۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A72

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A72
راهنمای مطالعه

    گلکسی A72 در حال حاضر جز میان‌رده‌های بسیار خوب سامسونگ در ایران محسوب می‌شود اما از این موضوع نباید غافل شد که این گوشی مشکلات خاص خود را دارد.

    قبلا در مطلب دیگری مزایا و دلایل خرید گلکسی A72 سامسونگ را برای شما عنوان کرده بودیم و اکنون در این مطلب قرار است مشکلات این گوشی را بررسی کنیم. مشکلات گلکسی A72 شامل عدم پشتیبانی از شبکه 5G، قیمت نسبتا بالا، پردازنده ضعیف‌تر نسبت به سایر رقبا و بدنه پلاستیکی می‌شود که می‌تواند برخی را از خرید آن منصرف سازد.

    از آن جایی که در حال حاضر محصولات سامسونگ و به طور کلی بازار موبایل تنوع بسیار زیادی دارد و برای مصرف‌کنندگان گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد، بهتر است قبل از اقدام برای خرید این گوشی، با تمام جوانب آن آشنا شوید.

    [table id=546 /]

    عدم پشتیبانی از شبکه 5G

    گلکسی A72 و 5G

    هرچند شبکه 5G هنوز به صورت رسمی و گسترده توسعه پیدا نکرده اما پشتیبانی از آن در آینده نزدیک به یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد و اپراتورهای ایرانی و به ویژه ایرانسل گام‌هایی را برای ارائه این شبکه در ایران برداشته است.

    گوشی‌های میان‌رده گلکسی A52 و A72 تقریبا با یکدیگر معرفی شدند. سامسونگ برای گلکسی A52 نسخه 5G در نظر گرفته اما هنوز خبری از گلکسی A72 5G وجود ندارد. هر چند سامسونگ ممکن است نسخه 5G گلکسی A72 را در آینده معرفی کند اما نسخه فعلی این موبایل فاقد قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم موبایل است.

    پردازنده ضعیف‌تر نسبت به سایر رقبا

    گلکسی A72

    سامسونگ گوشی گلکسی A72 را به پردازنده 8 نانومتری اسنپدراگون ۷۲۰G مجهز کرده که نسبت به نسل قبل اندکی ضعیف‌تر شده است. هر چند ضعیف‌تر شدن پردازنده این گوشی نسبت به نسل قبل آن‌قدری به چشم نمی‌آید اما اگر طرفدار بازی‌های موبایلی هستید و سرعت اجرای برنامه‌ها برای شما مهم است گوشی‌های قدرتمندتر دیگری با پردازند‌های به مراتب قوی‌تر در همین رده قیمتی وجود دارد.

    به عنوان مثال سراغ برند شیائومی و گوشی Mi 10T 5G می‌رویم که پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ آن حدود ۷۰ درصد از اسنپدراگون ۷۲۰G قوی‌تر است. همچنین گوشی‌های شیائومی پوکو X3 پرو و Mi 10T Lite 5G با وجود پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۰ و اسنپدراگون ۷۵۰G عملکرد بهتری در پردازش از خود نشان می‌دهند.

    بدنه پلاستیکی و آسیب‌پذیر گلکسی A72

    گلکسی A72

    سامسونگ چند سالی است عادت کرده گوشی‌های میان‌رده خود را با بدنه پلاستیکی عرضه کند. به همین ترتیب هر چند سامسونگ A72 طراحی کاملا جذابی دارد اما با بدنه پلاستیکی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

    البته در بحث طراحی و جنس گوشی همه چیز به علاقه شخصی کاربران بستگی دارد اما بدنه پلاستیکی علاوه بر اینکه حس گوشی‌های گرانقیمت و پریمیوم را منتقل کرده و مقاومت بالایی هم ندارد . همچنین بدنه پلاستیکی گلکسی A72 سامسونگ به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر به راحتی لک می‌شود.

    قیمت نسبتا بالا گلکسی A72

    گلکسی A72 در حال حاضر گوشی گلکسی A72 با قیمت بالای ۱۰ میلیون در بازار ایران به فروش می‌رسد. شاید در نگاه اول با وجود ویژگی‌های گوشی این قیمت کمی منطقی به نظر برسد اما با بررسی بیشتر می‌توان متوجه شد که قیمت گلکسی A72 نسبتا کمی زیاد است. برای مثال گوشی گلکسی S20 FE 4G سامسونگ یا MI 10T PRO 5G شیائومی به ترتیب حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تومان قیمت دارد اما در مقایسه با گلکسی A72 از پردازنده‌های پرچمدار بهره می‌برد. همچنین گوشی‌های گلکسی A71 5G یا MI 10 LITE 5G شیائومی با قیمت حدود ۹ میلیون تومان تقریبا از عملکرد مشابه گلکسی A72 هستند و در عوض از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‎‌کنند. پرطرفدارترین گوشی‌های 10 میلیونی بازار را ببینید

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید