۱۰ مدل از بهترین ساندبارهای بازار ایران

۱۰ مدل از بهترین ساندبارهای بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این مطلب به معرفی۱۰ مدل از بهترین ساندبار در بازار ایران می‌پردازیم و آن‌ها را از لحاظ کیفیت ساخت، ویژگی‌ها و امکانات بررسی می‌کنیم.

    ساندبار چیست؟

    اگر تلویزیون شما هم برای پخش صدا ضعیف عمل می‌کند، بدانید که تنها نیستید. در بسیاری از تلویزیون‌های پرفروش امروزی صرف‌نظر از اندازه آن‌ها، بلندگوهای ظریفی برای پخش صدا در نظر گرفته شده است.

    خوشبختانه با کمک ابزارهای جانبی مثل ساندبارها می‌توانید تجربه جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر از صدا داشته باشید. ساندبارها پخش‌کننده‌های صوتی هستند که صدا را با حجم بالاتر و کیفیتی بهتر پخش می‌کنند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت عمودی یا افقی کنار تلویزیون قرار داد.

    مزیت اصلی ساندبارها در این است که بدون نیاز به پیچیدگی و هزینه زیاد و تجربه صوتی غنی و دلپذیری را به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر روی کیفیت صدا حساس هستید سراغ ساندبار بروید در غیر این صورت اسپیکر معمولی هم کارتان را برای افزایش حجم صدا راه می‌اندازد.

    قبل از خرید ساندبارها لازم است که نکاتی را در نظر داشته باشید. برای مثال پیش از خرید حتما ابعاد تلویزیون خود را در نظر بگیرید تا مشخص شود ابعاد ساندبار شما تا چه اندازه باید بزرگ باشد. دیگر ویژگی‌هایی که باید حین خرید مد نظر قرار دهید:

    • پشتیبانی از بلوتوث و وای‌فای
    • تعداد و نوع درگاه‌های ورودی و خروجی
    • تعداد اسپیکرها 
    • وجود ساب‌ووفر
    • محدوده فرکانسی
    • توان خروجی
    • قابلیت اتصال میکروفن
    • فرمت‌های صوتی از جمله دالبی دیجیتال , MP3 , WMA , WMV , MONO

    بهترین ساندبارهای بازار ایران

    در این بخش به معرفی ۱۰ مدل از بهترین ساندبار در بازار ایران می‌پردازیم. در لیست بهترین ساندبار برندهای مختلفی مانند سونی، سامسونگ، شیائومی، ال‌جی و یاماها حضور دارند.

    ۱. ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA

    بهترین ساندبار

    ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA یکی از گزینه‌های باکیفیت و خوش‌قیمت در بازار ایران است. توان این دستگاه ۳۰ وات و سیستم صوتی ۲ کاناله دارد. این مدل از ساندبار شیائومی به بلوتوث مجهز است؛ بااین‌حال درگاه کامپوزیت، درگاه HDMI، تعداد درگاه USB و وای‌فای ندارد.

    ورودی های ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA شامل ورودی صدای دیجیتال کواکسیال و ورودی AUX است. بدنه این دستگاه از جنس فلز و پلاستیک ABS تشکیل شده است.

    یکی از نکات بسیار مهمی که ساندبار شیائومی MDZ-34-DA را محبوب کرده، قیمت مناسب آن در مقایسه با دیگر مدل‌ها است و شاید بتوان گفت بهترین ساندبار زیر یک میلیون است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۲. ساندبار سامسونگ مدل HW-K590

    ساندبار سامسونگ مدل‌ HW-K590 با قدرت خروجی ۳۲۰ وات و ساب‌ووفر ۷ اینچی، کیفیت صدای بسیار مطلوبی دارد. این دستگاه از فرمت‌های صوتی‌ AAC،‌ FLAC،‌ MP3،‌ OGG،‌ WAV،‌ WMA‌ پشتیبانی می‌کند تا کاربران مشکلی بابت استفاده از فایل‌ها با فرمت‌های مختلف نداشته باشند.

    اتصال این ساندبار به‌ تلویزیون، بی‌سیم است و با فناوری بلوتوث کار می‌کند. ورودی AUX و خروجی‌ HDMI‌ نیز برای این ساندبار در نظر گرفته شده است و همچنین می‌توانید این ساندبار را از طریق گوشی موبایل خود روشن کنید. از دیگر ویژگی‌های شاخصش می‌توان به قابلیت دالبی ۵.۱ کاناله و صدای محیطی فراگیر اشاره کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۳. ساندبار سامسونگ مدل HW-K490

    بهترین ساندبار

    یکی دیگر از ساندبار‌های برند سامسونگ، مدل HW-K490 است که از سیستم صوتی ۲.۱ کاناله برخوردار است و توان خروجی آن ۳۰۰ وات است. این نوع ساندبار قادر است با دو اسپیکر استریو و یک ساب‌ووفر 6.5 اینچی، صدایی قدرتمند تولید کند که برای استفاده در منازل متوسط مناسب است.

    برای این سیستم شش حالت صدا در ‌نظر گرفته ‌شده است که با استفاده از آن‌ها کاربر می‌تواند صدای خروجی را بر‌اساس تمایل خود شخصی‌سازی کند. فرمت‌های صوتی متنوعی مانند flac و mp3 در این محصول پشتیبانی می‌شوند. این سیستم قابلیت اتصال به وای‌فای و بلوتوث داخلی را دارد و درگاه‌های ارتباطی آن شامل HDMI ،USB‌ و ورودی صدای اپتیکال می‌شوند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۴. ساندبار هارمن کاردن مدل HK SB20

    هارمن کاردن از قدیمی‌ترین برندهای آمریکایی است که در زمینه صدا در آمریکا فعالیت دارد و برندهای محبوب جی بی ال و اینفینیتی نیز از زیر مجموعه‌های آن محسوب می‌شوند.

    قدرت خروجی ساندبار هارمن کاردن مدل HK SB20 چیزی حدود ۳۰۰ وات است. برای اتصال هارمن کاردن مدل HK SB20 به تلویزیون می‌توان از بلوتوث یا درگاه HDMI استفاده کرد. به لطف بلوتوث می‌توانید فایل‌های صوتی موجود در تلفن‌همراه خود را به‌صورت بی‌سیم به این ساندبار منتقل کنید.

    این دستگاه عملکرد بی‌سیم نیز دارد و تا ۱۰ متر را نیز برای عملکرد بلوتوث پوشش می‌دهد. این ساندبار با قدرت صدای فوق‌العاده‌اش برای مساحتی تا حدود ۲۰۰ متر نیز کارایی دارد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۵. ساندبار یاماها مدل YAS-209

    بهترین ساندبار

    ساندبار یاماها مدل YAS-209 نیز یکی از مدل‌های پرطرفدار ژاپنی است که می‌توان آن را در لیست بهترین ساندبار موجود در بازار ایران قرار داد. این مدل در آمازون و بین کاربران خارجی هم توانسته خودی نشان دهد و از ۵ امتیاز ۴.۱ امتیاز گرفته است.

    اسپیکرها در ساندبار یاماها YAS-209 در زوایای خاص تعبیه شده‌اند تا منجر به پخش صدایی سه بعدی و فراگیر شود.

    این ساندبار نیز قابلیت نصب روی دیوار را دارد و روش‌های ارتباطی متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد که شامل اتصال بی‌سیم وای‌فای، بلوتوث، درگاه‌های کامپوزیت، کامپوننت، microUSB ،HDMI و USB می‌شود.

    ساندبار یاماها مدل YAS-209 با توان خروجی ۲۰۰ وات به ساب‌ووفر مجهز است و با تکیه بر فرمت جذاب DTS Virtual:X شما را در صدای فراگیر و غنی غوطه‌ور می سازد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۶. ساندبار جی بی ال مدل Bar 5.0 MultiBeam

    بهترین ساندبار

    یکی از جدیدترین ساندبارهای جی بی ال، مدل JBL Bar 5.0 MultiBeam است که بدنه‌اش از فلز و تور تشکیل شده است. این ساندبار ۵ کاناله که توان خروجی هر باند آن ۵۰ وات است، در مجموع توان خروجی ۲۵۰ واتی دارد.

    ساندبار JBL Bar 5.0 MultiBeam به واسطه توان پشتیبانی از  فناوری دالبی اتموس، توان صوتی بالا و خروجی با کیفیت Ultra HD 4k دارد که آنرا برای تماشای فیلم یا گوش کردن به موسیقی ایده‌آل می‌سازد. ساب‌ووفر داخلی قدرتمند این سیستم نیز بیسی عمیق و قدرتمند به شما ارائه می‌دهد.

    این مدل هم دارای نوع اتصال باسیم و بی‌سیم است و از وای‌فای و بلوتوث و درگاه‌های پرکاربرد نظیر USB، درگاه HDMI و درگاه microUSB پشتیبانی می‌کند.

    یکی از نکات جالب در طراحی این سیستم صوتی عدم نیاز به خاموش کردن دستگاه است؛ چرا که دستگاه بعد از ۱۰ دقیقه عدم فعالیت به صورت خودکار خاموش می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    [related]3647[/related]

    ۷. ساندبار سونی مدل HT-S500

     

    بهترین ساندبار

    ساندبار سونی مدل HT-S500 با قابلیت نصب روی دیوار از فرمت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و از خریدارانش ۴.۴ امتیاز از ۵ امتیاز دریافت کرده است.

    این سیستم صوتی شامل ساندبار، ساب‌ووفر ۱۸ سانتی‌متری بزرگ و ۲ اسپیکر جانبی است که صدای فراگیر ۵.۱ کاناله را به گوشتان می‌رساند. درون خود ساب‌ووفر هم توییترهایی برای تولید با کیفیت فرکانس‌های بالا تعبیه شده که لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان می‌کند.

    توان خروجی ساندبار قدرتمند سونی ۱۰۰۰ وات است و با این توان حتی برای سالن‌های نسبتا بزرگ نیز مناسب به نظر می‌رسد. همچنین با استفاده از تکنولوژی S-Forced Pro این محصول می‌توان بدون نیاز به اسپیکر‌های جانبی (Satellite) صدای پرقدرتی را به صورت یکپارچه در تمام فضای اطراف پخش کرد.

    این ساندبار دارای ورودی HDMI، بلوتوث و ورودی USB است اما در نظر داشته باشید که از وای‌فای و ورودی ‌AUX برخوردار نیست.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۸. ساندبار سونی مدل HT-RT3

    بهترین ساندبار

    در لیست بهترین ساندبار موجود در بازار ایران یکی دیگر ار ساندبارهای سونی، به نام HT-RT3 قرار دارد. این ساندبار که از چهار قطعه تشکیل شده شامل یک ساندبار، یک ساب‌ووفر و دو اسپیکر عقب است. اتصال این قطعات با یکدیگر از طریق کابل صورت می‌گیرد و لازم است که آن‌ها را با فاصله‌ای مناسب از یکدیگر قرار داد.

    پشتیبانی از فناوری دالبی دیجیتال نیز با تفکیک فرکانس‌های بالا و پایین در چندین کانال باعث می‌شود صدایی فراگیر و طبیعی به گوشتان برسد. سیستم بیس رفلکس هم به تولید دقیق‌تر صداهای بم کمک خواهد کرد.

    ساندبار سونی مدل HT-RT3 دارای توان خروجی ۶۰۰ وات و درگاه اپتیکال، HDMI، USB و خروجی آنالوگ صدا است. پورت USB و ورودی HDMI از دیگر امکانات این مدل است. این مدل از ساندبار از NFC (امکان برقراری ارتباط دوطرفه بین گجت‌ها) پشتیبانی می‌کند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۹. ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R

    بهترین ساندبار

    ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R با ظاهری جذاب و متفاوت و به صورت منحنی و خمیده طراحی شده است. این مدل نیز با ساب‌ووفری ۷ اینچی همراه است که به صورت بی‌سیم به هم متصل می‌شوند. این دو بخش در کنار هم با تکیه بر فناوری SSE صدای فراگیر و غنی را تولید می‌کنند که بسیار گوش نواز است.

    این مدل از بهترین ساندبار قابلیت اتصال بی‌سیم به تلویزیون  از طریق بلوتوث را دارد اما از وای‌فای خبری نیست. خروجی HDMI و ورودی AUX نیز برای این ساندبار در نظرگرفته شده و می‌توان این محصول را با استفاده از تلفن همراه نیز روشن کرد.

    قدرت خروجی ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R  چیزی حدود ۳۲۰ وات است و صدایی پرقدرت و واضح با شفافیتی بالا دارد که جزئیات صدا به خوبی در آن مشخص است. این ساندبار از فرمت‌های صوتی AAC, FLAC, MP3, OGG, WAV, WMA پشتیبانی می‌کند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    ۱۰. ساندبار ال جی مدل SJ3

    بهترین ساندبار ال جی

    ال‌جی در دنیای ساندبار هم مثل دیگر لوازم الکترونیکی از برندهای خوش‌نام است. بهترین ساندبار این شرکت از نظر تعادل قیمت و کارایی مدل SJ3 است که با یک ساب‌ووفر خوش ساخت همراه است و با توان ۳۰۰ واتی صدای بلند و فراگیر را در محیط پخش می ‌کند.

    یکی از ویژگی‌های شاخص این مدل موتور صدای ASE است که فرکانس‌ها را تحلیل کرده و مانع پخش فرکانس‌های تیز با حجم آزار دهنده می‌شود.

    یکی از نقاط ضعف این مدل فقدان درگاه HDMI است و تنها از طریق کابل اپتیکال به تلویزیون وصل می‌شود. البته پشتیبانی از بلوتوث و درگاه USB دستتان را در اتصال گجت‌های دیگر و فلش مموری باز می‌گذارد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این ساندبار

    جمع بندی ۱۰ مدل از بهترین ساندبارهای بازار ایران

    در این مطلب ۱۰ مدل از بهترین ساندبار بازار ایران را معرفی کردیم که کارایی مطلوبی را در کنار قیمت مناسب به ارمغان می‌آورند و رضایت درصد بالایی از خریداران قبلی را کسب کرده‌اند. شکی نیست که ساندبارهای گرانقیمت‌تری نیز در بازار کشور پیدا می‌شود که کیفیت بالایی هم دارند. برای مثال ساندبار بوز مدل SoundBar 700 یکی از گرانقیمت‌ترین و در عین از بهترین ساندبارهای بازار ایران است که بیش از ۴۰ میلیون تومان باید برای آن پرداخت کنید. این ساندبار گرانقیمت پنج درایور صوتی در کنار پنل‌های جهت دهنده به صدا دارد و خروجی فوق‌العاده شفاف و کم‌نظیری را ارائه می‌کند. در این مدل فناوری PhaseGuide پخش چند جانبه صدا را در محیط کوچک فراهم می‌کند و از نظر ظاهری هم بسیار خوش ساخت است. اما همانطور که گفتیم در معرفی بهترین ساندبار سعی بر این بود که سراغ مدل‌های لوکس با قیمت‌ بسیار بالا نرویم. [see_also]37111[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید