همه نکاتی که باید قبل از خرید میز تلویزیون بدانید

همه نکاتی که باید قبل از خرید میز تلویزیون بدانید
راهنمای مطالعه

    میز تلویزیون مناسب یکی از مواردی است که در دکوراسیون خانه می‌تواند به خوبی بدرخشد و یا برعکس به نقطه ضعفی در خانه‌مان بدل شود. اینجا برایتان گفته‌ایم چطور یک میز تلویزیون مناسب انتخاب کنید.

    این شما و این ۶ نکته‌ مهمی که پیش از خرید تلویزیون باید بدانید:

    ۱- اندازه میز تلویزیون باید چقدر باشد؟

    اولین گام برای خرید میز تلویزیون اندازه آن است. در واقع خرید میز، بدون اینکه اندازه تلویزیون‌تان را بدانید، درست مانند خرید تشک برای تختی است که اندازه آن را نمی‌دانید. بنابراین پیش از خرید میز باید اندازه تلویزیون‌تان را بدانید و سپس متناسب با آن میز تلویزیون را خریداری کنید. البته اندازه اتاق‌تان هم مهم است و با توجه به آن باید تلویزیون و میز تلویزیون‌تان را بخرید.

    هنگام خرید میز تلویزیون بیش از همه باید به اندازه تلویزیون و میز آن و همچنین فضای اتاقی که قرار است، این ابزارها در آن قرار گیرند، توجه کنید.

    روش اندازه‌گیری صفحه نمایش و عرض تلویزیون

    روش اندازه‌گیری صفحه نمایش

    اگر نمی‌دانید، صفحه نمایش تلویزیون‌تان چند اینچی است، نگران نباشید. با روش زیر می‌توانید آن را اندازه‌گیری کنید:

    متر را از گوشه سمت راست (یا چپ) بالای تلویزیون گرفته و تا گوشه سمت چپ (یا راست) پایین تلویزیون به صورت مورب، بیاورید. فرض کنید که اندازه آن به اینچ (۳۲ اینچ که برابر با ۸۱ سانتی‌متر است)، بنابراین تلویزیون شما ۳۲ اینچی است.

    نکته

    برخی از افراد هنگام اندازه‌گیری، به اشتباه گوشه بیرونی تلویزیون را در نظر می‌گیرند. اما باید یادتان باشد که متر را از گوشه داخلی، یعنی جایی‌که صفحه نمایش قرار دارد، قرار دهید. زیرا اگر لبه بیرونی تلویزیون را اندازه بگیرید، اندازه صحیح تلویزیون، به دست نمی‌آید.

    برای به‌دست آوردن عرض تلویزیون هم باید متر را از بخش بیرونی تلویزیون ( روی قاب) از یک گوشه به طور مستقیم تا گوشه دیگر تلویزیون را اندازه بگیرید.

    نکته دیگر اینکه بهتر است طول میز تلویزیونتان از هر طرف دستکم ۳۰ سانت از طول تلویزیونتان بیشتر باشد. این باعث می‌شود که اگر دوست داشتید از اکسسوری‌های مختلف برای تزیین فضای کنار تلویزیونتان استفاده کنید.

    ۲. ارتفاع و بلندی میز تلویزیون مناسب من باید چقدر باشد؟

    خرید میز تلویزیون، ارتفاع

    بنابر قانون کلی، مرکز صفحه نمایش تلویزیون باید در راستای خط دید چشم‌ها یا فقط اندکی زیر این خط قرار گیرد. به طور متوسط باید گفت که اگر ارتفاع تلویزیون برای کسی که روی مبل نشسته است، ۱۰۵ سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر باشد، در بهترین حالت است. باید مراقب باشید که خط مرکزی صفحه نمایش تلویزیون، هرگز بالاتر از خط دید شما قرار نگیرد. این وضعیت، بعدها موجب چشم درد و حتی گردن درد می‌شود.

    ۳. برای فضای اتاق من چه میز تلویزیونی مناسب است؟

    خرید میز تلویزیون، دیواری

    اجازه ندهید کوچک بودن اتاق، شما را از خرید تلویزیون رویایی‌تان، منصرف کند. می‌توانید برای اینکه زاویه دید مطلوبی داشته باشید، از میز تلویزیون چرخان، استفاده کنید تا هر گوشه از اتاق که خواستید، بتوانید بنشینید. در ضمن خرید میز‌های تلویزیون که به راحتی در گوشه اتاق قرار بگیرند، به شما کمک می‌کند، تلویزیون دلخواهتان را خریده و در اتاق بگذارید.

    البته میزهای تلویزیونی هم وجود دارند که به راحتی به روی دیوار نصب می‌شوند. این نوع میزها برای اتاق‌های کوچک، ایده‌آل هستند. حتی می‌توانید خود تلویزیون‌تان را روی دیوار نصب کنید. در این حالت دیوار، نقش میز تلویزیون را برای شما بازی می‌کند. 

    خرید میز تلویزیون، میز چرخان

    ۴. فضای ذخیره‌سازی میز تلویزیون به چه معنی است؟

    همیشه همراه با هر دستگاه تلویزیون، تجهیزاتی مانند کنترل از راه دور یا پخش‌کننده ویدیو و از این قبیل دستگاه‌ها، وجود دارد. اگر فضای کافی برای این دستگاه‌ها نباشد، نه تنها فضای اطراف تلویزیون را شلوغ و درهم برهم نشان می‌‌دهد، بلکه دستگاه‌ها ممکن است دچار گرمای بیش از حد شوند.

    آنها باید جایی برای تنفس و عبور هوا داشته باشند. بنابراین هنگام خرید میز تلویزیون، نوعی را انتخاب کنید که فضای کافی برای نگهداری ابزارهای دیگر که مربوط به تلویزیون هستند، داشته باشید.

    درضمن باید جای کافی برای کابل‌ها و سیم‌های تلویزیون و تجهیزات دیگر همراه آن، داشته باشید. بنابراین میز تلویزیون‌تان باید بخش‌هایی داشته باشد که سیم‌ها را بتوان به راحتی از میان آن عبور داد همچنین در بخشی قرار داد که دور از چشم باشند.

    ۵. انواع میز تلویزیون از نظر جنس کدامند؟

    چه جنسی برای خانه من مناسب‌تر است؟

    توجه به جنس میز تلویزیون هم بسیار مهم است. میزهای تلویزیون در جنس‌های مختلف چوبی، شیشه‌ای و ... وجود دارند که هر کدام از مزایای خاصی برخوردارند.

    میز چوبی تلویزیونخرید میز تلویزیون، چوبی

    اگر دکوراسیون خانه‌تان کلاسیک است نوع چوبی میز تلویزیون انتخاب خوبی است که می‌توانید به آن فکر کنید. در ضمن چوب، بادوام است و میز تلویزیون‌تان به‌راحتی از بین نمی‌رود و سالها در خانه‌تان خواهد بود.

    میز تلویزیون فلزی

    میزهای فلزی به محکمی میزهای چوبی هستند، اما سبک‌تر از چوب هم هستند و می‌توان آنها را به راحتی جابه‌جا کرد. بیشتر میزهای فلزی امروزی، یا فقط از فلز یا ترکیبی از فلز و شیشه، که زیبایی آن را دوچندان می‌کند، ساخته می‌شوند.

    میز تلویزیون شیشه ای

    خرید میز تلویزیون، شیشه ای

    میزهای شیشه‌ای به دلیل ظاهرشان، به راحتی با فضای سرگرم‌کننده اتاق که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد، عجین می‌شوند. در ضمن به دلیل اینکه شیشه‌ای هستند و طرف دیگر شیشه کاملا مشخص است، مناسب فضاهای کوچک هستند. آنها اتاق را کوچکتر از آنچه که هست، نشان نمی‌دهند و به نظر نمی‌آید که فضای اضافی اشغال کرده‌اند.

    ۶. انواع طرح‌های میز تلویزیون کدامند؟

    کدام طرح برای خانه من مناسب است؟

    هنگام خرید میز تلویزیون به طرح‌های مختلف آن هم توجه کنید و طرحی انتخاب کنید که مناسب اتاق‌تان باشد و کارآیی مورد نظرتان را هم داشته باشد. از طرح‌های مختلف میز تلویزیون، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    قفسه باز

    این نوع میز تلویزیون برای افرادی که به دنبال طرح‌های ساده هستند و در عین حال فضای کافی برای نگهداری ابزارهای همراه تلویزیون می‌خواهند، مناسب است.

    میز طاقچه‌ای

    خرید میز تلویزیون، میز طاقچه ای

    این نوع میز معمولا مستطیلی است و قفسه‌های متعددی دارد و خیلی راحت با مبلمان منزل‌تان جور می‌شود. وسایل دیگرتان را هم می‌توانید در قفسه‌های این میز قرار دهید.

    میز تلویزیون همراه با قفسه‌های بلند 

    خرید میز تلویزیون، برج‌های صوتی

    خرید میز با قفسه‌های بلندی که در دو طرف آن قرار گرفته است، می‌تواند فضای کافی برای نگهداری دوبلندگو را فراهم کند. در این قفسه‌ها علاوه بر بلندگوها می‌توانید وسایل مورد نیاز دیگرتان را هم قرار دهید.

    میز تلویزیون کابینتی

    این نوع میز علاوه بر اینکه به راحتی تلویزیون را در خود جای می‌دهند، دارای کابینت‌هایی است که می‌توانید وسایل خود را درون کشوهای آن گذاشته و ظاهر مرتبی هم داشته باشد.

    میز تلویزیون مناسب اتاق نشیمن

    خرید میز تلویزیون، اتاق نشیمن اگر می‌خواهید در کنار تلویزیون، وسایل دیگری مانند کتاب یا حتی وسایل تزئینی مانند گلدان داشته باشید، میز کتابخانه‌ای هم مناسب‌تان است. در دل این کتابخانه زیبا با قفسه‌های متعدد، وسیله سرگرمی‌تان را بگذارید و اطراف آن را با کتاب و وسایل تزئینی پر کنید. این کتابخانه، فضای اتاق نشیمن را بسیار زیبا می‌کند به شرطی که فضای کافی برای قرار دادن چنین وسیله بزرگی داشته باشید. امیدواریم این مطلب کمکتان کرده باشد بتوانید مدل دلخواهتان را بخرید و سالها از دیدنش در خانه‌تان لذت ببرید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید