راهنمای خرید بازی در استیم (Steam)؛ دنیای بازی‌های ارزان‌قیمت

راهنمای خرید بازی در استیم (Steam)؛ دنیای بازی‌های ارزان‌قیمت
راهنمای مطالعه

    به عنوان یکی از نخستین پلتفرم‌های توزیع گیم در جهان، استور استیم همواره گزینه‌ای ضروری و فوق‌العاده برای افرادی بوده که روی کامپیوترهای شخصی بازی می‌کنند. با تخفیف‌های باورنکردنی و آرشیوی شامل بیش از ۳۴ هزار بازی ویدیویی، استیم برای سالیان سال بازار پی‌سی گیمینگ را قبضه کرده و رقبایی مانند اپیک گیمز و GOG هم نتوانسته‌اند آن را از پا درآورند. بنابراین لازم است با شیوه خرید بازی در استیم آشنا باشید.

    آغاز به کار در پلتفرم استیم کار آنقدرها دشواری نیست، حتی اگر کاملا تازه‌کار و نا آشنا با دنیای کامپیوترهای گیمینگ باشید. اگر می‌خواهید از استیم روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ گیمینگ خود استفاده کنید، تنها به یک کامپیوتر ویندوزی یا مک توانمند نیاز دارید. از سوی دیگر به خاطر عدم پشتیبانی رسمی از بازار ایران، باید چند نکته کلی را هنگام خرید بازی در استیم بدانید که آن‌ها را در این مقاله به شما خواهیم گفت.


    استیم چیست؟


    خرید بازی در استیم

    در صورتی که گیمر هستید و هنوز با استیم آشنایی ندارید باید بگوییم استیم یک پلتفرم توزیع دیجیتالی بازی‌های ویدیویی است که توسط شرکت Valve ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ همزمان با عرضه بازی Half-Life 2 شروع به کار کرد. این پلتفرم اساسا فروشگاهی است که توسعه‌دهندگان بازی و گیمرها را گرد هم می‌آورد و جامعه‌ای غنی برای اشتراک‌گذاری محتوای مورد علاقه کاربران و همینطور خرید آنلاین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

    استیم اصلی‌ترین پلتفرمی بود که گیمرهای کامپیوتر را به خرید بازی‌های صرفا دیجیتالی (به جای بازی‌های فیزیکی که هنوز در دنیای کنسول‌ها محبوب هستند) سوق داد. سهولت خرید، دانلود و تجربه بازی‌ها در هر زمان، در کنار قیمت‌گذاری‌ها و قوانین مشتری‌پسند باعث شده استیم نه‌تنها بزرگ‌ترین پلتفرم گیمینگ روی کامپیوتر، بلکه میان تمام دیوایس‌های گیمینگ باشد. در واقع روزانه بیش از ۴۷ میلیون گیمر از استیم استفاده می‌کنند.

    استیم را هم می‌توان روی کامپیوترهای ویندوزی و هم سیستم‌های مک نصب کرد و دانلود آن کاملا رایگان است.

    خبری از هیچ‌گونه هزینه پنهان نیست. وقتی که حساب کاربری خود را در استیم ساختید، به تمام بازی‌های موجود در استور دسترسی خواهید داشت و قادر به خرید و دانلود آن‌ها خواهید بود. از سوی دیگر انبوهی قابلیت اضافه و ارزش افزوده مانند «نمایش جزییات مربوط به بازی‌ها»، «فعالیت‌های دوستان»، «اچیومنت» و چیزهایی از این دست گیرتان خواهد آمد.

    به صورت مشابه نیز SteamChat و Game Hub را داریم که اساسا به شما اجازه می‌دهند با دیگر گیمرها و یا دوستان خود تعامل کنید. حتی می‌توانید به استریم بازی‌ها برای دیگران بپردازید، به تماشای بازی دیگران بنشینید یا بازی‌هایی که ذاتا قابلیت کوآپ آنلاین ندارند را از طریق Steam Remote Play و با حضور دوست خود در جایی دیگر پیش ببرید.

    اما صحبت راجع به ماهیت استیم کافی است. بیایید راجع به این صحبت کنیم که چطور می‌توانید همین حالا به دانلود استیم روی کامپیوتر شخصی خود بپردازید.


    راه‌اندازی اولیه و نصب استیم


    ساخت حساب کاربری، نخستین گامی است که شما باید برای دسترسی یافتن به این پلتفرم گیمینگ و خرید بازی در استیم بردارید.

    ۱. با ورود به وب‌سایت رسمی استیم، می‌توانید حساب کاربری رایگان خود را بسازید و برای این کار باید ایمیل آدرس و محل زندگی خود را به استیم اعلام کنید. قیمت‌گذاری بازی‌ها در استیم، بسته به کشورهای گوناگون تغییر می‌کند و شما نیز تنها قادر به خرید بازی‌ها با قیمت‌گذاری کشوری خواهید بود که در ابتدا انتخاب کرده‌اید.

    در طی کردن این بخش از پروسه عجله نکنید، زیرا جلوتر به شما خواهیم گفت که چطور قادر به خرید ارزان‌تر بازی‌ها با انتخاب برخی کشورهای خاص خواهید بود. ضمنا باید تایید کنید که حداقل ۱۳ سال یا بیشتر دارید. بعد از پایان کار روی گزینه Continue بزنید.

    خرید بازی در استیم

    ۲. در این مرحله یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که در واقع برای تایید اطلاعات وارد شده کاربرد دارد. وارد اینباکس ایمیل خود شوید و منتظر ایمیل استیم که حاوی یک لینک تایید است بمانید. به محض دریافت ایمیل، روی لینک موجود در آن کلیک کنید تا اکانت شما تایید شود.

    خرید بازی در استیم

    ۳. حالا زمان این می‌رسد که یک نام کاربری و رمز عبوری امن برای حساب استیم خود انتخاب کنید. سپس گزینه Complete Sign Up را می‌زنید تا پروسه ساخت اکانت به اتمام برسد.

    خرید بازی در استیم

    ۴. به محض ساخت اکانت، به صورت اتوماتیک وارد حساب خود در وب‌سایت استیم می‌شوید. روی گزینه Install Steam در بالای صفحه بزنید یا به صفحه دانلود استیم بروید، سپس روی دکمه Install Steam کلیک کنید تا روند دانلود استیم برای پلتفرم شما آغاز شود.

    ۵. کلاینت استیم روی سه پلتفرم ویندوز، لینوکس و macOS پشتیبانی می‌شود. بعد از اتمام دانلود، کلاینت را روی سیستم عامل خود نصب کنید. فرآیند نصب بسیار آسان است و می‌توانید به دنبال کردن راهنمای روی صفحه بپردازید.

    ۶. وقتی برای اولین بار بعد از نصب استیم را اجرا می‌کنید، باید وارد حساب کاربری خود شوید. نام کاربری و رمز عبور اکانتی که ساخته‌اید را وارد کرده و سپس دکمه Login را بزنید.

    خرید بازی در استیم


    خرید بازی در استیم - نکات بنیادی


    خرید بازی در استیم

    خرید بازی در استیم در کشور ایران به اندازه دیگر کشورهای جهان که از قانون کپی‌رایت برخوردار هستند، سرراست و آسان نیست. اما در عین حال در مسیر خرید بازی در استیم آنقدرها سنگ‌اندازی نشده که به عنوان یک گیمر ایرانی، عطای این کار را کاملا به لقای آن ببخشید.

    اولین نکته‌ای که به عنوان کاربران ایرانی اینترنت به آن عادت داریم، عدم پشتیبانی رسمی از کشور ایران و درگاه‌های پرداختی ایرانی است و ریشه این موضوع را می‌توان در عدم پشتیبانی از کپی‌رایت و همینطور تحریم‌ها جستجو کرد.

    خوشبختانه استیم مشکلی با آی‌پی ایران ندارد و بنابراین به جز خرید مستقیم بازی‌ها (یعنی با کارت‌های اعتباری و بانکی)، هیچ قابلیت دیگری در استیم نمی‌یابیم که از دسترس ایرانیان خارج باشد.

    نخستین قاعده‌ای که باید هنگام ساخت حساب کاربری استیم رعایت کنید، عدم انتخاب ایران به عنوان لوکیشن خودتان است.

    از طرف دیگر، بهتر است به سراغ کشورهای مرسوم مانند ایالات متحده و بریتانیا نروید، چرا که قیمت بازی‌ها در این مناطق در بالاترین حد خود قرار داد و هزینه‌هایی گزاف روی دست شما خواهد گذاشت.

    در دنیای استیم، بازی‌ها در چهار کشور آرژانتین، برزیل، روسیه و ترکیه کمترین قیمت‌گذاری ممکن را دارند. این موضوع به خاطر اقتصاد ضعیف‌تر این کشورها نسبت به کشورهای جهان اول است.

    اساسا توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را با قیمتی پایین‌تر در این مناطق می‌فروشند تا قشر وسیعی از گیمرها که ممکن است از مشکلات مالی رنج ببرند را از دست ندهند تفاوت‌ها کاملا مشهود است. گاهی از اوقات یک بازی در منطقه آمریکا یا بریتانیا با قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد و همان بازی‌ را در منطقه ترکیه با قیمت ۵ دلار خواهید یافت.

    [related]33622[/related]

    استیم تا کمتر از یک سال پیش اجازه می‌داد کاربران آزادانه به تغییر لوکیشن حساب کاربری خود بپردازد و بنابراین می‌توانستید لوکیشن خود را بعد از ساخت حساب تغییر دهید و از قیمت‌های ارزان‌تر بهره‌مند شوید. اما این رویه اکنون تغییر کرده است.

    تنها در صورتی قادر به تغییر لوکیشن خود خواهید بود که به یک کارت اعتباری متعلق به کشور مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

    خبر خوب اینکه در حال حاضر بی‌شمار خدمات‌دهنده در ایران داریم که با هزینه‌های اندک، دنگ و فنگ‌های این چنینی را برای شما برطرف خواهند کرد و با جستجویی ساده در گوگل آن‌ها را خواهید یافت.

    خرید بازی در استیم

    نکته دوم اینکه به دلیل عدم پشتیبانی رسمی از کارت‌های بانکی ایرانی و همینطور دسترسی نه‌چندان فراگیر به کارت‌های اعتباری بین‌المللی، بهترین گزینه شما برای خرید بازی در استیم این خواهد بود که به سراغ کارت‌های هدیه یا اصطلاحا «گیفت کارت» بروید که در پلتفرم استیم «والت - Wallet» نامیده می‌شوند.

    والت‌ها در واقع حساب شما را با مقادیر مشخصی از پول شارژ می‌کنند و این کارت‌ها را با گستره وسیعی از اعتبار (از ۱ دلار گرفته تا ۱۰۰ دلار) خواهید یافت. البته که در قوانین جدید استیم، شما تنها قادر به استفاده از گیفت کارت‌های مخصوص به کشور لوکیشن خود خواهید بود.

    خرید گیفت‌کارت استیم از ارزان‌ترین فروشنده

    برای مثال دیگر نمی‌توان با گیفت کارت‌های دلاری به شارژ اکانتی که در آرژانتین ثبت شده پرداخت و در عوض نیاز به گیفت کارت مبتنی بر واحد پولی «پزو» دارید یا باید به خرید گیفت کارت‌های «گلوبال» بپردازید که از تمام مناطق پشتیبانی می‌کنند.

    بار دیگر تاکید می‌کنیم که بی‌شمار خدمات‌دهنده ایرانی خواهید یافت که در ازای هزینه‌های اندک به تمام این کارها رسیدگی می‌کنند: از ساخت اکانت در منطقه‌ای مشخص گرفته تا شارژ حساب کاربری به صورت مستقیم یا به کمک گیفت کارت. اگر احساس می‌کنید تمام این پروسه اندکی دشوار است، می‌توانید از این خدمات‌دهندگان کمک بگیرید. اما اندکی پرس‌وجو کنید تا با معتبرترین فروشندگان در ارتباط باشید.


    خرید بازی در استیم و نصب آن


    خرید بازی در استیم

    رابط کاربری کلاسیک و نمادین استیم در گذر زمان تغییر چندانی به خود ندیده و از همان ابتدا به گونه‌ای طراحی شده که کار را برای کاربران تازه‌وارد آسان می‌کند. وقتی برای اولین بار وارد کلاینت استیم می‌شوید، شاهد کتابخانه بازی‌های خود خواهید بود که زیر تب Library در پنجره استیم به نمایش درمی‌آید.

    کاربران تازه‌وارد هیچ بازی‌ای درون کتابخانه خود ندارند، اما استیم به صورت خودکار بازی‌های نصب و پشتیبانی شده روی کامپیوتر ویندوزی یا مک شما شناسایی می‌کند. برای دسترسی به فروشگاه استیم، کافی است روی تب Store در بالا کلیک کنید. به این ترتیب صفحه فروشگاه استیم درون خود کلاینت بارگذاری می‌شود. حالا می‌توانید از منوهای بالایی یا کناری برای گشت‌وگذار میان ژانر‌های مختلف استفاده کنید و بازی مورد علاقه خود را بیابید.

    خرید بازی در استیم

    فرض می‌کنیم که حساب استیم شما شارژ است و می‌توانید یک بازی بخرید. برای خرید بازی در استیم روی صفحه آن بازی در استور کلیک کنید. اگر بازی مورد نظر «رایگان» باشد دکمه Play Game را فشار می‌دهید و اگر پولی باشد، همان دکمه با عبارت Add to Cart به نمایش درمی‌آید و با فشردن آن، بازی به لیست خرید شما افزوده خواهد شد.

    خرید بازی در استیم

    در صفحه بعدی، دو گزینه پیش روی خود می‌بینید، یک گزینه Purchase for Myself است که بازی را برای حساب کاربری خودتان خواهد خرید و گزینه دیگر مخصوص هدیه دادن بازی به یکی از دوستان است.

    توجه داشته باشید که برای هدیه یک بازی به دیگران، یا باید هر دو در کشوری یکسان حضور داشته باشید یا معادل دلاری بازی در هر دو منطقه، اختلاف قیمتی کمتر از ۵ درصد داشته باشد.

    در حال حاضر کار را با گزینه Purchase for Myself ادامه می‌دهیم و بعد از تایید کسر پول از حساب، بازی درون لایبرری شما ظاهر شده و آماده نصب خواهد بود.

    خرید بازی در استیم

    برای نصب بازی خود، روی تب Library کلیک کنید. بازی‌هایی که روی سیستم نصب نیستند در لیست سمت راستی با رنگ خاکستری به نمایش درمی‌آیند. روی هر بازی که می‌خواهید کلیک کرده و سپس دکمه Install را فشار دهید تا نصب آغاز شود.

    خرید بازی در استیم

    حالا باید درایوی که فضای لازم برای نصب بازی را دارد را انتخاب کرده و تعیین کنید که می‌خواهید آیکن میانبر بازی روی دسکتاپ ظاهر شود یا خیر. سپس دکمه Next را فشار دهید.

    خرید بازی در استیم

    با فشردن گزینه I Agree، با توافق‌نامه کاربران موافقت کنید. وقتی با این مفاد موافقت کردید، استیم شروع به دانلود بازی می‌کند و در این مرحله با فشردن گزینه Finish می‌توانید پنجره‌ای که برای پیمودن فرآیند نصب بازی باز شده بود را ببندید.

    خرید بازی در استیم

    با استفاده از منوی سمت چپ در تب Library و همینطور گزینه Downloads که پایین صفحه به نمایش درمی‌آید قادر به پایش پروسه دانلود بازی خود خواهید بود. وقتی دانلود به پایان برسد، بازی به صورت خودکار نصب شده و آماده بازی خواهد بود.

    خرید بازی در استیم

    اگر خواستید بازی خود را بعدا یا حتی حین دانلود پاک کنید، روی نام بازی مورد نظر در تب Library کلیک کرده و سپس به سراغ گزینه Manage و در نهایت Uninstall بروید.

    خرید بازی در استیم


    تجربه بازی‌ها روی استیم


    دسترسی‌پذیری بازی‌های موجود در پلتفرم استیم بستگی به این دارد که روی چه پلتفرمی به تجربه بازی‌ها می‌پردازید.

    اگر از استیم روی macOS یا لینوکس استفاده کنید، تنها قادر به اجرای برخی از بازی‌های استیم خواهید بود. از طرف دیگر، ویندوز ۱۰ از اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های استیم پشتیبانی می‌کند.

    اگر از استیم روی لینوکس یا macOS استفاده می‌کنید و می‌خواهید ببینید کدام بازی‌های موجود در لایبرری روی این پلتفرم‌ها به اجرا درمی‌آیند روی تب Library کلیک کنید. بازی‌هایی که نمی‌توانید روی این پلتفرم‌ها نصب کنید با یک دکمه Install به رنگ خاکستری نمایش داده می‌شوند.

    خرید بازی در استیم

    اگر بازی مورد نظر روی سیستم عامل شما پشتیبانی شود و آماده نصب باشد، با ورود به تب Library و سپس انتخاب آن، شاهد دکمه سبز رنگ Play خواهید بود که دانلود یا اجرای بازی را امکان‌پذیر می‌کند.

    خرید بازی در استیم


    اشتراک‌گذاری بازی‌های استیم با دوستان و خانواده


    آیا می‌دانستید که می‌توان بازی‌های استیم را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک گذاشت؟

    قابلیت Family Sharing در استیم به شما اجازه می‌دهد تمام لایبرری خود را با سقف ۵ اکانت دیگر به اشتراک بگذارید.

    البته در هر لحظه تنها یک نفر قادر به تجربه این بازی‌ها خواهد بود و برای مثال اگر شما به عنوان صاحب بازی‌ها، همزمان با شخصی دیگر وارد یک بازی شوید، شخص مقابل هشداری دریافت خواهد کرد مبنی بر اینکه تنها ۵ دقیقه برای ذخیره کردن بازی و بستن آن فرصت دارد.

    از طرف دیگر، برخی بازی‌ها از قابلیت اشتراک‌گذاری برخوردار نیستند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به عناوینی که اشتراک ماهانه دارند و همینطور بازی‌های برخی شرکت‌های خاص مانند یوبیسافت (سازنده سری اساسینز کرید، سری فارکرای و سری واچ داگز) و همینطور راکستار گیمز (سازنده سری GTA و Red Dead Redemption) اشاره کرد.

    اساسا پشتیبانی از این قابلیت بستگی به سازنده بازی دارد و برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند تمام اعضای خانواده شما را به خرید بازی‌های خود مجبور کنند!

    خرید بازی در استیم

    برای استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها گام‌های زیر را دنبال کنید:

    ۱. پیش از شروع کار، اطمینان حاصل کنید قابلیت Steam Guard روشن است. برای این کار به منوی Settings در استیم بروید و روی تب Account کلیک کنید. حالا گزینه Manage my Account with Steam Guard Security را انتخاب کنید.

    ۲. حالا باید روی کامپیوتر دوست یا عضو خانواده خود وارد اکانت خود شوید تا قادر به فعال‌سازی قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها باشید.

    ۳. بعد از ورود به حساب کاربری با کامپیوتر شخص مقابل، به منوی تنظیمات بروید، روی گزینه Family کلیک کنید و Authorize this Computer را بزنید.

    ۴. حالا از اکانت خود خارج شده و به دوست یا عضو خانواده اجازه دهید وارد اکانت خود شوید و از دسترسی به لایبرری بازی‌های شما اطمینان حاصل کند.

    روند فعال‌سازی این قابلیت شاید اندکی عجیب به نظر برسد، اما در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده که از امنیت حساب کاربری شما اطمینان حاصل می‌کند و به این ترتیب هیچکس دیگری نمی‌تواند به بازی‌های شما دسترسی یابد.


    چطور بازی‌های استیم را استرداد کنیم؟


    همانطور که بالاتر گفتیم، استیم پلتفرمی بسیار مشتری‌پسند است و در همین راستا به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی که خریده‌اید را به هر دلیلی استرداد کنید. البته باید در نظر داشته باشید که برای استرداد یک بازی باید حداکثر ۱۴ روز از زمان خرید آن گذشته باشد و در این مدت، بیشتر از ۲ ساعت به تجربه آن نپرداخته باشید.

    خرید بازی در استیم

    اما حتی اگر یکی از این دو پیش‌نیاز را رعایت نکرده باشید هم به احتمال فراوان شانسی برای استرداد بازی‌ خود خواهید داشت. در ادامه به شما می‌گوییم فرآیند استرداد بازی در استیم به چه شکل است:

    ۱. با اکانت استیم خود در وب‌سایت steampowered.com لاگین کنید.

    ۲. بعد از لاگین روی گزینه A Purchase کلیک کنید.

    ۳. بازی مورد نظر خود که می‌خواهید استرداد شود را انتخاب کنید (اگر بازی را درون لیست نمی‌یابید، یعنی از بازه استرداد خارج شده و دیگر کاری نمی‌توان کرد).

    ۴. مشکلی که با بازی دارید را انتخاب کنید. لازم نیست حتما دلیلی منطقی به استیم بدهید، این پرسش بیشتر برای بهبود تجربه کاربری است. تا جایی که به استیم مربوط می‌شود، اگر بازی به نظر شما به اندازه کافی «سرگرم‌کننده» نباشد هم این حق را دارید که پول خود را پس بگیرید.

    ۵. بعد از این روی گزینه I'd Like to Request a Refund کلیک کنید.

    ۶. فرم درخواست را پر و آن را ثبت کنید.

    ۷. در ادامه ایمیلی راجع به تایید درخواست استرداد پول دریافت خواهید کرد.

    ۸. حالا باید اندکی منتظر بمانید تا درخواست استرداد پول مورد تایید قرار بگیرد که معمولا کمتر از یک هفته طول می‌کشد.


    چند توصیه هنگام خرید بازی در استیم


    نقدها را بخوانید

    خرید بازی در استیم

    قیمت‌گذاری‌های استیم به گونه‌ای است که احتمالا بارها و بارها ترغیب به خرید بازی‌های گوناگون شوید و از این بابت شما را سرزنش نمی‌کنیم. در عین حال، جامعه استیم پر است از گیمرهای فهمیده‌ای که نقدهای منطقی برای بازی‌ها می‌نویسند.

    پیش از خرید هر بازی، حتما نقدها را بخوانید تا بدانید قرار است چه چیزی گیرتان بیاید. کارکرد استیم به این شکل است که کاربران در نقدهای خود، یا بازی را به دیگران توصیه می‌کنند و یا نه. بسته به این نقدها، امتیازی کلی به بازی تعلق می‌گیرد که بهترین راهنمای شما هنگام خرید بازی در استیم خواهد بود. امتیازبندی‌ها به شرح زیر هستند:

    • Overwhelmingly Positive: رضایت ۹۵ الی ۹۹ درصدی کاربران
    • Very Positive: رضایت ۸۰ الی ۹۴ درصدی کاربران
    • Positive (با نقدهای کم): رضایت ۸۰ الی ۹۹ درصدی کاربران
    • Mostly Positive: رضایت ۷۰ الی ۷۹ درصدی کاربران
    • Mixed: رضایت ۴۰ الی ۶۹ درصدی کاربران
    • Mostly Negative: رضایت ۲۰ الی ۳۹ درصدی کاربران
    • Negative (با نقدهای کم): رضایت ۰ الی ۳۹ درصدی کاربران
    • Very Negative: رضایت ۰ الی ۱۹ درصدی کاربران

    خرید بازی در استیم

    اگر یک بازی نقدهای بد دریافت کرده، لزوما به این معنا نیست که با بازی افتضاحی روبه‌رو خواهید بود. بسیاری از اوقات یک بازی به شکلی بسیار بهینه‌سازی شده و به همین خاطر نقدهای منفی دریافت می‌کند. بنابراین حتما برخی از نوشته‌های کاربران را بخوانید تا از شرایط باخبر باشید.

    به سیستم مورد نیاز دقت کنید

    تمام بازی‌ها، پیش‌نیازهای خاص خود را دارند و برای اینکه به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، باید به مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    در استیم، تمام بازی‌سازان مجبور به درج «حداقل سیستم مورد نیاز» و همینطور «سیستم مورد نیاز پیشنهادی» در صفحه بازی خود هستند. این بخش از صفحه را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید بازی با توانایی‌های کامپیوتر شما سازگاری است.

    برای فروش‌های ویژه صبر کنید

    استیم بیشترین شهرت خود را مدیون فروش‌های ویژه خود است که به صورت برهه‌ای از راه می‌رسند و در این برهه‌ها، می‌توانید بازی‌ها را تا سقف ۹۰ درصد تخفیف خریداری کنید. این رویدادها Steam Sale نام دارند و در زمان‌های مشخصی از سال برگزار می‌شوند. از جمله برهه‌های زمانی همیشگی برای آغاز Steam Sale و خرید بازی در استیم با قیمت کمتر می‌توان به هفته‌های ابتدایی چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان، هالووین، کریسمس و سال جدید چینی اشاره کرد. [see_also]33622[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید