خرید چمن مصنوعی مناسب حیاط و بالکن

خرید چمن مصنوعی مناسب حیاط و بالکن
راهنمای مطالعه

    خرید چمن مصنوعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد فضای سبز است. تفاوتی وجود ندارد که یک حیاط بزرگ داشته باشید و یا محیط در دسترس شما یک بالکن کوچک باشد. می­توانید یک باغچه مصنوعی زیبا درست کنید و اوقات خوشی را در این محیط سبز و آرامش بخش سپری کنید. در ادامه برای آن دسته از عزیزانی تمایل به خرید این محصول دارند، اطلاعات بیشتری ذکر خواهیم کرد.

    این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب چمن کار آسانی نیست. از طرفی نگهداری از آن نیز اصول مخصوص به خودش را دارد. باید بر اساس متراژ محیط برآورد قیمت کنید. در ازای هزینه هایی که پرداخت می­کنید، چمنی زیبا و بادوام خریداری کنید. محیطی که قصد دارید آن را از چمن بپوشانید، بالکن باشد یا حیاط تفاوتی وجود ندارد. این چمن روزانه در معرض تابش نور آفتاب و گرد و غبار خواهد بود.

    اگر تنها معیار شما برای خرید چمن مصنوعی قیمت مقرون به صرفه باشد، گزینه‌­های زیادی در اختیار نخواهید داشت. از طرفی پس از مدت کوتاهی مجبور به تعویض آن خواهید شد که خود این مسئله، شما را متحمل زیان بیشتری خواهد کرد. این امکان هم وجود دارد که نسبت به این محصول بدبین شوید و به کلی از داشتن چنین منظره زیبایی صرف نظر کنید! پس بهتر است کیفیت را مد نظر قرار دهید.

    چمن مصنوعی برای بالکن

    بالکن کوچکی را تصور کنید که تبدیل به کنج دنج خانه شما می­شود. می­توانید در روزهای آفتابی خودتان را به یک نوشیدنی خنک دعوت کنید. شب‌­ها به آسمان پرستاره نگاه کنید و از تماشای مهتاب لذت ببرید. مسلما بالکنی که شبیه به یک انباری باشد و صرفا برای قرار گرفتن رخت آویز استفاده شود، حس خوبی را به شما القا نخواهد کرد.

    برای این که بالکن خانه را زیبا کنید اول از همه باید کف سازی انجام دهید. اگر بنا به استفاده از کف پوش و سرامیک بود، اصلا نیازی به دخل و تصرف وجود نداشت. چمن مصنوعی به دلیل القای حس حضور در طبیعت و رنگ سبز آرام بخشی که دارد، بالکن شما را به محیطی دلباز تبدیل خواهد کرد.

    خرید چمن مصنوعی

    زمانی را تصور کنید که میز و صندلی­های چای خوری را روی زمینه سبز رنگ بالکن قرار داده‌­اید. از چند گلدان زیبا برای تکمیل کردن این دکوراسیون جذاب استفاده کرده‌­اید. یک چراغ آویز یا دیوار کوب می­تواند این فضا را رویایی کند.

    نگران کمبود فضا نباشید. چمن مصنوعی برای بالکن کوچک هم انتخاب مناسبی خواهد بود. حتی اگر بالکن کوچکی دارید، می‌­توانید از این محیط به نحو احسن استفاده کنید. یک باغچه کوچک مصنوعی درست کنید و یک باربکیو در آن قرار دهید. اگر به گل و گیاه علاقه دارید، می­توانید از گیاه‌­های رونده مثل پتوس استفاده کنید و دیوارهای بالکن را زیباتر کنید.

    چمن مصنوعی برای حیاط

    احتمالا برای ایجاد فضای سبز حیاط به استفاده از چمن طبیعی هم فکر کرده‌­اید. برای داشتن حیاطی پوشیده از چمن طبیعی، می­توانید بذر بکارید. از خاک تقویت شده استفاده کنید. تجهیزات و ملزومات مخصوص برای برش، اصلاح، از بین بردن علف­های هرز، تغذیه و کاشت بذر دوباره هزینه‌­های بسیاری را به همراه خواهد داشت. اگر حیاط بزرگی داشته باشید، احتمالا باید یک باغبان استخدام کنید!

    قطعا هزینه نصب چمن مصنوعی بیشتر از خرید یک حجم مشخص از بذر چمن است. با این حال در بلند مدت از تصمیمی که گرفته‌­اید، رضایت خواهید داشت. در واقع شما یک بار هزینه پرداخت می­کنید و برای 10 الی 15 سال از این چمن استفاده می­کنید. تنها مراقبتی که لازم است، جارو کردن آن است.

    از طرفی چمن یک گیاه به خصوص با ویژگی­های منحصر به فرد نیست. منظور این است که یک گونه گل خوش رنگ بو را از دست نخواهید داشت. صرفا به دنبال پوششی سبز رنگ، مطابق با فضای سبز حیاط هستید. می‌­توانید گل‌­ها و درختچه­ های زیبا را در باغچه حیاط بکارید. مسیر رفت و آمد و محدوده قرار دادن اشیا دیگر، اگر از چمن طبیعی باشد دردسر ساز خواهد بود.

    روزهای بارانی حیاط زیبای شما گلی خواهد شد و نمی­توانید به راحتی تردد کنید. از طرفی در روزهای گرم و آفتابی مجبور به آبیاری چندباره چمن طبیعی هستید. کافیست یک هفته به چمن­‌های باغ رسیدگی نکنید. ظاهر حیاط نه تنها زیبا نیست، بلکه بسیار آشفته و به هم ریخته است و جایی برای لذت بردن باقی نخواهد ماند. چمن مصنوعی برای حیاط بهترین گزینه است.

    الزامات مراقبت

    یکی از بزرگترین تفاوت­های چمن مصنوعی و چمن طبیعی در میزان وقتی خواهد بود که برای مراقبت صرف می­شود. چمن طبیعی هر هفته به چندین ساعت کار نیاز دارد تا بهترین حالت خود را به نمایش بگذارد. باید کوتاهش کنید، کود حیوانی بریزید و برای ساعات طولانی لابه بلای آن به دنبال علف‌­های هرز بگردید. کود حیوانی بوی نامطبوعی دارد و چندان خوشایند نخواهد بود.

    ممکن است به جای این که از فضا لذت ببرید، در و پنجره­ها را ببندید و از حضور در حیاط فراری شوید. دیگر جایی برای لذت بردن باقی نمی­‌ماند. البته اگر باغبان هم نداشته باشید، باید زحمت رسیدگی را هم به جان بخرید و شاید یک یا دو روز در هفته از شرایط ایده آل حیاط استفاده کنید.

    از طرف دیگر چمن مصنوعی به حداقل الزامات نگهداری نیاز دارد. شستشوی چمن گاه به گاه صورت می­گیرد. آن هم برای این است که عاری از گرد و غبار باشد و رنگ کدر و بی­جانی به خود نگیرد. اگر برای یک ماه هم در سفر باشید، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

    شستشو بوی احتمالی زباله­‌های حیوانات خانگی را از بین می­برد. اگر سگ یا گربه نداشته باشید و در منطقه­ای مرطوب و بارانی ساکن نباشید، می­‌توانید هر فصل یکبار این کار را انجام دهید. مسواک زدن یا شانه زدن تیغه­‌ها هم صرفا در نواحی پر رفت و آمد نیاز است. مثلا در بخش ورودی حیاط و یا محدوده‌ای که میز و صندلی قرار داده‌­اید، به جهت کوبیده شدن الیاف نیاز به شانه زدن دارد.

    انجام این کار در مناطق پر رفت و آمد حالت ایستاده و کرکی چمن را برای همیشه سالم و استوار نگه می­دارد. در فصل پاییز که برگ­ها روی چمن حیاط می‌ریزد، نیازی به چنگک ندارید. لازم نیست خاک را زیر و رو کنید تا حشرات و کرم­ها بیرون بیایند. کافیست جارو برقی را روشن کنید و برگ­های درشت را با دست از روی زمین بردارید. چمن مصنوعی برای حیاط انتخاب کم زحمتی خواهد بود.

    جمع بندی

    زندگی شهری و مدرن امروزی، فرصتی برای گشت و گذار در طبیعت باقی نمی­‌گذارد. شاید بتوانید در ماه یک یا چند روزی را برای تماشای منظره سرسبز طبیعت وقت بگذارید. این تایم برای تجدید قوا و تاثیر در حال و هوای شما کافی نخواهد بود. اگر توجه داشته باشید، اکثر کافه­‌ها و رستوران­های جدید در فضاهای نیمه باز احداث می­شوند. به گونه­ای طراحی می­‌شوند که انگار بخشی از طبیعت در آن جریان دارد. بیشتر میزهای روف گاردن و تراس از قبل رزرو می­شود. چون در این محیط برای القای حس حضور در طبیعت از چمن مصنوعی استفاده شده است. برای دیدن مدل ها به لینک https://gamantj.com/artificial-turf-price  مراجعه کنید. همه ما به دنبال گذراندان لحظاتی آرام و فارق از هیاهو هستیم. ایجاد فضای سبز خانگی فرصتی را فراهم می‌کنید که در هر لحظه آرامش را در کنج خانه پیدا کنیم. حیاطی که از چمن سبز رنگ پوشیده شده و یا بالکن کوچکی که شبیه به یک باغچه رویایی دیزاین شده است، می‌­تواند حس و حال بهتری به خانه‌هایمان بدهد. به جای این که فنجان چای را پشت میز کار بنوشید، به سراغ باغچه سبز کوچکتان می­روید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید