انتخاب آبرسان مناسب بر اساس نوع پوست

انتخاب آبرسان مناسب بر اساس نوع پوست
راهنمای مطالعه

    رطوبت و چربی مهم‌ترین محافظ‌های طبیعی پوست در برابر پیری زودرس و آسیب دیدگی هستند اما به مرور زمان تعادل این مواد طبیعی به هم خورده و برای محافظت از پوست باید از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب استفاده کنید.

    خوشبختانه انواع آبرسان‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانند به حفظ شادابی و لطافت پوست شما کمک کنند. خرید و استفاده از بمب های آبرسان کامان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آبرسانی درست پوست است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب این محصولات باید مورد توجه قرار بگیرید، هماهنگی آن‌ها با نوع پوست شما است. در مطلب پیش رو بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

    چرا آبرسانی پوست مهم است و از چه سنی باید آغاز شود؟

    برخی تصور می‌کنند آبرسانی پوست تنها برای پوست‌های خشک لازم است، اما تمام انواع پوست صرف نظر از شکل و ظاهرشان مثل سایر اعضای بدن به آب نیاز دارند. به همین دلیل، باید به صورت مستمر از محصولات آرایشی مناسب برای آبرسانی به آن‌ها استفاده شود.

    معمولا بهترین زمان برای شروع برنامه منظم محافظت از پوست سن 30 سالگی است که هنوز چین و چروک در پوست ایجاد نشده و با رعایت روتین‌های محافظتی مناسب می‌توان از پیری زودهنگام پوست پیشگیری کرد.

    تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار و وجود برندهای مختلف کار تصمیم‌گیری و انتخاب را دشوار می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه آبرسان باید با نوع پوست فرد هماهنگ باشد تا به راحتی بتواند تعادل آب و چربی سطح و لایه‌های زیرین پوست را برقرار کند. انتخاب محصولات آرایشی نامتناسب ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل چربی یا خشکی بیش از حد پوست، افزایش حساسیت پوستی، تغییر رنگ سطح آن و گاهی بروز قارچ و بیماری‌هایی با منشا باکری شود.

    انواع پوست کدام است و چه آبرسانی برای هر یک مناسب خواهد بود؟

    در یک تقسیم بندی کلی پوست انسان به سه دسته تقسیم می‌شود که هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. فراموش نکنید، تنوع انواع پوست به دلایل مختلفی بروز کرده و هیچ کدام نشانه بیماری نیستند.

    ۱. پوست معمولی

    پوست‌هایی که نه بیش از اندازه چرب هستند و نه خشک، معمولی نامیده می‌شوند. این پوست‌ها با یک روتین مراقبت معمولی همیشه شاداب خواهند بود. منافذ این نوع پوست به راحتی قابل مشاهده نیست و در صورت چرب شدن با یک شستشوی ساده پاک خواهند شد. بهترین آبرسان برای پوست‌های معمولی آن‌هایی است که فاقد چربی بوده و به هیچ عنوان پوست را براق نکنند.

    کرم‌های آبرسان مخصوص پوست‌های معمولی که حاوی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز پوست هستند، برای این نوع از پوست‌ها انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند. معمولی‌ترین پوست‌ها هم در طول زمان ممکن است به دلایل مختلفی دچار خشکی یا چربی بیش از اندازه شود و با استفاده از محصولات آرایشی مناسب می‌توان آن‌ها را به وضعیت متعادل باز گرداند. پس اگر پوست معمولی شما  چند جوش کوچک زده، جای نگرانی نیست و نباید آبرسانی و روتین مراقبتی آن را ترک کنید. بسیاری از افراد با بروز هر تغییری در پوست پیش از هر کاری استفاده از کرم آبرسان را قطع می‌کنند؛ این در حالی است که چنین اقداماتی به رفع مشکل کمکی نخواهد کرد، بلکه پوست را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

    ۲. پوست چرب

    بهداشت و مراقبت از پوست برای آن‌ها که صورتشان همیشه براق است و وقتی روی آن دست می‌کشید احساس می‌کنند انگشتانتان چرب شده، شرایط ویژه خود را دارد. پوست چرب معمولا دارای جوش و آکنه است و به همین دلیل بسیاری وقت‌ها افراد از آبرسانی به موقع آن‌ها پرهیز می‌کنند. این در حالی است که از بین رفتن رطوبت و چربی پوست را برای افزایش جوش‌ها مستعد‌ می‌کند.

    عوامل موروثی و اختلالات هورمونی از مهم‌ترین دلایل چربی پوست هستند. منافذ پوست این افراد بیش از سایرین قابل مشاهده است و با شستشوی بیشتر سطح پوست و موی این افراد چرب‌تر می‌شود. محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی مخصوص پوست‌های چرب تولید شده که هنگام انتخاب کرم آبرسان مخصوص پوست خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

    استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی قوی و چربی زدا به صورت مستمر می‌تواند به این نوع از پوست آسیب بزند. بهتر است به جای استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان دارای چربی به سراغ محصولات فاقد چربی بروید و از شستشوی بیش از اندازه پوست خود هم دوری کنید؛ چون ممکن است غدد چربی را تحریک کرده و باعث چرب‌تر شدن پوست شما شود.

    هنگام استفاده از آبرسان‌ها روی پوست از لمس بیش از اندازه صورت خودداری کنید چرا که پوست را چرب‌تر کرده و باعث انتقال باکتری‌ها از سطح دست به پوست می‌شوند.

    ۳. پوست خشک

    پوسته پوسته شدن، احساس کشش در ناحیه پوست و قرمزی بخش‌های از صورت از نشانه‌های خشکی پوست است. افرادی که پوست صورت خشکی دارند باید به صورت مداوم از کرم آبرسان مناسب استفاده کنند. معمولا بمب‌های آبرسان کامان به این افراد توصیه می‌شود که رطوبت مورد نیاز سطح صورت را تامین می‌کند. خشکی پوست تنها به صورت محدود نمی‌شود و در تمام نواحی بدن ممکن است بروز کند. معمولا پوست در نواحی حساس مثل اطراف لب‌ها ترک خورده و به استفاده از محصولات آرایشی مناسب نیاز پیدا می‌کند. لازم است در طول هفته ۲ بار پوست‌های خشک آبرسانی شوند. شیوه کار هم به این ترتیب است که صورت پس از شستشو و در حالی که هنوز کمی خیس است با آبرسان مناسب پوشیده می‌شود تا مواد مغذی و مورد نیاز موجود در کرم بهتر جذب لایه‌های زیرین پوست شوند. هر آبرسان تخصصی که طراوت و شادابی را به پوست خشک بازگرداند برای شما بهترین انتخاب است. محصولات کامان آبرسان‌های مختلفی با فرمول‌های متفاوت را طراحی و وارد بازار کرده است که هر کدام برای نوع خاصی از پوست مناسب هستند. برای اینکه کرم آبرسانی که استفاده می‌کنید بیشترین اثرگذاری را داشته باشد باید با نوع پوست شما کاملا مطابقت بیابد. اگر نوع پوست خود را نمی‌شناسید و در تشخیص آن با مشکل مواجه هستید، بهتر است از یک کارشناس و متخصص پوست کمک بگیرید. همه انواع پوست به آبرسانی نیاز دارند با انتخاب محصولات متناسب می‌توانید اثرگذاری محصولات آرایشی و بهداشتی را به حداکثر برسانید و از صورت خود در مقابل پیری زودرس و آسیب دیدگی محافظت کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید