بهترین مانیتورهای اقتصادی در بازار ایران

بهترین مانیتورهای اقتصادی در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۵ مانیتور ارزان و مقرون به صرفه در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که بهترین کارایی را با قیمت مناسب به ارمغان می‌آورند.

    تجربه کاربری از یک سیستم کامپیوتری قدرتمند بدون دسترسی به نمایشگر یا مانیتور مناسب ممکن نیست چون نمایشگر مناسب امکان بهره‌مندی از تجربه بصری باکیفیت از سخت افزار شما را فراهم می‌آورد.

    خرید مانیتور مناسب اما با وجود انبوهی از اصطلاحات و قابلیت‌هایی که قبلا در مطلب راهنمای خرید مانیتور برایتان توضیح دادیم، کمی چالش برانگیز است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این اصطلاحات آشنایی ندارید اما در پی خرید مانیتور ارزان هستید با همراه باشید تا شما را با ۵ مدل از بهترین مانیتور اقتصادی در بازار ایران آشنا کنیم.

    در این لیست علاوه بر معرفی مدل‌های اقتصادی مانیتور؛ نقاط ضعف و قدرت و همچنین سازگاری آنها را با نیاز هر دسته از کاربران اعم از اداری و خانگی، حرفه‌ای و گیمینگ بررسی می‌کنیم.

    حین خرید مانیتور ارزان نباید فراموش کنید که این مدل‌ها معمولا از پنل‌های قدیمی‌تر، نظیر TN بهره می‌برند. به همین علت مانیتورهای ارزان از دقت رنگ پایین‌تری برخوردار بوده و مناسب فعالان حوزه گرافیک نخواهند بود.

    این مدل‌ها زاویه دید محدودتر، پورت و اتصالات کمتر، وضوح، کنتراست و البته نرخ تازه سازی تصویر پایین‌تری دارند. این عوامل، مانیتورهای اقتصادی را مناسب کاربران خانگی معمولی، گیمرهای اقتصادی و کاربرانی می‌کند که با ویرایش نور و تصویر چندان سروکاری ندارند.

    ۱.مانیتور جی پلاس مدل GDM-245JN

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۴ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور GDM-245JN

    جی پلاس (G-Plus) از جمله برندهای نوپای داخلی است که مانیتورهایی با پنل مادر ال‌جی تولید می‌کند. در گستره نمایشگرهای این مجموعه می‌توان به مدل اقتصادی GDM-245JN (و GDM-225JN در سایز ۲۲ اینچ) اشاره کرد.

    این مانیتور ارزان از پنل‌ IPS بهره می‌برد که نسبت به سایر مدل‌های اقتصادی تصویری شفاف درخشان و با دقت رنگ بالاتری در اختیار کاربران خواهد گذاشت. نمایشگر فوق توانایی نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ متمایز را خواهد داشت.

    هرچند کیفیت رنگ و تصویر این مدل مناسب کاربران حرفه‌ای نیست، اما اگر به عنوان یک کاربر عادی که گوشه چشمی به فعالیت‌های گرافیکی، ویرایش تصویر غیره دارید، مانیتور GDM-245JN می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

    این مانیتور مجهز به یک خروجی هدفون است، که امکان اتصال هدفون و یا اسپیکر را فراهم می‌آورد. همچنین انتقال تصویر در این مانیتور توسط درگاه‌های HDMI و VGA صورت می‌گیرد. به همین علت زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی ثانیه و کمتر را در این مدل شاهدیم که آن را به انتخابی قابل قبول برای گیمرهای رده اقتصادی بدل می‌نماید.

    از معایب این مدل می‌توان به گزارش‌هایی از وجود پیکسل‌های سوخته توسط کاربران و همچنین پایه ثابت اشاره کرد. در مجموع مانیتور GDM-245JN یک مدل اقتصادی و باکیفیت برای کاربران معمولی، مصارف اداری و گاها گیمرهای اقتصادی است. این مانیتور در سایز ۲۲ اینچ و با پنل VA به نام GDM-225JN نیز در دسترس است.

    [related]36852[/related]

    ۲.مانيتور شيائومی مدل 1C

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۶ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور شیائومی 1c

    برند چینی شیائومی (Xiaomi) این روزها از پیشتازان تولید تجهیزات الکترونیک و هوشمند است. مانیتور و نمایشگرهای فلت این مجموعه نیز محصولی نسبتا نوپا از این برند خوشنام هستند. مانیتور 1C با سایز صفجه نمایش غیر رایج ۲۳.۸ اینچ و پنل IPS از جمله نمایشگرهای این برند است که توانسته فروش خوبی را در بازار آسیا تجربه کند. 

    ال‌سی‌دی شیائومی به واسطه پنل مدرن خود دقت رنگ و زاویه دید گسترده‌ای دارد که آن را مناسب رنج گسترده‌ای از کاربران و به خصوص ویرایشگرها می‌کند.

    از طرف دیگر نرخ تازه سازی این مانیتور ۶۰ هرتز و زمان پاسخ‌گویی آن حدود ۶ میلی ثانیه است که آن را به گزینه نه چندان مناسبی برای گیمرها، به خصوص در بازی‌ها رقابتی تبدیل می‌کند.

    نمایشگر شیائومی 1C مجهز به گواهینامه TUV Rheinland Low Blue Light است که به فیلتر نورهای آبی با طول موج کوتاه، که برای چشم مضر هستند اشاره دارد. در نتیجه مانیتور شیائومی انتخابی مناسب برای کاربرانی است که برای مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار می‌کنند.

    ۳.مانیتور ایسوس مدل VA24EHE

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۷۵ هرتز

    مانیتور ایسوس VA24EHE

    مانیتور VA24EHE از برند خوشنام ایسوس، از جمله خوش قیمت‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات رده اقتصادی است که در ایران مونتاژ می‌شود. این مدل با پنل IPS و دقت رنگ قابل توجه، توانایی نمایش رنگ‌هایی زنده و شاداب و بدون هیچ گونه پخش نور و سایه را داراست.

    این مدل هم از استاندارد Low Blue Light بهره برده و از چشم در برابر پرتوهای آسیب‌زا محافظت می‌کند. بنابراین تهیه این مانیتور برای آن دسته از کاربران که مدت زمان زیادی پشت کامپیوترند، انتخاب مناسبی است.

    نمایشگر ایسوس در قیاس با مدل‌های هم رده از نرخ تازه سازی بالاتر و سرعت پاسخگویی بهتری برخوردار است که آن را به انتخابی اقتصادی برای گیمرها بدل می‌کند. این مدل همچنین از تکنولوژی GamePlus ایسوس پشتیبانی می‌کند که ویژگی‌هایی چون پوشش‌های CrossHair، تایمر، شمارنده FPS، ابزار Alignment تصویر و غیره را برای کاربر فراهم می‌آورد.

    خرید مانیتور ارزان ایسوس VA24EHE دو تکنولوژی Adaptive-Sync و FreeSync را نیز به ارمغان می‌آورد. همچنین این مانیتور به یک پورت HDMI و یک DVI مجهز است است تا امکان اتصال راحت به هر دیوایسی را برای کاربر فراهم آورد.

    در مجموع محصولات ایسوس یک گزینه مطمئن برای کاربران خانگی و اداری است که زمان زیادی را پشتت مانیتور می‌گذرانند.

    [related]34776[/related]

    ۴.مانیتور سامسونگ مدل LS24D332

    • نوع پنل: TN
    • سایز صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور سامسونگ مدل LS24D332

    مانیتور مدل LS24D332 سامسونگ دارای پنل TN است و در نتیجه به قیمت کاهش کیفیت نور، تصویر و غنای رنگ از سرعت پاسخگویی بسیار بهتری (در حدود ۱ میلی ثانیه) برخوردار است. این سرعت مانیتور ارزان سامسونگ را به گزینه‌ای به شدت اقتصادی برای گیمرها بدل می‌نماید. هرچند کیفیت تصویر و محدودیت رنگ آن شاید انتخاب همه دسته از کاربران نباشد.

    صفحه این مانیتور به دلیل بهره گیری از طراحی مات، نور را بازتاب نمی‌دهد. از همین رو قابل استفاده در محیط‌های پرنور خواهد بود. همچنین این صفحه به واسطه زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه خود در میدان دید وسیعی تصویر را با کیفیت یکسان نمایش می‌دهد.

    در مجموع نمایشگر سامسونگ LS24D332 یک مدل ساده و با امکانات محدود است که برای کاربران اداری و بعضا گیمرهای اقتصادی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

    ۵.مانیتور ال جی مدل 22MK400H-B

    • نوع پنل: TN
    • سایز صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور ال جی مدل 22MK400H-B سایز 22 اینچ

    و در انتها به معرفی یک محصول ساده از ال جی (LG) می‌پردازیم. مانیتور فوق با پنل TN عرضه می‌شود که برای کاربر زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه و حتی کمتر را فراهم می‌آورد. این ویژگی خرید مانیتور ارزان ال جی 22MK400H-B را به انتخابی مناسب برای گیمرها بدل می‌کند.

    در مقابل به علت بهره گیری از پنل‌های قدیمی TN نمی‌توان انتظار کیفیت بالا و تصویری درخشان را از این مدل داشت. در نتیجه مانیتور 22MK400H-B برای کاربران حرفه‌ای از جمله فعالان حوزه گرافیک به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود.

    روی بدنه فلزی این محصول پورت‌های HDMI و D-USB و یک خروجی هدفون تعبیه شده که نیازهای کاربران میان رده را کاملا برطرف می‌کند.

    در مجموع مانیتور ال جی 22MK400H-B یک مدل ساده و اقتصادی با حداقل امکانات است که متناسب با نیازهای اولیه و نه چندان پیشرفته طراحی شده است.

    جمع‌بندی راهنمای خرید مانیتور ارزان

    در رده اقتصادی، غالبا مانیتورهای با پنل‌ TN در دسترس هستند. این مانیتورها به علت سرعت پاسخگویی بسیار پایین می‌توانند گزینه‌ای قابل تامل برای گیمرها باشند. اما به هیچ عنوان قادر به تامین نیازهای کاربران حرفه‌ای نخواهند بود. در خرید مانیتور ارزان باید در نظر داشته باشید که این مدل‌ها به خاطر دقت رنگ و وضوح تصویر پایین مناسب گرافیست‌ها، طراحان و ادیتورها نیستند. پس اگر شما از این دسته از کاربران هستید، بایستی در رنج قیمت بالاتری دنبال خرید گزینه مناسب باشید. از طرفی در رده اقتصادی نیز می‌توان مانیتورهای ایرانی و مونتاژ داخلی بسیاری را یافت که با پنل‌های مدرن‌تر IPS (غالبا ال جی، بعضا سامسونگ) عرضه می‌شوند. این مانیتورها در ازای قیمت ثابت سطح بالاتری از روشنایی، رنگ و وضوح تصویر را در اختیار کاربران قرار دهند. از این رو، این دسته از مانیتورها می‌توانند برای کاربران حرفه‌ای‌تر نیز کارآمد باشند. [see_also]18022[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید