بررسی گلکسی A32 مدل 4G و 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی A32 مدل 4G و 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی A32 یکی از زیباترین گوشی‌های سامسونگ است که در ۲ نسخه 4G و 5G عرضه شده است. در بررسی گلکسی A32 نکات مثبت و منفی هر دو نسخه را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

    سامسونگ با جدیدترین گوشی‌های خود از خانواده «گلکسی A» حضور موفقی در بازار جهانی موبایل داشته است و گلکسی A32 نیز با قابلیت‌های متنوع توانسته این مسیر را ادامه دهد.

    گلکسی A32 نسبت به نسل قبل خود از نظر نمایشگر، پردازنده و دوربین ارتقای زیادی را تجربه کرده است. با این وجود در رده قیمتی ۶ تا ۸ میلیون رقبای قدری را پیش خود می‌بینید که از بعضی لحاظ نسبت به گلکسی A32 برتری دارند.

    گلکسی A32 هم مثل A52 در دو نسخه 4G و 5G عرضه شده که تفاوت‌های زیادی هم با هم دارند. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی اقتصادی را دارد باید نقاط ضعف و قوتش را بشناسید و مطلب بررسی گلکسی A32 نیز به همین منظور نوشته شده است. بد نیست نگاهی هم به بررسی گلکسی A33 و بررسی گلکسی A34 داشته باشید.

    مشخصات عمومی گلکسی A32

    بررسی گلکسی A32

    از زمان معرفی رسمی گلکسی A32 نزدیک به شش ماه می‌گذرد و این گوشی در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۹۹ و در نسخه‌‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی به صورت رسمی معرفی شد.

    [bs-quote quote=" گلکسی A32 احتمالا تا اندروید ۱۴ به‌روزرسانی می‌شود." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    سیستم عامل گلکسی A32 سامسونگ در زمان نوشتن این بررسی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد. اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1 روی این گوشی اجرا می‌شود.

    قیمت پایه نسخه GSM / HSPA / LTE این گوشی در مردادماه حدود  ۶.۵ میلیون تومان است. نسخه با پشتیبانی از  GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G قیمتی در حدود ۷.۳ میلیون تومان دارد.

    در رنج قیمت حدود ۷ میلیون تومان ممکن است گوشی‌های دیگری نیز نظر شما را به خود جلب کند:

    [table id=666 /]

    طراحی؛ ساده و چشم نواز

    بررسی گلکسی A32

    گوشی گلکسی A32 نسبت به گلکسی S21 و گلکسی A52s 5G زبان طراحی ساده‌تری دارد. در این نوع طراحی تمرکز روی حذف زواید تا حد ممکن است و در نتیجه خبری از مازول برجسته دوربین یا شلوغ‌کاری‌های گلکسی A31 نیست.

    پنل پشتی گوشی کاملا صاف و یکدست است اما به اندازه قاب میانی محکم احساس نمی‌شود. دلیل اصلی آن فاصله خالی بین مادر بورد و لایه داخلی پنل است که با ضربه زدن روی آن نیز این خلا کاملا مشخص می‌شود. متاسفانه پنل پشتی مات نیست و تا دلتان بخواهد اثرانگشت و کثیفی را به راحتی جذب خود می‌کند.

    [bs-quote quote="حاشیه‌های نمایشگر در نسخه 5G از مدل 4G بیشتر و در حد مدل‌‌های اقتصادی است." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    این گوشی سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش در دسترس کاربران قرار گرفته است.

    نمایشگر گلکسی A32 توسط لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

    اگر به دنبال ویژگی‌های ضدآب یا ضد گرد و غبار هستید باید بدانید که گلکسی A32 از هیچ استاندارد خاصی پشتیبانی نمی‌کند و با این وجود در برابر پاشش آب و گرد و غبار آسیب‌پذیر خواهد بود.

    اگر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برایتان مهم است سراغ گلکسی A52 بروید که استاندارد IP67 دارد.  گوشی‌های هم قیمت دیگر که از IP53 پشتیبانی می‌کنند:

    [table id=667 /]

    نمایشگر؛ فوق‌العاده در 4G، ناامیدکننده در 5G

    بررسی گلکسی A32

    نمایشگر معمولا یکی از نقاط قوت گوشی‌های گلکسی است اما این مساله در بررسی گلکسی A32 می‌بینید که این مساله در مورد نسخه 5G صدق نمی‌کند.

    [bs-quote quote="نمایشگر گلکسی A32 5G به شدت از مدل 4G کیفیت پایین‌تری دارد و حتی به پای مدل‌های اقتصادی نمی‌رسد." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    نسخه 4G گلکسی A32 از نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با وضوح FHD و نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

    این نمایشگر رنگ‌ها را با دقت مطوب نمایش داده و از حداکثر روشنایی دستی ۵۲۰ و خودکار ۸۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند که مشاهده محتوا را حتی زیر نور مستقیم آسان می‌کند.

    از طرف دیگر گلکسی A32 5G از صفحه نمایش بی‌کیفیت TFT بهره می‌برد که مدت‌هاست در گوشی‌های هوشمند خبری از آن نیست.

    این پنل به خاطر وضوح پایین در این رده قیمتی حرفی برای گفتن ندارد. از نظر حداکثر روشنایی در حالت خودکار از ۴۲۶ نیت فراتر نمی‌رود و ازاینرو برای مشاهده محتوا زیر نور شدید اصلا مناسب نیست.

    تقریبا تمام موبایل‌های موجود در بازار نسبت به گلکسی A32 5G نمایشگر بهتری دارند. گوشی‌های هم قیمت با نمایشگر دارای نرخ رفرش ۱۲۰هرتز:
    • پوکو X3 پرو
    • شیائومی Mi 10T Lite 5G

    [table id=668 /]

    دوربین؛ مناسب اما بدون عملکرد چشمگیر

    بررسی گلکسی A32

    نسخه‌های 5G و 4G گلکسی A32 در قسمت دوربین نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. نسخه 5G از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج بهره می‌برد.

    از طرف دیگر، ماژول دوربین نسخه 4G گلکسی A32 شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج است.

    [bs-quote quote="نسخه‌های 5G و 4G گلکسی A32 در قسمت دوربین نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    دوربین اصلی گلکسی A32 در هر دو نسخه کیفیت مطلوبی دارد. جزئیات تصاویر ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی بسیار زیاد است و همه چیز زیبا و واضح دیده می‌شود. رنگ‌ها بدون اینکه بیش از اندازه اشباع شوند، زیبا و سرزنده هستند. عکس‌های ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی نیز جزئیات را با وضوح بیشتری ارائه می‌کند.

    در شرایط کم نور، دوربین اصلی گلکسی A32 5G احتمالا شما را راضی نخواهد کرد اما هنوز هم به عنوان یک دستگاه اقتصادی کاملا مناسب است. عکس‌های به طور کلی نرم و پر نویز هستند و دامنه پویایی آن‌ها کم است. جزئیات سایه‌های بیشتر از همه دیده می‌شوند و منابع نور اغلب به خوبی ثبت نمی‌شوند.

    گلکسی A32 5G برای دوربین‌های اصلی و فوق عریض دارای نایت مورد یا حالت شب است که به صورت کلی کیفیت و جزئیات عکس‌ها را تا میزان قابل توجهی بهبود می‌دهد.

    پیش از اینکه به سایر دوربین‌های دستگاه بپردازیم، بهتر است عکس‌های حالت پرتره آن را نیز با یکدیگر مرور کنیم که برای یک دستگاه اقتصادی نتایج بسیاری خوبی به همراه دارد. افکت بوکه در پس زمینه بسیار خوب است و می‌توانید شدت آن را از طریق یک نوار لغزنده تنظیم کنید.

    دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض گلکسی A32 نیز تصاویر مناسبی را ارائه می‌کند. سطح جزئیات برای این دستگاه بسیار مناسب است و دامنه پویا آن نیز برای یک گوشی میان‌رده بد نیست. با استفاده از دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو گوشی نیز می‌تواند تصاویری با زاویه بسته خوبی بگیرید و البته به دلیل عدم وجود قابلیت فوکوس خودکار، فاصله تا سوژه را باید به صورت دستی مشخص کنید.

    [bs-quote quote="اگر کیفیت ویدیو برای شما اولویت دارد، بهتر است سراغ گلکسی A32 5G بروید." style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز عکس‌های بسیار مناسبی را به ثبت می‌رساند که برای یک گوشی میان رده خوب است. خبری از فوکوس خودکار نیست اما بیشتر عکس‌های سلفی در نهایت خوب هستند. جزئیات تصاویر نیز بسیار عالی دیده می‌شود و رنگ کرم پوست بدن انسان‌ها نیز بسیار دوست داشتنی است.

    به صورت کلی دوربین گلکسی A32 5G در مقایسه با نسخه پایه گلکسی A32 به همان اندازه خوب یا کمی بدتر بوده است.

    نسخه 5G می‌تواند ویدیو‌های 4K با نرخ‌فریم ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند که طبیعتا بهتر از ویدیو‌هایی با وضوح 1080p گلکسی A32 4G است. بنابراین اگر کیفیت ویدیو برای شما اولویت دارد، بهتر است سراغ گلکسی A32 5G بروید.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A32 (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی A32:

    [gallery columns="2" ids="39189,39188"]

    تصاویر زوم ۲ برابری دوربین گلکسی A32:

    تصاویر دوربین گلکسی A32 در شب بدون نایت‌مود:

    تصاویر دوربین گلکسی A32 در شب با نایت‌مود:

    [table id=669 /]

    [related]36265[/related]

    عملکرد پردازنده؛ نامناسب برای کارهای سنگین و بازی

    بررسی گلکسی A32

    گلکسی A32 5G از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰ بهره می‌برد که از محبوبیت خاصی برخوردار نیست. همچنین این پردازنده تفاوت چندانی با برادران خود یعنی دیمنسیتی ۷۰۰ و دیمنسیتی ۸۰۰U ندارد. تمام این پردازنده بر اساس فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده است که برای کارهای روزمره نتایج کارآمدی را به همراه دارد اما در بررسی گلکسی A32 5G دیدیم که در اجرای بازی به شدت دچار محدودیت است.

    نسخه 4G گوشی نیز از چیپست ۱۲ نانومتری هلیو G80 بهره می‌برد که با چهار هسته‌ Cortex-A75 و چهار هسته‌ Cortex-A55 همراه شده است. هر دو تراشه عنوان شده از پردازنده گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برند.

    [bs-quote quote="اگر اهل بازی با موبایل هستید، دور گلکسی A32 را خط بکشید." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    برای بررسی بیشتر پردازنده گلکسی A32 یک بار دیگر به صفحه پردازنده‌های درجه مراجعه می‌کنیم. طبق نتایج ارائه شده دیمنسیتی ۷۲۰ در تست‌های نانو ریویو با امتیاز ۴۴ به مراتب از پردازنده‌های مانند اسنپدراگون ۸۶۰ تعبیه شده در پوکو X3 پرو ضعیف‌تر است و به پای اسنپدراگون 765G در Mi 10 Lite 5G و اسنپدراگون 750G در Mi 10T Lite 5G هم نمی‌رسد.

    پردازنده هلیو G80 تا حدودی از دیمنسیتی قوی‌تر است و در اجرای کارهای روزمره کم نخواهد آورد اما اگر اهل بازی هستید بهتر است دور این گوشی را خط بکشید چرا که این مدل هم در اجرای بازی‌هایی مثل پابجی در وضوح HD دچار لگ می‌شود.

    در گوشی A33 سامسونگ به عنوان نسخه جدید این دو مدل پردازنده به طور قابل توجهی قوی‌تر شده و توان اجرای بازی‌های گرافیکی را دارد.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:
    • پوکو X3 پرو 
    • شیائومی Mi 10 Lite 5G
    • ردمی نوت 10S
    [table id=670 /]

    پیکربندی حافظه؛ همان گزینه‌های معمولی

    سامسونگ برای گوشی‌ گلکسی A32 خود مانند بسیاری از گوشی‌های میان رده دیگر بازار از ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است و نکته قابل توجهی در این رابطه وجود ندارد.

    هر دو مدل دارای اسلات کارت حافظه هستند اما در نسخه 5G اسلات آن با سیم‌کارت دوم مشترک است.

    هرچند ۶ گیگابایت رم نیز برای اجرای سریع برنامه‌ و بازی‌ها کفایت می‌کند اما با توجه به اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت بین نسخه ۶/۱۲۸ با ۸/۱۲۸ بسیار ناچیز است، مدل با حافظه بالاتر را خریداری کنید تا از سرعت بالاتر و حافظه داخلی بیشتر لذت ببرید.

    همچنین بهتر است سراغ گزینه ۶۴ گیگابایتی دستگاه نروید چرا که احتمالا به ناچار مجبور به خرید و استفاده از کارت microSD جانبی خواهید شد.

    [table id=671 /]

    باتری؛ شارژدهی عالی

    بررسی گلکسی A32

    هر دو نسخه 4G و 5G گلکسی A32 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند و شارژدهی بسیار بالایی دارند اما شارژ سریع آنها به اندازه رقبا پرتوان نیست.

    میزان شارژدهی نسخه‌های 4G و 5G گلکسی A32 به شکل میانگین به ترتیب ۱۱۹ و ۱۲۳ ساعت است که جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند.

    مانند اکثر گوشی‌های پایین‌رده بازار، گلکسی A32 نیز به همراه یک شارژر ۱۵ واتی داخل جعبه به بازار عرضه می‌شود. با استفاده از این شارژ می‌توان گوشی خود را در عرض ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه به صورت کامل شارژ کرد و پس از نیم ساعت شارژ ۲۳ درصد از باتری آن پر خواهد شد.

    هر چند سرعت شارژ کندتر از گوشی‌های میان‌رده شیائومی است اما تقریبا با سایر دستگاه‌های اخیر سامسونگ از نظر ظرفیت باتری و سرعت شارژ برابری می‌کند.

     گوشی‌های هم‌رده با توان شارز ۳۳ وات:

    [table id=672 /]

    امکانات؛ در حد استاندارد

    دو نسخه مختلف گوشی گلکسی A32 سامسونگ از امکانات متفاوتی برخوردار هستند. برای مثال حسگر اثر انگشت در گلکسی A32 4G زیر نمایشگر اولد آن قرار گرفته است و این حسگر در گلکسی A32 5G روی کلید پاور دیده می‌شود.

    مکان حسگر اثر انگشت در نسخه 4G کمی پایین‌تر از معمول است و احتمالا کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

    سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده خود به سراغ اسپیکرهای استریو نرفته است و این گوشی به همراه اسپیکر دو کاناله گوشی در دسترس کاربران قرار گرفته است که به صورت کلی روی کیفیت آن نمی‌توان حساب زیادی باز کرد اما برای کارهای روزمره کافی خواهد بود.

    اگر کیفیت و میزان صدا اهمیت زیادی برای شما دارد گوشی‌های هم قیمت گلکسی A32 با اسپیکر استریو به شرح زیر است:
    • ردمی نوت ۱۰ پرو
    • پوکو X3 پرو
    • شیائومی می ۱۱ لایت

    [table id=673 /]

    نمرات گلکسی A32 سامسونگ

    بررسی گلکسی A32

    گلکسی A32 4G با پردازنده ۱۲ نانومتری هلیو G80 در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۲۷۷ و در تست تک هسته‌ای به نمره ۳۶۱ دست پیدا کرده است.

    نسخه 5G گلکسی A32 نیز با تراشه دیمنسیتی ۷۲۰ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۶۷۳ و در تست تک هسته‌ای به نمره ۵۰۵ دست پیدا کرده‌ است

     از پردازنده‌های گلکسی A32 نمی‌توان انتظار بالایی داشت و خرید آن برای اجرای بازی‌های سنگین توصیه نمی‌شود. همچنین گلکسی A32 درمقایسه‌ با نسل پیشین ارتقای چندانی را تجربه نمی‌کند و اگر گلکسی A31 دارید به امید قدرت سخت‌افزاری بالاتر آن را عوض نکنید.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب سامسونگ گلکسی A32 خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=674 /]

    مزایا گلکسی A32 از دید کاربران

    شارژدهی بسیار خوب

    بدون شک یکی از جنبه‌های موفقیت‌آمیز سامسونگ در گوشی‌های گلکسی A32 باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است که میانگین ۱۲۳ ساعت شارژدهی را به همراه می‌آورد.

    اندروید ۱۱ و سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری

    سامسونگ گوشی‌های جدید خانواده A خود را به اندروید ۱۱ و جدیدترین نسخه رابط کاربری One UI 3.1 مجهز کرده است. از همه مهم‌تر اینکه سامسونگ عنوان کرده به مدت سه سال گوشی میان‌رده خود را بروزرسانی نرم‌افزاری و تا اندروید ۱۴ را نیز دریافت خواهد کرد.

    عملکرد قابل قبول در روز

    اگر دوربین گوشی‌های موبایل برای شما اهمیت زیادی دارند و به عکاسی با موبایل علاقه‌مند هستید، دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض گلکسی A32 حداقل در روشنایی روز می‌توانند شما را راضی نگه دارند. همچنین کیفیت نامطلوب دوربین‌های این دستگاه با حالت شب برطرف خواهد شد.

    پشتیبانی از 5G

    همانطور که در بررسی گلکسی A32 5G دیدیم این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری یا نمایشگر چنگی به دل نمی‌زند با این حال برخی کاربران از سازگاری این گوشی با شبکه 5G ابراز رضایت کرده‌اند.

    معایب گلکسی A32 از دید کاربران

    بررسی گلکسی A32

    نمایشگر ناامید کننده (نسخه 5G)

    در حالی که نمایشگر نسخه 4G این گوشی در بین موارد قابل قبول قرار دارد اما از معایب گلکسی A32 5G داشتن یکی از بدترین نمایشگرهای بازار موبایل است.

    به نظر می‌رسد سامسونگ برای اضافه کردن اتصال 5G به این گوشی مجبور شده سایر موارد آن را تحت تاثیر قرار دهد که استفاده از نمایشگر TFT نتیجه همین رویکرد است.

    تراشه ضعیف‌تر نسبت به رقبا

    از نظر عملکرد سخت‌افزاری، به صورت کلی نمی‌توان انتظار زیاد از حدی از گوشی‌های گلکسی A32 سامسونگ داشت. همچنین در همین رده قیمتی گوشی‌های بسیار بهتری مانند پوکو X3 و ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی وجود دارد که از تراشه‌های قدرتمندتری بهره می‌برند و برای طرفداران بازی‌های موبایل گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

    طراحی بدنه کمی توخالی احساس می‌شود

    دیگر معایب گلکسی A32 جنس بدنه پلاستیکی است و شاید با یک بار در دست گرفتن گوشی متوجه پایین بودن میزان استقامت آن شوید. از طرفی دیگر مدل 5G ضخامت بیشتری دارد و به صورت کلی اثر انگشت و چربی بسیار زیادی جذب بدنه گوشی خواهد شد.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A32 

    بررسی گلکسی A32 به صورت کلی اگر قصد دارید از گوشی خود استفاده سنگینی کنید یا به بازی‌های موبایل علاقه‌مند هستید، خرید گلکسی A32 توصیه نمی‌شود. با این حال اگر به یک گوشی موبایل نه چندان گران برای انجام برخی کارهای روزمره خود مانند چک کردن برنامه‌های و یا وبگردی و عکاسی نیاز دارید، این گوشی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت در بررسی گلکسی A32 می‌توان عنوان کرد که با یک گوشی میان‌رده ساده و کارآمد مواجه هستیم اما وجود برچسب قیمتی ۷ میلیون تومانی ارزش خرید آن را کمی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. خرید این گوشی از ارزان‌ترین فروشنده از جمله رقبای این گوشی می‌توان به ردمی نوت 10S، گلکسی M42 5G، ردمی نوت ۱۰ و پوکو X3 پرو اشاره کرد. همچنین با مطالعه راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل می‌توانید گوشی‌های مناسب دیگری را هم در همین رده قیمتی پیدا کنید. [see_also]38623[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید