (گل کریسمس)

    گیاهان آپارتمانی گلدار بنت قنسول یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی با شیوه نگهداری ساده‌ و کم دردسر است. این گیاه را به دلیل گل دادن در نزدیکی سال نو میلادی، گل کریسمس نیز می‌نامند. در حالت عادی، بنت قنسول تا حدود یک متر و پهنای ۴۵ سانتیمتر رشد می‌کند. اما در شرایط مناسب، این گیاه برگ قرمز تا حدود چهار متر هم رشد خواهد داشت. بنت قنسول توانایی تحمل دمایی زیر ده درجه سانتی گراد را ندارد و یک گیاه روزکوتاه است. روز کوتاه بودن بنت قنسول به این معنی است که در شرایطی گل‌های آن پدیدار می‌شوند که ساعات روز از شب کوتاه‌تر باشند. به همین دلیل بنت قنسول در اواخر پاییز شروع به گل دادن می‌کند و در تمام طول زمستان گل‌های خود را نگه می‌دارد. برای آنکه گیاه شما در فصل‌های سرد سال گل دهد، باید آن را در محیط‌هایی قرار دهید که شب‌ها هیچ نوری به آن نرسد. همچنین دیگر نکته مهم در نگهداری بنت قنسول این است دمای بالا از قرمز شدن گیاه بنت قنسول جلوگیری می‌کند. به همین دلیل لازم است که دمای خانه خود را زیاد بالا نبرید. [see_also]15281[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید