بررسی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی زد فولد ۳ پیشرفته‌ترین گوشی سامسونگ است که با پشتیبانی از قلم S Pen جایگزینی سری گلکسی نوت و گلکسی زد فولد ۲ می‌شود. در بررسی گلکسی زد فولد ۳ شما را با مزایا و معایب جدیدترین گوشی تاشو خواهیم کرد.

    اگر با گوشی‌های تاشو سری گلکسی فولد آشنایی داشته باشد، می‌دانید که طرفداران خاص خود را دارند و اکنون در نسل سوم با گلکسی زد فولد ۳ بزرگتر و قدرتمندتر از همیشه شده‌اند.

    سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۳ از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و نمایشگر تاشو، لولا و ساختار کلی گوشی خود را بهبود بخشیده. پشتیبانی از S Pen، دوربین سلفی زیر نمایشگر و مقاومت در برابر آب نیز سایر بهبودهای این گوشی است اما با این وجود مشکلات خاص خود را هم دارد.

    مشخصات عمومی گلکسی زد فولد ۳

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    گلکسی زد فولد ۳ ماه گذشته معرفی شد و در قالب ۲ نسخه با حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده است.

    [bs-quote quote="گلکسی زد فولد ۳ با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار گرانترین گوشی غیر لوکس است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در زمان بررسی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد.

    اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1.1 روی دستگاه اجرا می‌شود که برای گوشی‌های تاشدنی سامسونگ بهینه شده و با رابط کاربری دیگر مدل‌ها تفاوت دارد.

    این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای عرضه شده اما یک نسخه ویژه سفید ۳۵۰۰ دلاری با عنوان «تام براون» هم دارد.

    گوشی‌های رقیب گلکسی زد فولد ۳ در محدوده قیمت بالاتر از ۳۰ میلیون تومان:
    • گلکسی زد فلیپ ۳
    • گلکسی زد فولد ۲
    • آیفون ۱۲ پرو مکس
    • شیائومی Mi 11 اولترا

    [table id=766 /]

    طراحی؛ پیچیده و در برخی موارد نامناسب

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    در نگاه اول طراحی گلکسی زد فولد ۳ کاملا شبیه به نسخه قبلی خود به نظر می‌رسد اما زد فولد اندکی کوچکتر از نسل قبل است.

    [bs-quote quote="وزن ۲۷۱ گرمی گوشی بسیار بالاست و ۴۵ گرم از آیفون ۱۲ پرو مکس سنگین‌تر است. " style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    نسخه جدید گوشی تا شدنی سامسونگ نسبت نسل قبل نیم میلی‌متر باریکتر و از نظر طول یک میلی‌متر کوچکتر است. وزن ۲۷۱ گرمی آن نسبت به زد فولد ۲ حدود ۱۰ گرم کمتر شده اما همچنان ۴۵ گرم از آیفون ۱۲ پرو مکس و S21 اولترا بیشتر است.

    یک پیشرفت بزرگ که در بررسی گلکسی زد فولد ۳ شاهدش هستیم گواهی IPX8 مقاومت در برابر آب است که پیش از این به خاطر مکانیسم پیچیده و قطعات متعدد دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. البته همچنان خبری از مقاومت در برابر گرد و غبار در دستگاه تاشو سامسونگ نیست.

    [bs-quote quote="تغییر عمده در بخش طراحی برخوردار شدن از گواهی مقاومت در برابر آب IPX8 است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    گلکسی زد فولد ۳ هنگام باز شدن به راحتی داخل دست قرار می‌گیرد اما برای تایپ در حالت باز مجبور به استفاده از هر دو دست خود خواهید شد. سامسونگ در این مدل لولا را به گونه‌ای بهینه سازی کرده که باز کردن آن را در هر زاویه‌ای بسیار راحت است.

    سامسونگ برای گوشی تاشو خود همچنین از آلیاژ جدیدی به نام Armor Aluminium (آلومینیوم زرهی) استفاده کرده که نسبت به آلیاژ آلومینیوم دیگر گوشی‌ها بسیار مقاوم‌‌تر و سبک‌تر است.

    طراحی لولا مرکزی هم تا حدی بهبود پیدا کرده اما همچنان در مرکز نمایشگر دیده می‌شود.

    [table id=767 /]

    نمایشگر؛ بهترین بخش گوشی

    یکی از بهترین بخش‌ها در بررسی گلکسی زد فولد ۳ بدون شک صفحه نمایش‌های آن است. نمایشگر داخلی دستگاه مانند نسخه قبلی ۷.۶ اینچ و از نوع Foldable Dynamic AMOLED است اما اینبار حداکثر روشنایی به ۱۲۰۰ نیت رسیده که حدود ۳۰ درصد بیشتر از مدل قبل است.

    [bs-quote quote="هر دو نمایشگر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    شباهت این دو نسخه بیشتر از این است و شامل موارد دیگری از جمله نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و همچنین وضوح ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل می‌شود.

    سامسونگ برای فراهم کردن صفحه یکدست بدون ناچ و حفره از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده کرده و در بالای نمایشگر اصلی گوشی دیگر خبری از روزنه مخصوص دوربین سلفی نیست.

    البته برای اینکه نور به سنسور دوربین سلفی برسد وضوح این بخش نمایشگر پایین آمده و در رنگ‌های روشن حفره سلفی مشخص می‌شود.

    [bs-quote quote="خط تای نمایشگر و دوربین سلفی نسبت به نسل قبل کمتر نمایان است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    دیگر مزیت قابل توجه در این نمایشگر سازگاری با قلم S Pen است که می‌تواند طرفداران سری نوت را هم به سوی آن بکشاند.

    نمایشگر بیرونی زد فولد ۳ نیز مانند نسل قبل ۶.۲ اینچ است و وضوح ۲۲۶۸ × ۸۳۲ پیکسل دارد اما نوع پنل آن به  Dynamic AMOLED 2X تغییر کرده و و نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند.

    با اینکه تحت تاثیر نمایشگر بزرگ و فوق‌العاده گلکسی زد فولد ۳ قرار خواهید گرفت اما خط تای وسط آن همچنان مشخص است و به عنوان یکی از بخش‌های جدانشدنی این سری باید آن عادت کنید.

    حفاظت از نمایشگرها بر عهده لایه گوریلاگلس ویکتوس قرار دارد. همچنین روی نمایشگر درونی لایه محافظ PET هم قرار گرفته و سازنده مدعی است ۸۰ درصد دوام بیشتری نسبت به نسل قبل دارد.

    [table id=768 /]

    دوربین؛ گزینه‌های زیاد اما نه‌چندان چشمگیر

    دوربین‌های گلکسی زد فولد ۳ خوب هستند اما از آن شگفت‌زده نخواهید شد. عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های اصلی این گوشی راضی‌کننده هستند اما نسبت به نسل قبل خود هیچ تغییری نکرده و حتی در یک مورد افت کرده است.

    [bs-quote quote="کیفیت دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر به شدت ناامیدکننده است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    مشخصات دوربین کاملا مانند نسل قبل است و شاهد سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی f/۱.۸، دوربین فوق‌ عریض ۱۲ مگاپیکسلی f/۲.۲ و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی f/۲.۴ هستیم که مورد آخر قابلیت بزرگنمایی ۲ برابر را دارد. همچنین دوربین‌های تله فوتو و فوق عریض گلکسی زد فولد ۳ از تثبیت‌کننده نوری (OIS) پشتیبانی می‌کنند.

    برای تصاویر سلفی نیز، سامسونگ از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل در بالای نمایشگر خارجی استفاده کرده است که در نسل قبل نیز شاهد آن بودیم.

    بالای پنل اصلی نیز دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر تعبیه شده که البته کیفیت آن ناامید کننده است و  بهتر است تنها زمانی که ناچارید برای مکالمه ویدیویی سراغش بروید.

    در بررسی گلکسی زد فولد ۳ دوربین واید اصلی عکس‌های واضح، روشن و دقیقی می‌گیرد که دامنه پویایی خوبی دارند. البته عکس‌های گلکسی S21 اولترا یا آیفون ۱۲ پرو مکس چندان تفاوتی نسبت به آن ندارند و در برخی موارد جزئیات بیشتری را ارائه می‌کنند.

    عکس‌های دوربین اصلی زد فولد ۳ نسبت به گذشته کمی سافت‌تر هستند و در برخی مناطق خاص مانند آسمان نویز بسیار کمی دیده می‌شود. رنگ‌ها نیز چندان اغراق‌آمیز نیستند و جزئیات خوبی را ارائه می‌کنند. قابلیت‌های HDR خودکار و تشخیص AI Scene بسیار عالی عمل می‌کنند و عکس‌ها را بهبود می‌بخشند.

    بررسی گلکسی زد فولد ۳ نحوه مشخص شدن دوربین زیر نمایشگر دستگاه

    دوربین در شب و فضای کم نور نیز عملکرد بسیار خوب خود را حفظ کرده و جزئیات زیادی را در تصاویر با وضوح خوب به نمایش می‌گذارد.

    در بررسی زد فولد ۳ می‌توان گفت عکس‌های دوربین فوق عریض دستگاه به اندازه کافی خوب هستند هرچند برخی کمبودهای ذاتی مانند جزئیات کم را در عکس‌های این دوربین می‌توان مشاهده کرد.

    قابلیت بزرگنمایی ۲ برابر دوربین تله‌ فوتو گلکسی زد فولد ۳ نیز عکس‌های مناسبی ارائه می‌کند که البته نویز آن در برخی مناطق با رنگ‌های یکنواخت زیاد می‌شود. با این وجود محدوده پویایی عکس‌ها بسیار خوب است. عکس‌های دوربین تله‌فوتو در شب و مکان‌های کم نور نویز بیشتری دارد. همچنین گاهی اوقات در نور کم شاهد مشکل فوکوس هستیم که با خاموش کردن چراغ‌های بیشتر مشکل نیز بدتر می‌شود.

    دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دستگاه که روی نمایشگر بیرونی قرار گرفته به صورت کامل از نسل قبل منتقل شده است. سامسونگ نه تنها این دوربین را ارتقا نداده بلکه قابلیت فوکوس خودکار نیز از آن حذف شده. به طور کلی از نظر کیفیت، عکس‌های دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۳ تقریبا مناسب است اما  همچنان بهتر است از دوربین‌های اصلی برای عکس‌های سلفی استفاده کنید.

    دوربین اصلی و ۱۰ مگاپیکسلی روی نمایشگر بیرونی قابلیت ضبط ویدیو‌های 4K@60fps را دارند و جزئیات قابل توجه، نویز بسیار کم و دقت رنگ بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

    دوربین‌های فوق‌عریض و تله‌فوتو نیز ویدیوهایی تا 4K@30 را می‌توانند ضبط کنند. از طرف دیگر دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر نیز می‌تواند ویدیو‌های 1080p@60fps را ضبط کند.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۳ (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی زد فولد ۳:

    [gallery columns="2" ids="40815,40816"]

    تصاویر زوم ۲ برابری دوربین تله‌فوتو گلکسی زد فولد ۳:

    [gallery columns="2" ids="40817,40818"]

    تصاویر سلفی با دوربین ۱۰ مگاپیکسلی بالای نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد ۳:

    اگر کیفیت دوربین برایتان در اولویت است، سراغ این گوشی‌ها بروید:
      • آیفون ۱۲ پرو مکس
      • شیائومی Mi 11 اولترا
      • هواوی پی ۵۰ پرو
      • گلکسی S20 الترا 5G

    [table id=769 /]

    عملکرد پردازنده؛ قدرتمند اما محدود در برخی موارد

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ از توان بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر قدرتمندترین چیپ‌ پرچمدار بازار گوشی‌های اندروید محسوب شود.

    در بررسی گلکسی زد فولد ۳ عملکرد پردازنده در اجرای اپلیکیشن‌ها بسیار خوب است و به لطف قابلیت‌های ویژه رابط کاربری به صورت همزمان می‌توانید از چندین برنامه استفاده کنید. نباید فراموش کرد که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دو نمایشگر دستگاه نیز در اجرای اپلیکیشن‌ها تاثیرگذار است.

    [bs-quote quote="در پردازش‌های بسیار سنگین عملکرد دستگاه برای جلوگیری از داغ شدن بدنه تا حد زیادی افت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    وجود پردازنده قدرتمند (و البته قیمت نجومی دستگاه را فراموش نکنیم!) باعث شده تا اجرای بازی‌ها نیز بدون هیچ مشکلی انجام شوند و با خیال راحت می‌توانید بازی‌هایی مثل پابجی و کال‌او‌دیوتی را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ ۶۰ فریم روی آن اجرا کنید.

    گلکسی زد فولد ۳ ساختار عجیبی دارد و از دو نمایشگر بهره می‌برد. همین موضوع باعث شده یکی از مشکلات اصلی این دستگاه مدیریت گرما باشد و سامسونگ برای حل این موضوع عملکرد کلی پردازنده خود را در برخی مواقع کاهش می‌دهد. این کاهش تحت فشار گاهی به ۴۰ درصد هم می‌رسد در حالی که برای رقبایی مثل می ۱۱ الترا از ۱۰ درصد فراتر نمی‌رود.

    پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ به کار رفته در گلکسی زد فولد ۳ به امتیاز دست‌نیافتنی ۷۱۰۰۰۰ در تست بنچمارک آنتوتو ۸ دست پیدا کرده است. تقریبا می‌توان گفت در حال حاضر هیچ گوشی دیگری به قدرت پردازنده ۵ نانومتری شرکت کوالکام نخواهد رسید.

    گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و قیمت بسیار کمتر:
    • گلکسی S21 5G
    • گلکسی S21 FE 5G
    • شیائومی می ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ الترا
    • شیائومی می میکس ۴

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=12][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ کافی اما بدون امکان ارتقا

    سامسونگ گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ را در دو گزینه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار کرده است.

    گوشی تاشو سامسونگ از درگاه حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین انتخاب گزینه‌ای با حافظه داخلی مناسب و کافی را فراموش نکنید.

    به صورت کلی سامسونگ از نظر حافظه بسیار خوب عمل کرده اما عدم ارتقا حافظه داخلی دستگاه شاید نکته منفی آن محسوب شود.

    [table id=770 /]

    باتری؛ متوسط از هر نظر

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    ظرفیت باتری گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت است که کمی نسبت به نسل قبل خود با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی کاهش پیدا کرده است. کاملا مشخص است که کاهش اندازه و وزن دستگاه باعث شده که نسبت به نسل قبلی خود اندازه باتری آن نیز کاهش پیدا کند.

    [bs-quote quote="گلکسی زد فولد ۳ شارژدهی متوسطی دارد و در جعبه هم از شارژر خبری نیست" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    البته نباید فراموش کرد که گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ دستگاه قدرتمندی با دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است و از اینرو باتری با چنین ظرفیتی برای آن چندان کافی به نظر نمی‌رسد.

    اکثرا کاربرانی که از گوشی خود برای کارهای سنگین استفاده می‌کنند، ضعیف بودن باتری گلکسی زد فولد ۳ را احساس خواهند کرد و شاید یکبار در روز مجبور به شارژ کامل دستگاه خود شوند.

    باتری گوشی تاشو سامسونگ از قابلیت‌های مختلفی مانند شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ بی سیم ۱۱ وات و شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند اما شرکت کره‌ای، هیچ شارژری داخل جعبه گلکسی زد فولد ۳ قرار نداده، بنابراین باید شارژر آن را جداگانه بخرید.

    گلکسی زد فولد ۳ با شارژ اصلی خود ‌می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه تا ۳۳ درصد و پس از گذشت نزدیک به یک ساعت و ۴۸ دقیقه باتری را کامل شارژ کند. بنابراین سرعت شارژ دستگاه نیز ممکن است باب میل برخی از افراد نباشد.

    گوشی‌های با شارژدهی بهتر نسبت به گلکسی زد فولد ۳:
    • گلکسی S21 اولترا: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات
    • شیائومی می ۱۱ اولترا: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات
    • راگ فون ۵ پرو: باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات

    [table id=771 /]

    امکانات؛ پشتیبانی از قلم

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    قابلیت مهمی که در بررسی گلکسی زد فولد ۳ شاهدش بودیم پشتیبانی از قلم S Pen است که می‌تواند طرفداران سری گلکسی نوت را به سوی گوشی تاشوی سامسونگ بکشاند.

    دکمه پاور و تنظیم صدا در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و به راحتی می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد و بازخورد لمسی بسیار خوبی نیز ارائه می‌کنند. همچنین کلید پاور گلکسی زد فولد ۳ با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده که عملکرد دقیق و بسیار سریعی را ارائه می‌کند.

    اسپیکرهای استریو زد فولد ۳ نیز از نظر کیفیت بسیار خوب ظاهر شده، با این وجود هنگام نگه داشتن گوشی در حالت افقی صدای دستگاه کمی کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال این موضوع مشکل چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

    گلکسی زد فولد ۳ از نظر اتصالات و پورت‌ها نیز کاملا مناسب ظاهر شده است. به لطف پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پورت سریع USB ۳.۲ اکنون پشت درگاه Type-C دستگاه قرار دارد و از استانداردهای اتصال بی سیم جدیدتری بهره می‌برد.

    همچنین تنها یک خشاب سیم کارت نانو برای زد فولد ۳ در نظر گرفته شده و از یک eSIM ثانویه نیز پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع ممکن است در برخی بازارها متفاوت باشد. همچنین از جک هدفون ۳.۵ میلی متری، گیرنده رادیو FM، فرستنده IR و چراغ LED نوتیفیکیشن نیز خبری نیست.

    [table id=772 /]

    نمرات بررسی گلکسی زد فولد ۳

    بررسی گلکسی زد فولد ۳

    گلکسی زد فولد ۳ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۶۴۱ و در تست تک هسته‌ای به ۱۱۱۹ دست پیدا می‌کند که از گوشی‌هایی مانند گلکسی S21 اولترا بالاتر است.

    همچنین این گوشی در تست‌های آنتوتو ۸ نیز بسیار خوب ظاهر شده و امتیاز مطلوب ۶۸۳۴۶۵ را کسب کرده که نشان‌دهنده قدرت سخت‌افزاری بسیار زیاد آن به عنوان یک گوشی پرچمدار گران قیمت است.

    در ادامه بررسی گلکسی زد فولد ۳ نگاهی به مزایا و معایب این گوشی تاشو خواهیم داشت. گوشی هنوز در برخی بازارها عرضه نشده  و در سایت‌هایی مانند آمازون و دیجی‌کالا نظرات و امتیازات زیادی درباره آن ثبت نشده. بنابراین در ادامه نکات منفی و مثبت این گوشی تاشو را بر اساس نقد سایت‌های مختلف عنوان خواهیم کرد.


     گلکسی زد فولد ۳ چه مزایایی دارد؟


    دو نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر

    همانطور که در بررسی گلکسی زد فولد ۳ اشاره کردیم گوشی تاشو سامسونگ نسبت به نسل قبل شاهد پیشرفت‌هایی است. از جمله پیشرفت‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر داخلی و بیرونی دستگاه اشاره کرد که اکنون زیباتر و روشن‌تر هستند. از طرفی دیگر نمایشگر بیرونی اکنون از نرخ ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که ویژگی قابل توجهی است.

    پشتیبانی از قلم S Pen

    نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ به قدری برای این شرکت مهم بوده که تصمیم به کنار گذاشتن سری نوت گرفته است. با این وجود گلکسی زد فولد ۳ به همراه قلم S Pen مخصوص به خود عرضه شده که نکته مهمی برای طرفداران سری نوت محسوب می‌شود.

    گواهی IPX8 مقاومت در برابر آب

    گلکسی زد فولد ۳ ساختار و طراحی بسیار پیچیده‌ای دارد که همین موضوع جداسازی قطعات و تعمیر آن را کاملا سخت می‌کند. با این حال گوشی تاشو از گواهی IPX8 پشتیبانی می‌کند. وجود این گواهی تضمین می‌کند که گوشی شما تا عمق ۱ متری می‌‌تواند در آب غوطه‌ور شود اما به صورت کلی درجه  آزمایش چنین چیزی را توصیه نمی‌کند.


     گلکسی زد فولد ۳ چه معایبی دارد؟


    قیمت سرسام‌آور

    در بررسی گلکسی زد فولد ۳ متوجه شدیم که با گوشی منحصر به فرد و خاصی مواجه هستیم اما باید توجه داشت که قیمت گوشی به ویژه برای کاربران ایرانی فراتر از گران و نجومی است! نسخه ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی دستگاه برچسب قیمت ۱۷۰۰ دلاری را به همراه دارد که برای مثال از کنسول پلی استیشن 5 نیز گران‌تر است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این گوشی

    عملکرد کلی پردازنده

    به هیچ وجه نمی‌توان گفت گلکسی زد فولد ۳ از نظر سخت‌افزاری دستگاه ضعیفی است اما سامسونگ برای جلوگیری از داغ شدن به کاهش قدرت سخت افزار متوسل شده و همین موضوع عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای موبایلی با این قیمت نجومی چنین مشکلی در بخش عملکرد قابل قبول نیست.

    باتری نا‌امید‌کننده

    تقریبا اکثر کاربران به نبود شارژر داخل جعبه گوشی‌های موبایل عادت کرده‌اند. گلکسی زد فولد ۳ نیز از این قاعده پیروی می‌کند اما توان شارژ ۲۵ وات و ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی برای کاربران دلپذیر نخواهد بود.


    جمع‌بندی بررسی گلکسی زد فولد ۳

    سامسونگ نسخه جدید گوشی تاشو خود را نسبت به گلکسی زد فولد ۲ دچار تغییرات و بهبودهایی کرده و اکنون این گوشی از گواهی IPX8 و قلم S Pen بهره می‌برد.

    گوشی از نظر پردازش هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما همچنان ابعاد زمخت بدنه، تا خوردگی نمایشگر و لولای حساس آن به قوت خود باقی است.

    ارائه جمع‌بندی نهایی برای دستگاه تاشو سامسونگ کار آسانی نیست. در واقع نمی‌توان به طور دقیق گفت که خرید گلکسی زد فولد ۳ کار درستی است یا خیر. با این وجود اگر خوره فناوری و طرفدار گوشی‌های تاشو هستید، بهترین (و البته گران‌ترین) گوشی تاشو بازار محسوب می‌شود.

    در واقع شاید بهترین عبارت برای پایان بررسی گلکسی زد فولد ۳ همین باشد: بهترین و گران‌ترین گوشی تاشو بازار! 

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید