۵ مدل از بهترین مانیتورهای خمیده در بازار ایران

۵ مدل از بهترین مانیتورهای خمیده در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۵ مدل از بهترین مانیتور خمیده در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که بالاترین کارایی را برای کاربران عادی و حرفه‌ای‌ها به ارمغان می‌آورند.

    تجربه کاربری از یک سیستم کامپیوتری قدرتمند بدون دسترسی به یک نمایشگر یا مانیتور مناسب ممکن نیست. بدون تهیه یک مانیتور مناسب امکان بهره‌مندی از یک تجربه بصری باکیفیت از پردازنده گرافیکی خود و استفاده همه جانبه از امکانات کامپیوتر خود نخواهید داشت.

    این امر برای طراحان گرافیک، گیمرها و کسانی که با نور و رنگ در مانیتور کامپیوتر سر و کله می‌زنند پررنگ‌تر است. از این رو خرید مانیتور مناسب می‌تواند چالش پررنگی برای بسیاری از افراد باشد.

    این امر با ظهور مانیتورها خمیده که ترند نسبتا جدیدی در بازار نیز محسوب می‌شوند، دشوارتر است. از این رو در این مقاله از سری راهنماهای خرید درجه قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین مانیتورهای خمیده بازار ایران بپردازیم.

    خرید مانیتورهای خمیده

    تنها تفاوت قابل توجه مانیتورهای خمیده با سایر مانیتورها، فرم منحنی آن‌هاست و در باقی تکنولوژی‌ها کمابیش مشابه عمل می‌کنند. از این رو نکات قابل توجه در خرید مانیتورهای خمیده همان‌هایی است که پیش از این در راهنمای خرید مانیتور برایتان توضیح دادیم.

    با این حال لازم است بدانید که انحنای مانیتورهای خمیده در مشخصات هر عمومی هر مانیتور با حرف R (کلمه اول Radius به معنی شعاع) مشخص می‌شود. این مقدار که برحسب میلی‌متر اندازه گیری می‌شود بیانگر شعاعی از دایره است که خمیدگی مانیتور در آن سنجیده می‌شود.

    هر چه میزان R کوچکتر باشد، شدت انحنای پنل مانیتور خمیده بیشتر خواهد بود. شما باید بر اساس نیاز و سلیقه خود از میان این سه شعاع اقدام به خرید کنید.

    به طور معمول مانیتورهای خمیده امروزی در سه شعاع رایج 1800R، 3000R و 4000R تولید می‌شوند.

    مزایای مانیتورهای خمیده

    مانیتورها و نمایشگرهای خمیده یا Curved را می‌توان ترند جدید صنعت دانست که از سال ۲۰۱۴ در میان دوست داران تکنولوژی محبوبیت پیدا کرده‌ است. این مانیتورها با وجود سطح خمیده و پنل‌های با کیفیت خود، تجربه‌ای غنی‌تر و عمیق‌تر به مخاطب انتقال می‌دهند.

    در واقع این دسته از نمایشگرها با شبیه سازی میدان دید انسان به شکل خمیده، در تلاشند تا مخاطب را با شدت بیشتری درگیر محتوای در حال نمایش کنند و با فریب چشمان بیننده، تصویری نزدیکتر به واقعیت خلق کنند. را این امر برای گیمرها و دوست داران فیلم و سریال از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نتیجه این مانیتورها بین این دسته از کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

    مانیتور خمیده

    از سویی دیگر به واسطه طراحی خمیده این مانیتورها، میدان دید کاربر افزایش یافته و در نتیجه در دراز مدت خستگی کمتر چشم را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

    همچنین این مانیتورها به واسطه طراحی منحصر به فرد خود، برخلاف مانیتورهای تخت، در محیط‌های پرنور تصویر با انعکاس به مراتب کمتری را ارائه می‌دهند.

    معایب مانیتورهای خمیده

    با وجود مزایای غیرقابل چشم پوشی این دسته از مانیتورها، همچنان مسائلی وجود دارد که مانع از جایگزینی کامل این دسته از مانیتورها با مدل‌های تخت می‌شود.

    قاعدتا قیمت بسیار بالای مانیتورهای خمیده در برابر مانیتورهای فلت را می‌توان اولین ایراد این دسته از تجهیزات دانست. با وجود اینکه چندسالی از عرضه عمده این دسته از نمایشگرها توسط غول‌های صنعت نظیر سامسونگ و ال جی می‌گذرد، همچنان قیمت بسیار بالای آن‌ها به چشم می‌آید.

    از دیگر مشکلات این دسته از مانیتورها می‌توان به فضای اشغال بالا اشاره کرد. این مانیتورها به صورت معمول سایز بزرگی دارند در نتیجه به فضای میز بیشتری برای جا دادن آن‌ها نیز دارید.

    از سویی اگر به عنوان راه حل جایگزین قصد نصب این مانیتورها روی دیوار را داشته باشید، به واسطه بدنه منحنی و ارگونومی خاص این مانیتورها با دشواری‌هایی روبرو خواهید شد.

    ۱.مانیتور خمیده ایسوس مدل MX38VC

    • نوع پنل: IPS
    • میزان خمیدگی: 2300R
    • سایز صفحه نمایش: ۳۷.۵ اینچ
    • رزولوشن: ۱۶۰۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۰۷۰ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۷۵ هرتز

    ption id="attachment_40350" align="aligncenter" width="850"]بهترین مانیتور خمیده ایسوس مانیتور خمیده ایسوس مدل MX38VC

    ایسوس (ASUS) از خوشنام‌ترین تولید کنندگان مانیتورهای خانگی، اداری و گیمینگ است که گزینه‌های قابل تامل بسیاری را از پایین رده تا پرچمدار عرضه می‌کند. مانیتور خمیده ایسوس مدل MX38VC با پنل جدید IPS و قابلیت نمایش ۱۰۷۰ میلیون رنگ، از جمله بهترین گزینه‌های رده حرفه‌ای به منظور فعالیت حرفه‌ای عکاسان، ویرایشگران تصویر و فعالان صنعت مدیا است.

    این مانیتور گران قیمت که از جمله پیشرفته‌ترین مدل‌های بازار است، به واسطه فناوری Adaptive-Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها از پارگی تصاویر جلوگیری کرده و به واسطه فناوری حذف پرش تصویر، خروجی روان و یک‌دست ارائه می‌دهد.

    همچنین این مانیتور با بهره گیری از تکنولوژی‌های محافظت محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا HDCP، استاندارد Low Blue Light برای محافظت از چشمان، سیستم اعمال تنظیمات Splendid، کاهش موشن بلور و... به انتخابی مناسب برای همه دسته از کاربران بدل گردیده است.

    علاوه بر این این مانیتور به واسطه وجود حالت گیم پلاس و زمان پاسخگویی پایین و نرخ تازه سازی مناسب، برای گیمرها نیز مناسب خواهد بود. هرچند برای گیمرهای اقتصادی مدل‌های VA که در ادامه معرفی می‌کنیم انتخاب‌های مناسب‌تری خواهند بود.

    مدل MX38VC ایسوس از یک پورت VGA، دو پورت HDMI و سه پورت USB، یک DisplayPort و یک خروجی هدفون و ورودی ۳.۵ میلی‌متری برخوردار است. این مدل همچنین از دو اسپیکر استریو قدرتمند در طرفین بدنه فلزی خود بهره می‌برد.

    ۲.مانیتور خمیده ال‌جی مدل 34GL750-B

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۳۴ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۴۴ هرتز

    ption id="attachment_40517" align="aligncenter" width="850"]بهترین مانیتور خمیده مانیتور خمیده ال‌جی مدل 34GL750-B

     

    مانیتور خمیده ال‌جی (LG) مدل 34GL750-B از جمله بهترین محصولات همه کاره‌ بازار است. این مدل با پنل IPS و پشتیبانی ۹۹ درصدی از گاموت sRGB، توانایی ارائه تصویری درخشان، شفاف و با رنگ‌های طبیعی و عمیق را خواهد داشت. به لطف پشتیبانی از تکنولوژی HDR10 این مانیتور کنتراست و پویایی بالاتری را در تصویر به نمایش می‌گذارد.

     34GL750-B برای افرادی مناسب است که با نور و رنگ سروکار دارند. به واسطه نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه‌ای این مانیتور برای تجربه حرفه‌ای گیمینگ نیز ایده آل خواهد بود.

    همچنین مانیتور فوق فناوری Adaptive-Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها جهت جلوگیری از پارگی تصاویر بهره می‌برد. این مانیتور با بهره گیری از Game Mode انحصاری و تکنولوژی Dynamic Action Sync توانایی ارائه تجربه گیمینگ فوق العاده و شخصی سازی برای کاربران را فراهم می‌آورد.

    پشت بدنه فلزی این مدل دو درگاه HDMI، خروجی صدا و یک Display Port تعبیه شده است که این مدل را برای اتصال به اکثر دیوایس‌ها مناسب می‌کند.

    در مجموع این مدل از بهترین مانیتور خمیده با دقت رنگ بالا و ریسپانس تایم بسیار پایین برخلاف سایر پنل‌های IPS، انتخابی ایده آل و همه کاره است که نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران را پاسخگو خواهد بود.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور خمیده

    [related]36852[/related]

    ۳.مانیتور خمیده ایسوس مدل ProArt PA34VC

    • نوع پنل: IPS
    • میزان خمیدگی: 1900R
    • سایز صفحه نمایش: ۳۴ اینچ
    • رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۰۷۳.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۰۰ هرتز

    ption id="attachment_40356" align="aligncenter" width="850"]بهترین مانیتور خمیده مانیتور خمیده ایسوس مدل ProArt PA34VC

    مانیتورهای پرچمدار سری ProArt ایسوس (ASUS) با تمرکز بر کاربران نرم افزارهای ویرایش تصویر و فعالان حوزه گرافیک، تولید شده و کارایی بسیار بالایی برای کاربران حرفه‌ای دارد.

    دقت، درخشندگی و زنده بودن رنگ‌ها در این سری به شکل قابل توجهی بالاست. پشتیبانی صددرصدی از گاموت رنگی sRGB از جمله ویژگی‌های این مانیتور است که آن را به انتخابی بی‌نقص برای امور گرافیکی بدل می‌کند.

    پنل IPS منحنی این مانیتور طیف وسیعی از رنگ‌ها را به همراه تصاویری واقعی، واضح، و با رزولوشن بالا فراهم می‌کند. کالیبراسیون کارخانه‌ای این مانیتور موجب ارائه رنگ‌های دقیق شده و تکنولوژی ProArt Calibration امکان دستیابی به رنگ‌های صحیح را هنگام کار با ابزار چندگانه و سیستم عامل‌های مختلف تضمین می‌کند.

    مانیتور ProArt PA34VC از تکنولوژی Adaptive-Sync، حذف پرش تصویر، کاهش موشن بلر، فناوری هوشمند اعمال تنظیمات Splendid و محافظت از محتوای دیجیتال HDCP نیز بهره می‌برد.

    این مدل از استاندارد Low Blue Light بهره برده و از چشم در برابر پرتوهای آسیب‌زا محافظت می‌کند. بنابراین تهیه این مدل از بهترین مانیتور خمیده برای آن دسته از کاربران مناسب است که مدت زمان زیادی پشت کامپیوتر می‌نشینند.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور خمیده

    ۴.مانیتور خمیده ام‌اس‌آی مدل Optix G27CQ4

    • نوع پنل: VA
    • میزان خمیدگی: 1500R
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۶۵ هرتز

    ption id="attachment_40347" align="aligncenter" width="850"]بهترین مانیتور خمیده مانیتور خمیده ام‌اس‌آی مدل Optix G27CQ4

    مانیتور خمیده Optix G27CQ4 محصولی از برند خوشنام ام‌اس‌آی (MSI) است که در بازار مانتیورهای خمیده اعتبار بالایی دارد.

    این مانیتور خوش‌قیمت به واسطه زمان پاسخگویی بسیار پایین یک میلی ثانیه‌ای و نرخ تازه سازی قابل قبول از بهترین انتخاب‌های خمیده برای گیمرهاست.

    نمایشگر ام‌اس‌آی به واسطه پنل VA قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر مانیتورهای خمیده گیمنگ دارد.

    ورودی‌های تصویر مانیتور Optix G27CQ4 شامل یک پورت Display Port و دو پورت HDMI هستند. همچنین اتصال انواع کارت‌های گرافیکی، لپ تاپ و کنسول‌های بازی به این پورت‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور خمیده

    ۵.مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M

    • نوع پنل: VA
    • میزان خمیدگی: 1800R
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۴ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    ption id="attachment_40341" align="aligncenter" width="850"]بهترین مانیتور خمیده سامسونگ مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M

    مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M از جمله مقرون به صرفه‌ترین مانیتورهای خمیده بازار است. این امر به واسطه پنل‌های ارزان قیمت VA آن محقق شده است. این مدل با پنل ۲۷ اینچی VA، صفحه خمیده و ظاهری چشم نواز از بهترین انتخاب‌ها در میان مدل‌های میان رده است.

    نمایشگر سامسونگ نور پس‌زمینه را بهتر از پنل‌های IPS مسدود می‌کند تا ضمن به حداقل رساندن برون‌رفت نور، رنگ مشکی غنی‌تر و یکپارچه‌تری را در سرتاسر مانیتور به نمایش بگذارد. در نتیجه تصویری طبیعی‌تر و بسیار درخشان‌تر از بسیاری از مدل‌های هم رده ارائه می‌دهد.

    از این رو این مدل انتخابی مناسب برای تماشای فیلم، ویرایش تصویر و غیره است. همچنین این مدل به واسطه‌ی تکنولوژی AMD FreeSync از پارگی تصویر جلوگیری می‌کند. در نتیجه تجربه‌ای روان از گیمینگ نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    مانیتور سامسونگ LC27R500FH-M از فناوری فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم، eco-saving برای کنترل مصرف، پایدار ساز تصویر، اتصالات معمول و غیره نیز بهره می‌برد. این ویژگی‌ها در کنار پنل‌های اختصاصی VA سامسونگ از این مدل یک مانیتور کارآمد برای همه کاربران ساخته است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور خمیده

    جمع‌بندی راهنمای خرید مانیتور خمیده

    نمایشگرهای خمیده به واسطه طراحی خاص تصاویری عمیق‌تر و نزدیکتر به واقعیت خلق می‌کنند. این موضوع موجب محبوبیت این مانیتورها میان گیمرها و دوستداران مدیا شده است. این نمایشگرها به واسطه ارگونومی بدنه متفاوت قیمت بالاتری نسبت به سایر مانیتورهای تخت دارند اما در تکنولوژی کاملا همانند سایر مانیتورها عمل می‌کنند. در این مطلب ۵ مدل از بهترین مانیتور خمیده را معرفی کردیم که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. مدل‌هایی مثل ام‌اس‌آی Optix G27CQ4 و سامسونگ LC27R500FH-M با پنل VA از قیمت مناسبتری برخوردار هستند اما کیفیت خروجی آنها پایین‌تر از نمایشگرهای IPS قرار می‌گیرد. [see_also]37271[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید