۱۰ مدل از بهترین استابلایزرهای ولتاژ در بازار ایران

۱۰ مدل از بهترین استابلایزرهای ولتاژ در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    این روزها قطعی برق به مشکلی رایج در کشور ما تبدیل شده و بسیاری به فکر استفاده از محافظ برق برای حفاظت از لوازم الکتریکی افتاده‌اند. مشکل دیگر که اغلب از آن بی‌خبریم این است که جدای از قطعی، شبکه برق با افت ولتاژ هم مواجه شده و از اینرو حتی در هنگام وصل بودن برق هم لوازم الکتریکی در معرض نوسان قرار دارند.

    در این شرایط محافظ برق عملا کاربرد خاصی ندارد و بهترین راه پایدار سازی نوسان استفاده از استابلایزر است. پیش از این در راهنمای خرید استابلایزر از مهمترین نکات در خرید این ابزار گفته بودیم و حالا نوبت به معرفی ۱۰ مدل از بهترین استابلایز رسیده است.

    ۱. استابلایزر فاران مدل STB2000 ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر

    ption id="attachment_38472" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر فاران مدل STB2000 ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    شرکت فاران یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی ازجمله استابلایزر است. این شرکت از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و درحال‌حاضر با تبادل دانش و فناوری الکترونیک با شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی، محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند که از کیفیت بالایی برخوردارند.

    این استابلایزر از لوازم خانگی و اداری شما ازجمله کامپیوتر، تلویزیون و یخچال دربرابر نوسانات برق و کاهش و افزایش ناگهانی ولتاژ محافظت می‌کند و با ثابت‌نگه‌داشتن برق مصرفی این تجهیزات، آنها را در شرایطی پایدار قرار می‌دهد که بهترین بازدهی را داشته باشند. این استابلایزر از ریزپردازنده و کنترل دیجیتال استفاده می‌کند.

    مشخصات فنی

    ظرفیت این مدل ۲۰۰۰ ولت‌آمپر (VA) است و ضریب توان آن ۰٫۶ است. یعنی در مجموع می‌توانید تا توان ۱۲۰۰ وات به آن دستگاه وصل کنید. بازدهی این دستگاه ۹۸ درصد است.

    بازه ولتاژ این استابلایزر ۲۰۰ تا ۲۳۹ ولت است، یعنی اگر ولتاژ از این بازه بیشتر یا کمتر شود، جریان خروجی به لوازم متصل‌شده را قطع می‌کند. گارانتی ۱۸ ماهه هم دارد.

    اگر از معایب آن بپرسید، تاحدودی سنگین است و عدد روی نمایشگر آن که ۲۲۰ را نشان می‌دهد ثابت است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۲. استابلایزر بی یو تی مدل TM-RDN10000VA

    ption id="attachment_38473" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر بی یو تی مدل TM-RDN10000VA عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    این استابلایزر محصول برند بی یو تی است که از سال ۱۳۸۵ تاکنون در زمینه تولید لوازم خانگی و الکترونیکی فعالیت می‌کند. این استابلایزر از نوع رله‌ای است و فقط زمانی جریان را قطع می‌کند که مقدار ولتاژ از بازه مشخص‌شده بالاتر یا پایین‌تر رود.

    مشخصات فنی

    این استابلایزر از مجموع توان ۱۰٬۰۰۰ ولت‌آمپر پشتیبانی می‌کند و دامنه ولتاژ ورودی آن ۱۴۰ تا ۲۶۰ ولت است. این بازه وسیع برای مناطقی خوب است که نوسان برق زیادی دارند.

    این مدل دیواری است و بنابراین احتمال آسیب‌دیدن یا ضربه به آن به حداقل می‌رسد. از سوی دیگر، چون روی دیوار و در ارتفاع قرار می‌گیرد برای کودکان خطر نخواهد داشت. نمایشگر LED آن ولتاژ موردنظر و سایر اطلاعات لازم را نشان می‌دهد. این دستگاه گارانتی یک ساله هم دارد.

    از معایب این دستگاه می‌توان به قیمت بالای آن و نیز تعداد محدود پریز (فقط یکی) اشاره کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۳. استابلایزر سارا مدل T127F ظرفیت ۷۰۰ ولت آمپر

    ption id="attachment_38474" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر سارا مدل T127F ظرفیت ۷۰۰ ولت آمپر عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    گروه صنعتی سارا برندی قدیمی و خوشنام است و فعالیتش را در زمینه تولید لوازم خانگی و الکترونیکی از سال ۱۳۵۹ آغاز کرده است. استابلایزرهای سارا برای تنظیم و تثبیت ولتاژ در هنگام نوسانات بسیار خوب کار می‌کنند و مانع آسیب‌دیدگی لوازم برقی می‌شوند. این مدل برای انواع دستگاه‌های صوتی‌تصویری مانند تلویزیون، کامپیوتر، پلیرهای مختلف و لوازم جانبی آنها مناسب است. به همین دلیل ترجیحا بهتر است که برای ماشین لباسشویی یا یخچال از آن استفاده نکنید.

    مشخصات فنی

    این دستگاه را لازم نیست نصب کنید. چهار درگاه دارد و کافی است دوشاخه آن را به برق بزنید و سایر دستگاه‌ها را به این پورت‌ها متصل کنید. البته ظرفیت این دستگاه ۷۰۰ ولت‌آمپر است، بنابراین یادتان باشد مجموع توان دستگاه‌هایی که به آن وصل می‌کنید نباید بیشتر از ۷۰۰ وات شود؛ چون پشتیبانی نمی‌کند. محدوده ولتاژ ورودی آن از ۱۶۵ تا ۲۴۵ ولت است و وقتی ولتاژ از این بازه خارج شود جریان را قطع می‌کند.

    یکی از معایب این دستگاه نداشتن نشانگر ولتاژ است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    [related]38343[/related]

    ۴. استابلایزر امگا مدل OMG-H11-2KVA ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر

    ption id="attachment_38475" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر امگا مدل OMG-H11-2KVA ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    استابلایزر امگا محصول شرکت تالی الکتریک است. این استابلایزر از نوع سروو است که هم برای لوازم خانگی مفید است و هم کاربردهای صنعتی دارد. این دستگاه با تثبیت ولتاژ از لوازم برقی در برابر صاعقه، نوسانات برق، اتصال کوتاه و سایر مشکلات مربوط به ولتاژ ورودی جلوگیری به عمل می‌آورد.

    مشخصات فنی

    ظرفیت این استابلایزر ۲۰۰۰ ولت‌آمپر است و ضریب توان آن ۰٫۹ است که یعنی تا مجموع توان ۱۸۰۰ وات را پشتیبانی می‌کند. بازدهی آن حدود ۹۸ درصد است و بازه ولتاژ آن از ۱۵۰ تا ۲۶۰ ولت است که در خارج از این محدوده جریان را قطع می‌کند.

    نشانگر دیجیتال این دستگاه ولتاژ ورودی و خروجی و جریان را نشان می‌دهد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۵. ترانس استابلایزر پرنیک مدل  ECO-1000-Full

    ption id="attachment_38476" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - ترانس استابلایزر پرنیک مدل  ECO-1000-Full عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    شرکت ریزپردازان مدار سبز (پرنیک) تولیدکننده سیستم‌های حفاظت از لوازم خانگی مانند انواع استابلایزر و ترانس تقویت‌کننده ولتاژ است که از دانش و فناوری روز برای عرضه محصولاتی باکیفیت استفاده می‌کند.

    مشخصات فنی

    این مدل سه پریز ارت‌دار دارد که به شما کمک می‌کند هم‌زمان سه سیستم صوتی تصویری، مانند تلویزیون، رایانه و لوازم جانبی آنها را به آن متصل کنید. ظرفیت آن ۱۰۰۰ ولت‌آمپر است و می‌تواند از مجموع ۱۰۰۰ وات پشتیبانی کند. محدوده ولتاژ ورودی آن ۱۵۵ تا ۲۶۵ ولت است که بازه خوبی به شمار می‌رود. نمایشگر دیجیتال آن هم به شما مقدار ولتاژ را نشان می‌دهد. این محصول گارانتی ۲۴ ماهه دارد.

    یکی از معایب این دستگاه بدنه بیرونی آن است که زیاد باکیفیت نیست، ولی با توجه به قیمتی که دارد قابل‌چشم‌پوشی است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۶. ترانس استابلایزر پرنیک مدل ECO-2000-Full

    ption id="attachment_38478" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - ترانس استابلایزر پرنیک مدل ECO-2000-Full عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    این مدل استابلایزر هم محصول پرنیک است و برای توان بالاتری طراحی شده است. بنابراین از آن دسته لوازم برقی که پرمصرف‌تر هستند مانند یخچال‌فریزر، یخچال سایدبای‌ساید و ماشین لباسشویی دربرابر نوسانات ولتاژ محافظت می‌کند.

    مشخصات فنی

    ظرفیت این مدل که با سیستم کنترل ریزپردازنده یا میکروپروسسور کار می‌کند، ۲۰۰۰ ولت‌آمپر است و می‌تواند از مجموع توان حدود ۲۰۰۰ وات پشتیبانی کند. نمایشگر دیجیتال آن ولتاژ خروجی و میزان جبران‌سازی ولتاژ را نشان می‌دهد. می‌توانید درجه حساسیت دستگاه و زمان تأخیر را خودتان تنظیم کنید.

    محدوده ولتاژ آن از ۱۵۵ تا ۲۶۵ ولت است و خارج از این محدوده جریان را قطع می‌کند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۷. ترانس استابلایزر و جبران‌ساز نوسان برق پرنیک مدل ECO-3000

    ption id="attachment_38477" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - ترانس استابلایزر و جبران‌ساز نوسان برق پرنیک مدل ECO-3000 عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    این مدل ترانس استابلایزر محصول برند پرنیک مخصوص ماشین لباسشویی و ظرفشویی است که قیمت‌های بالایی دارند و درصورت آسیب‌دیدگی به‌دلیل نوسانات ولتاژ، می‌توانند هزینه تعمیر بسیار بالایی روی دست‌مان بگذارند یا اینکه دیگر تعمیر نشوند. این استابلایزر با تقویت و تثبیت ولتاژ، باعث طول عمر و بهبود کارایی لوازم خانگی برقی می‌شود.

    مشخصات فنی

    این مدل با ۳۰۰۰ ولت‌آمپر ظرفیت، می‌تواند از حدود ۳۰۰۰ وات توان پشتیبانی کند. مجموع جریان دو پریز آن ۱۰ آمپر است و محدوده ولتاژ آن بین ۱۴۵ تا ۲۴۵ ولت است. دو پریز ارت‌دار دارد که می‌توانید همزمان ماشین لباسشویی و ظرفشویی را به آن متصل کنید. ازآنجاکه اتوماتیک است، می‌تواند با جبران افت ولتاژ میزان برق مصرفی لوازم برقی را هم کاهش می‌دهند و عمر مفید و بازدهی آنها را بالا می‌برند.

    این مدل از بهترین استابلایزر ولتاژ از سیستم کنترل ریزپردازنده بهره می‌برد و نمایشگر دیجیتال دارد که ولتاژ، میزان جبران‌سازی و درجه حساسیت دستگاه را نمایش می‌دهد.

    یکی از معایب دستگاه که البته غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد وزن زیاد آن است و البته رنگ‌بندی هم ندارد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۸. استابلایزر گلداستار مدل LG-1P-1.5K-V

    ption id="attachment_38479" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر گلداستار مدل LG-1P-1.5K-V عکس برگرفته از دیجی کالا

     

    این استابلایزر تمام اتوماتیک از نوع استابلایزرهای سروو است که از موتورهای سروو به جای رله استفاده می‌کنند. این دستگاه در برابر نوسانات برق، اتصال کوتاه داخلی و صاعقه که به لوازم برقی و الکترونیکی آسیب می‌رساند محافظت می‌کند. استابلایزر گلداستار با توجه به استانداردهای برق ایران طراحی شده است و با تثبیت و تقویت ولتاژ عمر مفید و بازدهی دستگاه‌های الکتریکی را افزایش می‌دهد.

    مشخصات فنی

    ظرفیت این مدل ۱۵۰۰ ولت‌آمپر است و بنابراین از ۱.۵ کاوا توان یا ۱۵۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. جریان انتقالی آن در بیشترین حالت ۶ آمپر است و سه پریز دارد.

    محدوده ولتاژ ورودی آن ۱۴۰ تا ۲۶۰ ولت است و در خارج از این محدوده جریان را قطع می‌کند.

    این مدل ولتاژ خروجی را فیلتر کرده و به این ترتیب پارازیت لحظه‌ای و نویز برق شهری را حذف می‌کند. نمایشگر آن می‌تواند به شما ولتاژ و سایر اطلاعات لازم را نشان دهد.

    گارانتی ۱۲ ماهه راد الکتریک دارد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۹. استابلایزر فاراتل مدل STB2000 ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر

    ption id="attachment_38480" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر فاراتل مدل STB2000 ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر عکس برگرفته از فاراتل

     

    شرکت فاراتل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم و دستگاه‌های الکترونیکی است. قدمت این برند به سال ۱۳۵۲ برمی‌گردد. بااین‌حال همواره در این سال‌ها گام‌به‌گام با فناوری‌های جدید و دانش روز پیش آمده و با خلاقیت و نوآوری بهترین محصولات ایرانی را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد. این استابلایزر را می‌توانید برای تثبیت ولتاژ سیستم‌های خانگی و اداری مانند کامپیوتر، سیستم‌های صوتی و تصویری، چاپگر و لوازم جانبی آنها استفاده کنید.

    مشخصات فنی

    این استابلایزر رله‌ای ۲۰۰۰ ولت‌آمپر ظرفیت دارد و بیشینه مجموع توانی که می‌توانید به آن متصل کنید ۲۰۰۰ وات است. محدوده ولتاژ آن ۱۸۰ تا ۲۵۰ ولت است و در خارج از این بازه جریان را قطع می‌کند. فیلتر تعبیه‌شده در آن از دستگاه‌های برقی در برابر نویز و پارازیت محافظت می‌کند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    ۱۰. استابلایزر فاراتل مدل AVR40

    ption id="attachment_38481" align="alignnone" width="850"]بهترین استابلایزر ولتاژ - استابلایزر فاراتل مدل AVR40 عکس برگرفته از فاراتل

     

    این مدل استابلایزر برای یخچال، فریزر و یخچال‌فریزر دوقلو مناسب است. این دستگاه می‌تواند از لوازم برقی حساس الکترونیکی در افزایش یا کاهش ولتاژ، صاعقه و نظایر آنها محافظت کند و با داشتن قابلیت تأخیر زمانی در هنگام قطع ناگهانی برق شهری و وصل‌شدن آن از آسیب‌دیدگی آنها جلوگیری به عمل آورد.

    مشخصات فنی

    این مدل تمام‌اتوماتیک است و نیازی به خاموش‌کردن ندارد. اگر بار زیادی به آن متصل کرده باشید و دمای داخلی‌اش بی‌رویه بالا برود، برق خروجی را به‌شکل اتوماتیک قطع می‌کند.

    ظرفیت این استابلایزر ۲۰۰۰ ولت‌آمپر است و ضریب توان آن ۰٫۶ است، بنابراین بیشینه توانی که می‌توانید به آن متصل کنید ۱۲۰۰ وات است. محدوده ولتاژ ورودی آن بین ۱۶۵ تا ۲۳۵ ولت است و جریان خروجی آن ۵.۵ آمپر است.

    این دستگاه نیاز به نصب ندارد و کافی است آن را به برق متصل کرده و لوازم موردنظرتان را به آن وصل کنید. گارانتی آن هم ۱۲ ماهه است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این استابلایزر

    در آخر

    در این مطلب ۱۰ مدل از بهترین استابلایزر ولتاژ را به شما معرفی کنیم که با قابلیت‌ها و ظرفیت مختلف عرضه شده‌اند. شما از کدام یک از این برندها استفاده کرده‌اید؟ لطفا درباره مزایا و معایب آنها در دیدگاه‌ها با ما و دوستانتان در درجه صحبت کنید. [see_also]36690[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید