بررسی شیائومی پوکو X3 پرو؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی شیائومی پوکو X3 پرو؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی پوکو X3 پرو با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی یک قاتل پرچمدار واقعی است که مشخصاتی در حد پرچمدارها را با قیمت یک میان رده به ارمغان می‌آورد.

    پوکو در مدتی کوتاه با عرضه موبایل‌های خوش قیمت به بازار جای خود را در دل کاربران باز کرده است. گوشی‌های این شرکت از سری M، F و X یکی یکی رقبای قدر خود را کنار زده و با مشخصات جذاب مشتریان را به سوی خود می‌کشانند. جدیدترین محصول این شرکت پوکو X3 پرو است که با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ بهترین دیوایس گیمینگ در این رنج قیمت، برای تجربه عناوینی مانند فورتنایت، کال آو دیوتی و هر بازی سنگین دیگری به حساب می‌آید.

    با این همه در برخی موارد، نسخه ضعیف‌تر این گوشی یعنی پوکو X3 NFC عملکردی بهتر از نسخه پرو به نمایش می‌گذارد. برای مثال پوکو X3 NFC به لطف دوربین ۶۴ مگاپیکسل، قادر به ثبت پیکسل‌های بیشتری نسبت به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پوکو X3 پرو است. البته مدل پرو معمولا جزییات را به شکلی ضعیف‌تر تصویر می‌کند و کنتراست میانه ضعیف‌تری هم نسبت به رقبا دارد.

    در واقع شیائومی برای اینکه چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ را بدون بهایی سنگین به دست‌تان برساند مجبور به زدن از گوشه‌‌و‌کنار دستگاه بوده. اما آیا حذف قابلیت‌ها بیشتر از آن است که بتوانیم دستگاه را یکی از بهترین گزینه‌های بازار اقتصادی به حساب آوریم؟ با مطالعه بررسی پوکو X3 پرو و مقایسه آن با رقبای همرده مثل ردمی نوت ۱۰ پرو، گلکسی A42 5G و می ۱۰T لایت به پاسخ این پرسش خواهید رسید. پوکو X3 GT و پوکو X4 پرو به عنوان جایگزین‌های این موبایل حضور موفقی در بازار دارند.

    مشخصات عمومی پوکو X3 پرو

    بررسی پوکو x3 پرو

    پوکو Poco X3 پرو که اوایل فروردین ۱۴۰۰ معرفی شد، در نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شده است. این موبایل در بازار ایران با گارانتی‌های مدیا پردازش، هما تلکام و آرمان همراه در دسترس است.

    سیستم عامل پوکو X3 پرو در زمان این بررسی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد. اندروید ۱۱ با پوسته MIUI 12 روی پوکو X3 پرو به اجرا در می‌آید که شاید با سلیقه تمام کاربران سازگاری نباشد، اما ظاهری شاداب‌تر به سیستم عامل گوگل بخشیده است.

    این گوشی از شبکه‌های ارتباطی GSM / HSPA / LTE پشتیبانی می‌کند. شیائومی پوکو X3 GT و پوکو X4 پرو را به عنوان نسخه‌های جدید این موبایل به بازار عرضه کرده است.

    گزینه‌های هم‌قیمت مناسب اگر پشتیبانی 5G برای شما اولویت است:
    • گلکسی A42 5G
    • می ۱۰تی لایت 5G
    • پوکو F3
    البته شبکه‌های 5G هنوز در ایران پیاده‌سازی نشده‌اند، اما اگر می‌خواهید موبایل خود را تا ۳ یا ۴ سال آینده استفاده کنید ممکن است این موضوع اهمیت داشته باشد.

    [table id=579 /]

    طراحی؛ کمتر از انتظار اما مناسب

    بررسی پوکو x3 پرو

    شیائومی پوکو X3 پرو شباهت بسیار زیادی به موبایل پوکو X3 NFC دارد و خبر بد این است که برخی از مشتریان از ظاهر آن رضایت نخواهند داشت.

    روی لایه‌ای که بر پنل پشتی دستگاه قرار گرفته، لوگوی Poco به شکلی بسیار بزرگ درج شده است. به این ترتیب کافی است موبایل مورد اشاره را بخرید و هر بار که آن را روی میز رها کنید، انگار دارید برند پوکو را میان تمام اطرافیان تبلیغ می‌کنید. پنل پشتی شیائومی پوکو X3 پرو به‌گونه‌ای طراحی شده که انگار ترکیبی دوگانه از شیشه براق و شیشه مات است. اما در عمل با بدنه‌ای تمام پلاستیکی روبه‌رو هستیم.

    شیائومی در موبایل پوکو X2 سال ۲۰۲۰ از بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرد، اما پوکو X3 پرو از پلاستیک ساخته شده‌ و خبری از شیشه نیست. البته که چنین کمبودی در موبایل‌های ارزان‌قیمت‌تر بازار کاملا رایج است.

    وزن: با وجود استفاده از پلاستیک این گوشی وزن بسیار بالای ۲۱۵ گرمی دارد که کار با آن در مدت طولانی را برای بسیاری از کاربران دشوار می‌کند.

    گوشی‌های هم‌قیمت با وزن کمتر:
    • ردمی نوت ۱۰ پرو
    • گلکسی A51
    • A42 5G 
    اختلاف وزن در بسیاری از موارد قابل چشم‌پوشی است اما اگر زمان زیادی گوشی را در دست خود نگه می‌دارید این اختلاف کم هم می‌تواند در بهبود تجربه استفاده و ارگونومی به شما کمک کند.

    نخستین موردی که در بررسی پوکو X3 پرو به چشم می‌اید ابعاد نسبتا بزرگ آن است. عرض این موبایل به ۷۶.۸ میلی‌متر می‌رسد که از گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ و حتی موبایل موتو جی ۵ جی پلاس موتورولا با نسبت ابعاد ۲۱:۹ هم بیشتر است.

    به عنوان یک موبایل اقتصادی، بسیاری از کاربران شاید اهمیت چندانی به استفاده از قاب محافظ ندهند. اما اگر بخواهید از دستگاه محافظت کنید، کاور محافظ به قطر و عرض دستگاه خواهد افزود و در آن صورت ممکن است موبایل به خوبی در دست بسیاری جای نگیرد.

    خبر خوب این است که دستگاه از استاندارد ابتدایی IP53 برای مقاومت در برابر آب پشتیبانی می‌کند و این یعنی حداقل از پاشیده شدن آب جان سالم به در می‌برد.

    [table id=611 /]

    نمایشگر؛ نقطه قوت با نرخ ۱۲۰‌ هرتز

    بررسی پوکو X3 پرو نمایشگر

    تا اینجای کار در بررسی پوکو X3 پرو متوجه شده‌ایم که ابعاد بزرگ موبایل کاملا به خاطر استفاده از نمایشگری بزرگ است. و راستش را بخواهید، چنین نمایشگری ارزش‌اش را داشته است. روی این موبایل پنلی ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD می‌یابید که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را به نمایش در می‌آورد و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. بنابراین با مشخصاتی کاملا تحسین‌برانگیز روبه‌رو هستیم.

    [bs-quote quote="دسترسی به نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در این رنج قیمت، فوق‌العاده است." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    نمایشگر پوکو X3 پرو بسیار شفاف به نظر می‌رسد، رنگ‌ها غنی هستند و ابعاد صفحه هم باعث می‌شود که در همان لحظه اول متوجه شوید این موبایل برای تجربه بازی‌ها، تماشای ویدیو و هر فعالیت دیگری که موجبات سرگرمی کاربر را فراهم می‌آورد ساخته شده. اساسا موبایل‌های پوکو بیشترین محبوبیت را میان افرادی دارند که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌های اندک، به انبوهی از مشخصات تکنولوژیک جذاب دست پیدا کنند.

    سوییچ کردن میان ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز به خوبی نشان می‌دهد که اسکرول کردن منوهای اندروید با نرخ به‌روزرسانی بالاتر، چقدر در تجربه کاربری تفاوت ایجاد می‌کند.

    [bs-quote quote="در بحث حداکثر روشنایی نمایشگر و عملکرد زیر نور آفتاب نباید انتظار موبایل پرچمدار را داشته باشید." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    علی‌رغم استفاده از پنل LCD، عمق رنگ مشکی کماکان قابل قبول است. اگر قرار بود هزینه‌ای بالاتر بابت دستگاه بپردازید، بدون تردید باید انتظار پنل OLED را می‌کشیدید و پیکسل‌ها هم باید با سرعت بیشتری به نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز واکنش نشان می‌دادند. اما در این سطح قیمت واقعا نمی‌توان شکایتی کرد و شیائومی حقیقتا گل کاشته است.

    در نهایت باید افزود که سطوح روشنایی نمایشگر بهترین چیزی نیست که در بازار موبایل‌های هوشمند می‌یابید. روشنایی تصویر هنگامی که زیر نور مستقیم خورشید هستید ظاهرا اندکی «تقویت» می‌شود.

     

    گزینه‌های هم‌قیمت با نمایشگر OLED :
    • سامسونگ گلکسی A42 5G
    • سامسونگ گلکسی A51
    • شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو
    پنل OLED در گوشی‌های معرفی شده تجربه بهتری را برای پخش فیلم و عکس و خصوصا تصاویر دارای بخش‌های تاریک و مشکی ایجاد می‌کند، اما باز هم این اختلاف در استفاده روزمره شاید خیلی به چشم نیاید چون پنل‌های LCD پیشرفت زیادی داشته‌اند.

    [table id=581 /]

    دوربین؛ کمی پایین‌تر از انتظار

    بررسی پوکو x3 پرو

    شیائومی برای تعبیه پردازنده‌ای نسبتا قدرتمند درون موبایلی این چنین ارزان‌قیمت مجبور به زدن از گوشه و کنارهای پوکو X3 پرو بوده و این کمکاری‌ها بیش از هر چیز دیگر در دوربین موبایل احساس می‌شوند.

    [bs-quote quote="دوربین پوکو X3 پرو یک آبروریزی تمام و کمال نیست" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    روی کاغذ موبایل هوشمند مورد اشاره سخت‌افزاری کاملا استاندارد برای این رنج قیمت دارد. در پشت دستگاه یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ساده ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین تقریبا بی فایده و ضعیف ماکرو و سنجش عمق با رزولوشن ۲ مگاپیکسل می‌یابید. اعداد و ارقام کاملا استاندارد هستند و به دوربین‌های «اضافه» در موبایل‌های اقتصادی عادت کرده‌ایم.

    با این همه در بررسی پوکو X3 پرو مشخص شد که دوربین اصلی به شکلی محسوس عملکردی ضعیف‌تر از برخی گزینه‌های جایگزین به نمایش می‌گذارد.

    [bs-quote quote="دوربین این گوشی حتی از پوکو X3 NFC یا ردمی نوت ۱۰ پرو هم ضعیف‌تر ظاهر می‌شود." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    الگوریتم کاهش نویز این گوشی باعث از بین رفتن جزییات می‌شود و شاید بهتر بود که این سیستم تنظیمات پایین‌تری می‌داشت. در نتیجه تصاویر نسبتا نرم از آب درمی‌آیند و هنگام استفاده از دوربین فوق عریض، این نرمی به اوج خود می‌رسد، همانطور که از یک سنسور اقتصادی و ۸ مگاپیکسلی نیز انتظار می‌رود.

    عملکرد دوربین اصلی اساسا همان چیزی است که سال‌ها پیش به صورت مداوم در موبایل‌های مجهز به سنسورهای سامسونگ مشاهده می‌کردیم. اما جالب است بدانید که پوکو X3 پرو به سنسور Sony IMX582 مجهز شده است. شیائومی پیشتر از این سنسور در موبایل ارزان‌قیمت‌تر ردمی نوت ۱۰ استفاده کرده و همین موضوع نشان می‌دهد که چینی‌ها باید برای دستیابی به برچسب قیمت کنونی پوکو X3 پرو، حسابی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کردند.

    پوکو X3 پرو قادر به ثبت تصاویری خوب است و حتی تصاویری بهتر از مایکروسافت Surface Duo که همین اواخر با قیمت ۱۴۰۰ دلار عرضه شد به ثبت می‌رساند. ضمنا موبایل یک حالت تصویربرداری در شب هم دارد که تفاوتی چشمگیر در رنج داینامیک و روشنایی تصاویر ایجاد می‌کند.

    گزینه‌های هم‌قیمت برای کسانی که دوربین اصلی برایشان اهمیت بالایی دارد:
    • ردمی نوت ۱۰ پرو
    • می ۱۰تی لایت 5G
    • پوکو X3 NFC

    دوربین سلفی در این بین عملکردی قابل قبول دارد. این دوربین از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از این بابت هیچ تفاوتی با X3 NFC ندارد. اگر عملکرد دوربین برایتان از توان گیمینگ اهمیت بیشتری دارد، باید حسابی به انتخاب و اولویت‌های خود فکر کنید.

    اگر به دنبال فیلم‌برداری باشید، دوربین دستگاه می‌تواند ویدیوهایی با بیشینه رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و یک لرزشگیر درست و حسابی هم وجود دارد که شکلی روان‌تر به کلیپ‌هایتان می‌بخشد.

    دوربین سلفی این گوشی هم قادر به ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم است و در بهترین حالت عملکردی معمولی دارد.

    تصاویر دوربین اصلی دوربین پوکو X3 پرو (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

     

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو X3 پرو:

    [gallery ids="37081,37080"]

    تصاویر زوم ۲ برابری دوربین پوکو X3 پرو:

    [gallery ids="37079,37078"]

    تصاویر دوربین پوکو X3 پرو در شب بدون نایت‌مود:

    [gallery ids="37085,37086"]

    تصاویر دوربین پوکو X3 پرو در شب با نایت‌مود:

    [gallery ids="37089,37090"]

    تصاویر دوربین سلفی پوکو X3 پرو در حالت معمولی و پرتره:

    [gallery ids="37088,37087"]

    [table id=583 /]

    عملکرد پردازنده؛ مزیت رقابتی پوکو X3 پرو

    پوکو X3 پرو در حوزه دوربین بازی را باخته، اما به چیپستی مجهز شده که بسیاری از نواقص را پوشش می‌دهد. شیائومی در این موبایل از پردازنده قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده کرده که خیلی ساده باعث می‌شود توجه بسیاری از کاربران به آن جلب شود.

    پوکو X3 پرو در حالی که این مقاله نوشته می‌شود بهترین موبایل میان‌رده برای تجربه بازی‌هایی نظیر پابجی، کال‌ او دیوتی و فورتنایت به حساب می‌آید. گذشته از افت فریم‌های کوتاه‌مدت به هنگام بارگذاری بافت‌ها، این موبایل مثل به سرعت به بیشینه نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌چسبد. در واقع حتی دستگاه استحقاق این را داشت که از حالت ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای که اپیک گیمز آن را روی موبایل‌های پریمیوم‌تر فعال کرده بهره‌مند شود.

    شاید موبایل‌های دیگر در این رنج قیمت بزودی از اسنپدراگون ۸۶۰ برخوردار شوند، اما اکنون که بررسی پوکو X3 پرو نوشته می‌شود چنین موبایلی در بازار نداریم.

    همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سیستم عامل اندروید هم به شکلی کاملا روان و بی‌نقص روی پوکو X3 پرو اجرا می‌شود.

    در مواردی مثل اجرای بازی با فریم ریت بالا بدنه کاملا داغ می‌شود و عملکرد هم افت پیدا می‌کند. اندازه گیری دما در این مواد نشان می‌دهد حرارت حتی به بالای ۵۰ درجه هم می‌رسد.

    [bs-quote quote="اگر می‌خواهید با هزینه‌ای کم به قدرت پردازشی فراوان برای گیمینگ دست پیدا کنید، پوکو X3 پرو گزینه‌ای معرکه است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    اسنپدراگون ۸۶۰ در تست‌های سایت تخصصی نانو ریویو با امتیاز 66B بالاتر از اسنپدراگون ۸۵۵ قرار می‌گیرد که در گوشی‌های گلکسی فولد، زنفون ۶ و شیائومی می ۹ تعبیه شده. امتیاز مذکور برآیندی از نمرات این تراشه در تست‌های پردازنده، گیمینگ و مصرف باتری است. برای کسب جزییات بیشتر درباره این تراشه و مقایسه آن با چیپست‌های دیگر به صفحه پردازنده‌های درجه ارائه مراجعه کنید.

    بر اساس داده‌های این سایت پردازنده ۸ هسته‌ای این تراشه از مجموع ۱۰۰ امتیاز ممکن توانسته ۶۱ امتیاز دریافت کند. این امتیاز بالاتر از تراشه‌ای مثل اگزینوس ۹۸۰ است که در پرجمدارهای هواوی P30، P30 پرو، میت ۲۰ و نوا 5T به کار رفته است.

    پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۴۰ هم ۶۰ امتیاز کسب کرده‌ که برای موبایلی با این قیمت بسیار مطلوب است. برای مثال اسنپدراگون ۸۶۰ از این نظر بالاتر از اگزینوس ۹۸۲۵ قرار دارد که در گوشی‌های به مراتب گرانتر گلکسی نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس و گلکسی M62 قرار گرفته است.

    [table id=580 /]

    مقایسه پردازنده این گوشی با بقیه پردازنده‌ها

    پیکربندی حافظه؛ عملکرد خوب و فضای مناسب

    چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ این دستگاه، با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم به دست مشتریان می‌رسد.

    هرچند ۶ گیگابایت رم نیز برای اجرای سریع برنامه‌ و بازی‌ها کفایت می‌کند اما با توجه به اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت بین نسخه ۶/۱۲۸ با ۸/۲۵۶ کمتر از یک میلیون تومان است، مدل با حافظه بالاتر را خریداری کنید تا از سرعت بالاتر و حافظه داخلی بیشتر لذت ببرید.

    [table id=582 /]

    باتری؛ شارژدهی مثال‌زدنی و شارژ سریع

    بررسی پوکو x3 پرو

    پوکو X3 پرو یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، درست مانند همان‌چیزی که در پوکو X3 NFC یافت می‌شود.

    [bs-quote quote="عمر باتری دستگاه به اندازه مدل قبلی تحسین‌برانگیز است، حتی با اینکه به پردازنده‌ای بسیار توانمندتر مجهز شده." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    اگر جزو کسانی هستید که عادت به تماشای ویدیو با گوشی دارند می‌توانید تا حدود ۱۲ ساعت رو شارژدهی باتری حساب کنید. همچنین یکبار شارز کامل باتری برای ۱۷:۳۰ ساعت وبگردی نیز کفایت می‌کند.

    دستگاه مشخصا قرار بوده مزایای فراوانی برای گیمرها به همراه آورد و به نظرمان کسی که اهمیت چندانی به گیمینگ نمی‌دهد، نباید به خرید پوکو X3 پرو بپردازد.

    یکی از مزایا آن است که می‌توانید برای حداقل یک ساعت در روز به پای بازی‌های موبایل بنشینید و در نهایت نیازی به نگرانی راجع به اتمام شارژ دستگاه تا پیش از فرا رسیدن زمان خواب نخواهید بود. عمر باتری در این موبایل واقعا تحسین‌برانگیز است.

    [bs-quote quote="می‌توانید حالت ۱۲۰ هرتز دستگاه را به صورت مداوم روشن کنید و با استفاده معمولی، تا پایان روز حدود ۴۰ درصد باتری باقی می‌ماند." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    سرعت شارژ هم به اندازه کافی خوب است. پوکو X3 پرو همراه با شارژری ۳۳ واتی به دست‌تان می‌رسد که ظرف ۳۰ دقیقه، باتری را تا ۵۹ درصد شارژ می‌کند. به همین ترتیب، باتری دستگاه طی تنها ۵۹ دقیقه به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

    این رقمی نیست که به اندازه موبایلی مانند وان‌پلاس ۹ دیوانه‌وار باشد، اما با توجه به قیمت پایین دستگاه و ظرفیت بالای خود باتری، قطعا با ویژگی بسیار خوبی طرف هستیم.

    ناگفته نماند که طبیعتا در این رنج قیمت نمی‌توانید انتظار شارژ وایرلس داشته باشید.

    [table id=584 /]

    امکانات؛ کلکسیونی از گذشته، نگاهی به آینده

    امکانات پوکو X3 پرو همان چیزهایی است که در موبایل‌های مقرون به صرفه و اقتصادی معمولی می‌یابید. شیائومی پوکو X3 پرو یک حسگر اثر انگشت در کناره دارد و خبری از اسکنر زیر نمایشگر نیست،‌ اما این سنسور به خوبی کار می‌کند و حتی یک بار هم در تشخیص اثر انگشت شما شکست نمی‌خورد. سرعت عملکرد حسگر هم واقعا قابل قبول است.

    با خرید این موبایل شیائومی جک هدفون هم گیرتان می‌آید و اسپیکرهای استریو دستگاه در بالاترین حجم صدا هم هنوز باکیفیت باقی می‌مانند. می‌توانید با اسپیکرهای موجود روی بدنه شیائومی پوکو X3 پرو ساعت‌ها به موسیقی و پادکست گوش بسپارید و همواره از نتیجه کار راضی خواهید بود. البته هنگام تماشای فیلم یا تجربه بازی‌ها ممکن است متوجه شوید که اسپیکر بالای نمایشگر قدرت صدای کمتری نسبت به اسپیکر پایینی دارد، اما عملکرد در مجموع از یک اسپیکر مونو به مراتب بهتر است.

    شیائومی پوکو X3 پرو یک فرستنده مادون قرمز هم دارد که در قالب نقطه‌ای مشکی رنگ و کوچک در بالای موبایل خودنمایی می‌کند. این بلستر به اپلیکیشن Xi Remote اجازه می‌دهد که به عنوان یک کنترل فراگیر برای چیزهایی مانند تلویزیون عمل کند. اگرچه این اپلیکیشن با تمام تجهیزات احتمالی کاربران سازگاری ندارد، اما در هر صورت با قابلیتی ارزش افزوده طرف هستیم که نمی‌توان شکایتی از آن کرد.

    [table id=585 /]

    نمرات پوکو X3 پرو

    پوکو X3 پرو در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۲۵۳۰ دست پیدا می‌کند که عددی به مراتب بالاتر از نمره ۱۸۰۰ موبایل‌هایی نظیر وان‌پلاس نورد است. این امتیاز تقریبا شبیه به عملکردی است که موبایل‌های گلکسی S21 و وان‌پلاس 7T در همین بنچمارک از خود به نمایش می‌گذارند. پوکو X3 پرو در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز بسیار مطلوب ۴۵۳۲۲۳ را کسب کرده که از قدرت سخت‌افزاری آن حکایت دارد.

    پوکو X3 پرو از گوشی‌های پرفروش در کشورهای مختلف از جمله ایران است و کاربران در پلتفرم‌های مختلف از جمله آمازون و دیجی کالا در ایران نقدهای زیادی برای آن نوشته‌اند که از تحسین قدرت بالای این گوشی در پردازش بالا تا نقد مشکلاتی مثل داغ شدن پوکو X3 پرو را شامل می‌شود.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب پوکو X3 پرو داشته‌ایم. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=586 /]

    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    گزینه‌ای عالی برای تجربه بازی

    پوکو X3 پرو احتمالا بهترین گیمینگ بازار در رنج قیمت خود باشد. توان پردازشی دستگاه با برخی از موبایل‌های پرچمدار نسل پیش برابری می‌کند و بنابراین می‌توانید بازی‌هایی را به راحتی اجرا کنید که حتی برخی موبایل‌های گران‌قیمت‌تر از این یکی را نیز به چالش می‌کشند. می‌توانید تنظیمات گرافیکی را هرچقدر که دوست دارید بالا ببرید، نقصی در عملکرد پدید نخواهد آمد.

    عمر باتری دو روزه

    موبایل‌های اقتصادی شیائومی معمولا عمر باتری بسیار طولانی دارند. پوکو X3 پرو در دست بسیاری از کاربران نزدیک به دو روز دوام خواهد آورد و این حد از عمر باتری گزینه‌ای معرکه برای گیمرها تلقی می‌شود. می‌توانید برای یکی دو ساعت به پای تجربه بازی‌ها بنشینید و نگران خالی شدن باتری تا پیش از فرا رسیدن شب نباشید.

    نمایشگر معرکه

    نمایشگر عظیم‌الجثه و ۱۲۰ هرتزی پوکو X3 پرو چیزی نیست که به راحتی در بازار موبایل‌های مقرون به صرفه و اقتصادی یافت شود. این نمایشگر بسیار شفاف‌تر و روان‌تر از سایر موبایل‌هایی است که قیمت‌گذاری مشابه دارند.

    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

     

    بررسی پوکو x3 پرو

    کیفیت دوربین

    سخت‌افزار دوربین پوکو X3 پرو شدیدا مورد کم‌لطفی قرار گرفته تا شیائومی در عوض قادر به تعبیه پردازنده‌ای قدرتمند درون دستگاه باشد. تصاویر ثبت شده با این دوربین به شکل محسوسی نرم‌ و عاری از جزییات هستند و حتی ضعیف‌تر از مدل پیشین، پوکو X3 NFC، ظاهر می‌شوند.

    وضعیت دوربین دستگاه فاجعه‌بار نیست اما اگر دوربین برایتان اهمیت دارد بهتر است دور پوکو X3 پرو را خط کشیده و در عوض گزینه‌هایی مثل ردمی نوت ۱۰ پرو، نوت ۹ پرو و می ۱۰تی لایت 5G را مد نظر قرار دهید.

    ابعاد بزرگ و وزن زیاد

    موبایل تازه شیائومی ابعادی واقعا بزرگ دارد. قطر دستگاه زیاد است و به خاطر نسبت ابعاد ۲۰:۹ نمایشگر، ارتفاع آنقدرها افزایش نیافته و در عوض باید منتظر عرض زیاد باشید. اگرچه عرضه یک موبایل با چنین موبایلی آنقدرها خرق عادت نیست، اما در هر صورت باید پیش از خرید دستگاه به آن فکر کنید. ردمی نوت ۱۰ پرو، گلکسی A51 یا A42 5G گزینه‌های جایگزین این گوشی با وزن به مراتب سبکتر هستند.

    عدم پشتیبانی از 5G

    ما اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G در برخی از موبایل‌های مقرون به صرفه بازار یافت می‌شود، اما پوکو X3 پرو یکی از آن موبایل‌ها نیست. شاید 5G هنوز راهش را به صورت تمام و کمال به کشورمان باز نکرده باشد، اما در هر صورت شاید نخواهید موبایل‌تان را تا چند سال تعویض کنید و در آن صورت دلتان می‌خواهد که از کارکرد دستگاه در آینده نزدیک یا دور مطمئن باشید.

    برای خرید موبایل سازگار با شبکه 5G در این رده قیمتی می‌توانید سراغ گلکسی A42 5G، می ۱۰تی لایت 5G یا ردمی نوت ۱۰ 5G بروید.

    داغ شدن بدنه

    بسیاری از کاربران به مشکل داغ شدن بدنه پوکو X3 پرو حین اجرای بازی یا پردازش‌های سنگین اشاره کرده‌اند. هرچند کمپانی سازنده مدعی استفاده از سیستم خنک کننده مایع برای کاهش حرارت است اما بررسی پوکو X3 پرو داغ شدن بدنه در برخی موارد را تایید می‌کند.

    جمع‌بندی بررسی پوکو X3 پرو

    شیائومی با ساخت پوکو X3 پرو به دنبال برداشتن گام‌هایی بزرگ و حقیقتا جاه‌طلبانه بوده است. این موبایل نمایشگری بزرگ و باتری بزرگ دارد و با برچسب قیمتی روانه بازار شده که قشری بزرگ از مخاطبان را به خود جذب خواهد کرد. اما حداقل در برخی حوزه‌ها، پوکو X3 پرو لقمه‌هایی بزرگ‌تر از دهان نیز برداشته است. کیفیت دوربین اگرچه افتضاح نیست اما تعریف چندانی ندارد و ابعاد فیزیکی و وزن دستگاه هم باعث می‌شوند که دستگاه ارگونومی بسیار پایین‌تری نسبت به انبوهی از موبایل‌های رقیب داشته باشد. برای جمع بندی بررسی پوکو X3 پرو می‌توان گفت اگر موبایلی با طول عمر طولانی می‌خواهید و ابعاد بزرگ و عدم پشتیبانی از شبکه‌های 5G برایتان اهمیتی ندارد، در آن صورت پوکو X3 پرو گزینه‌ای معرکه برای کاربرانی خاص در بازارهایی خاص مانند بازار کشورمان است. خرید POCO X3 Pro از ارزان‌ترین فروشنده

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید