مقایسه ۳۶۰ درجه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو

مقایسه ۳۶۰ درجه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو
راهنمای مطالعه

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو از نظر طراحی، سخت‌افزار، نمایشگر، دوربین و باتری به شما کمک می‌کند یکی از این دو موبایل پر طرفدار را بر اساس نیازتان انتخاب کنید.

    اولین گوشی از سری ردمی نوت ۱۰ حدود چهار ماه پیش عرضه شد و پس از آن شاهد گوشی‌های دیگری از این خانواده مانند ردمی نوت ۱۰ اس، ردمی نوت ۱۰ 5G و ردمی نوت ۱۰ پرو بودیم.

    هر چند نسخه پرو بهترین مشخصات و عملکرد را دارد اما قیمت مناسبتر ردمی نوت ۱۰ باعث شده برخی خریداران بین انتخاب این دو گوشی مردد بمانند. سوال اصلی این است که آیا پرداخت هزینه بیشتر برای نسخه پرو ارزشش را دارد؟ در ادامه این مطلب با مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو به این سوال پاسخ داده‌ایم.

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو: طراحی

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو طراحی ردمی نوت ۱۰ پرو

    هر دو گوشی شیائومی گواهینامه IP53 دارند و در برابر گرد و غبار و پاشش آب و باران سبک مقاوم خواهند بود. شیائومی برای نوت ۱۰ پرو از پنل شیشه‌ای و نسل پنجم لایه محافظ گوریلا گلس استفاده کرده اما در نسخه پایه از گوریلا گلس ۳ استفاده شده و پنل پشتی از جنس پلاستیک است.

    از آن جایی که ردمی نوت ۱۰ بدنه پلاستیکی دارد، ۱۷۸ گرم است و طراحی آن نیز کمتر لغزنده به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر ردمی نوت ۱۰ پرو نیز با وزن ۱۹۳ گرمی در دسته موبایل‌های سبک جای نمی‌گیرد. بخشی از این وزن بیشتر به خاطر ابعاد بزرگتر این گوشی نسبت به نوت ۱۰ است.

    [related]35977[/related]

    طراحی دو گوشی ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو به صورت کلی تقریبا شبیه یکدیگر است اما برخی جزئیات ریز آن‌ها قابل توجه است. برای مثال ساختار ماژول دوربین با هم تفاوت دارد و در لبه پایینی نمایشگر نوت ۱۰ همه حاشیه بیشتری به چشم می‌خورد.

    [table id=634 /]

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو: نمایشگر

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو

    ردمی نوت ۱۰ از نمایشگر بزرگتر ۶٫۶۷ اینچی برخوردار است اما مدل معمولی به صفحه نمایش ۶٫۴۳ اینچی مجهز شده است.

    مهمترین تفاوت در نمایشگر این دو گوشی به نرخ تازه‌سازی برمی‌گردد که در تجربه کاربری نقش بسیار پررنگی دارد. 

    نمایشگر  نسخه پرو از دو نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ و ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند اما نرخ رفرش نمایشگر در نسخه معمولی از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود.

    به جز نرخ تازه‌سازی از نظر حداکثر میزان روشنایی و کنتراست تفاوتی بین این دو گوشی نیست و به صورت کلی نمایشگر هر دو موبایل در بالاترین سطح کارایی قرار دارد.

    [table id=635 /]

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو: سخت‌افزار

    مقایسه نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو ردمی نوت ۱۰ پرو

    ردمی نوت ۱۰ از تراشه یازده نانومتری اسنپدراگون ۶۷۸ و نوت ۱۰ پرو از اسنپدراگون ۷۳۲ بهره می‌برد.

    پردازنده یازده نانومتری اسنپدراگون ۶۷۸ در گوشی ردمی نوت ۱۰ تجربه‌ متفاوتی از یک گوشی میان‌رده را در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی سرعت پردازش اطلاعات بالایی دارد.

    [related]35774[/related]

    پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۳۲ نوت ۱۰ پرو نیز از لحاظ عملکرد به اسنپدراگون ۷۳۰ بسیار نزدیک است. این گوشی نیز از حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد.

    در نسخه ۸ بنچمارک انتوتو ردمی نوت ۱۰ توانسته ۲۱۸ هزار امتیاز کسب کند و برادر بزرگتر نیز ۲۹۵ هزار امتیاز کسب کرده است.

    تفاوت  این دو گوشی در قدرت پردازش محسوس نیست و پرداخت چند میلیون بیشتر برای نوت ۱۰ پرو از این نظر توجیه ندارد. 

    اگر قدرت پردازش برایتان در اولویت است می‌توانید سراغ مدلی مثل پوکو F3 بروید که ۲ دوبرابر از ردمی نوت ۱۰ پرو قوی‌تر است.

    [table id=636 /]

    مقایسه نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو: دوربین

    خرید ردمی نوت ۱۰ دوربین

    هر دو گوشی ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برند اما مهم‌ترین تفاوت‌ این دو گوشی به لنز اصلی مربوط است.

    گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی را در ماژول خود جای داده اما نوت ۱۰ از لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

    دوربین ماکرو دو گوشی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو نیز متفاوت بوده و به ترتیب از لنز‌های ۲ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو بهره می‌برند.

    دوربین این گوشی‌ها تفاوت قابل توجه دیگری وجود ندارد و نوت ۱۰ به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و نوت ۱۰ پرو به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است.

    [table id=637 /]

    مقایسه نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو: باتری

    ردمی نوت ۱۰ به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نوت ۱۰ پرو به باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند. هر دو باتری به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی که یکی از نقاط قوت گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود، عملکرد بسیار خوبی در شارژ شدن دارند.

    همانطور که در تصویر زیر می‌بینید شارژدهی نوت ۱۰ به خاطر نمایشگر با نرخ رفرش کمتر و تراشه کم‌مصرف‌تر اندکی از نوت ۱۰ پرو بالاتر است.

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو باتری

    باتری نوت ۱۰ پرو در ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد از باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی و نوت ۱۰ در همین زمان ۶۵ درصد ظرفیت باتری را پر می‌کند.

    [table id=638 /]

    جمع بندی مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو

    خرید ردمی نوت ۱۰ نمایشگر در مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو دیدیم که این دو گوشی در برخی موارد از جمله دوربین، نمایشگر و تراشه پردازشی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. ردمی نوت ۱۰ پرو به لطف دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از نظر قدرت تصویربرداری در کلاس دیگری قرار دارد. از نظر نمایشگر هم این گوشی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی تجربه کاربری بسیار بهتری را فراهم می‌کند. در مقایسه ردمی نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پرو از نظر قدرت پردازش تفاوت ناچیزی بین این گوشی‌ها وجود دارد. خرید نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو از ارزان‌ترین فروشنده [see_also]37553[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید