بررسی پوکو X3 NFC شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی پوکو X3 NFC شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    پوکو X3 NFC درحالی با این نام روانه بازار شده که احتمالا نام پوکو  X3 120Hz می‌توانست انتخابی برازنده‌تر باشد. این قابلیتی بسیار مهم‌‌تر از NFC است که باید تمام مشتریان بالقوه از آن باخبر باشند، خصوصا وقتی به قیمت دستگاه نگاه می‌کنیم. با بررسی پوکو X3 NFC همراه باشید.

    موبایل پوکو X3 NFC نزدیک به یک سالی است که روانه بازار شده و برای اولین بار از زمان عرضه نخستین موبایل پوکوفون، صرفا یکی از موبایل‌های شیائومی با برندی متفاوت نیست. در واقع این موبایل آغازگر مسیری تازه برای برند پوکو بود تا دست به توسعه موبایل‌هایی اورجینال با طراحی منحصر به فرد و مجموعه‌ای از قابلیت‌های تحسین‌برانگیز بزند.

    پوکو X3 آمده تا مسیر پوکو X2 را ادامه دهد که خود همان موبایل Redmi K30 با برندی جدید بود. این دستگاه به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حفره‌ای کوچک‌تر در نمایشگر مجهز شده و خبری از سنسور غیر ضروری سنجش عمق در کنار دوربین سلفی نیست.

    مشخصات عمومی پوکو X3

    ption id="attachment_40575" align="alignnone" width="850"]بررسی پوکو X3 شیائومی شیائومی پوکو X3 NFC

     

    موبایل پوکو X3 شهریور سال گذشته معرفی شد و در جریان همان ماه به بازار آمد. پوکو این موبایل را به حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی مجهز کرده و می‌توانید برای حافظه داخلی نیز به سراغ دو ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بروید.

    در زمان بررسی پوکو X3 NFC ، سیستم عامل اندروید ۱۱ روی دستگاه نصب شده و در کنار آن نیز شاهد پوسته MIUI 12 هستیم که امکانات متنوعی از نظر شخصی‌سازی در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

    در رنج قیمت حدود ۶ میلیون تومان ممکن است گوشی‌های دیگری نیز نظر شما را به خود جلب کند:

    [table id=757 /]

    طراحی: منحصر به فرد

    بررسی پوکو X3 شیائومی

    از همین ابتدای بررسی پوکو X3 NFC باید گفت که پوکو با این موبایل بالاخره موفق شد! برند زیر مجموعه شیائومی موبایلی ساخته که صرفا یک موبایل ردمی با برندی متفاوت نیست و از طراحی منحصر به فرد برخوردار شده.

    به این ترتیب شاهد یک پنل پشتی حقیقتا خاص در پوکو X3 هستیم که از پلی‌کربنات ساخته شده و بافت‌ها و رنگ‌های گوناگون را روی خود جای داده. نتیجه کار بافتی متالیک همراه با لوگو POCO و رنگ‌بندی جذابی است که بسته به زاویه دستگاه، نور را به رنگ‌ها و اشکال گوناگون از خود بازتاب می‌دهد. ساختار دوربین هم نوعی هویت قابل تشخیص به دستگاه بخشیده است.

    فریم گوشی بر خلاف پوکو X معمولی آلومینیومی است. پنل جلویی هم از گوریلا گلس ۵ بهره‌مند شده و حفره تعبیه شده روی نمایشگر کوچکتر از نسل قبل یعنی پوکو X2 است.

    [bs-quote quote="پوکو X3 با وزن ۲۱۵ گرمی بدنه سنگینی دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    این ابعاد کوچک‌تر بدان خاطر است که پوکو این‌بار بی‌خیال سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی در کنار سنسور سلفی شده و با توجه به توانایی‌های نه‌چندان تحسین‌برانگیز آن، اساسا با تصمیمی درست روبه‌رو بوده‌ایم.

    حاشیه‌های نمایشگر شکلی کاملا قابل قبول دارند و گرچه باریک‌ترین حاشیه‌های موجود در بازار موبایل نیستند، اما با نگاهی اجمالی متوجه می‌شوید آنقدرها هم قطور نیستند.

    در پیرامون فریم هم شاهد نکات زیادی هستیم. در سمت چپ دکمه‌های ولوم و پاور را خواهید یافت و مثل بسیاری از موبایل‌های کنونی شیائومی و زیر مجموعه‌هایش، سنسور اثر انگشت روی همین دکمه پاور تعبیه شده و با سرعت بسیار خوبی به لمس واکنش نشان می‌دهد.

    ‘گوشی‌های جایگزین اگر به دنبال موبایل سبکتر هستید:

    [table id=758 /]

    نمایشگر: اعجوبه ۱۲۰ هرتزی

    بررسی پوکو X3 شیائومی

    در این رنج قیمت، تعبیه نمایشگری از جنس LCD جای تعجب چندان ندارد، اما پنل نمایشگر پوکو X3 از قابلیتی برخوردار شده که به ندرت آن را در این بازه قیمت و همینطور در میان رقبا مشاهده خواهید کرد: نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز.

    [bs-quote quote="پوکو X3 NFC ارزانترین گوشی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    اندکی جلوتر راجع به نرخ تازه‌سازی صحبت خواهیم کرد. اما ابتدا بیایید کیفیت نمایشگر را از نظر رد کنیم. بررسی پوکو X3 NFC نشان می‌دهد که پنل آن به اندازه Mi 10T Pro که یکی از بهترین ال‌سی‌دی‌های ممکن را دارد خوب نیست و اختلاف قیمت میان دو دیوایس هم این تفاوت را توجیه می‌کند.

    اما اگر منصف باشیم نمایشگر X3 به هیج وجه عملکردی ضعیف به نمایش نمی‌گذارد. هنگام استفاده روزمره باید منتظر کیفیت بسیار قابل قبول باشید، اما در عین حال نباید انتظار چیزهایی مانند رنگ‌های مشکی عمیق که در پنل‌های OLED مشاهده می‌شوند را بکشید.

    تنها زمانی که پنل نمایشگر پوکو X3 واقعاً ضعف خود را نشان می‌دهد، هنگام استفاده زیر نور مستقیم خورشید است. در هر جای دیگری اما عملکرد واقعاً قابل ستایش است.

    سیستم روشنایی خودکار دستگاه خیلی خوب کار می‌کند ولی گاهی لازم است خودتان به صورت دستی آن را تنظیم کند و کمترین میزان روشنایی هم واقعاً کم‌نور و تاریک است و دستگاه را برای کارهایی مانند مطالعه در تاریکی شب ایده‌آل می‌کند. حتی نمایشگرهای OLED هم به ندرت به چنین روشنایی کمی دست پیدا می‌کنند.

    [bs-quote quote="نمایشگر کیفیت مطلوبی دارد اما خوانایی زیر نور مستقیم آفتاب متوسط است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بسیار خب، برگردیم سراغ نرخ تازه‌سازی. اگر نمایشگر را روی نرخ ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید، برای همیشه ۱۲۰ هرتز باقی نمی‌ماند و عملکردی پویا دارد.

    در واقع نرخ تازه‌سازی براساس محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند و مثلا تصاویر ثابت با نرخ ۶۰ هرتز مقابل چشم قرار می‌گیرند.

    نرخ نمونه‌برداری لمسی دستگاه هم ۲۴۰ هرتز است که رقمی فوق‌العاده در این رنج قیمت به حساب می‌آید و در مجموع تجربه‌ای بسیار روان از کار کردن با نمایشگر به دست خواهید آورد.

    گوشی‌های جایگزین و هم‌قیمت در صورتی که نمایشگر OLED یا AMOLED را ترجیح می‌دهید:

    [table id=759 /]

    دوربین؛ ساختاری چهارگانه در پشت

    بررسی پوکو X3 شیائومی

    پوکو X3 به دوربینی چهارگانه در پشت مجهز شده که یک ویژگی رایج در موبایل‌های سری ردمی شیائومی نیز هست. سنسور اصلی دستگاه ۶۴ مگاپیکسل است و در کنار یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج را نیز شاهد هستیم.

    [bs-quote quote="عملکرد دوربین اصلی در روز تحسین‌برانگیز است اما در محیط‌های کم نور افت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    سنسور اصلی دستگاه در واقع Sony IMX 682 است که از تکنولوژی بایر چهارگانه پشتیبانی می‌کند و گشودگی دهانه‌ای معادل f/1.9 دارد. بعد از این هم سنسور ۲۰ مگاپیکسلی را در جلوی دستگاه شاهد هستیم که با گشودگی دهانه لنز f/2.2 از راه می‌رسد.

    اگر بخواهید می‌توانید به صورت دستی به ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی بپردازید که پیکسل‌های آن‌ها برخلاف حالات دیگر با یکدیگر ادغام نمی‌شوند تا تصویری ۱۶ مگاپیکسلی به دست آید.

    وقتی صحبت از کیفیت تصویر باشد، عملکرد دوربین اصلی هنگام ثبت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی یکی از بهترین چیزهایی است که در میان رقبا خواهید یافت.

    جزییات تصاویر به اندازی کافی زیاد هستند، کنتراست بالا است و دامنه داینامیک بالا برای ثبت تصاویر چشم‌نواز کفایت می‌کند. البته رنگ‌ها اندکی گرم‌تر از آنچه که باید ظاهر می‌شوند، اما غیر از این قادر به ثبت تصاویری بسیار شاداب خواهید بود.

    قابلیت کاهش نویز دستگاه عملکردی ضعیف از خود به نمایش می‌گذارد، به این معنی که شاهد باقی ماندن اندکی نویز خواهید بود، اما صرفا به این خاطر که دوربین می‌خواهد جزییات تصویر را هم حفظ کند. جزییات به صورت خاص زمانی حفظ می‌شوند که در حال تصویربرداری از سوژه‌هایی با رنگ یکپارچه -مانند دیوارها یا پنجره‌های یک ساختمان- باشید.

    پوکو X3 NFC با هر دو دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی قادر به فیلمبرداری 4K است. کیفیت ویدیو‌های ضبط شده در حد پرچمدارها نیست اما برای یک میان‌رده رضایت‌بخش است.  در مجموع باید بگوییم به عنوان موبایلی تا این حد مقرون به صرفه، دوربین پوکو X3 حقیقتاً تحسین‌برانگیز ظاهر می‌شود.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی پوکو X3 NFC (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی پوکو X3 NFC با زوم دو برابری:

    [gallery columns="2" ids="40567,40566"]

    تصاویر ماکرو دوربین شیائومی پوکو X3 NFC:

    [gallery columns="2" ids="40562,40563"]

    تصاویر فوق عریض دوربین شیائومی پوکو X3 NFC:

    [gallery columns="2" ids="40565,40564"]

    تصاویر حالت شب دوربین شیائومی پوکو X3 NFC:

    [gallery columns="2" ids="40561,40560"]

    تصاویر سلفی در حالت معمولی و پرتره دوربین شیائومی پوکو X3 NFC:

    [gallery columns="2" ids="40558,40557"]

    [table id=760 /]

    عملکرد و بنچمارک‌ها: گزینه‌ای برای گیمرها و غیر گیمرها

    بررسی پوکو X3 شیائومی

    موبایل پوکو X3 به چیپست اسنپدراگون 732G شرکت کوالکام یا آن‌چه پوکو دوست دارد «قدرتمندترین پردازنده 4G در خانواده اسنپدراگون ۷۰۰» بنامد مجهز شده است.

    حتی اگر این چیپست یکی از بهترین پردازنده‌های بازار نباشد هم باید گفت که حق با پوکو است چرا که در گوشی‌های به مراتب گرانتر مثل گلکسی A52 به کار رفته و مثل آب خوردن از عهده اجرای اپ‌های پرکاربرد و کارهای روزمره برمی‌آید.

    اسنپدراگون 732G نمره ۲۸۳۷۵۰ را در بنچمارک انتوتو ۸ به دست آورده و یکی از بهترین چیپست‌های بازار میان‌رده است و تنها با اختلاقی اندک در جایگاهی پایین‌تر از اسنپدراگون ۷۶۵ قرار می‌گیرد.

    تمام این‌ها را گفتیم تا به این برسیم که پوکو X3 گزینه‌ای بسیار مناسب برای گیمرها نیز هست. می‌توانید منتظر اجرای بی‌عیب و نقص تمام بازی‌های روز و سنگین موبایل مانند Genshin Impact و PUBG Mobile با نرخ فریم معرکه باشید و وقتی هم که به سراغ بازی‌های سبک‌تر بروید، پشتیبانی نمایشگر از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه باعث خواهد شد تجربه‌ای بسیار روان و دلچسب به دست آورید.

    در زمان نوشتن بررسی پوکو X3 NFC (شهریور ۱۴۰۰) به شکل جالبی قیمت این گوشی و پوکو X3 پرو با پردازنده بسیار قوی‌تر اسنپدراگون ۸۶۰ برابر است. بنابراین اگر قدرت پردازش برایتان مهم است، بدون پرداخت هزینه اضافه می‌توانید سراغ پوکو X3 پرو بروید. 

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=14][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ قابل قبول

    موبایل پوکو X3 در مدل‌های گوناگونی از راه رسیده که ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند.

    خوشبختانه روی بدنه دستگاه درگاه کارت‌های مایکرو SD را نیز مشاهده می‌کنیم که البته ساختاری مشترک با سیم کارت ثانویه دارد و بنابراین از میان این دو باید یکی را انتخاب کنید.

    حافظه داخلی دستگاه با استاندارد UFS 2.1 ساخته شده که بهترین تکنولوژی بازار نیست اما در عین حال عملکردی قابل قبول به همراه می‌آورد.

    [table id=762 /]

    باتری: بیشتر از کافی

    بررسی پوکو X3 شیائومی

    پوکو X3 از یک باتری غول‌آسای ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی قوت می‌گیرد و از شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می‌کند. بررسی پوکو X3 NFC و تست‌های باتری نشان می‌دهند می‌توانید منتظر عمر باتری بسیار قابل توجه باشید که هنگام تماس تلفنی برای ۳۳ ساعت، هنگام گشت‌وگذار در وب بیش از ۱۷ ساعت و هنگام تماشای ویدیو برای ۱۴ ساعت دوام می‌آورد.

    پوکو X3 در حالت استندبای هم عملکردی عالی دارد و تا ۱۲۵ ساعت زنده می‌ماند. البته باید توجه داشت از آن‌جایی که نمی‌توان به صورت مداوم از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرد، بخش اعظمی از مدت‌زمان تست در حالت ۶۰ هرتز بوده است.

    پوکو X3 همراه با آداپتور ۳۳ واتی و کابل USB-C به دست مشتریان می‌رسد. به این ترتیب، ۵۵ درصد از ظرفیت باتری تنها در ۳۰ دقیقه پر می‌شود و برای شارژ کامل باتری هم به ۷۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. بنابراین با موبایلی روبه‌رو هستیم که از نظر سرعت شارژ به راحتی با تکنولوژی Warp Charge شرکت وان‌پلاس برابری می‌کند.

    اگر شارژدهی گوشی برایتان در اولویت است سراغ این مدل‌های همرده بروید:
    • پوکو X3 معمولی با باتری ۶ هزار میلی آمپری و شارژ سریع ۳۳ واتی
    • پوکو M3 با باتری ۶ هزار میلی آمپری و شارژ سریع ۱۸ واتی

    [table id=763 /]

    [related]38633[/related]

    امکانات؛ ایرادی یافت نمی‌شود

    همانطور که پیشتر در بررسی پوکو X3 NFC گفتیم، سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده و درست مانند تمام موبایل‌های مشابه، عملکردی همواره قابل اتکا ندارد. البته این‌طور نیست که همواره با مشکل باز کردن قفل دستگاه روبه‌رو باشید، اما در عین حال باید انتظار خطاهای گاه و بیگاه در باز کردن قفل دستگاه را هم بکشید.

    [bs-quote quote="پوکو با تکیه بر اسپیکر استریو صدایی لذت بخش تولید می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    یک نکته مهم دیگر که مجددا به مذاق گیمرها خوش خواهد آمد، پشتیبانی دستگاه از اسپیکر استریو و دوگانه است که تجربه‌ای بسیار لذت بخش با خود به همراه خواهد آورد.

    یکی از این اسپیکرها در بالای نمایشگر و دیگری در پایین آن تعبیه شده است. ضمنا اگر طرفدار جک هدفون هستید، از وجود آن روی این دستگاه خوشحال خواهید شد.

    فرستنده مادون قرمز برای کنترل تلویزیون‌ و دستگاه‌های دیگر و چیپ NFC هم از امکانات دیگر است که البته دومی در ایران کاربرد چندانی ندارد.

    پوکو X3 ضمنا از به لطف Linear Motor خود از بازخورد لمسی پیشرفته پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از موتوری در محور عمودی برخوردار شده و می‌تواند بازخوردهای لمسی جذابی به دست مخاطب بدهد. البته استفاده از محور عمودی بدان معنا است که بازخورد لمسی به اندازه نمونه موجود در Mi 9 Pro یا آیفون‌های اخیر قدرتمند ظاهر نمی‌شود، اما در مجموع دسترسی به چنین قابلیتی در موبایل با این قیمت واقعا تحسین‌برانگیز است.

    بنابراین می‌توانید منتظر قابلیت‌هایی مانند شبیه‌سازی الگوی قرار دادن خشاب در اسلحه یا حتی ضربان قلب در بازی‌های گوناگون باشید، هرچند با کیفیتی پایین‌تر از موبایل‌های به مراتب گران‌قیمت‌تر.

    [table id=764 /]

    نمرات پوکو X3

    بررسی پوکو X3 NFC شیائومی

    پوکو X3 در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۷۵۹ و در تست تک هسته‌ای به ۵۶۳ دست پیدا می‌کند که اعدادی آنقدرها دیوانه‌وار نیستند اما در عین حال به هیچ‌ وجه ضعیف هم به حساب نمی‌آیند.

    همچنین این گوشی در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز کاملا متوسط ۲۸۳۷۵۰ را کسب کرده که نشان‌دهنده قدرت سخت‌افزاری قابل توجه دستگاه است.

    از زمان عرضه گوشی پوکو X3 کمتر از یک سال می‌گذرد و در همین زمان کوتاه به یکی از گوشی‌های اقتصادی نسبتا محبوب بازار تبدیل شده که نظر کاربران زیادی از جمله آمازون و دیجیکالا را به سمت خود جلب کرده است.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب پوکو X3 خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=765 /]


    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی پوکو X3 NFC شیائومی

    نمایشگر بزرگ و ۱۲۰ هرتزی

    نمایشگر بزرگ پوکو X3 اگرچه از نوع IPS LCD است،‌ اما مشخصه‌های معرکه‌ای مانند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دامنه داینامیک بالا و کنتراست عالی را با خود به همراه می‌آورد. از سوی دیگر شاهد بریدگی بسیار کوچکی روی آن هستیم که هنگام تماشای فیلم یا تجربه بازی‌ها مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

    قدرت پردازشی برتر

    به لطف چیپست اسنپدراگون 732G، با موبایل پوکو X3 به سطحی از پرفورمنس دست پیدا می‌کنید که دست کمی از موبایل‌های پرچمدار ندارد. در واقع به زحمت می‌توانید اپلیکیشنی را بیابید که این موبایل در اجرای آن حتی با ذره‌ای مشکل مواجه شود.

    عمر باتری و شارژ سریع کم‌رقیب

    عمر باتری این دستگاه علی‌رغم تجهیزش به نمایشگر ۱۲۰ هرتز واقعاً بی‌نظیر است و دلیل اصلی این موضوع را می‌توان در نرخ پویای تازه‌سازی جستجو کرد. باتری ۵۱۶۰ به زحمت خالی می‌شود و به سرعت پر. بنابراین هنگام استفاده متوسط می‌توانید منتظر عمری باشید که تا یک و نیم روز هم به درازا می‌کشد.


    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی پوکو X3 NFC شیائومی

    پاسخ‌دهی پیکسل ضعیف

    یکی از مشکلات پوکو X3 که ممکن است بارها با آن روبه‌رو شوید،‌ پاسخ‌دهی پیکسل به لمس تصویر است که در حالت ۱۲۰ هرتز اندکی آزاردهنده ظاهر می‌شود. ماجرا از این قرار است که به خاطر پاسخ‌دهی اندک دیرهنگام نمایشگر در بعضی از اوقات،‌ هنگام اسکرول کردن شاهد باقی ماندن ردی از محتوای بالایی خواهید بود.

    عملکرد ضعیف دوربین در شرایط کم‌نور

    این مشکلی است که بارها و بارها در موبایل‌های هم‌رده پوکو X3 مشاهده شده و بنابراین تکرار آن در این دیوایس نیز جای تعجب ندارد. دوربین دستگاه و همینطور هوش مصنوعی آن قادر به ثبت تصاویری آنقدرها چشم‌نواز در شرایط کم‌نور و شب‌هنگام نیست و باید منتظر نویز فراوان در خروجی کار باشید.

    جمع‌بندی بررسی پوکو X3 NFC

    بررسی پوکو X3 NFC شیائومی بررسی پوکو X3 NFC حکایت از این دارد که با میان‌رده‌ای واقعا معرکه روبه‌رو هستیم که با قیمتی شدیدا مقرون به صرفه و معقول از راه رسیده است. این دستگاه نمایشگری بزرگ با نرخ تازه‌سازی بالا، سخت‌افزار قدرتمند و مناسب برای گیمینگ، دوربین با کیفیت و باتری پر ظرفیت دارد. بنابراین به زحمت می‌توانید دلیلی برای عدم رضایت از دستگاه بیابید. اما در هر صورت با موبایلی کاملا بی‌نقص نیز روبه‌رو نیستیم. برای مثال اسپیکرها می‌توانستند بهتر بهینه‌سازی شوند و تصویربرداری در شب‌هنگام هم نیاز به بهبود هرچه بیشتر داشت. اما با قیمتی که پوکو برای موبایل خود تعیین کرده، به سختی می‌توان عاشق پوکو X3 نشد. خرید پوکو X3 NFC از ارزان‌ترین فروشنده [see_also]40020[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید