راهنمای خرید پشت کمری طبی برای انواع صندلی

راهنمای خرید پشت کمری طبی برای انواع صندلی
راهنمای مطالعه

    خرید پشت کمری طبی خودرو یا اداری می‌تواند از درد کمر و آسیب به آن تا حد زیادی جلوگیری کند. در این مقاله از «درجه»، راهنمای پشت کمری طبی ارائه شده که به شما در خرید پشت‌ کمری مناسب کمک می‌کند.

    کمردرد یکی از مشکلات عذاب‌آور و در عین حال رایج افرادی است که روزانه برای مدت طولانی روی صندلی می‌نشینند. بالش پشت‌کمری می‌تواند یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای پیشگیری از این نوع دردها باشد. با استفاده از این وسیله حالت بدن هنگام نشستن روی صندلی خودرو ، اداره یا خانه اصلاح می‌شود و دیگر دچار کمردرد نمی‌شوید.

    پشت‌کمری کمک می‌کند زمانی‌که روی صندلی نشسته‌اید، ستون فقرات در وضعیت صاف و مناسبی قرار بگیرد و قوز نکنید. بدین ترتیب می‌توانید ساعت‌ها روی صندلی بنشینید و کمرتان خسته یا دردناک نشود.

    خرید پشت کمری طبی‌ اداری

    پشت‌کمری طبی‌ اداری

    افرادی که کارهای پشت‌ میزنشینی دارند، بیشتر وقت‌شان روی صندلی و پشت میز کار یا کامپیوترشان می‌گذرد. این افراد معمولا در قسمت کمر و پشت احساس درد می‌کنند. اما استفاده از پشت‌کمری مناسب می‌تواند از این دردها بکاهد یا آنها را به حداقل برساند.

    البته اگر از صندلی ارگونومیک استفاده کنید، دیگر مجبور به خرید پشت‌کمری نیستید زیرا این نوع صندلی‌ها به پشت‌کمری مجهز هستند. اما اگر صندلی‌تان معمولی است، پس حتما برای خود پشت‌کمری بخرید.

    [related]4818[/related]

    هنگام خرید پشت کمری طبی اداری باید به چند ویژگی زیر توجه کنید:

    ۱. انحنای کمر و پشت‌کمری مناسب

    پشت‌کمری مناسب انحنای کمر

    بالش‌های پشت‌کمری در سایزها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و برای افرادی که کمردرد دارند و ساعت‌ها مجبور به نشستن پشت کامپیوتر هستند، یا مجبور به رانندگی در مسیرهای طولانی هستند، ابزاری عالی به حساب می‌آیند.

    بهترین پشت کمری‌ ها آنهایی هستند که درون‌شان رول کمری کار گذاشته شده و به کاهش کمردرد کمک می‌کنند. این رول‌های کمری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از کمر و دنبالچه‌ فرد محافظت می‌کنند.

    ۲. بهترین پشت کمری از نظر متخصصان

    بیشتر متخصصان کایروپراکتیک، به کارمندان توصیه می‌کنند برای خود پشت‌کمری بخرند. پشت‌کمری‌ها معمولا حالت انحناء و همچنین مقعر دارند و بدین ترتیب از ستون فقرات بدن و بخش‌های دیگر کمر مراقبت می‌کنند. این پشت‌کمری‌ها می‌توانند حالت بدن‌ و انحناء ستون فقرات‌تان را به‌خوبی حفظ کنند.

    فوم حافظه‌دار ۱۰۰درصد خالص

    فوم حافظه دار

    پشت‌کمری‌های با کیفیت معمولا از فوم حافظه‌دار ۱۰۰درصد خالص و با تراکم بالا ساخته شده‌اند. این پشت‌کمری‌ها بسیار محکم و بادوام هستند و استحکام خود را تا مدت زیادی حفظ می‌کنند.

    در واقع فوم می‌تواند بین سفتی و نرمی تعادل خوبی برقرار کند و در عین حال از کمر کاربر محافظت کند. یکی از ویژگی‌های خوب فوم این است که وقتی به آن تکیه می‌دهید، سریع حالت و فرم ستون فقرات‌تان را می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانید بدون خستگی، کرختی و گرفتگی بدن ساعت‌ها روی صندلی بنشینید. درضمن وقتی دیگر به آن تکیه ندهید، فورا به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

    پشت کمری طبی خودرو

    پشت‌کمری برای خودرو

    هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی، معمولا کمردرد و گردن‌درد به سراغ سرنشینان خودرو می‌آید. بسیاری از خودروها مجهز به صندلی‌هایی هستند که از کمر افراد به‌خوبی محافظت می‌کنند اما همه صندلی‌ها چنین ویژگی‌هایی ندارند. راه حل این مشکل خرید پشت کمری برای این صندلی‌ها است.

    وجود پشت‌کمری روی صندلی‌های خودرو نه‌تنها باعث می‌شوند که هنگام رانندگی‌های طولانی کمردرد نداشته باشید، بلکه از آن می‌توانید به‌جای پشت‌سری صندلی خودرو استفاده کنید.

    در واقع بیشتر انواع پشت‌کمری‌های مخصوص صندلی‌های خودرو را می‌توان به پشت سری صندلی‌ها متصل کرده و از سفت و خشک شدن گردن هنگام رانندگی پیشگیری کرد.

    خرید پشت‌کمری مناسب و باکیفیت می‌تواند گردش خون در بدن‌تان را هنگامی که مشغول رانندگی هستید در بهترین وضعیت قرار دهد و جلوی خستگی یا کرختی بدن‌تان را بگیرد.

    معیارهای بهترین پشت‌کمری طبی

    پشت‌کمری‌های در اندازه و شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند که می‌توانید به‌راحتی نوع دلخواه‌تان را بخرید. هنگام خرید به چند نکته زیر توجه کنید:

    ۱. گردش هوا

    پشت‌کمری قابل تنفس

    توجه به تنفس‌پذیری یا گردش هوا در پشت‌کمری‌تان موضوع مهمی است که باید حتما در نظر بگیرید زیرا معمولا مدت زمانی طولانی روی صندلی‌تان می‌نشینید و اگر گردش هوا به‌درستی صورت نگیرد، کمرتان عرق می‌کند.

    نوعی پشت‌کمری بخرید که وسط آن حفره داشته باشد یا به دنبال طرح‌های مشبک باشید. تنفس‌پذیری موجب تهویه هوا شده و پوست‌تان نفس می‌کشد.

    ۲. انعطاف‌پذیری

    انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری پشت‌کمری بسیار مهم هستند. باید پشت‌کمری‌تان با بدن‌تان متناسب باشد و آنقدر منعطف باشد که موقع تعویض حالت صندلی‌ باز هم در بهترین وضعیت قرار بگیرد.

    همچنین اگر پشت‌کمری‌ تطبیق‌پذیری خوبی داشته باشد، می‌توانید از آن در منزل، خودرو یا اداره‌ و هر جای دیگر که می‌خواهید هم استفاده کنید.

    ۳. کیفیت مواد به‌کار رفته در پشت‌کمری

    اگر پشت‌کمری بی‌کیفیت باشد، خیلی زود شکل خود را از دست می‌دهد و اگر هم بیش از حد نرم باشد، نمی‌تواند از کمرتان محافظت کند. بنابراین موقع خرید پشت‌کمری به سراغ برندهایی بروید که می‌دانید در تولید محصولات خود، از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند.

    [related]4799[/related]

    ۴. مقدار مقاومت

    پشت‌کمری باید در عین نرم بودن، مقاومت کافی داشته و محکم باشد تا بتواند از کمر و ستون فقرات‌تان به‌خوبی محافظت کند.

    وقتی به پشت‌کمری تکیه می‌کنید، باید کاملا احساس راحتی داشته باشید و پس از مدتی استفاده هرگز کمر و پشت‌تان درد نگیرد.

    ۵. بندهای قابل تنظیم

    اگر می‌خواهید از پشت‌کمری‌تان روی صندلی‌های مختلف (در اداره، خانه، خودرو و حتی وقتی در رستوران هستید) استفاده کنید، پس به بندهای آن توجه کنید. بندهای پشت‌کمری باید قابل تنظیم باشند تا بتوانید آنها را به صندلی‌های مختلف متصل کنید و محکم سر جای خود نگهدارید.

    ۶. اندازه و ابعاد پشت‌کمری

    اندازه و ابعاد پشت‌کمری

    اندازه پشت‌کمری روی کارایی آن اثر دارد. طول پشت‌کمری بسته به قد کاربر و آن نوع صندلی است که قرار است پشت‌کمری روی آن قرار بگیرد.

    مدل‌های ضخیم برای صندلی‌هایی که نشیمنگاه آن پهن است، عالی است و پشت‌کمری‌های نازک‌تر مناسب مبل‌ها و صندلی‌های خودروها و هواپیماها هستند.

    همچنین افراد قدبلند و کسانی که گودی کمر بیشتری دارند به پشت‌کمری‌های ضخیم‌تر نیاز دارند و افرادی که وزن بیشتری دارند باید پشت‌کمری‌هایی بخرند که محکم‌تر بوده و در برابر فشار بیشتر، مقاومت بالاتری داشته باشند.

    هنگام خرید مراقب باشید، پشت‌کمری مورد نظرتان، با قد و اندازه بدن‌ و همینطور صندلی مورد استفاده‌تان متناسب باشد.

    ۷. مدل پشت‌کمری

    پشت‌کمری در طرح و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آنها فقط از کمرتان مراقبت می‌کنند و برخی دیگر هم از گردن‌تان هم محافظت می‌کنند. هنگام خرید باید بدانید که چه توقعی از پشت‌کمری‌تان دارید.

    تصاویر انواع پشت کمری را ببینید

    ۸. روکش پشت‌کمری

    اگر می‌خواهید برای پشت‌کمری‌تان روکش تهیه کنید تا از کثیف شدن آن پیشگیری کنید، پس روکشی بخرید که تنفس‌پذیری بالایی داشته باشد تا موقع تکیه احساس گرما نکنید.

    جمع بندی راهنمای خرید پشت کمری طبی

    با دانستن جزئیات خرید پشت‌کمری مناسب راحت‌تر می‌توانید پشت‌کمری مناسبی برای صندلی‌تان چه در اداره و چه در خودرو موقع رانندگی تهیه کنید و احتمال کمردرد را به حداقل برسانید. امیدواریم این راهنمایی در این زمینه به شما کمک کرده باشد. [see_also]32807[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید