بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    موبایل تاشو برای عموم مردم. این مسیری است که سامسونگ در پیش گرفته است. البته شاید چنین جمله‌ای اندکی اغراق‌آمیز هم باشد، اما با قیمت پایه ۹۹۹ دلار، گلکسی زد فلیپ ۳ مقرون به صرفه‌ترین موبایل تاشو در بازار کنونی به حساب می‌آید. با بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ همراه درجه باشید.

    علاوه بر برچسب قیمت پایین‌تر نسبت به نسل قبل، زد فلیپ ۳ همراه با بهبودهایی معنادار نیز از راه رسیده است. از جمله این بهبودها می‌توان به پشتیبانی از استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب، نمایشگری از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه‌سازی بالاتر و نمایشگر بزرگ‌تر و کارآمدتر اشاره کرد.

    از سوی دیگر شاهد به‌روزرسانی سخت‌افزار و تجهیز دستگاه به اسنپدراگون ۸۸۸ نیز هستیم که بهترین چیپست فعلی در دنیای موبایل‌های اندرویدی به حساب می‌آید. در ادامه با بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ نقاط ضعف و قوت این گوشی تاشو را به صوت کامل محک خواهیم زد.

    مشخصات عمومی گلکسی زد فلیپ ۳

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    موبایل سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ در روز ۲۰ مرداد سال جاری شمسی معرفی شد و به فاصله دو هفته به بازار آمد. سامسونگ این موبایل را به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز کرده و می‌توان آن را در دو ورژن با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خرید.

    در زمان بررسی گلکسی زد فلیپ ۳، سیستم عامل اندروید ۱۱ روی دستگاه نصب شده و در کنار آن نیز شاهد پوسته One UI 3.1.1 خود سامسونگ هستیم که علاوه بر تغییر ظاهر رابط کاربری نسبت به اندروید خالص، ظاهری متفاوت از اندروید خالص به نرم‌افزار بخشیده و قابلیت‌هایی اضافه برای نمایشگر تاشو با خود به همراه می‌آورد.

    رقبای اصلی گلکسی زد فلیپ ۳ بین مدل‌های تاشو
    • گلکسی زد فولد ۳
    • گلکسی زد فلیپ
    • هواوی میت ایکس ۲
    • موتورولا ریزر 5G

    [table id=791 /]

    طراحی؛ مجموعه‌ای از اولین‌ها

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    اصلی‌ترین مشخصه گلکسی زد فلیپ ۳، ظاهر و استایل آن است. سامسونگ در محتوای تبلیغاتی خود دائما می‌گوید که زد فلیپ ۳ «بیانیه‌ای در دنیای مد» است که «سرها را می‌چرخاند».

    [bs-quote quote="گلکسی زد فلیپ ۳ از مقاوم‌ترین آلومینیوم ساخته شده و در ۷ هفت رنگ عرضه می‌شود" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    عرضه دستگاه در هفت رنگ گوناگون هم نشان می‌دهد که سامسونگ بیش از اینکه به دنبال جلب توجه به مشخصات سخت‌افزاری باشد، در صدد این برآمده که سرمایه‌گذاری عاطفی مشتریان را دریافت کند.

    در دنیای واقعی اما سامسونگ از فریمی استفاده کرده که بیشترین شباهت را به رنگ نقره‌ای دارد و در کنار سایر رنگ‌بندی‌ها، تضادی نه‌چندان خوشایند را رقم می‌زند.

    این فریم و همینطور لولای دستگاه از فلزی ساخته شده‌اند که کره‌ای‌ها به آن آلومینیوم زرهی یا Armor Aluminium می‌گویند. در واقع سامسونگ می‌گوید که از مقاوم‌ترین آلومینیوم ممکن در اسمارت‌فون خود استفاده کرده و هیچوقت هم اشاره‌ای به لغت «آلیاژ» نشده است.

    حالا که داریم درباره مقاومت دستگاه صحبت می‌کنیم باید افزود که دو موبایل گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ نخستین موبایل‌های تاشو با استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب هستند.

    البته این موبایل‌ها استاندارد IPX8 را دریافت کرده‌اند و حرف X بدان معناست که هیچ‌گونه مقاومتی در برابر گرد و خاک از خود نشان نمی‌دهند. اما دو موبایل قادر به دوام آوردن در عمق ۱.۵ متری آب برای ۳۰ دقیقه خواهند بود.

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    پنل‌های شیشه‌ای پشتی از جنس Gorilla Glass Victus هستند که تازه‌ترین و بهترین تکنولوژی شرکت Corning به حساب می‌آید. نمایشگر جدید و ۱.۹ اینچی هم درون نواری مشکی‌رنگ در بالا، همراه با دو دوربین قرار گرفته است. متاسفانه اما فضایی برای تعبیه فلاش باقی نمانده.

    درون موبایل، نمایشگر تاشو با یک فیلم محافظ جدید پوشانده شده که به گفته سامسونگ تا ۸۰ درصد مقاومت بیشتر نسبت به لایه محافظ موجود در نخستین موبایل فلیپ دارد و می‌تواند ۲۰۰ هزار بار تا شدن را تحمل کند.

    در حالت تا نشده زد فلیپ ۳ حتی بلندتر از گلکسی اس ۲۱ پلاس ساخته شده و بنابراین به سختی قادر به رساندن انگشت شست خود به بخش بالایی نمایشگر خواهید بود. به همین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که فلیپ ۳ برای استفاده با دو دست طراحی شده.

    ناگفته نماند که بدنه دستگاه نسبتا سبک‌وزن از آب درآمده و با وزن ۱۸۳ گرم در جایی میان گلکسی اس ۲۱ حدودا ۱۷۰ گرمی و گلکسی اس ۲۱ پلاس حدودا ۲۰۰ گرمی جای می‌گیرد.

    اگر طراحی تخت و معمولی را ترجیح می‌دهید، این موبایل‌ها گزینه‌هایی ارزان‌قیمت‌تر  به حساب می‌آیند:
    • گلکسی اس ۲۱ الترا
    • اپل آیفون ۱۲
    • وان پلاس ۹ پرو
    • شیائومی بلک شارک ۴

    [table id=792 /]

    نمایشگر؛ دو برابر نرخ تازه‌سازی بالاتر

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    نمایشگر ۶.۷ اینچی دستگاه از نوع Dynamic AMOLED 2X است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ را در نسبت ابعادی معادل ۲۲:۹ به نمایش می‌گذارد.

    [bs-quote quote="نمایشگر از روشنایی فوق‌العاده و نرخ رفرش تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    این پنل ضمنا بسیار روشن‌تر از نسل‌های قبلی ظاهر می‌شود و در دنیای واقعی به روشنایی ۹۳۵ نیت دست می‌یابد که باعث می‌شود بتوانید به خوبی زیر نور مستقیم آفتاب از آن استفاده کنید.

    نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی که نسل قبل فاقد آن بود، کارکردی مشابه به پرچمداران اخیر سامسونگ دارد و شاهد دو تنظیمات هستیم: استاندارد و تطبیق‌پذیر. این یعنی بسته به کاری که با موبایل خود انجام می‌دهید، نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار میان ۴۸ هرتز و ۱۲۰ هرتز سوییچ می‌کند و بنابراین شاهد بالانسی میان روان بودن تصویر و حفظ عمر باتری هستیم.

    برای مثال در اپلیکیشن‌های استریم ویدیو نظیر یوتیوب، شاهد نرخ‌های تازه‌سازی ۴۸ هرتز، ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز خواهیم بود و همه‌چیز بستگی به محتوای در حال نمایش دارد.

    در مواقع دیگر، مثلا زمانی که از رابط کاربری دستگاه یا اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، مادامی که نمایشگر را لمس می‌کنید شاهد ۱۲۰ هرتز خواهید بود و چند ثانیه بعد از آخرین لمس، نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز می‌رسد. البته برخی اپلیکیشن‌ها مانند اپلیکیشن دوربین و گوگل مپس قادر به دستیابی به نرخ بالاتر از ۶۰ هرتز نیستند.

    نمایشگر بیرونی یا اصطلاحا «نمایشگر کاور» هم با افزایش ابعاد روبه‌رو بوده و از ۱.۱ اینچ به ۱.۹ اینچ رسیده است. این نمایشگر هم از نوع Super AMOLED است و رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ پیکسل را به نمایش درمی‌آورد.

    یک مشکل غیرمنتظره با این نمایشگر کاور آن است که دستگاه نمی‌تواند روشنایی آن را بسته به نور محیطی تنظیم کند و این یعنی در شب‌هنگام با نمایشگری بیش از حد روشن مواجه خواهید شد.

    [table id=793 /]

    دوربین؛ همان مدل قبلی

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ نشان می‌دهد با موبایلی روبه‌رو نیستیم که تمرکز چندانی روی قابلیت‌های تصویربرداری داشته باشد. این موبایل همراه با همان سیستم دوربینی از راه می‌رسد که در فلیپ قبلی تعبیه شده بود و تفاوت‌ها بسیار ناچیز هستند.

    [bs-quote quote="دوربین اصلی و سلفی نسبت به پرچمدارهای با قیمت مشابه عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    سنسور اصلی گلکسی زد فلیپ ۳، سونی IMX563 است که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. این سنسور اساسا ورژنی ارتقایافته از همان چیزی است که در گلکسی اس ۷ سال ۲۰۱۶ به چشم می‌خورد. دوربین فوق عریض هم با اتکا بر IMX258 ساخته شده و خروجی ۱۲ مگاپیکسلی را با خود به همراه می‌آورد.

    دوربین داخلی یا همان دوربین سلفی متکی بر سنسور IMX374 است که در موبایل‌های گلکسی اس ۱۰ و اس ۲۰ (به جز مدل الترا) و همینطور لاین‌آپ نوت ۱۰ و نوت ۲۰ استفاده شده است. این سنسور ۱۰ مگاپیکسلی همراه با لنزی از راه می‌رسد که گشودگی دهانه‌ای معادل f/2.4 دارد.

    یک قابلیت جالب اینکه وقتی موبایل تا شده، می‌توانید با دو بار فشردن دکمه پاور، دوربین را روشن کرده و از نمایشگر کاور به عنوان نمایاب استفاده کنید. با سوایپ کردن روی همین نمایشگر قادر به انتخاب گزینه‌های مختلف (مثلا انتخاب میان دوربین‌های اصلی و فوق عریض) خواهید بود.

    همانطور که در تصاویر زیر می‌بینید تصاویر دوربین عریض از نظر گستره دینامیکی و کنتراست در سطح بالایی قرار دارند. سطح جزئیات و حذف نویز نیز قابل قبول است.

    دوربین فوق عریض هم از نظر گستره دینامیکی عملکرد مطلوبی دارد اما همانطور که انتظار می‌رود جزییات تصاویر در آن کمتر است و نویز بیشتری هم در عکس‌ها به چشم می‌خورد.

    در بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ از نظر فیلمبرداری می‌بینیم که گوشی با تمام دوربین‌ها قادر به ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است که از نظر غنای رنگی و کنتراست سطح مطلوب دارند اما عاری از نویز نیستند.

    تصاویر دوربین اصلی زد فلیپ ۳ (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر فوق عریض دوربین زد فلیپ ۳:

    [gallery columns="2" ids="41354,41355"]

    تصاویر حالت شب دوربین زد فلیپ ۳:

    [gallery columns="2" ids="41352,41353"]

    تصاویر سلفی در حالت معمولی و پرتره دوربین زد فلیپ ۳:

    [gallery columns="2" ids="41350,41351"]

     

    دوربینی بهتر می‌خواهید؟ این پرچمداران می‌توانند نیازهایتان را برطرف سازند:
    • گلکسی اس ۲۱ الترا
    • گلکسی اس ۲۱ پلاس
    • اپل آیفون ۱۲
    • اپل آیفون ۱۲ پرو
    • اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

    [table id=794 /]

    عملکرد پردازنده و بنچمارک‌ها؛ قدرتمند و کارآمد

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ به چیپست بالارده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. برخلاف دیگر پرچمداران کهکشانی سامسونگ اما خبری از یک مدل ثانویه با چیپست اگزینوس این شرکت نیست.

    [bs-quote quote="گلکسی زد فلیپ ۳ به آسانی سنگین‌ترین برنامه و بازی‌ها را اجرا می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ در بنچمارک گیگ‌بنچ ۵ اعداد و ارقام رایج در تست چند هسته‌ای را به نمایش در می‌آورد، اما امتیاز تست تک‌هسته‌ای آنقدرها جالب نیست. دیگر موبایل‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ سامسونگ، مانند گلکسی اس ۲۱ الترا در تست تک‌هسته‌ای عملکردی به مراتب بهتر و هم‌سوتر با رقبا را از خود به نمایش گذاشته است.

    بنچمارک انتوتو هم باعث نمی‌شود نظرتان نسبت به فلیپ ۳ تغییر کند. در ورژن نهم این بنچمارک محبوب، گلکسی تاشو سامسونگ به امتیازی پایین به عنوان یک دیوایس مجهز به آخرین چیپست اسنپدراگون دست می‌یابد و ماجرا در آنتوتو ۸ هم همینطور است. حتی در بنچمارک‌های گرافیکی هم بار دیگر شاهد عملکردی ضعیف برای این سخت‌افزار هستیم.

    البته که همچنان نباید اسنپدراگون ۸۸۸ را دست کم گرفت و علی‌رغم امتیازهای پایین، باز هم با یکی از قدرتمندترین چیپست‌های حال حاضر در دنیای اندروید روبه‌رو هستیم که به سادگی سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به اجرا در می‌آورد.

    به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتز دستگاه هم می‌توانید بازی‌های سبک‌تر و همینطور بازی‌های سازگار با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را به روان‌ترین شکل ممکن به اجرا در آورید. صرفا نباید انتظار پرفورمنسی هم‌سطح با گلکسی اس ۲۱ الترا یا دیوایس‌های مشابه را داشته باشید.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=20][/accordion]

    [/accordions]

    عمر باتری؛ ناامید کننده

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    یکی از معمولی‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری گلکسی زد فلیپ ۳، باتری آن است. با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اساسا باتری دستگاه نسبت به مدل سال پیش تغییری نکرده و در عین حال باید به برطرف‌سازی نیازهای نمایشگر ۱۲۰ هرتز هم بپردازید.

    [bs-quote quote="شارژدهی کمتر از حد انتظار است و سرعت شارژ از ۱۵ وات فراتر نمی‌رود" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بنابراین کاملا قابل پیش‌بینی است که با بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ شاهد عملکرد حیرت‌انگیزی از نظر باتری نخواهیم بود. برای مثال دستگاه هنگام گشت‌وگذار در وب با وای‌فای، حدودا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.

    برای مقایسه، همین تست روی مدل استاندارد گلکسی اس ۲۱ به ۱۱ ساعت می‌رسد و آیفون ۱۲ مینی هم می‌تواند ۱۲ ساعت دوام بیاورد. به صورت مشابه، پخش ویدیو هم اندکی کمتر از ۱۲ ساعت طول می‌کشد که باز هم رقمی آنقدرها دلچسب به حساب نمی‌آید.

    در مجموع گلکسی زد فلیپ ۳ در تست مقاومت به رقم ۶۹ ساعت دست می‌یابد که هم‌اندازه با آیفون ۱۲ مینی است، اما به مراتب پایین‌تر از هر موبایل دیگری در این رنج قیمت به حساب می‌آید.

    درست مانند گلکسی اس ۲۱، موبایل زد فلیپ ۳ بدون شارژر از راه می‌رسد و باید آداپتور سامسونگ را به صورت جداگانه تهیه کنید. اما آداپتور ۲۵ واتی سامسونگ که ۱۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده هم بیش از حد قدرتمند به حساب می‌آید، زیرا فلیپ ۳ در بیشترین حالت از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند و با تکنولوژی QuickCharge 2.0 سازگاری دارد؛ همان تکنولوژی‌ای که در گلکسی اس ۵ سال ۲۰۱۴ استفاده شده بود.

    حتی با اینکه ظرفیت باتری آنقدرها بالا نیست و با ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت برابری می‌کند، اما سرعت شارژ ۱۵ واتی باعث می‌شود که در نیم ساعت شاهد پر شدن ۴۰ درصد از باتری و در ۹۰ دقیقه شاهد پر شدن آن به صورت کامل باشید.

    [table id=796 /]

    پیکربندی حافظه؛ کاملا معمولی

    موبایل سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ تنها در دو مدل از راه رسیده و کره‌ای‌ها ترجیح داده‌اند هر دو مدل را به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز سازند. بنابراین تنها انتخابی که پیش روی مشتریان بالقوه قرار گرفته، انتخاب میان دو ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی است.

    متاسفانه سامسونگ روندی مشابه با موبایل‌های سری گلکسی اس را نیز در پیش گرفته و به این ترتیب خبری از درگاه کارت‌های حافظه مایکرو اس‌دی هم نیست.

    اما خبر خوب این که حافظه داخلی دستگاه با استاندارد UFS 3.1 ساخته شده که بهترین تکنولوژی بازار است و با سرعت بی‌نظیر خود، تجربه‌ای معرکه رقم می‌زند.

    [table id=795 /]

    نمرات گلکسی زد فلیپ ۳

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ امتیاز ۳۴۷۵ و در تست تک هسته‌ای امتیاز ۹۹۱ را به دست می‌دهد که اعدادی آنقدرها دیوانه‌وار (در قیاس با رقبا) نیستند اما در عین حال به هیچ‌ وجه ضعیف هم به حساب نمی‌آیند. همچنین این گوشی در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز ۷۳۳۹۲۰ را کسب کرده که نشان‌دهنده قدرت سخت‌افزاری قابل توجه دستگاه است.

    از زمان عرضه گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ حدود یک ماه می‌گذرد و در همین زمان کوتاه فروش بالایی را تجربه کرده و خریداران دیدگاه‌های مختلفی را از نقاط قوت و ضعف آن مطرح کرده‌اند.

    [table id=797 /]


    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب

    گلکسی زد فلیپ ۳ در کنار گلکسی فولد ۳ تبدیل به یکی از نخستین موبایل‌های تاشو جهان شده که همراه با استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب از راه می‌رسد. به این ترتیب موبایل گران‌قیمت شما می‌تواند برای ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

    نمایشگر معرکه با نرخ ۱۲۰ هرتز

    سامسونگ از بهترین پنل‌های نمایشگر خود در گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده کرده که نه‌تنها رنگ‌هایی روشن و دقیق به نمایش در می‌آورد، بلکه از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر کاور دستگاه هم حالا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به قبل یافته و اساسا شکلی کارآمدتر از قبل به خود گرفته است.

    مقرون به صرفه‌ترین موبایل تاشو

    با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار، گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ مقرون به صرفه‌ترین موبایل تاشویی است که می‌توانید بخرید. البته که سامسونگ بیشتر تمرکز خود را روی زیبایی و استایل موبایل گذاشته و بنابراین در ازای تاشو بودن دستگاه باید از برخی قابلیت‌های استاندارد در موبایل‌های هم‌قیمت دل بکنید.


    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    عمر باتری محدود و سرعت پایین شارژ

    وقتی موبایلی تاشو می‌خرید، باید در نظر داشته باشید که این تکنولوژی در روزهای نخست خود به سر می‌برد و لزوما همگام با دیگر موبایل‌های بازار نیست. به عنوان مثال گلکسی زد فلیپ ۳ به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که به خودی خود به هیچ وجه کافی به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر دستگاه از شارژ سریع ۲.۰ پشتیبانی می‌کند و یعنی همین باتری نسبتا کم‌ظرفیت نیازمند ۹۰ دقیقه شارژ است تا کاملا پر شود.

    کیفیت پایین دوربین

    چه حسی خواهید داشت اگر ۱۰۰۰ دلار بابت یک موبایل هوشمند پول بدهید و متوجه شوید در بهترین حالت تصاویری همانند موبایل‌های میان‌رده به ثبت می‌رساند؟ این اتفاقی است خریداران گلکسی زد فلیپ ۳ تجربه کرده‌اند.

    عملکرد ضعیف‌تر نسبت به دیگر پرچمداران با اسنپدراگون ۸۸۸

    عملکرد گلکسی زد فلیپ ۳ در اجرای برنامه و بازی حرف ندارد اما در مجموع کارایی آن به پای دیگر پرچمدارهای مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ نمی‌رسد و در صورتی که تحت فشار قرار گیرد توان پردازش آن کاهش می‌یابد.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی زد فلیپ ۳

    بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ گلکسی زد فلیپ ۳ به عنوان یک «مانیفست در دنیای فشن» ساخته شده و گرچه ظاهر و فرم فاکتور اصلی‌ترین نقطه تمرکز شرکت سامسونگ بوده، اما از نظر سخت‌افزاری هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. وقتی دستگاه را تا می‌کنید، قادر به جای دادن آن در جاهایی هستید که فضای کافی برای موبایل‌های عادی را ندارند. وقتی هم که دستگاه را از حالت تا شده خارج می‌کنید، قادر به مشاهده یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل در جهان خواهید بود. اما باید این را نیز بدانید که فلیپ ۳ عمر باتری رقابتی ندارد، به کندی شارژ می‌شود و دوربین‌هایش به هیچ وجه بهترین چیزی نیستند که در بازار پرچمداران خواهید یافت. همانطور که در بررسی گلکسی زد فلیپ ۳ دیدیم این گوشی گران‌قیمت‌تر از انبوهی اسمارت‌فون دیگر است که تقریبا در تمام حوزه‌ها عملکردی بهتر دارند. اما آن اسمارت‌فون‌ها تا نمی‌شوند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید