بررسی گلکسی S21 اولترا 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی S21 اولترا 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    بررسی گلکسی S21 اولترا از نظر تراشه، دوربین و نمایشگر نشان‌دهنده پرچمداری تمام عیار برای دنیای اندروید است که به حق سزاوار پسوند اولترا است.

    گلکسی S20 اولترا قرار بود بهترین موبایل گلکسی تا آن زمان باشد، اما در بسیاری از حوزه‌ها شکست خورد. حالا گلکسی S21 اولترا تمام کم‌کاری‌ها را جبران کرده است. این موبایل نمایشگری بزرگ با رزولوشن 1440p و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد. از سوی دیگر شاهد دو سنسور تله‌فوتو هستیم، یکی برای زوم ۳ برابری و دیگری برای زوم اپتیکال ۱۰ برابری.

    غافلگیرکننده‌تر از همه اینکه امکان پشتیبانی از قلم دوست‌داشتنی S Pen هم مهیا شده، آن هم برای نخستین بار در موبایلی غیر از موبایل‌های سری گلکسی نوت. در ادامه بررسی گلکسی S21 اولترا به تمام این موارد خواهیم پرداخت.

    مشخصات عمومی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

    بررسی گلکسی S21 الترا

    گلکسی S21 اولترا دی‌ماه سال گذشته معرفی شد و به فاصله دو هفته به بازار آمد. سامسونگ این موبایل را به حافظه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی مجهز کرده و برای حافظه داخلی هم می‌توانید به سراغ سه ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت بروید.

    در زمان بررسی گلکسی S21 اولترا سیستم عامل اندروید ۱۱ روی دستگاه نصب شده و در کنار آن شاهد پوسته One UI 3.1 خود سامسونگ هستیم که ظاهری متفاوت از اندروید خالص به نرم‌افزار بخشیده و قابلیت‌هایی اضافه نیز با خود به همراه می‌آورد.

    در رنج قیمت ۲۵ الی ۴۰ میلیون تومان ممکن است گوشی‌های دیگری نیز نظر شما را به خود جلب کند:

    [table id=798 /]

    طراحی؛ تیغ دو لبه

    بررسی گلکسی S21 الترا

    به دو شکل می‌توان به سامسونگ گلکسی S21 اولترا نگاه کرد: یا می‌توانید آن را موبایلی با طراحی تازه و ظاهری متفاوت نسبت به قبل به حساب آورید یا موبایلی زمخت که در تلاشی ناامیدانه برای ایجاد تغییر، مسیری اشتباه را طی کرده و به شکلی عجولانه روانه بازار شده.

    [bs-quote quote="گلکسی S21 اولترا با وزن۲۲۷ گرم در رده گوشی‌های سنگین قرار دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    اگر با خودمان صادق باشیم، سامسونگ توانسته با موفقیت هرچه تمام‌تر یک طراحی صنعتی جذاب برای گلکسی S21 اولترا تدارک ببیند.

    اگرچه بخش جلویی تماما با نمایشگر پوشانده شده؛ فریم و پنل پشتی متفاوت جلوه می‌کنند. سامسونگ این بار فریم آلومینیومی را عریض‌تر کرده و پنل پشتی هم خمیدگی‌هایی کوچک‌تر دارد.

    بعد نوبت به شیشه پشتی می‌رسد که حالا کاملا مات است و وقتی آن را لمس می‌کنید احساسی شبیه به شبنم یخ‌زده دارد.

    اگرچه این پنل به راحتی در دست سر می‌خورد، اما احساس رضایت‌بخش دارد. بعد از این‌ها نیز نوبت به جزیره دوربین می‌رسد که البته احتمالا «قاره دوربین» عبارت بهتری برای توصیف آن باشد!

    فریم دستگاه به شکلی غیر طبیعی تا پیرامون جزیره دوربین کشیده شده تا همه‌چیز شکلی یکپارچه به خود بگیرد، تلاشی که از نظر برخی ضربه‌ای به طراحی و از نظر برخی دیگر موفقیت آمیز بوده. به همین خاطر، طراحی دستگاه یا بسیار به دل‌تان می‌نشیند یا اصلا از نگاه کردن به آن کوچک‌ترین لذتی نمی‌برید.

    گوشی‌های همرده با وزن سبکتر:
    • آیفون ۱۲ با وزن ۱۶۴ گرم
    • آیفون ۱۲ پرو با وزن ۱۸۹ گرم
    • گلکسی S20 پلاس با وزن ۱۸۶ گرم 
    • وان پلاس ۹ پرو با وزن ۱۹۷ گرم

    [table id=799 /]

    نمایشگر؛ بهترین پنل OLED تا به امروز

    بررسی گلکسی S21 الترا

    گلکسی S21 اولترا به نمایشگر ۶.۸ اینچی از نوع AMOLED مجهز شده، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل را به نمایش در می‌آورد و این یعنی تراکم پیکسلی‌اش به ۵۱۵ پیکسل بر اینچ می‌رسد. از Gorilla Glass Victus هم به عنوان لایه محافظ این نمایشگر استفاده می‌شود.

    [bs-quote quote="نمایشگر از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز تطبیقی پشتیبانی می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می‌دهد که این موبایل به نرخ تازه‌سازی تطبیق‌پذیر مجهز شده و این یعنی نرخ تازه‌سازی در بالاترین حالت به ۱۲۹ هرتز رسیده و می‌تواند در شرایط ضروری تا ۱۰ هرتز هم کاهش یابد.

    این پنل روشن‌ترین نمایشگر سامسونگ نیز هست و به پیک روشنایی ۱۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. اما امیدتان را بیش از حد بالا نبرید، زیرا هنگام پخش ویدیوهای HDR، امکان دستیابی به این سطح از روشنایی وجود ندارد.

    اما بیایید بیشتر راجع به نرخ تازه‌سازی صحبت کنیم. سامسونگ دو گزینه در اختیار مشتریان گذاشته: استاندارد (۶۰ هرتز) و تطبیق‌پذیر. اگر این تنظیمات را روی حالت استاندارد قرار دهید، مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید، گلکسی S21 اولترا همواره نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز خواهد داشت.

    [bs-quote quote="صفحه نمایش با تراکم پیکسل ۵۱۵ و روشنایی ۱۵۰۰ نسبت از بهترین پنل‌های بازار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    حالت تطبیق‌پذیر هم کارکردی مشابه نام‌گذاری‌اش دارد. هر زمان که با دستگاه کار می‌کنید نرخ تازه‌سازی به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و چند ثانیه بعد از آخرین تعامل با دستگاه نیز به ۶۰ هرتز باز می‌گردد.

    این رویه‌ای است که در بیشتر نقاط رابط کاربری، مرورگرها و همینطور اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در پیش گرفته شده و رویکردی بسیار طبیعی هم جلوه می‌کند.

    خبر خوب برای گیمرها اینکه طبق بررسی گلکسی S21 اولترا، این دستگاه نرخ تازه‌سازی بالاتر را برای بازی‌هایی که می‌توانند به نرخ بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کنند آزاد کرده.

    از جمله بازی‌هایی که می‌توان با ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا درآورد می‌توان به Shadowgun Legend و Mortal Kombat و Alto's Odyssey اشاره کرد. 

    [table id=800 /]

    [related]40850[/related]

    دوربین؛ تمام و کمال

    بررسی گلکسی S21 الترا

    با بررسی گلکسی S21 اولترا می‌توان به جرات گفت که این دستگاه به انعطاف‌پذیرترین ساختار دوربین و سخت‌افزاری که واقعا شایسته عبارت «Ultra» است مجهز شده.

    [bs-quote quote="تصاویر و ویدیوهای دوربین اصلی در روز و شب کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    این گوشی از ۵ دوربین برای عکاسی بهره می‌گیرد که شامل واید ۱۰۸ مگاپیکسلی،۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، دو دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سلفی می‌شود.

    دوربین اصلی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 بهره می‌برد که سنسوری ۱/۱.۳۳ اینچی به جساب می‌آید. این سنسور از الگوی فیلتر بایر نونا پیکسل بهره می‌برد که اجازه می‌دهد محتوای ۹ پیکسل را درون ۱ پیکسل ادغام کند و خروجی، تصویری ۱۲ مگاپیکسلی باشد.

    این سنسور از چندین بهبود برجسته نسبت به حسگر HM1 در گلکسی اس ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ اولترا برخوردار شده و از جمله آن‌ها می‌توان به دامنه داینامیک بالا و عملکرد بهتر هنگام تصویربرداری در شرایط کم‌نور و هنگام استفاده از فوکوس خودکار اشاره کرد.

    عکس‌های ثبت شده یا این دوربین از نظر محدوده پویایی، غنای رنگی و سطح جزییات در سطح فوق العاده‌ای قرار دارند. سطح نویز بسیار پایین است و ابعاد بزرگ سنسور باعث شده تا تصاویر پرتره دقیق و زیبایی ثبت شوند.

    [bs-quote quote="دوربین اصلی قابلیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ۲۴ فریم‌ بر ثانیه دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بعد از این شاهد ماژول فوق عریض هستیم که اساسا همان‌چیزی است که پیشتر در اس ۲۰ و نوت ۲۰ مشاهده شده. این ماژول از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند تصاویری با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند. اما برخلاف نسل پیشین گلکسی S21 اولترا روی این سنسور هم از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و قادر به ثبت تصاویر کلوزآپ است.

    سخت‌افزار تله‌فوتو اما در این مدل اولترا کاملا متفاوت است. به جای یک دوربین با زوم چهار برابری، گلکسی S21 اولترا با دو سنسور تله‌فوتو از راه می‌رسد: یکی برای زوم سه برابری و دیگری برای زوم اپتیکال ۱۰ برابری.

    بزرگنمایی تصاویر با دقت و کیفیت خیره کننده‌ای صورت می‌گیرد و در صورت تمایل می‌توانید تا زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال را هم تجربه کنید که البته در این مورد کیفیت و سطح جزییات تا حد زیادی کم می‌شود.

    از دوربین‌های اصلی که بگذریم، در جلوی دستگاه همان دوربین سلفی موجود در گلکسی اس ۲۰ اولترا گیرمان آمده است: یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با فیلتر بایر چهارگانه. این لنز ۲۵ میلی‌متری است که با گشودگی دهانه f/2.2 مقدار بسیار خوبی از نور را به خود می‌گیرد و ضمنا از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند.

    پرچمدار سامسونگ از نظر فیلم‌برداری با تمام دوربین‌ها قادر به ثبت ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه است و دوربین اصلی هم قابلیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ۲۴ فریم‌ بر ثانیه دارد.

    یکی از ویژگی‌های جالب دوربین حالت Director's View است که به‌ کاربر اجازه می‌دهد همزمان تصویر تمام دوربین‌ها را روی ویو فایندر ببینید.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا با زوم ده برابری:

    [gallery columns="2" ids="41361,41362"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو گلکسی S21 اولترا:

    [gallery columns="2" ids="41363,41364"]

    تصاویر فوق عریض دوربین گلکسی S21 اولترا:

    [gallery columns="2" ids="41366,41365"]

    تصاویر حالت شب دوربین گلکسی S21 اولترا:

    [gallery columns="2" ids="41359,41360"]

    تصاویر سلفی در حالت معمولی و پرتره دوربین گلکسی S21 اولترا:

    [gallery columns="2" ids="41368,41369"]

    [table id=801 /]

    عملکرد پردازنده و بنچمارک‌ها؛ بی‌رقیب در دنیای اندروید

    بررسی گلکسی S21 الترا

    درست مثل دیگر پرچمداران سامسونگ، موبایل‌های سری گلکسی S21 همراه با دو چیپست گوناگون برای مناطق مختلف از راه می‌رسند. در آمریکای شمالی و چین دستگاه با اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام عرضه شده و مشتریان اقصی نقاط جهان هم قادر به خرید آن همراه با چیپست جدید اگزینوس ۲۱۰۰ خود سامسونگ خواهند بود.

    [bs-quote quote="پردازنده قدرتمند اگزینوس ۲۱۰۰ تمام اپ‌ها و بازی‌ها را به شکلی روان اجرا می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    از آن‌جایی که تنها ورژن مجهز به اگزینوس ۲۱۰۰ در ایران یافت می‌شود، در بررسی گلکسی S21 اولترا روی همین پردازنده تمرکز می‌کنیم، هرچند که تفاوت‌ها آنقدرها معنادار نیستند.

    اگزینوس ۲۱۰۰ از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با ساختار ۱+۳+۴ برخوردار شده. این یعنی یک هسته با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز داریم، سه هسته با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز. فرکانس هسته‌های اگزینوس ۲۱۰۰ اندکی از اسنپدراگون ۸۸۸ بالاتر است و این یعنی در اپلیکیشن‌هایی که به خوبی از چندین هسته بهره می‌گیرند، باید منتظر عملکردی کمابیش بهتر بود.

    در بخش پردازنده گرافیکی، اگزینوس ۲۱۰۰ به سراغ Mali-G78 رفته که ۱۴ هسته دارد و بهبود ۴۶ درصدی نسبت به نسل قبل را نوید می‌دهد. درست مانند اسنپدراگون ۸۸۸ این چیپست هم با فرآیند ۵ نانومتری خود سامسونگ ساخته شده.

    بپچمارک‌ها نشان می‌دهند که اگزینوس ۲۱۰۰ در تست انتوتو ۸ به امتیاز قابل توجه ۶۸۶۳۳۶ دست می‌یابد و در تست‌های تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ هم به ترتیب امتیازهای ۱۰۶۵ و ۳۵۹۷ را به دست آورده است.

    [bs-quote quote="گوشی در پردازش‌های سنگین داغ کرده و عملکرد پردازنده افت می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    به این ترتیب بعد از چیپست‌های  A14 و A15 اپل و اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، این چهارمین پردازنده قدرتمند موبایل در جهان به حساب آمده و می‌تواند برای مدتی طولانی شما را همراهی کند.

    بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می‌دهد که دستگاه به شکلی روان به تمام وظایف رسیدگی می‌کند: مهم نیست چه بازی یا اپلیکیشنی را روی چه رزولوشن و نرخ فریمی به اجرا در می‌آورید، خروجی نهایی کاملا روان خواهد بود.

    البته در صورتی که وضوح نمایشگر روی حداکثر باشد و پردازش‌های بسیار سنگین را اجرا کنید همان مشکل قدیمی اگزینوس یعنی داغ شدن رخ می‌دهد. در این حالت عملکرد پردازشی تا حدود ۳۰ درصد با افت مواجه می‌شود.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=21][/accordion]

    [/accordions]

     

    باتری: تحسین‌برانگیز

    بررسی گلکسی S21 الترا

    سامسونگ گلکسی S21 اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قوت می‌گیرد و از این بابت تفاوتی با اس ۲۰ الترا ندارد. نمایشگر این دستگاه به خاطر پشتیبانی از رزولوشن بالاتر و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مصرف باتری بالایی دارد، اما از آن‌جایی که به سخت‌افزار بهینه‌تر مجهز شده در بررسی گلکسی S21 اولترا شاهد عملکردی بهتر هستیم.

    [bs-quote quote="شارژدهی باتری برای یک روز استفاده با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز کفایت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    گلکسی S21 اولترا می‌تواند هنگام مکالمه صوتی برای ۳۵ ساعت، هنگام گشت‌وگذار در وب برای ۱۵ ساعت و هنگام پخش ویدیو برای ۱۸ ساعت دوام بیاورد. این ارقام به شکل قابل توجهی از گلکسی اس ۲۰ اولترا بالاتر هستند.

    اما بزرگترین ایراد این است که سامسونگ با خانواده گلکسی S21 مسیری مشابه با آیفون‌های ۱۲ اپل در پیش گرفته و بنابراین بدون آداپتور شارژ از راه می‌رسد.

    به این ترتیب یا باید از پیش یک شارژر USB-C در خانه داشته باشید یا یک آداپتور جدید تهیه کنید. سامسونگ برای اینکه درد را برای مشتریان کمتر کند، قیمت آداپتور ۲۵ واتی بدون کابل را کاهش داده و حالا با قیمت ۱۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

    در صورت تهیه آداپتور مورد نظر، می‌توانید منتظر شارژ ۵۴ درصد از باتری در عرض ۳۰ دقیقه باشید. در یک ساعت نیز ۹۵ درصد از باتری شارژ می‌شود و برای شارژ ۱۰۰ درصدی باید دقیقا ۱ ساعت و ۱۱ دقیقه منتظر بمانید که به هیچ وجه برای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بد به حساب نمی‌آید.

    [table id=803 /]

    پیکربندی حافظه؛ باز هم بی‌نقص

    موبایل سامسونگ گلکسی S21 اولترا در مدل‌های گوناگونی از راه رسیده که ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند.

    متاسفانه سامسونگ رویه سال پیش خود را ادامه داده و بنابراین همچنان خبری از درگاه حافظه نیست. بنابراین در بیشترین حالت باید به ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بسنده کنید.

    حافظه داخلی دستگاه با استاندارد UFS 3.1 تولید شده که بهترین فناوری بازار است و با سرعت بی‌نظیر خود، تجربه‌ای تحسین برانگیز رقم می‌زند.

    [table id=802 /]

    نمرات گلکسی S21 اولترا

    ption id="attachment_41232" align="alignnone" width="850"]بررسی گلکسی S21 الترا گلکسی S21 اولترا (سمت راست) در کنار گلکسی S20 اولترا (سمت چپ)

     

    گلکسی S21 اولترا در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۵۹۷ و در تست تک هسته‌ای به ۱۰۶۵ دست پیدا می‌کند که اعدادی دیوانه‌وار بوده و خبر از چیپستی قدرتمند می‌دهند.

    از زمان عرضه گوشی S21 اولترا کمتر از یک سال می‌گذرد و در همین زمان کوتاه به یکی از گوشی‌های پرچمدار بسیار محبوب بازار تبدیل شده که نظر کاربران زیادی از جمله آمازون و دیجیکالا را به سمت خود جلب کرده است.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب گلکسی S21 اولترا خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=804 /]


    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی گلکسی S21 الترا

    یکی از بهترین نمایشگرها

    سامسونگ در گلکسی S21 اولترا از بهترین نمایشگر OLED ساخت خود استفاده کرده که مشخصه‌هایی تحسین‌برانگیز دارد. این پنل به بیشینه روشنایی ۱۵۰۰ نیت دست می‌یابد، از رزولوشن 1440p و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و حتی با قلم دوست‌داشتنی S Pen هم سازگاری دارد.

    سریع‌ترین چیپست اندرویدی

    فرقی ندارد که به سراغ مدل مجهز به اگزینوس ۲۱۰۰ می‌روید یا به سراغ مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸، هر دو چیپست عملکردی نسبتا یکسان داشته و بعد از چیپست A14 و A15 که در انحصار موبایل‌های آیفون است، قدرتمندترین پردازنده‌های جهان به حساب می‌آیند. با دسترسی به این سخت‌افزار می‌توانید منتظر تجربه‌ای بسیار روان از اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها باشید و این عملکرد قدرتمند تا سالیان سال ادامه خواهد یافت.

    توانایی‌های معرکه دوربین

    دوربین گلکسی S21 اولترا اگرچه گاهی تصاویر را بیش از حد پس‌پردازش می‌کند، اما عملکردی معرکه به هنگام تصویربرداری در روشنایی روز دارد. همین موضوع راجع به دوربین سلفی دستگاه هم مصداق دارد و از سوی دیگر قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و با کمترین لرزش خواهید بود. اساسا این یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توانید در بازار کنونی بیابید.

    خرید گلکسی S21 اولترا از ارزان‌ترین فروشنده


    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی گلکسی S21 الترا

    بدنه زخمتی که در دست سر می‌خورد

    سامسونگ گلکسی S21 اولترا طراحی جذابی دارد، اما این طراحی آن‌طور نیست که به مذاق همه خوش بیاید و اساسا مثل یک تیغ دو لبه می‌ماند. از سوی دیگر، پنل پشتی دستگاه طوری طراحی شده که گرچه به خوبی در دست جای می‌گیرد، اما خیلی راحت سر می‌خورد. این ویژگی ترسناکی برای موبایلی است که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده.

    نبود درگاه مایکرو SD

    درحالی که فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها هر روز حجیم‌تر از گذشته می‌شوند، عدم تعبیه درگاه کارت حافظه مایکرو SD حرکتی غیر قابل بخشش به حساب می‌آید. همانطور که در بررسی گلکسی S21 اولترا گفتیم گوشی تنها در سه ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت از راه می‌رسد و هنگام خرید آن باید حسابی به نیازهای خود دقت کنید،‌ زیرا تنها گزینه ثانویه برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، فضای ابری خواهد بود.

    نبود شارژر و هدفون در جعبه

    سامسونگ با اینکه در ابتدا تصمیم اپل در راستای حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ را به سخره گرفت، اما خود نیز به فاصله چند ماه دست به حرکتی مشابه زد. بنابراین به جز موبایل و دفترچه راهنما چیزی در بسته‌بندی گلکسی S21 اولترا نمی‌یابید و خبری از آداپتور شارژ و هدفون نیست.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی S21 اولترا

    بررسی گلکسی S21 الترا گلکسی S21 اولترا بدون تردید لیاقت پسوند «اولترا» را دارد. این موبایل به بهترین نمایشگر OLED بازار، قدرتمندترین سخت‌افزار ممکن، باتری غول‌آسا، اسپیکرهای استریوی با کیفیت و سیستم دوربین پیشرفته مجهز شده. این پرچمدار همواره شما را به تحسین وا می‌دارد، چه موضوع صحبت عملکرد نمایشگر باشد، چه عمر باتری، چه رابط کاربری و چه پشتیبانی از قلم S Pen. بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می‌دهد که با موبایلی عالی طرف هستیم، حتی با اینکه خبری از درگاه مایکرو اس‌دی و شارژر نیست. این موبایل کاستی‌های خود را دارد، اما به وضوح وزنه به سمت قابلیت‌های تحسین برانگیز سنگینی می‌کند و اکثر مشکلاتی هم که به آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، با آپدیت‌های نرم‌افزاری قابل برطرف‌سازی هستند. [see_also]40462[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید