۱۰ مدل از بهترین پایه و استندهای لپ‌تاپ در بازار ایران

۱۰ مدل از بهترین پایه و استندهای لپ‌تاپ در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این راهنما ابتدا به پارامترهای مهم در خرید پایه لپ تاپ پرداخته و سپس ۱۰ مدل از بهترین پایه و استندهای لپ تاپ در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

    چرا باید از پایه لپ تاپ استفاده کرد؟

    پایه یا استند لپ‌تاپ از آن دسته لوازم جانبی است که چندان به اهمیت تهیه‌ آن پرداخته نمی‌شود. کار با لپتاپی که روی میز قرار دارد، به دلیل زاویه نامناسب نمایشگر و دید نامطلوب، کاربر را در معرض خستگی و کاهش بازدهی قرار می‌دهد.

    همچنین استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ در زاویه نامناسب می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به ستون فقرات، گردن و مهره های کمر وارد کرده و در دراز مدت بازدهی را نیز کاهش دهد. از این رو قرار دادن لپ‌تاپ در زاویه و شرایط مناسب حین کار پیدا می‌کند. تهیه یک استند یا پایه‌ لپ‎‌تاپ مناسب می‌تواند با قرار دادن لپ‌تاپ در زاویه درست از بسیاری از این مشکلات پیشگیری کند.

    استند و پایه لپ‌تاپ

    از طرفی، قطعات سخت افزاری به ویژه پردازنده‌ها به واسطه‌ فعالیت خود حرارت زیادی تولید می‌کنند. گرما ثاتیرگذارترین عامل استهلاک و فرسودگی سخت افزار است. دمای پردازنده‌ها بعضا در زمان پردازش‌های سنگینی چون رندر چنان بالا می‌رود که در صورت عدم وجود سیستم کولینگ مناسب توانایی ذوب اجزا و اتصالات داخلی را نیز داراست. از این رو برای لپ‌تاپی که قرار است پردازش‌های سنگینی انجام دهد، حفظ دمای مناسب امری ضروری است.

    هرچند امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها با توجه به وجود سیستم خنک کننده داخلی مناسب تقریبا از افزودن ماژول خنک کننده خارجی بی‌نیاز هستند. اما اگر همچنان بابت بالا رفتن دمای لپ‌تاپ خود حین پردازش‌های سنگینی نظیر رندر یا بازی کردن نگرانید، خرید پایه لپ تاپ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این پایه‌ها در تنوع بالا و به همراه یا بدون ماژول خنک کننده ارائه می‌شوند. استفاده از پایه لپ تاپ علاوه بر ایجاد فضا به منظور حرکت جریان هوا، با جای گیری مناسب، استفاده از لپ‌تاپ‌ها را تسهیل می‌بخشد.

    نکات مهم در خرید پایه لپ‌تاپ

    استند و پایه‌های لپ‌تاپ در تنوع بالایی عرضه تولید می‌شوند. از مدل‌های ساده و مینیمال تا کول پدهای حرفه‌ای و سنگین مناسب گیمرها. مهم‌ترین پارامتری که هنگام خرید این پایه‌ها بایستی مد نظر قرار دهید، تناسب آن با لپ‌تاپ شماست. مدل‌های سبک و ظریف پلاستیکی تنها توان تحمل وزن اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های کوچک و احتمالا زیر ۱۵ اینچی را دارند. در مقابل مدل‌های فن‌دار، قدرتمند و بزرگ مناسب لپ‌تاپ‌های گیمینگ و سنگین‌تری هستند که گرمای بیشتری تولید می‌کنند.

    در مورد مدل‌ها فن‌دار یا همان کول‌پدها بایستی به تناسب موقعیت فن خنک کننده لپ‌تاپ و فن پایه نیز دقت نمایید. دلیل اصلی تهیه پایه فن‌دار، آن است که فن مجتمع لپ‌تاپ به تنهایی قادر به خنک کردن پردازنده‌های شما نیست. از این رو فن پایه بایستی در راستا و هم جهت با فن خود لپ‌تاپ باشد تا بازدهی کافی را برای شما داشته باشد.

    البته در نظر داشته باشید که همیشه هم تهیه استند با فن مجزا انتخاب مناسبی نیست. بسیاری از این پایه‌ها به واسطه داشتن فن‌های بزرگ پرسروصدا هستند. پس توجه کنید که هنگام خرید، از مدل‌ها با نویز فن پایین انتخاب کنید.

    هنگام خرید پایه و استند به متریال به‌کار رفته و پوشش استند نیز بایستی توجه کنید. تهیه یک پایه با متریال محکم و عمری امکان استفاده مجدد را برای شما فراهم می‌‌آورد. همچنین متریال محکم در کنار پوشش غیر لغزنده مانع از هرگونه آسیب دیدگی احتمالی لپ‌تاپ شما خواهد شد.

    در نهایت خرید پایه لپ تاپ تا حدودی به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد اما در مجله درجه به معرفی ده مدل از بهترین پایه و استندهای لپ‌تاپ قابل تهیه در بازار ایران پرداخته‌ایم که کار شما را راحت می‌کند.

    ۱. پایه لپ‌تاپ کولر مستر مدل Notepal Ergostand Lite

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۵.۶ اینچی
    • سیستم خنک کننده: یک فن هوایی
    • ابعاد: ۳۴۰x۲۹۰x۴۶ میلی متر
    • وزن: ۱۱۲۰ گرم
    • جنس بدنه: پلاستیک و توری فلزی

    پایه لپ‌تاپ کولر مستر مدل Notepal Ergostand Liteپایه‌ خنک‌کننده‌ Notepal Ergostand Lite محصولی از برند تایوانی کولرمستر (Cooler Master) است. در این پایه یک فن خنک کننده کم صدا با قابلیت تغییر مکان در سه موقعیت به کار رفته. این فن با کنترل سرعت فن متغیر از ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه عرضه شده و می‌تواند جریان هوای ۳۵ تا ۷۰ فوت مکعب بر دقیقه تولی کند.

    پایه لپ‌تاپ Notepal Ergostand Lite با وجود مجهز بودن به فن هوایی قدرتمند، نویز فن کم صدای ۱۶ تا ۲۱ دسی‌بلی دارد. این پایه لپ‌تاپ از بدنه‌ای با جنس پلاستیک و فلز توری بهره می‌برد تا در عین تسهیل حرکت جریان هوا، وزن مناسبی داشته باشد.

    استند لپ‌تاپ Notepal Ergostand Lite با وجود دنده مکانیکی قابلیت تنظیم، امکان قرار دادن لپ‌تاپ را در چهار زاویه فراهم می‌آورد. روی بدنه این پایه لپ‌تاپ دو عدد پورت USB تعبیه شده است که مثل هاب، امکان اتصال سایر تجهیزات شما را به لپ‌تاپ فراهم می‌کند. این استند به وسیله یک پورت USB 2.0 پنج واتی برق خود را تامین می‌کند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۲. پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل U Pal

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۵.۶ اینچی
    • سیستم خنک کننده: دو عدد فن هوایی
    • ابعاد: ۳۹۰x۲۸۰x۲۷.۵ میلی متر
    • وزن: ۷۶۵ گرم
    • جنس بدنه:  استیل ضد زنگ

     پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل U Pal

    پایه لپ‌تاپ U Pal محصولی از برند چینی دیپ کول (DeepCool) است. این پایه لپ‌تاپ مجهز به دو فن خنک کننده قدرتمند ۱۴۰ میلی‌ متری است که به صورت U شکل در طرفین استند قرار گرفته‌ند. طراحی U شکل این استند موجب ورود جریانی روان و همه جانبه به سیستم شما می‌شود. با اینجال این استند با وجود بهره گیری از فن‌های قدرتمند بسیار کم صدا بوده و نویز آن تنها ۲۶.۳ دسی بل است.

    پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل U Pal به واسطه بهره گیری از بدنه آلومینیومی و طراحی مدرن با وزن زیر یک کیلوگرمی در دسترس است؛ مزیتی که این مدل را به انتخابی ایده آل برای آن دسته از کاربرانی تبدیل می‌کند که نیاز به حمل مداوم استند دارند. همچنین این استند قابلیت تنظیم در پنج زاویه را داراست و پایه فوق به وسیله یک کانکتور USB 3.0 به لپ‌تاپ شما متصل می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۳. پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل Multi Core X6

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۵.۶ اینچی
    • سیستم خنک کننده: چهار فن هوایی
    • ابعاد: ۲۴×۲۹۵×۳۸۰ میلی متر
    • وزن: ۹۰۰ گرم
    • جنس بدنه:  استیل ضد زنگ و پلاستیک

    پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل Multi Core X6

    پایه لپ‌تاپ Multi Core X6 محصول دیگری از برند خوشنام دیپ کول است. این استند مجهز به چهار فن قدرتمند بوده که تمام سطح لپ‌تاپ را پوشش می‌دهند.

    این چهار فن که شامل دو فن ۱۴۰ میلی‌متری و دو فن ۱۰۰ میلی‌متری هستند با سرعت ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ دور بر دقیقه جریانی یکپارچه و از همه جهات به لپ‌تاپ وارد می‌کنند.

    این فن‌ها می‌توانند جریانی معادل با حداکثر ۱۲۱.۴ فوت مکعب بر دقیقه را به لپ‌تاپ وارد کنند. با این وجود این استند نویز بسیار پایین و معادل ۲۴ دسی‌ بل دارد.

    به لطف بدنه استیل و پلاستیک، این پایه وزن نسبتا قابل قبولی دارد. روی بدنه این پایه دو درگاه USB 2.0 تعبیه شده است که جایگاهی مناسب برای شارژ تلفن همراه و یا اتصال لوازم جانبی است. مدل Multi Core X6 برخلاف مورد قبلی از دیپ کول قابلیت تنظیم زاویه را نداشته و تنها در دو حالت با پایه و پایه جمع قابل استفاده است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    [related]36058[/related]

    ۴. پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل N80 RGB

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۷ اینچی
    • سیستم خنک کننده: چهار فن هوایی
    • ابعاد: ۲۴×۲۹۵×۳۸۰ میلی متر
    • وزن: ۱۱۰۰ گرم
    • جنس بدنه: استیل ضد زنگ و پلاستیک

    پایه لپ‌تاپ دیپ کول مدل N80 RGB

    و اما آخرین مدل دیپ کول در این لیست پایه N80 RGB است. این پایه به طور ویژه برای لپ‌های گیمینگ و بزرگ‌تر طراحی شده است. استند فوق مجهز به دو فن ۱۴۰ میلی متری با سرعت ۸۰۰ دور در است. این فن‌ها همانند دو مدل قبلی نویز پایین و معادل ۲۳ دسی بلی دارند.

    بدنه این پایه را رویه‌ای فلزی و ضد زنگ و زیره پلاستیکی تشکیل می‌دهند. همچنین این پایه به یک نوار رنگی RGB مجهز است که به جلوه هرچه بیشتر آن می‌افزاید. همچنین این مدل به واسطه پایه‌های تعبیه شده قابلیت تنظیم در در دو زاویه را خواهد داشت.

    مشاهده تصاویر و قیمت این لپ‌تاپ

    ۵. پایه لپ‌تاپ کولر مستر مدل NotePal U3 PLUS-2020

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۹ اینچی
    • سیستم خنک کننده: سه فن قابل جداسازی
    • ابعاد: ۴۳۵x۳۳۳x۷۶ میلی متر
    • وزن: ۱۱۰۰ گرم
    • جنس بدنه: ورق آلومینیوم

    پایه لپ‌تاپ کولر مستر مدل NotePal U3 PLUS-2020

    پایه لپ‌تاپ کولر مستر مدل NotePal U3 PLUS-2020 از دیگر محصولات مجهز به فن این لیست است. فن‌های بزرگ ۸۰ میلی‌متری این پایه قابلیت جداسازی و جابه‌جایی بسته به نیاز کاربر را دارند.

    سه فن به کار رفته در این پایه قابلیت تنظیم دور فن از ۹۵۰ تا ۱۸۰۰ دور بر دقیق را دارا بوده و توانایی تولید جریان هوا تا ۱۵.۴۲ فوت مکعب بر دقیقه را دارند. همچنین علی رغم سه فن هوایی قدرتمند در این مدل، این استند نویز پایین ۱۶ تا ۲۳ دسی بلی دارد که آن را در دسته فن‌های کم صدا قرار می‌دهند.

    پایه لپ‌تاپ NotePal U3 PLUS-2020 به علت طراحی فلت و سطح بزرگ خود تا بزرگترین لپ‌تاپ‌های ۱۹ اینچی را پوشش می‌دهد. همچنین به واسطه وجود بند ایمنی تعبیه شده، قابلیت حمل لپ‌تاپ به عنوان محافظ یا کاور را نیز خواهد داشت.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۶. پایه لپ‌تاپ پاوربرلین مدل ST20-75

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۹ اینچی
    • سیستم خنک کننده: ندارد
    • ابعاد: ۲۸۰x۸۰x۲۵ میلی متر
    • وزن: ۲۸۰ گرم
    • جنس بدنه: آلومینیوم

    پایه لپ‌تاپ پاوربرلین مدل ST20-75

    پایه لپ‌تاپ پاوربرلین مدل ST20-75 مدلی ساده، سبک و مینیمال است که تا لپ‌تاپ‌های بزرگ ۱۹ اینچی را پوشش می‌دهد. این استند که مجهز به بدنه آلومینیومی است به کاربر اجازه تنظیم زاویه در هفت درجه متفاوت را می‌دهد تا متناسب با نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

    به علت طراحی خاص این مدل، لپ‌تاپ در قسمت زیرین آزاد بوده در نتیجه گردش هوا راحت‌تر می‌شود. همچنین بدین صورت از جذب گرد و خاک توسط لپ‌تاپ جلوگیری می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۷. پایه لپ‌تاپ باسئوس مدل Mesh Portable

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۵ اینچی
    • سیستم خنک کننده: ندارد
    • ابعاد: ۲۹۰x۲۲۰x۱۰ میلی متر
    • وزن: ۴۱۱ گرم
    • جنس بدنه: فلز و پی‌سی

    خرید پایه لپ‌تاپ باسئوس

    اگر دنبال پایه‌های لپ‌تاپ سبک و قابل حمل هستید، باسئوس (BASEUS) مدل  مش پرتابل (Mesh Portable) گزینه مناسبی است. این پایه برخلاف مدل‌های قبلی به فن‌های خنک کننده مستقل مجهز نیست اما با وجود حفره‌های بدنه حرکت جریان هوا را تسهیل می‌کند.

    برخلاف مشخصات ذکر شده محصول این پایه به علت وزن سبک در عمل مناسب لپ‌تاپ‌های سنگین و بالاتر از ۱۳ نیست و بهتر است برای مدل‌های سبک و ظریف از آن استفاده نمود.

    از این استند می‌توان علاوه بر پایه لپ‌تاپ به عنوان کتابخوان یا نگهدارنده تبلت و تلفن همراه نیز در چهار زاویه متفاوت بهره برد. این پایه مینیمال با طراحی زیبا در دو رنگ مشکی و سفید قابل تهیه است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این لپ‌تاپ

    [related]36530[/related]

    ۸.پایه لپ‌تاپ مدل M7

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۷ اینچی
    • سیستم خنک کننده: ندارد
    • ابعاد: ۶۱x۳۲x۲۸ میلی متر
    • وزن: ۴۵۰۰ گرم
    • جنس بدنه: ام‌دی‌اف با روکش ملامین

    خرید پایه لپ‌تاپ تولید داخلی مدل m7

    پایه لپ‌تاپ مدل M7 از مدل‌های تولید داخلی است که جنسی از ام‌دی‌اف با روکش ملامین دارد. این لپ‌تاپ به کاربر اجازه استفاده در حالت نشسته و درازکش را می‌دهد.

    این پایه لپ‌تاپ مجهز به فضای قرار دادن موبایل، هارد، پاوربانک، خودکار و... است. همچنین این مدل قابلیت تنظیم پد موس برای افراد راست دست و چپ دست را فراهم می‌آورد. زاویه این مدل بسته به نیاز کاربر قابل تنظیم است و امکان استفاده در هر حالتی را فراهم می‌آورد. 

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۹. پایه لپ‌تاپ کیو وای‌اچ مدل 2021

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۷ اینچی
    • سیستم خنک کننده: یک عدد فن هوایی
    • ابعاد: ۴۶۰x۲۷۰x۴۰ میلی متر
    • وزن: ۱۲۰۰ گرم
    • جنس بدنه: آلومینیوم

    خرید پایه لپ تاپ کیو وای‌اچ مدل 2021

    خرید پایه لپ تاپ کیو وای‌اچ مدل 2021 از آن دسته مدل‌های ارگونومیک و گران قیمت است که امکان استفاده در حالت نشسته و درازکش را به کاربر می‌دهد. پایه فوق مجهز به یک فن هوای ۱۹۵ میلیمتری کم صداست که از بالا رفتن دمای لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند. همچنین تعبیه سوراخ‌های کف این پایه، حرکت جریان هوا را تسهیل می‌کند. این پایه خنک کننده لپ‌تاپ مجهز به یک هولدر موبایل انعطاف پذیر و یک استند موس است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    ۱۰. پایه لپ‌تاپ نیلکین مدل ProDesk Adjustable

    • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا ۱۷ اینچی
    • سیستم خنک کننده: ندارد
    • ابعاد: ۲۹۰x۲۱۰x۵۰ میلی متر
    • وزن: ۱۱۶۰ گرم
    • جنس بدنه: آلومینیوم

    خرید پایه لپ تاپ

    پایه ProDesk Adjustable محصولی از برند معروف نیلکین (Nillkin) است. این پایه سبک از جنس آلومینیوم بوده و بدون هیچ گونه سیستم خنک کننده عرضه می‌شود.

    با این حال به علت طراحی مسیرهای هوا در کف بدنه استند، عبور جریان هوا را تسهیل می‌بخشد. پایه لپ‌تاپ نیلکین تماما از فلز بوده و به علت ساختار عریض خود قابل استفاده برای لپ‌تاپ‌ها تا ۱۷ اینچ و وزن ۱۲.۵ کیلوگرم است.

    پایه فوق از طراحی فوق العاده زیبا و مینیمال بهره می‌برند. کفی این پایه به وسیله‌ یک پد سیلیکونی بدون لغزش پوشیده شده که از سر خوردن لپ‌تاپ یا تبلت جلوگیری می‌کند. این پایه به وسیله دو بازی مکانیکی مستحکم لپ‌تاپ را نگه می‌دارد. دو بازوی مکانیکی این پایه اجازه تنظیم پایه فوق را در زاویه دلخواه به کاربر می‌دهد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این پایه لپ‌تاپ

    جمع‌بندی خرید پایه لپ تاپ

    خرید پایه لپ تاپ در صورتی که با در نظر گرفتن معیارهای لازم صورت گیرد از آسیب‌های گردن و ستون فقرات جلوگیری کرده و مانع از خستگی بدن طی چند ساعت کار می‌شود. همچنین تهیه یک استند مناسب می‌تواند حرکت جریان هوا را تسهیل بخشیده و مانع از افزایش دما و جذب گرد و خاک توسط لپ‌تاپ شود. برخی از استندها نیز به همین منظور از فن‌های هوایی قدرتمندی بهره می‌برند که انتخابی مناسب برای لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر با دمای بالا و یا سیستم‌های گیمینگ و سنگین است. در این مطلب ۱۰ مدل از بهترین پایه و استندهای لپ‌تاپ را معرفی کردیم تا با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به انتخاب مناسب‌ترین گزینه کنید. [see_also]12020[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید