بررسی گلکسی A52 مدل 4G و 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی A52 مدل 4G و 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی A52 با دوربین قدرتمند، نمایشگر سوپر امولد با نرخ رفرش عالی، عملکرد سخت‌افزاری قابل قبول و شارژدهی مطلوب روانه بازار شد و توانست به یکی از بهترین‌ گوشی‌های میان‌رده تبدیل شود. در ادامه با بررسی گلکسی A52 همراه درجه باشید.

    سامسونگ با ارائه سری گلکسی A طیف عظیمی از دستگاه‌های بسیار متنوع را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده که با مشخصاتی شبیه به پرچمداران مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است.

    غول فناوری کره‌ای بیشتر تمرکز خود را روی خانواده گلکسی A گذاشته چون در حال حاضر بیشترین میزان فروش سامسونگ توسط همین سری تامین می‌شود. بزرگترین دلیل این موضوع ارائه ویژگی‌های بسیار رقابتی است که سامسونگ این وظیفه را طی چند نسل گذشته گوشی‌های گلکسی A به خوبی انجام داده است.

    نورسیده‌های سری گلکسی A از ویژگی‌های بسیار قابل توجه برخوردار هستند. پیش از این در بررسی گلکسی A72 و بررسی گلکسی A32 زوایای پیدا و پنهان این گوشی ها را محک زده‌ بودیم. گلکسی A52 اما در برخی موارد بهتر ظاهر شده و ممکن است به گوشی ایده‌آل شما تبدیل شود. در ادامه بررسی گلکسی A52 به این موارد اشاره خواهیم کرد.

    مشخصات عمومی گلکسی A52

    بررسی گلکسی A52

    از زمان معرفی رسمی گلکسی A52 نزدیک به پنج ماه می‌گذرد و این گوشی در ۶ فروردین سال جاری و در دو نسخه‌‌ LTE و 5G به صورت رسمی روانه بازار شدند.

    [bs-quote quote="گلکسی A52 در دو نسخه 5G و 4G روانه بازار شده است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    سیستم عامل گلکسی A32 سامسونگ در زمان نوشتن این بررسی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد. اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1 روی این گوشی اجرا می‌شود.

    قیمت پایه نسخه GSM / HSPA / LTE این گوشی در مردادماه حدود  ۱۱ میلیون تومان است و نسخه 5G آن قیمتی در حدود ۱۳ میلیون تومان دارد.

    گلکسی A52 نسبت به A51 پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و البته قیمت آن نیز به همان نسبت بیشتر شده است.

    گلکسی A52 در رنج قیمت ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان با این گوشی‌ها رقابت می‌کند:
    • پوکو F3
    • شیائومی می 10T پرو
    • شیائومی می ۱۱ لایت 5G
    • گلکسی S20 FE 5G

    [table id=723 /]

    طراحی؛ ساده و چشم نواز

    بررسی گلکسی A52 سامسونگ تلاش می‌کند تا سری گلکسی A نه تنها از نظر مشخصات بلکه از نظر بصری و طراحی نیز بسیار چشمگیر و قابل توجه باشد. به همین منظور، گلکسی A52 نیز مانند A72 از طراحی جدید و مطلوبی بهره می‌برد. طراحی جدید گلکسی A52 بیشتر روی پنل پشتی آن متمرکز شده و روکش نرم و ابریشمی را شامل می‌شود. در طراحی جدید ماژول دوربین دیگر جزیره‌ای نیست و با بدنه اصلی یکپارچه و ترکیب شده است. بدنه گلکسی A52 شامل شیشه یا فلز نمی‌شود و قاب پشتی و میانی گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است با این وجود ساختار کلی گوشی بسیار خوب است و استحکام آن احساس می‌شود. [bs-quote quote="گلکسی A52 با پشتیبانی از گواهی IP67 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است." style="style-13" align="left"][/bs-quote] گلکسی A52 در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی روانه بازار شده است. بدنه دستگاه مخصوصا در رنگ‌های روشن به مقدار کمی اثرات انگشت و لک چربی را جذب می‌کند اما به راحتی قابل پاک شدن است. به صورت کلی با دستگاه به خصوص سنگینی مواجه نیستیم اما گلکسی A52 نسبت به نسل قبلی خود کمی ضخیم‌تر شده است. ابعاد گوشی ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر است و ۱۸۹ گرم وزن دارد. از جمله‌ پیشرفت‌های دیگر دستگاه می‌توان به گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد که برای اولین بار در گوشی‌های سری گلکسی A دیده می‌شود.
    گزینه‌های هم قیمت با بدنه فلزی یا شیشه‌ای:
    • پوکو F3 با پنل پشتی شیشه‌ای
    • شیائومی می 10T پرو با پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی
    • گلکسی S20 FE 5G با فریم فلزی
    [table id=724 /]

    نمایشگر؛ وضوح چشمگیر با نرخ رفرش بالا

    بررسی گلکسی A52 سامسونگ تمام گوشی‌های خانواده گلکسی A را نسبت به نسخه‌های قبلی خود با نمایشگر بسیار بهتری در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین برای اولین بار گوشی‌های این خانواده از نمایشگر با نرخ‌ تازه‌سازی بالا بهره می‌برند. [bs-quote quote="نمایشگر گلکسی A52 5G نرخ ۱۲۰ هرتز و مدل 4G نرخ رفرش ۹۰ هرتز دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote] نسخه 4G گلکسی A52 از نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با وضوح FHD و نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر رنگ‌ها را با دقت مطلوب نمایش داده و از حداکثر روشنایی دستی ۵۲۰ و خودکار ۸۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند که مشاهده محتوا را حتی زیر نور مستقیم آسان می‌کند. از طرف دیگر سامسونگ گلکسی A52 5G را به نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز کرده است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها و مرورگرها در حالت نرخ تازه‌سازی بالا به صورت ۹۰ هرتز اجرا می‌شوند. با این وجود در زمان پخش فیلم بهتر است از نرخ ۶۰ هرتزی استفاده کنید تا شارژ باتری شما سریعا تخلیه نشود. نمایشگر گلکسی A52 توسط لایه‌ای از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و در بالا و پایین آن حاشیه‌های نازکی دیده می‌شود.
    گزینه‌های هم‌قیمت با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز:
    • شیائومی می 10T پرو
    • گلکسی S20 FE
    [table id=725 /] [related]38623[/related]

    دوربین؛ نقطه اوج گوشی

    بررسی گلکسی A52 نسخه‌های 5G و 4G گلکسی A52 در قسمت دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. با این وجود یکی از بخش‌هایی که در بررسی گلکسی A52 مشخص شد نسبت به نسل قبل خود برتری زیادی دارد، دوربین است. این گوشی مانند گلکسی A72 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer با دیافراگم بسیار خوب f/۱.۸ بهره می‌برد. دوربین اصلی A52 اکنون از لرزشگیر اپتیکال OIS بهره می‌برد که یک ویژگی فوق‌العاده است و پیشرفت قابل توجهی در جهت افزایش کیفیت ویدیوها محسوب می‌شود. 

    [bs-quote quote="عکس‌های دوربین اصلی گلکسی A52 در روز و شب کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    عکس‌های دوربین اصلی گلکسی A52 در نور کافی بسیار مناسب هستند. محدوده دینامیکی تصاویر نسبت به چیزی که در سایر گوشی‌های میان‌رده میبینیم بسیار گسترده‌تر است. رنگ‌های بدون اغراق خاصی بسیار زنده مشاهده می‌شوند اما کمی نویز در تصاویر دیده می‌شود.

    برخلاف گلکسی A72 این گوشی از دوربین تله‎‌فوتو پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود دوربین اصلی گلکسی A52 عملکرد بسیار خوبی در برش و ترکیب پیکسل‌ها با زوم دو برابر دارد. برای بزرگنمایی با دوربین‌ اصلی گلکسی A52 گزینه‌های چهار برابر و ده برابر نیز وجود دارد. هر چند نتایج زوم دوربین اصلی شاید راضی کننده نباشد اما برای یک گوشی میان‌رده مناسب است.

    عکس‌های در شرایط نوری ناکافی برای یک گوشی میان‌رده کمی بالاتر از حد انتظارات است. جزئیات بسیار زیادی از تصاویر در شب و محیط‌های کم نور حفظ شده اما نسبت عملکرد دوربین در روز نویز‌های عکس کمی بیشتر شده‌اند. نشانه‌های از اشباع رنگ در عکس‌های دیده می‌شود اما به صورت کلی ترکیب رنگی عکس‌ها بد نیست و دامنه دینامیکی وسیعی ارائه می‌کند.

    [bs-quote quote="کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی به لطف لرزشگیر اپتیکال OIS مطلوب است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    حالت شب همانطور که انتظار می‌رود کمی صحنه را روشن می‌کند اما نقاط برجسته یا تاریک‌ترین قسمت‌های قاب را به خوبی کنترل نمی‌کند. این حالت در دوربین اصلی به جای ۱۶ مگاپیکسل، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کند. ‌

    دوربین سلفی سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز بین میان رده‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس‌های با کیفیتی را ثبت می‌کند.

    عملکرد دوربین‌های گلکسی A52 در فیلمبرداری نیز بسیار مناسب است و ویدیو‌های ضبط شده جزئیات کافی و رنگ‌های زنده‌ای دارند. دوربین‌های اصلی، فوق‌عریض و سلفی این دستگاه‌ها قابلیت ضبط ویدیو‌های ۳۰ فریم 4K را دارند.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A52 (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A52 در حالت ۶۴ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39929,39930"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی A52:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39931,39932"]

    تصاویر دوربین گلکسی A52 در شب بدون نایت‌مود:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39933,39934"]

    تصاویر دوربین گلکسی A52 در شب با نایت‌مود:

    [table id=726 /]

    عملکرد پردازنده؛ ضعیف‌تر نسبت به سایر رقبا

    بررسی گلکسی A52

    سامسونگ گوشی گلکسی A52 را به پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G مجهز کرده که نسبت به نسل قبل خود با پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ بسیار قوی‌تر شده است. همچنین نسخه 5G این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 750G بهره می‌برد که به طور کلی عملکرد بهتری دارد.

    در بررسی گلکسی A52 دیدیم که هر دو پردازنده توان اجرای سریع اپ‌های پرکاربرد را دارند و تجربه کاربری دلپذیری را فراهم می‌کنند اما اسنپدراگون 750G برای اجرای بازی‌ها قدرت بالاتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و به ندرت داغ می‌کند.

    [bs-quote quote="پردازنده گلکسی A52 در این رده قیمتی یکی از ضعیف‌ترین‌ها است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    همانطور که در صفحه پردازنده‌های درجه می‌بینید، اسنپدراگون 720G و 750G در تست‌های سایت تخصصی نانو ریویو به ترتیب امتیاز‌های ۴۶و ۵۰ را کسب کرد‌ه‌اند که نشان می‌دهد تفاوت زیادی با هم ندارد.

    هردو پردازنده در مقایسه با رقبای هم قیمت حرفی برای گفتن ندارند و پایین‌تر از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۷۰ قرار می‌گیرند که به ترتیب در گوشی‌های ارزانتر شیائومی Mi 10T Pro 5G و  پوکو F3 تعبیه شده‌اند.

    بنابراین اگر قدرت پردازش برایتان اهمیت دارد، گلکسی A52 چندان گزینه ایده‌آلی برایتان نخواهد بود.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:
    • شیائومی پوکو F3
    • شیائومی Mi 10T 5G
    • گلکسی S20 FE 5G

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=7][/accordion]

    [/accordions]

    [table id=727 /]

    پیکربندی حافظه؛ همان گزینه‌های مورد انتظار

    چیپست اسنپدراگون 720G این دستگاه، با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم به دست مشتریان می‌رسد. نسخه 5G گلکسی A52 نیز با چیپست اسنپدراگون 750G خود از همین مشخصات بهره می‌برد اما از گزینه با ۴ گیگابایت حافظه رم محروم است.

    همچنین هر دو مدل دارای اسلات کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت دوم هستند.

    هرچند ۶ گیگابایت رم نیز برای اجرای سریع برنامه‌ و بازی‌ها کفایت می‌کند اما با توجه به اختلاف قیمت نه چندان زیاد این نسخه‌ها، مدل با حافظه بالاتر را خریداری کنید تا از سرعت بالاتر و حافظه داخلی بیشتر لذت ببرید.

    [table id=728 /]

    باتری؛ شارژ سریع و آداپتور ضعیف

    بررسی گلکسی A52

    هر دو نسخه 4G و 5G گلکسی A52 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند و شارژدهی بسیار بالایی دارند اما شارژ سریع آنها به اندازه رقبا پرتوان نیست.

    باتری گلکسی A52 به بهترین نحو ممکن نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف می‌کند و حتی با نرخ تازه سازی نمایشگر ۹۰ هرتز در تست‌های خود مجموعه استقامت نهایی آن به ۱۰۵ ساعت رسیده است.

    از طرف دیگر، اگر تصمیم داشته باشد تمام کارهای خود را با نرخ ۶۰ هرتز انجام دهید، حدود ۱۰۸ ساعت می‌توانید از گوشی استفاده کنید.

    [bs-quote quote="سامسونگ در جعبه گلکسی A52 یک شارژر ۱۵ وات قرار داده است

    " style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    سرعت شارژ گوشی هم به اندازه کافی خوب است. گلکسی A52 همراه با شارژری ۱۵ واتی به دست‌ شما می‌رسد و البته از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد.

    در صورت خرید شارژ ۲۵ وات ظرف مدت ۳۰ دقیقه، باتری تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. همچنین برای شارژ کامل باتری نیاز به یک ساعت و نیم زمان خواهید داشت.

    شارژر ۱۵ وات داخل جعبه نیز پس از ۳۰ دقیقه، ۳۴ درصد از ظرفیت باتری را شارژ خواهد کرد و شارژ کامل باتری گوشی توسط آن بیش از ۲ ساعت زمان خواهد برد.

     گوشی‌های هم‌رده با ظرفیت باتری و توان شارژ بهتر:
    • گلکسی M62: باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۲۵ وات
    • شیائومی می 10T پرو: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۳۳ وات
    • ردمی نوت ۱۰ پرو: باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت / ۳۳ وات

    [table id=729 /]

    امکانات؛ صدای گوش‌نواز با اسپیکر استریو

    بررسی گلکسی A52

    امکانات این گوشی همان چیزهایی است که در موبایل‌های مقرون به صرفه و اقتصادی معمولی می‌یابید. هر دو نسخه گلکسی A52 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد. این سنسور به خوبی کار می‌کند و حتی یک بار هم در تشخیص اثر انگشت شما شکست نمی‌خورد اما سرعت عملکرد آن کمی کند است.

    جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز در قاب پایین دستگاه قرار گرفته است و در کنار آن یک پورت Type-C دیده می‌شود. همچنین اسپیکر استریو دستگاه نیز در پایین دستگاه دیده می‌شود که از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و صدای گوش‌نوازی دارد اما بلندی آن در حد پرچمدارها نیست.

    لبه بالایی دستگاه تقریبا خالی است و فقط شامل یک میکروفون ثانویه برای لغو نویز و خشاب سیم کارت نانو دوگانه می‌شود. همچنین جایگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه microSD مشترک است و تنها یکی از آن‌ها را می‌توان انتخاب کرد.

    [table id=730 /]

    نمرات گلکسی A52

    بررسی گلکسی A52

    گلکسی A52 4G با پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۵۷۷ و در تست تک هسته‌ای به نمره ۵۲۵ دست پیدا کرده است. گلکسی A52 همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز ۲۶۱۲۸۲ را کسب کرده است.

    گلکسی A52 5G نیز با پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۸۲۰ و در تست تک هسته‌ای به نمره ۶۳۶ و همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز ۳۳۴۹۸۱ را کسب کرده است.

    نمره بنچمارک گلکسی A52 5G به مراتب کمتر از ۶۹۰ هزار شیائومی Mi 11i و ۵۴۳ هزار گلکسی S20 FE 5G است. گلکسی A52 4G هم در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده عملکردی ناامید کننده دارد.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب سامسونگ گلکسی A52 خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=731 /]

    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    یکی از بهترین دوربین‌ها در بین میان‌رده‌ها

    میان‌رده‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی A52 و A72 نسبت به سایر میان‌رده‌های بازار از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارد. دوربین اصلی دستگاه در روشنایی روز و نور شب عکس‌های با کیفیت و بسیار خوبی ثبت می‌کند و عکس‌های دوربین فوق‌عریض نیز نسبتا رضایت‌بخش هستند. لرزشگیر اپتیکال دستگاه OIS نیز نکته مثبت دیگر آن محسوب می‌شود.

    گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

    پیشرفت قابل توجهی دیگر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ که در بررسی گلکسی A52 نیز شاهد آن‌ هستیم، گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب است که در نسل قبل این گوشی وجود نداشت.

    شارژدهی بسیار خوب

    علاوه بر سرعت شارژ مطلوب، باتری گوشی به بهترین نحو ممکن نیاز کاربران را برطرف می‌کند و حتی با تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر روی ۹۰ هرتز، می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید.

    خرید گلکسی A52 از ارزان‌ترین فروشنده

    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    بررسی گلکسی A52

    عرضه با شارژر ۱۵ وات

    هرچند گوشی گلکسی A52 از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد اما سامسونگ گوشی خود را به همراه شارژر ۱۵ روانه بازار کرده. با این وجود کاربران برای افزایش سرعت شارژ دستگاه خود باید شارژر ۲۵ وات جداگانه‌ای تهیه کنند.

    پردازنده ضعیف نسبت به قیمت

    گلکسی A52 بسته به میزان حافظه و رم قیمتی بین ۱۱.۵ تا ۱۴ میلیون تومان دارد اما در این رده قیمتی به اسنپدراگون 720G و 750G مجهز شده که یکی از ضعیفترین پردازنده‌ها در این سطح قیمت محسوب می‌شود.

    با این قیمت می‌توانید گوشی‌های با چیپست بسیار قدرتمندتر مثل شیائومی Mi 11i، پوکو F3 و گلکسی S20 FE 5G تهیه کنید.

    بدنه پلاستیکی

    سامسونگ چند سالی است عادت کرده گوشی‌های میان‌رده خود را با بدنه پلاستیکی عرضه کند. به همین ترتیب هرقدر طراحی گلکسی A52 زیبا و شیک باشد اما با بدنه پلاستیکی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

    بدنه پلاستیکی علاوه بر اینکه حس گوشی‌های گرانقیمت و پریمیوم را منتقل نمی‌کند، مقاومت بالایی هم ندارد. همچنین بدنه پلاستیکی گلکسی A52 سامسونگ به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر به راحتی لک می‌شود.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A52 

    بررسی گلکسی A52

    گلکسی A52 در هر بخش پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود داشته است. طراحی این گوشی اکنون جذاب‌تر شده و با وجود گواهی IP67 در برابر آب و گردوغبار مقاومت خود را حفظ می‌کند.

    نمایشگر AMOLED دستگاه اکنون با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی عملکرد روان و سریعی ارائه و اسپیکرهای استریو گوشی صدای با کیفیت‌تری را تولید می‌کند. همانطور که در بررسی گلکسی A52 دیدیم، میان‌رده سامسونگ از عملکرد تقریبا مطمئنی برخوردار است اما برچسب قیمت گرانی را به همراه دارد. شاید خرید این گوشی با قیمت  ۱۱.۵ تا ۱۴ میلیونی خود در بازار ایران کمی غیر منطقی باشد و با مبالغ کمتر می‌توانید سراغ گوشی‌های میان‌رده دیگری بروید. [see_also]39504[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید