بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو با مشخصاتی نظیر نمایشگر اولد با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، چیپست اسنپدراگون 732G و دوربین چهارگانه‌ای که تصاویر باکیفیت به ثبت می‌رساند، یکی از بهترین موبایل‌های میان‌رده‌ای است که طی یک سال اخیر به بازار آمده. با بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو همراه درجه باشید.

    موبایل جدید شیائومی تجربه‌ای مشابه به پرچمداران ۱۰۰۰ دلاری را در ازای برچسب قیمت ۲۷۹ دلاری ارائه می‌کند. با خرید این موبایل نمایشگری بزرگ از نوع OLED گیرتان می‌آید که با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، تصاویری بسیار روان مقابل چشم قرار می‌دهد. چیپست اسنپدراگون 732G موجود در این دستگاه برای گیمینگ کاملا مناسب است و ضمنا ردمی نوت ۱۰ پرو به یکی از بهترین اسپیکرهایی که تاکنون در این رنج قیمت مشاهده شده مجهز است.

    از طرف دیگر هم یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی داریم و گرچه نباید به شمار بالای مگاپیکسل‌ها برای سنجش عملکرد دوربین یک موبایل دل ببندید، اما در مجموع این موبایل تصاویری خوش رنگ و لعاب تولید کرده و یک حالت شب بسیار خوب هم دارد. بیایید عمیق‌تر به بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو بپردازیم.

    مشخصات عمومی ردمی نوت ۱۰ پرو

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - مشخصات عمومی

    ردمی نوت ۱۰ پرو اوایل سال ۱۴۰۰ معرفی شد و هم‌اکنون در نسخه‌هایی با حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. سیستم عامل ردمی نوت ۱۰ پرو در زمان نگارش این بررسی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های آتی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد.

    از طرف دیگر، اندروید ۱۱ همراه با پوسته MIUI 12 شرکت شیائومی روی ردمی نوت ۱۰ به اجرا درمی‌آید که گرچه به طور یقین با سلیقه تمام کاربران سازگار نیست، اما در عین حال ظاهری شاداب‌تر به سیستم عامل گوگل بخشیده است.

    ناگفته نماند که این موبایل از شبکه‌های ارتباطی GSM / HSPA / LTE پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از شبکه‌های نسل جدید 5G نیست.

    گزینه‌های هم‌قیمت مناسب اگر پشتیبانی 5G برای شما اولویت است:
    • شیائومی Mi 10T 5G
    • شیائومی Mi 11 Lite 5G
    • پوکو F3
    • گلکسی A42 5G
    البته شبکه‌های 5G هنوز در ایران پیاده‌سازی نشده‌اند، اما اگر می‌خواهید موبایل خود را تا ۳ یا ۴ سال آینده استفاده کنید ممکن است این موضوع اهمیت داشته باشد.

    [table id=657 /]

    طراحی؛ ترکیبی از کیفیت و قیمت مناسب

    شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از المان‌هایی در طراحی برخوردار شده که هم موبایل‌های گرا‌ن‌قیمت و هم موبایل‌های ارزان‌قیمت را یادآوری می‌کنند، در بهترین حالت می‌توان گفت طراحی این گوشی نوعی ملغمه است.

    برای مثال یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون روی بدنه دستگاه قرار گرفته که این روزها بیشتر در موبایل‌های ارزان‌تر یافت می‌شود. اما در پشت ردمی نوت ۱۰ پرو یک گوریلا گلس اندک خمیده می‌یابید و خبری از پلاستیکی که بسیاری از اوقات در موبایل‌های بسیار گران‌تر یافت می‌شوند نیز نیست.

    تنها نکته واضحی که نشان می‌دهد ردمی نوت ۱۰ پرو موبایلی ارزان‌قیمت است، کنار‌ه‌های دستگاه است که به جای فلز، از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند.

    [bs-quote quote="ردمی نوت ۱۰ از استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار برخوردار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    اما برجسته‌ترین ویژگی ظاهری که در بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو دیدیم طراحی آرایه دوربین‌های چهارگانه‌ است. به دور لنز اصلی دستگاه نواری به رنگ نقره‌ای براق کشیده شده و اساسا با ساختاری روبه‌رو هستیم که دوربین را بسیار پیشرفته‌تر از آنچه که واقعا هست نمایش می‌دهد.

    سایر جزییات هم همان چیزهایی هستند که انتظارش را دارید. با قطر ۸.۱ میلی‌متر، ردمی نوت ۱۰ پرو موبایلی آنقدرها قطور نیست و وزن ۱۹۳ گرمی هم باعث می‌شود ارگونومی دستگاه هنگام استفاده طولانی‌مدت مطلوب باشد.

    [table id=658 /]

    نمایشگر؛ یکی از بهترین‌ها

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - نمایشگر

    ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی یکی از مثال‌زدنی‌ترین نمایشگرها را در فهرست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون  خود دارد. این دستگاه به نمایشگری بزرگ و ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED مجهز شده که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را به نمایش درآورده و از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

    این نمایشگر شفافیت و کنتراست خوبی دارد، رنگ‌هایی عمیق به نمایش درمی‌آورد و به خاطر ابعاد قابل توجه‌اش، برای تماشای ویدیو و گیمینگ مناسب ظاهر می‌شود.

    [bs-quote quote="نمایشگر سوپر امولد ردمی نوت ۱۰ کیفیتی فوق‌العاده دارد و بین گوشی‌های تا ۱۰ میلیون بی‌رقیب است.

    " style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    موبایل‌های ارزانی که نرخ به‌روزرسانی بالا دارند آنقدرها جدید نیستند، اما اکثر آن‌ها با پنل LCD از راه می‌رسند که ضعف‌های خود را دارد و باعث می‌شود هنگام اسکرول کردن، شاهد جا ماندن ردی از محتوای بالایی را مشاهده کنید. در موبایل شیائومی خبری از چنین مشکلاتی نیست.

    ردمی نوت ۱۰ پرو در محیط‌های بسته به روشنایی ۴۰۰ نیت دست پیدا می‌کند، اما در شرایطی که نور زیاد است این رقم به ۵۹۴ نیت هم می‌رسد و هنگام تماشای محتوای HDR روشنایی ۱۲۰۰ نیت خواهید داشت.

    به این ترتیب هنگام تصویربرداری یا تماشای هرچیزی روی نمایشگر موبایل زیر نور آفتاب، با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهید شد.

    در مجموع باید گفت که با توجه به قیمت دستگاه، ردمی نوت ۱۰ پرو به نمایشگری واقعا تحسین‌برانگیز مجهز شده.

    [table id=659 /]

    عملکرد پردازنده؛ رضایت‌بخش

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - عملکرد پردازنده

    شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو دقیقا به همان چیپستی مجهز شده که انتظارش را از موبایلی در این کلاس دارید. اسنپدراگون 732G است که به این موبایل قوت می‌رساند: چیپستی میان‌رده است که تا حد خوبی برای برای گیمینگ بهینه‌سازی شده و پردازشگر گرافیکی آن با کلاک بالاتری نسبت به چیپست‌های هم‌رده کار می‌کند.

    ردمی نوت ۱۰ پرو عملکردی عالی در استفاده روزمره دارد و برای گیمینگ هم تقریبا مناسب است. به عنوان مثال بازی فورتنایت با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و به شکلی روان روی ردمی نوت ۱۰ پرو به اجرا درمی‌آید و تنها در برخی مواقع شاهد افت فریم‌های کوتاه‌مدت خواهید بود.

    [bs-quote quote="ردمی نوت ۱۰ پرو از نظر توان پردازش عملکرد درخشانی ندارد." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    بازی Asphalt 9 هم بدون افت فریم‌های رایجی که در موبایل‌های این رده قیمت مشاهده می‌شوند اجرا می‌شود و می‌توانید از تجربه آن به شکلی روان لذت ببرید.

    این قدرتمندترین چیپستی نیست که در موبایلی در این رنج قیمت خواهید یافت و همانطور که در صفحه پردازنده‌های درجه  می‌بینیم، اسنپدراگون 732G در تست‌های نانو ریویو با امتیاز 47C به مراتب از اسنپدراگون ۸۷۰ و ۸۶۰ تعبیه شده در پوکو F3 و Mi 10T 5G ضعیف‌تر است و به پای اسنپدراگون 765G در Mi 10 Lite 5G و اسنپدراگون 750G در Mi 10T Lite 5G هم نمی‌رسد.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:
    • پوکو F3 
    • شیائومی Mi 10T 5G
    • شیائومی Mi 10 Lite 5G
    [table id=660 /]

    پیکربندی حافظه؛ عملکرد و فضای ذخیره‌سازی مناسب

    چیپست اسنپدراگون 732G موجود در این دستگاه با ۶۴ با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده. هرچقدر روی این موضوع تاکید کنیم که ردمی نوت ۱۰ پرو با کمترین میزان سازش و کاستی روانه بازار شده کم گفته‌ایم. به عنوان مثال این دستگاه در مدل پایه به حافظه رم سخاوتمندانه ۶ گیگابایت از نوع LPDDR4X مجهز شده و حافظه داخلی‌اش واقعا پرسرعت است. از سوی دیگر یک مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم هم داریم که به سرعت خواندن ۵۱۲ مگابایت بر ثانیه دست پیدا می‌کنند. [table id=661 /] [related]38623[/related]

    دوربین: بالاتر از سطح انتظار

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.9 بهره‌مند شده و هیچکس نمی‌تواند انکار کند که این مشخصاتی تحسین‌برانگیز برای چنین موبایلی به حساب می‌آید.اما آنچه آرایه دوربین این موبایل را حقیقتا منحصر به فرد می‌کند چیز دیگری است: دوربین «تله‌ماکرو» ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.4. این یکی از بهترین دوربین‌های ماکرویی است که تاکنون مشاهده شده. اما چرا این دوربین ماکرو اینقدر خوب است؟ اکثر موبایل‌های مجهز به سنسور ماکرو از دوربین‌های فوق عریض خود برای ثبت این تصاویر استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ایزوله کردن بخش کوچکی از سوژه درون قاب دشوار شود، به این خاطر که میدان دید بسیار زیاد است. لنز ماکرو ردمی نوت ۱۰ پرو از نمایی با زوم بالاتر نسبت به دوربین اصلی استفاده می‌کند (حدودا ۲ برابر بیشتر) و این باعث بهبود تصاویر شده. [bs-quote quote="عکس‌های دوربین اصلی فوق‌العاده است و از نظر دامنه پویایی، رنگ، نور و کنتراست در سطح بسیار خوبی قرار دارد." style="style-13" align="left"][/bs-quote] به این ترتیب قادر به ثبت تصاویری حقیقتا کلوزآب خواهید بود و سنسور ۵ مگاپیکسلی جزییات بسیار زیادی را به ثبت رسانده و نمایان می‌کند. از سوی دیگر این لنز، پس‌زمینه را با افکت بلور بوکه تزیین می‌کند و برخلاف اکثر گزینه‌های توسعه یافته از سوی رقبا، با قابلیتی از اساس به‌دردنخور روبه‌رو نیستیم. تصاویر زوم در ردمی نوت ۱۰ پرو بر برش دیجیتالی متکی بوده و زوم دو برابری را با خود به همراه می‌آورند. از حالت تصویربرداری در شب ردمی نوت ۱۰ پرو هم نباید غافل شد که یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این دسته‌بندی به حساب می‌آید. وقتی روی حالت اتوماتیک به تصویربرداری در شرایط کم‌نور می‌پردازید تصاویر واقعا تیره گیرتان می‌آید. اما حالت شب واقعا انبوهی از داده را در میان سایه‌ها نمایان می‌کند. پس از این نوبت به دوربین ۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ردمی نوت می‌رسد که عملکردی معمولی دارد.  اگر ردمی نوت ۱۰ تنها یک سنسور برای بالا بردن کاذب شمار سنسورها داشته باشد، آن ۲ مگاپیکسلی امنی‌ویژن است که عملا کاربرد خاصی ندارد. [bs-quote quote="ویدیوها بی‌ثبات هستند و اگر هنگام راه رفتن از آن استفاده کنید، لرزش‌ها حسابی دردسرساز می‌شوند. " style="style-13" align="right"][/bs-quote] دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی Sony IMX471 عملکرد مطلوبی دارد اما بهینه‌سازی دامنه داینامیک می‌توانست بهتر باشد. این دوربین یارای رقابت با سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A52 و A72 را ندارد. لرزشگیر تصویر تنها با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه کار می‌کند که واقعا جای تاسف دارد. تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو: [gallery columns="2" ids="38872,38871"] تصاویر ماکرو دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو: [gallery columns="2" ids="38874,38873"] تصاویر دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در شب بدون نایت‌مود: [gallery columns="2" ids="38879,38880"] تصاویر دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در شب با نایت‌مود: [gallery columns="2" ids="38877,38878"] تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در حالت معمولی و پرتره: [gallery columns="2" ids="38875,38876"] [table id=662 /]

    باتری؛ ظرفیت و عمر بالا

    ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد که شارژدهی مطلوبی هم به ارمغان آورده است. [bs-quote quote="با استفاده روزمره از نمایشگر در حالت ۶۰ هرتز، تا نیمه شب ۳۵ الی ۴۵ درصد از باتری باقی می‌ماند. " style="style-13" align="right"][/bs-quote] هرچند انتظار می‌رود در حالت ۱۲۰ هرتز عملکرد باتری کمتر تحسین‌برانگیز باشد ، اما حتی در آن حالت هم پیش از خواب حدودا ۳۰ درصد باتری برایتان باقی مانده. در بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو دیدیم این گوشی به لطف شارژ سریع ۳۳ واتی در ۳۰ دقیقه تا ۵۵ درصد و در ۸۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. خوشبختانه شیائومی به بهانه حفظ محیط زیست آداپتور یا کابل شارژ را از جعبه گوشی حذف نکرده است.
    ردمی نوت ۱۰ پرو به شکل میانگین ۱۱۸ ساعت شارژدهی دارد. گوشی‌های هم‌رده با شارژدهی بیشتر:
    • گلکسی A42 5G با ۱۴۴ ساعت شارژدهی
    • گلکسی M51 با ۱۵۶ساعت شارژدهی
    • گلکسی M62 با ۱۶۰ ساعت شارژدهی
    [table id=663 /]

    امکانات؛ در حد استاندارد

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - طراحی ردمی نوت ۱۰ پرو از یک اسکنر اثر انگشت در لبه کناری برخوردار شده و برخلاف برخی رقبا خبری از تعبیه آن زیر نمایشگر نیست. اما این حسگر به شکلی سریع و قابل اتکا کار می‌کند. در بالا هم مادون قرمزی می‌یابید که در ترکیب با اپلیکیشن Mi Remote شیائومی، نقش کنترلی فراگیر را برای دیوایس‌هایی نظیر تلویزیون‌ها ایفا خواهد کرد. و در نهایت به یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ردمی نوت ۱۰ پرو می‌رسیم: اسپیکرهایی که برای چنین موبایل ارزان‌قیمتی عالی ظاهر می‌شوند. اسپیکرهای دستگاه از دو درایو اصلی بهره می‌برند و اصوات را به شکلی رسا پخش می‌کنند. یکی از اسپیکرها در پایین و دیگری در بالای نمایشگر قرار گرفته است. جالب اینکه اسپیکر بالایی خود دو خروجی دارد و صدا را هم از بالای دستگاه و هم جلوی دستگاه پخش می‌کند. این باعث می‌شود صدا به شکلی فراگیر به گوش برسد و ضمنا هنگام تجربه بازی‌ها، به شکلی ناخواسته خروجی اسپیکر را با دست نپوشانید. [table id=665 /]

    نمرات ردمی نوت ۱۰ پرو

    بررسی ردمی نوت 10 پرو ردمی نوت ۱۰ پرو در بنچمارک چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ امتیاز ۱۷۵۵ و در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز بسیار مطلوب ۲۹۱۰۵۷ را کسب کرده که از قدرت سخت‌افزاری آن حکایت دارد. ردمی نوت ۱۰ پرو از گوشی‌های پرفروش در کشورهای مختلف از جمله ایران است و کاربران در پلتفرم‌های مختلف از جمله آمازون و دیجی کالا در ایران نقدهای زیادی برای آن نوشته‌اند که از تحسین قدرت بالای این گوشی در پردازش بالا تا نقد مشکلاتی مثل برخی کمکاری‌های دوربین را در بر می‌گیرند. در ادامه نگاهی به مزایا و معایب پوکو ردمی نوت ۱۰ پرو داشته‌ایم. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. [table id=664 /]

    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو

    یک موبایل گیمینگ مقرون به صرفه

    ردمی نوت 10 پرو موبایلی عالی برای تجربه بازی‌ها به حساب می‌آیند. اگرچه می‌توان سخت‌افزارهای اندک قدرتمندتر را هم در این رنج قیمت یافت، این موبایل ترکیبی از پردازنده مناسب برای گیمینگ، اسپیکرهای استریوی با کیفیت، عمر باتری طولانی و نمایشگر عالی را ارائه می‌کند.

    تجربه نمایشگر ۱۲۰ هرتز

    بهترین نمایشگر ممکن در بازار موبایل‌های زیر ۳۰۰ دلار را می‌خواهید؟ ردمی نوت 10 پرو باید در صدر لیست خریدتان باشد. نمایشگر بزرگ و ۶.۶۷ اینچی آن همراه با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز از راه می‌رسد و کنتراستی دارد که تنها در پنل‌های OLED یافت می‌شود.

    تجربه پریمیوم با پول کمتر

    ردمی نوت 10 پرو ارزان‌قیمت‌ترین موبایلی است که تجربه‌ای مشابه دیوایس‌های ۱۰۰۰ دلاری به ارمغان می‌آورد. این موبایلی نمایشگری معرکه دارد، پرفورمنس عمومی بسیار خوب، یک دوربین اصلی قدرتمند و بدنه‌ای شیشه‌ای. عمر باتری دستگاه نیز حتی روی حالت ۱۲۰ هرتز از اکثر موبایل‌های کلاس فوق پریمیوم دوام بیشتر دارد. خرید ردمی 10 پرو از ارزان‌ترین فروشنده

    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    بررسی ردمی نوت 10 پرو - معایب

    عدم پشتیبانی از 5G

    با اینکه 5G هنوز در ایران تحت پشتیبانی قرار نگرفته، اما اگر می‌خواهید موبایلی با آینده تضمین شده بخرید ردمی نوت 10 پرو گزینه‌ای مناسب نخواهد بود. گزینه‌های جایگزین شامل شیائومی Mi 10T 5G، شیائومی Mi 11 Lite 5G و پوکو F3 است.

    زوم ضعیف در تصویربرداری

    ردمی نوت 10 پرو یک دوربین زوم مخصوص ندارن، بنابراین اگر جذب آرایه دوربین به نظر پیشرفته موبایل شده‌اید باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. زوم دیجیتال ۲ برابری کارش را نسبتا خوب انجام می‌دهد، اما اگر به دنبال لنزهای زوم اپتیکال می‌گردید باید گوشی‌هایی مثل گلکسی A72 را جستجو کنید.

    کیفیت فیلم‌برداری متوسط

    اگر حسابی به ضبط ویدیو علاقه دارید هم باید تصمیمی تازه راجع به این موبایل اتخاذ کنید. ردمی نوت ۱۰ پرو می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند، اما خبری از لرزشگیر نیست و بنابراین در اکثر موقعیت‌ها ناکارآمد ظاهر می‌شود. لرزشگیر نرم‌افزاری تنها برای ویدیوهای 1080p کار می‌کند و البته که از جزییات تصویر نهایی هم می‌کاهد.

    جمع‌بندی بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو

    بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو نشان می‌دهد دوربین این دستگاه عملکردی خوب دارد، عمر باتری واقعا عالی است و نمایشگر با کیفیت هم برای تماشای ویدیو و گیمینگ بی‌نقص به حساب می‌آید. ردمی نوت ۱۰ پرو موبایل سبک و قدرتمندی است و اگر طراحی دلچسب و توانایی‌های تحسین‌برانگیز در عکاسی و صدای گوش‌نواز را به هر چیزی ترجیح می‌دهد، یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار به حساب می‌آید. مورد دیگری که در بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو دیدیم توان پردازش متوسط است و از اینرو اگر اهل بازی هستید بهتر است سراغ گوشی‌های دیگری نظیر پوکو F3 یا Mi 10T 5G بروید. [see_also]38143[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید