راهنمای خرید آبچکان؛ کدام مدل مناسب آشپزخانه شماست؟

راهنمای خرید آبچکان؛ کدام مدل مناسب آشپزخانه شماست؟
راهنمای مطالعه

    بعضی لوازم آشپزخانه مثل مایکروویو یا ظرفشویی را می‌توان کنار گذاشت اما وجود برخی دیگر مثل آبچکان ضروری است. در این مقاله، شما را با انواع آبچکان آشنا می‌کنیم.

    نکات مهم در خرید آبچکان

    انواع آبچکان

    وجود آبچکانی مناسب در هر آشپزخانه‌ای ضرورت دارد. بدون آن، تمام زحمتی که برای شست‌وشوی ظرف‌ها می‌کشید، به باد می‌رود. مدل‌ها و انواع مختلفی از این وسیله در بازار وجود دارد و برای انتخاب مدل مناسب باید در خرید آبچکان باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

    • ظرفیت آبچکان
    • فضای اشغالی وسیله
    • مواد به‌کاررفته در ساخت وسیله
    • کیفیت ساخت آبچکان
    • سادگی نظافت
    • ویژگی‌های اضافی و کاربردهای جانبی

    ظرفیت انواع آبچکان

    حین خرید باید به سراغ مدلی بروید که نیازتان را برطرف می‌کند و از سوی دیگر، دارای بخش‌بندی‌های مناسب برای قراردادن انواع ظرف است. نظم و ترتیبی که آبچکان به ظرف‌ها و آشپزخانه می‌دهد، بسیار مهم است. پس حواستان به ظرفیت و بخش‌بندی وسیله باشد.

    فضای اشغالی وسیله

    به این موضوع هم دقت کنید که وسیله چه مقدار از فضای آشپزخانه را اشغال می‌کند. اگر به‌اندازه کافی جا ندارید، باید به‌دنبال گزینه‌هایی جمع‌وجور و با طراحی مینیمال بروید.

    [related]21607[/related]

    مواد به‌کاررفته در ساخت وسیله

    در خرید انواع آبچکان به جنس وسیله هم توجه داشته باشید. باید مدلی تهیه کنید که نسبت به پوسیدگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشد چون در تماس مداوم با آب و ظرف‌های خیس است. نمی‌توانید آبچکانی چوبی بخرید و انتظار دوام و ماندگاری از آن داشته باشید.

    کیفیت ساخت آبچکان

    یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به محصول باکیفیت در هر خرید، در نظرگرفتن توصیه مشتریان قبلی است. این‌روزها، باوجود سایت‌های مختلفی که فروش آنلاین وسایل مختلف را به‌عهده دارند، امکان سردرآوردن از وضعیت برندها و کیفیت محصولات مختلف از جمله انواع آبچکان بسیار ساده‌تر از قبل شده است. مثلا سری به دیجی‌کالا بزنید و ببینید که محبوب‌ترین یا پرفروش‌ترین آبچکان‌ها کدام‌ها بوده و نظرات کاربران درباره‌شان چیست.

    سادگی نظافت

    یادتان نرود که تمیزی و نظافت وسایل آشپزخانه از مهم هم مهم‌تر است. چرا؟ چون به‌طور مستقیم با سلامت بدن و مواد خوراکی در ارتباط است. پس در خرید انواع آبچکان باید دقت کنید که به‌سادگی شسته و تمیز شود. برخی از مدل‌ها دارای انحاناها و بخش‌های مختلفی هستند که شست‌وشو را سخت می‌کنند.

    ویژگی‌های اضافی و کاربردهای جانبی

    آبچکان مناسب، وسیله‌ای است که هم طراحی مطلوب و زیبایی داشته باشد، هم ظرف‌ها را سروسامان بدهد و هم در ساخت آن به نکات جانبی دقت شده باشد. برای نمونه، آبچکانی که امکان تخلیه آب ظروف در سینک را فراهم می‌کند از گزینه‌هایی است که ویژگی‌های کاربردی و اضافی جذابی دارد.

    در ادامه از نمونه‌هایی برتر و مطلوب از انواع آبچکان برایتان حرف خواهیم زد. با شناخت این موارد، در تصمیم‌گیری برای خرید، بهتر عمل خواهید کرد. آماده‌اید؟

    آبچکان ضدزنگ؛ متصل روی سینک

    انواع آبچکان

    اگر فضای کافی برای قراردادن آبچکان نداشته باشید، این بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید. آبچکانی که روی سینک متصل می‌شود، باید ضدزنگ هم باشد. چرا؟ واضح است. وسیله‌ای که مدام با آب در ارتباط قرار می‌گیرد، نباید زنگ بزند و خراب شود.

    کسانی که جا و فضای اندک دارند و سینکشان هم دوقلوست، می‌توانند روی این مدل از آبچکان حسابی حساب کنند. در تصویر، نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید.

    آبچکان موج‌دار؛ ردیف‌های کاربردی و پرتعداد

    انواع آبچکان

    اگر ظرف و ظروف زیادی دارید، باید به فکر خرید مدلی مانند آبچکان‌های موج‌دار باشید. این مدل‌ها به شما امکان و اجازه می‌دهند تا ظروف به شکل‌ها و طرح‌ها و البته در اندازه‌های مخلتف را به‌سادگی در آبچکان خود جا بدهید.

    آبچکان‌های موج‌دار، طراحی ساده اما به‌شدت کاربردی دارند. پس اگر به‌دنبال طرح و مدلی ویژه و خاص نیستید، روی این وسایل حساب کنید. از قدیم هم، این مدل از آبچکان‌ها در بیشتر خانه‌ها استفاده می‌شده‌اند.

    آبچکان پایه‌ و سینی‌دار؛ تخلیه آب ظروف

    انواع آبچکان

    یکی از نکات مهم در خرید انواع آبچکان وجود پایه‌هایی است که با قدرت روی کابینت در کنار سینک و... نصب می‌شوند. اگر قرار باشد که آبچکان با انبوهی از ظرف‌های موجود در خود، سُر بخورد و بریزد، خسارت و اعصاب‌خردی زیادی برایتان به‌وجود خواهد آمد. پس بهتر است که در تهیه این وسیله، به دنبال مواردی بگردید که پایه‌هایی برای چسبیدن روی سطح کابینت و... دارند.

    وجود سینی زیر آبچکان هم ایده بسیار جالبی در طراحی است. با وجود این سینی، راحت‌تر می‌توانید آب ظروف شسته را تخلیه کنید و دیگر لازم نیست که مدام دستمالی به دست بگیرید و زیر جاظرفی را خشک کنید.

    [related]11491[/related]

    آبچکان جمع‌شو؛ قابلیت جمع‌کردن و کنارگذاشتن

    انواع آبچکان

    یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای آبچکان منزلتان استفاده کنید، موردی است که قابلیت جمع‌کردن دارد. کسانی که فضای کافی برای قراردادن آبچکان ندارند، با خرید چنین گزینه‌ای می‌توانند جا و فضای کافی برای ظرف‌ها دست‌وپا کنند. چگونه؟

    آبچکان‌های جمع‌شو به این شکل ساخته می‌شوند که بعد از شست‌وشو و خشک‌کردن ظرف‌ها، بخش‌های مختلف آنها راآبچکان‌ را می‌توانید جدا کنید و داخل کابینت بگذارید. جالب است، نه؟

    آبچکان بازشو؛ باز و تاکردن آبچکان

    انواع آبچکان

    آبچکان بازشو هم گزینه دیگری است که به شما امکان می‌دهد، در صورت لزوم، آن را باز کنید تا جای بیشتری برای ظرف‌های مختلف داشته باشید و اگر هم فضایتان اندک است، با تاکردن و بستن بخشی از وسیله، فضای تحت‌اختیارتان را بیشتر کنید.

    پرفروش‌ترین مدل‌های آبچکان را ببینید

    در آخر

    با انواع آبچکان آشنا شدید. شاید قبل از آن فکر نمی‌کردید که خرید این وسیله هم حائز نکاتی است که نیاز به بررسی دارد. در هر حال، مطالعه و مرور راهنمای خرید هر وسیله‌ای می‌تواند دید بهتری برای خرید به شما بدهد. از میان مدل‌هایی که عنوان شد، کدام‌یک را مناسب‌تر می‌دانید؟ شما در خرید آبچکان به‌دنبال چه ویژگی‌هایی هستید؟ [see_also]34011[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید